Ma kakav omikron? Booking nam u privatnom smještaju raste!
https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/dubrovnik/vijesti/turizam-i-gospodarstvo/ma-kakav-omikron-booking-nam-u-privatnom-smjestaju-raste-1160076
“Kada je riječ o smještaju izvjesno je kako stanke u bookingu nema kada je privatni smještaj u pitanju. - Booking nije stao zbog omikrona, dapače, broj rezervacija konstantno raste – govori Nino Dubretić suvlasnik Direct Bookera, i predsjednik strukovne grupe iznajmljivača obiteljskog smještaja pri HGK. – Ima biti da su i ljudi već oguglali na nove verzije virusa i odlučili su putovati bez obzira na to zvao se virus omikron, alfa, beta, gama, ili delta. Ljudi žele putovati, a virus će očito mijenjati imena. Idemo u jako dobru sezonu prema onome kako sada stvari stoje. Ne daj Bože većih komplikacija mislim da će sezona biti rekordna – ističe Dubretić.”
TUI idućeg ljeta očekuje povratak turizma na pretpandemijsku razinu
https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/biznis/tui-iduceg-ljeta-ocekuje-povratak-turizma-na-pretpandemijsku-razinu-ovu-godinu-ispracaju-sa-69-posto-razine-poslovanja-iz-razdoblja-prije-krize-1149534
Iduca sezona ce biti rekordna za cijeli Jadran (Dubrovnik na razini 2019. ili malo preko, ostalo +10%). Povratak turizma globalno je spor, nema letova i ljudi nemaju bas hrabrosti bukirati daleke destinacije. Imat cemo nesto konkurencije u Europi ali nama treba nesto ispod 20M dolazaka za oboriti rekord. Koliko ono Njemaca putuje svake godine i gdje mogu docu autom za 4-10h voznje?
Ovu sezonu i dobrim djelom iducu imamo pokriveno. Daljnjim otvaranjem globalnog trzista i mi cemo postati dostupni dalekim destinacijama (Azijatima je Europa egzotika) i tu nam je opet “prednost” mali smjestajni kapacitet u odnosu na konkurenciju jer smo samim time ekskluzivnija destinacija.
u doba korone, auto destinacija nam je svakako prednost.
S obzirom na cijene, bojim se da će nam se ta prednost istopiti godinu-dvije nakon korone.
Nikada nisam ljetovao van RH, ali su cijene toliko narasle (kvaliteta nije toliko), da ozbiljno razmišljam (nakon korone) da me naši prestanu derati.
čim korona stane, a to će biti za 1-2 mjeseca, slijedi turistički boom aviodestinacija koje su i do 50% jeftinije od nas. Masovno dizanje cijena prošle sezone moglo bi nas skupo koštati ove!
Turska je jeftinija od Medulina, a i više su se cijepili…
https://www.glasistre.hr/kolumna/turska-je-jeftinija-od-medulina-a-i-vise-su-se-cijepili-771726
U ragovoru s prijateljem koji organizira konferencije smo nekako dosli na temu turizma (nije ulagac) i kaze da se neugodno iznenadio porastom cijena nasih hotela. Hoteli ne dizu cijene ako nema prostora. 🙂
Sto se tice konkurencije, sjeverni mediteran je bio skuplji od nas i prije, a iz osobnog iskustva znam da su dignuli cijene vec prosle sezone a i ove ce. Samo zbog infalcije je ocekivan porast od 5-6% u odnosu na lani.
Pogledajte koje komplikacije rade Francuzi s UK turistima. Do sad je bila zabrana dolaska, a sad mogu ali samo cjepljeni. Mi smo po tom pitanju imali stalnu politiku da mogu svi i sa jeftinim i brzim antigenskim testom. Znamo sto UK znaci za nas jug. Ocekujem najavu novih linija iz UKa do kraja mjeseca.
Sve te sitnice cine razliku, a nama treba jako malo turistickog kolaca Europe da bi ostvarili rekord.
Ove godine potrošit će se više na putovanja
https://www.turizmoteka.hr/vijesti/svijet/ove-godine-potrosit-ce-se-vise-na-putovanja/
“Istraživanje koje je provela Expedia otkriva: ljudi žele putovati i planiraju veći proračun za to. Prema istraživanju koje je provela Expedia većina ispitanika (81%) planira otići na barem jedan odmor s obitelji i prijateljima u sljedećih šest mjeseci. Više od pola ispitanika (54%) planira potrošiti više na putovanja nego prije pandemije, a više od pola ispitanika (59%) spremno je platiti više kako bi putovanje bilo održivo. Gotovo 60% zaposlenih kaže da je vjerojatnije da će uzeti duži (dvotjedni) godišnji odmor 2022., a više od trećine bi povećanje plaće zamijenilo za više slobodnog vremena za putovanje. “
Od tih napetosti oko Ukrajine nema ništa, ide se s diplomatskim pregovorima, jer svi su samo željeli imati što bolje startne pozicije.
Putin u svakom svom istupu otvoreno kaže da nema nikakvu namjeru vojnih aktivnosti na tu zemlju, već samo želi pritiskati Nato da se povuče dalje od ruskih granica.
Usa nisu pali ni zbog kakve Ukrajine niti ih ona puno zanima, a samo zato jer su im skočili prinosi na obveznice i onda su neki skraćivali dionice i ulazili u njih, te još jer je u petak izašlo čak 3 triliona dolara Opcija koje su potjerale uglavnom Nasdaq u crveno.
Nema nikakvih teorija zavjere niti čega drugog.
Drugi tjedan su oni opet na ATH, a mi ni na pola razina iz 2007.g.?!!
Korona pak do kraja veljače neće postojati više ni u tragovima, Omikron soj je označio kraj ove pošasti (znanstvenici su vidimo već dali zeleno svjetlo svim državama za ukidanje Covid potvrda – i kod nas do kraja veljače vjerojatno su one završena priča).
Dakle čim se pokaže da će se Ukrajina rješavati diplomatski, te da je Covid nakon točno 2 godine potpuno završena priča, neće biti pametno biti izvan dionica jer će doći do velikog pozitivnog sinergijskog efekta kakvog nije bilo već dugo godina na burzama!
Nakon Izraela istim putem ide i Britanija. Cekamo tko je slijedeci u nizu. https://www.jutarnji.hr/vijesti/svijet/johnson-prelomio-engleska-ukida-gotovo-sve-mjere-nema-vise-ni-maski-ni-covid-potvrda-ovo-postaje-endemska-bolest-15147296
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10159604178119556&id=796049555
“U vrijeme rasplamsale pandemije i pod stalnim mjerama zaštite – Europljani ipak razmišljaju o ljetnim putovanjima. Iako će i ove godine većina svoj odmor rezervirati u posljednji trenutak, dio smještaja – primjerice u Istri – već je bukiran. Zanimanje raste i za predsezonu pa su očekivanja o turističkoj godini još uspješnijoj od lanjske – opravdana. Uz zanimanje za kuće i kampove, među njemačkim gostima – nakon dvije godine – raste i interes za hotele. - Bit će praktički interes i za hotele, pogotovo više kategorije, za one koji imaju posebnu ponudu tako da vjerujem da nećemo imati većih problema, rekao je Romeo Draghicchio, direktor predstavništva HTZ-a u Frankfurtu. Boljoj sezoni nadaju se i konkurentske zemlje, koje su lani poslovale znatno lošije od Hrvatske, koja je, pak, bila zelena. Hoće li ove godine ključnu ulogu imati procijepljenost u odredištu? - Činjenica je da mnoge zemlje imaju bolju procijepljenost, to će one koristiti. Ali u konačnici, gosti će voditi računa o tome kako mi vodimo računa o njima i tu neće biti većih problema, rekao je Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija, HGK. - Trenutačno zdravstveno stanje u destinaciji, prije samog putovanja, imat će ključnu ulogu, dodao je Draghicchio. Agencije najavljuju i porast broja kongresnih gostiju. Održavanje konferencija danas je moguće uz COVID potvrde i testiranja, što se smatra standardom. Prema sadašnjim procjenama, sezona će početi ranije nego lani. Blizina Hrvatske emitivnim zemljama i ove će nam godine biti najveća prednost. - Kada uspoređujemo ovogodišnje božićne i novogodišnje blagdane s proteklom godinom, brojke su puno bolje. U ovoj godini su brojke za 2,5 puta bolje u odnosu na 2020, a ako uspoređujemo s 2019., onda smo na 65% i to je jako dobar rezultat, rekao je Denis Ivošević, direktor TZ-a Istre. Već sada, u siječnju, u Istri bilježe gotovo za 160% bolji rezultat u odnosu na prošlogodišnji. Očekuje da će “sljedeća dva mjeseca kretanje biti usporenije, no kada se situacija smiri, kada sve krene, trebamo biti spremni, jer tada ce poceti doista ozbiljno”. Odaziv klijenata za sezonu je vrlo pozitivan, što ih ohrabruje. Dodao je da su se svi u turizmu primili posla, jer očekuju ponavljanje 2019. godine. Turistički sektor je, ističe, spreman.” (pogledati video clipove u linku)
https://vijesti.hrt.hr/gospodarstvo/vec-su-pocele-rezervacije-za-ljeto-4945195