Koncar nije vratio ni kunu ulaganja u razvoj tramvaja…ohrabreni ovakvim uspjehom krenuli su u razvoj vlaka i vidimo rezultate. Firma mora biti i operativno i financijski efikasna u tome sto radi. Koncar svoje tramvaje nije nigdje pordao osim u Zagrebu. Slicno ce biti i sa vlakovima – to je kompetitivna industrija u kojoj je malo igraca. Performanse Koncarevog vlaka bi bile dobre prije 30 godina. Da li je Koncar operativno efikasan u proizvodnji vlakova- sumljam. Financijski nece biti efikasan to sam siguran. Koncar je tragedija od firme. Ima imovinu vrijednu preko 2 milijarde kuna i komicne profite – sramotno nizak povrat na kapital i imovinu. Bago je jedan od najnesposobnijih managera koje sam ikada sreo. Kako je uopce moguce da Bago bude reizabran? A sto je sa velikm uspjehom prototipa vjetroelektrane? Jos jedan nonsens razvoj….
Prilično jadan i zloban komentar.
Konačno se u HR nešto pametno proizvede i odmah to nevalja…. Hrvatski jal, što reći?
A što mislite od kuda je Končar financirao razvoj, ako ne iz tramvajskog projekta, koji je i te kakav uspjeh.
Vezano uz komentar na performanse, ili ne znate ništa o željezničkim vozilima ili namjerno iznosite neistine. Pogledajte malo na webu Končara tehničke podatke vlaka i usporedite sa informacijama sa web stranica drugih proizvođača pa ćete vidjeti.
Končar sigurno nije tragedija od firme. Prije bi trebao biti ponos Hrvatske. Ima li u HR ijedna druga firma 1000 inženjera? Mislim da nema.
A vjetroelektrana se vrti, ispituje i čeka da politika presudi nesmiljenom uvozu, lobijima, profiterstvu, neprekidnim novim uvjetima ulaska u EU i sl. Nama Hrvatima zapravo neprijatelji ne trebaju….
Živili vi meni,
fish
Dragi Fisherman, podijelite godišnji profit Končara sa imovinom – ako to nije očaj a što jest? Nadalje, odbijte od profita prodaju imovine – što ostaje? Gotovo ništa – inženjerska firma sa tisućama inženjera koja živi od “asset strippinga” – zar to nije jadno.
Ja jesam za hrvatsku proizvodnju i R&D (odakle imputacija da sam protiv toga?) no firma mora znati koje kompetencije i resurse ima i pto može realno postići. Vjetroelektrana je užas – drugi sinkroni stroj u industriji (svi ostali su asinkromi). Stalni problemi sa zupčanicima, preteška, slabe iskoristivosti…lopatice su ionako iz uvoza..nikada nikome neće prodati nijednu turbinu! A kad bi mogli i prodati nebi ih mogli proizvesti više od 20 godišnje! Kad sam Bagu pitao kakvog je smisla imao R&D za tako malu maksimalnu proizvodnju dobio sam tako stupidan odgovor da mi je ostala trauma do danas – u Hrvatskoj ne postoji corporate governance jer tako nesposoban CEO nebi bio moguć uz imalo kontrole Uprave Končara. Fisherman, pogledaj performanse Bombardier ili AEG ili Siemens vlakova i umukni!
Suvisle firme ulaze u nova tržišta koja rastu, koja nisu konsolidirana, u kojima imaju resusrse i kompetencije da mogu nešto postići na tržištu. Tramvaji/vlakovi su stara industrija u kojoj dominiraju veliki i stari igrači…imbecilan je pokušaj ulaskau to tržište. HŽ će ostati prvi i jedini kupac- nažalost- jer je Končar zakasnio 50 godina sa pokušajem!
Argumenti vam baš i ne stoje. Končar postoji 90 godina. Nekretnine u Zagrebu puno vrijede. Profit kroz imovina je samo jedan od pokazatelja. A tek kad znate porijeklo imovine. Prodaja imovine se ne krije. U izvješćima se zato i prikazuje odvojeno. R&D je trošak sve dok ne proizvod ne donese novac. Kompetencije i resursi? Mislim da je lista projekata i proizvoda dosta velika. Predsjednika biraju suvlasnici. U top 10 nisu baš bezveznjaci.
Ipak, vraćam se na vlakove. Performanse Končarevog vlaka uz bok su onima proizvođača o kojima govorite (AEG ne postoji više). Brzina, akceleracija, kapacitet, porošnja energije, sigurnost, komfor. Končar se električnim vozilima za željeznicu bavi više od 40 godina. HŽ uopće nije prvi kupac vlaka. Prvi su Željeznice BiH.
Uz to, u segmentu tračničkih vozila sve je više novih firmi u Europi i Aziji. Mislite da svi oni griješe što pokušavaju?
stvarno je vrijeme da počnemo podržavati ljude koji nešto proizvode u ovoj zemlji. to je jedini način da krenemo dalje
Koncar nije vratio ni kunu ulaganja u razvoj tramvaja…ohrabreni ovakvim uspjehom krenuli su u razvoj vlaka i vidimo rezultate. Firma mora biti i operativno i financijski efikasna u tome sto radi. Koncar svoje tramvaje nije nigdje pordao osim u Zagrebu. Slicno ce biti i sa vlakovima – to je kompetitivna industrija u kojoj je malo igraca. Performanse Koncarevog vlaka bi bile dobre prije 30 godina. Da li je Koncar operativno efikasan u proizvodnji vlakova- sumljam. Financijski nece biti efikasan to sam siguran. Koncar je tragedija od firme. Ima imovinu vrijednu preko 2 milijarde kuna i komicne profite – sramotno nizak povrat na kapital i imovinu. Bago je jedan od najnesposobnijih managera koje sam ikada sreo. Kako je uopce moguce da Bago bude reizabran? A sto je sa velikm uspjehom prototipa vjetroelektrane? Jos jedan nonsens razvoj….
Što je najžalosnije, Končar nije kriv što nije nigdje "utopio" tramvaje za koje ćemo se, vjerujem, složiti da su odlični. Riječ je o lobijima koji ne dopuštaju pravu tržišnu konkurenciju. I toga se bojim i za vlakove koji također djeluju svjetski. Ali kao što kaže Bago sinoć u trećem Dnevniku, utakmica se igra na 10-20 godina. Nije lako proizvesti vlak. Ne radi se to u godini-dvije, već u 10-20… Vjerujem u Končar.
Po komentarima se jasno vidi tko je katastrofičar iz Kuku lele koalicije .
Ti katastrofičari u Hrvatskoj sve prikazuju crno pa zbog toga kapital i bježi iz Hrvatske .
Tramvaji i vlakovi se prvo moraju dokazati u Hrvatskoj pa će se moći prodati i vani .
Izvoznici su lani izvezli 18 % više robe (8 miliardi).
Prošle godine nas je posjetilo 11 miliona turista , ove godine će još više .
Skojevci , prestanite ljudima lagati .
Koliki je IQ covjeka koji je Veleposlanik u Svicarskoj a bavi se svercom daski za peglanje i u tome ga uhvate pa se izvude na diplomatski imunitet? I danas je CEO…..a da ne govorimo o aferi sa m Granicem i prisluskivanjem koje nije bilo odobreno nego je slucajn uhvaceno….Jedini CEO na svijetu koji javno izjavljuje da ne razumije racunovodstvo imanagersko racunovodstvo?! A sto razumije? Hedging valuta i sirovina? Studije Alliance Bernsteina o pruznim vozilima?
Top 10 vlansika Koncara su bezveznjaci. Tim prije sto toleriraju tako jalov management.
Nove ekonomije u Aziji mogu razvijati svoja pruzna vozila jer imaju silno puno ljudi, velike su zemlje (teritorijalno) i donjeli su strateske odluke koje dijelove svoje ekonomije ce dugotrajno stititi od strane konkurencije. Koncar svoja (makar najbolja na svijetu a nisu…) vozila nece prodati jer: nema zalihu kapitala, nemoze kreditirati velike narudjbe, nema kapacitet za velike narudjbe, nema reference o dugotrajnog uporabi, nema salesmene koji bi ta vozila prodali….
Uglavnom, ideja o ulasku u tu industriju je potpno pogresna. Greske ce se dugo placati – jadni dionicari.
1. Performanse vlaka su ok. Ne ide 250km/h no za takve vlakove potrebna je i potpuno nova željeznička pruga. Na ovim prostorima takvi vlakovi i performanse niti nemaju ekonomsku računicu, kao što niti ferrari nema ekonomsku računicu za vozanje po selu ili gradu. Argument o performansama je kao da ne bi trebalo proizvoditi primjerice renault megana ili daciu jer mercedes S klase ima bolje performanse
2. Renoviranje željezničkih sustava na ovim prostorima JEST jedan od uvjeta ulaska u EU, kao i novi tramvaji. Možda ne službeno, no dio EU strategije kojom će vam oduzeti automobile na ovaj ili onaj način.