kad je velik promet a cijena pada, to je znak da veliki kupuju kaže on, a ja potpisujem. kad cijena raste uz veliki promet, mali ulaze, veliki polako izlaze kaže opet on a ja potpisujem. Isto kao i kod pada, kad cijena dugo miruje uz veće promete, znak je da se veliki pune a mali prodaju. Tako je uvijek i zato više volim nakon pada na velikim prometima rast sa manjim prometom.
cayman006:
”
ja sam pobornik kostolanyjeve teorije da to nije dobro jer to znači da ulazi puno malih a prodaju veliki.
”
Ne drži uvijek vodu. Što kad veliki skupljaju od malih, ili veliki kupuju od velikih. Zašto bi veći promet bio ulaz malih?
Zar je onda mali promet ulaz velikih!? [smiley5]
Zato što je uvijek kod velikih prometa jako puno malih ako cijena raste, bez obzira na to što veliki kupuju od velikih.
SLK:
”
cayman006:
”
ja sam pobornik kostolanyjeve teorije da to nije dobro jer to znači da ulazi puno malih a prodaju veliki.
”
Ne drži uvijek vodu. Što kad veliki skupljaju od malih, ili veliki kupuju od velikih. Zašto bi veći promet bio ulaz malih?
Zar je onda mali promet ulaz velikih!? [smiley5]
”
Zato što je uvijek kod velikih prometa jako puno malih ako cijena raste, bez obzira na to kad veliki kupuju od velikih.
A mali promet je ulaz…? Velikih?
mali promet nije ulaz velikih nego je dizanje cijene velikih sa malim prometom pa im onda sve ono što su uzimali dok je padala cijena puno više vrijedi, odnosno prosjek im se bitno ne naruši zbog dokupa uz rastuće cijene. tada mali nemaju skoro nikakve šanse dokupiti ili kupiti jer veliki skidaju s aska u tim slučajevima. a za daljnja pitanja kontaktiraj kostolanyja ako je živ još uvijek. ja sam dovoljno objasnio i mislim da je sasvim logično.
mali promet nije ulaz velikih nego je dizanje cijene velikih sa malim prometom pa im onda sve ono što su uzimali dok je padala cijena puno više vrijedi, odnosno prosjek im se bitno ne naruši zbog dokupa uz rastuće cijene. tada mali nemaju skoro nikakve šanse dokupiti ili kupiti jer veliki skidaju s aska u tim slučajevima. a za daljnja pitanja kontaktiraj kostolanyja ako je živ još uvijek. ja sam dovoljno objasnio i mislim da je sasvim logično.
Nisam rekao da nije logično, ali nije to tako jednostavno prepoznati. Mislim da je to “general poslije bitke” teorija, koja objašnjava što je bilo a ne predviđa.
Na malim prometima može rasti i zbog neke sjajne vijesti, kad kupnja naganjuje prodaju. Primjera je bezbroj.
da ali veliki pri lošim vijestima nikada neće prodavati nego će pričekati da se loša vijest zaboravi. nije to priča generala poslije bitke i teško je pogoditi kad je dno a kad je vrh, ali s vremenom se brzo shvati. evo ti nedavno primjer božjakovine, ingre, diokia, ine, đure, mali su napuhali cijene i onda je stalo pa je počeo pad. Tko je kupovao dok pada? Naravno uvijek veliki.
naravno, po ovim veliki i mali trebamo razlučiti da sebe ne smatram velikim po lovi s kojom kupujem u odnosu na fondove nego po stilu ulaganja, isto vrijedi i za ostale koji dugoročno razmišljaju.
cayman006: ” šta vi volite da vam raste cijena uz velike promete? ” Da
Pa nego što bi ti Kajman, klasičen navlakuše za naivne, porast cijene na malim prometima?
TO se obično dešava sa onima koje su ispod booka pa su valjda samim time podcjenjene.
cayman006: ” mali promet nije ulaz velikih nego je dizanje cijene velikih sa malim prometom pa im onda sve ono što su uzimali dok je padala cijena puno više vrijedi, odnosno prosjek im se bitno ne naruši zbog dokupa uz rastuće cijene. tada mali nemaju skoro nikakve šanse dokupiti ili kupiti jer veliki skidaju s aska u tim slučajevima. a za daljnja pitanja kontaktiraj kostolanyja ako je živ još uvijek. ja sam dovoljno objasnio i mislim da je sasvim logično. ” Nisam rekao da nije logično, ali nije to tako jednostavno prepoznati. Mislim da je to “general poslije bitke” teorija, koja objašnjava što je bilo a ne predviđa. Na malim prometima može rasti i zbog neke sjajne vijesti, kad kupnja naganjuje prodaju. Primjera je bezbroj.
Možda bi ovo bilo jasnije da je Kajman doslovno citirao Kostolanyeve zaključke i analize tržišta vrijednosnih papira:
“Čvrsto sam uvjeren da je pad cijena kod malog prometa loš znak, jer signalizira daljnji pad. Pad cijena kod velikog prometa je dobar, i što je veći promet, to je bolje, jer papiri u velikom broju prelaze u jake ruke. Rastući tečajevi su pri velikom prometu loš znak jer slabe ruke kupuju papire. Što je veći promet to je lošije za tržište, jer što više kolebljivih u tome sudjeluje, to je lošije. Što je manji promet kod rastućih cijena, to bolje, tečajevi se mijenjaju, ali velika količina još nije izašla iz spremišta čvrstih. Znam da većina profesionalaca, analitičara, brokera itd. ne pridaju nikakvo značenje tendenciji s malim prometom. Po mojem mišljenju, to je potpuno pogrešno. Slab promet je samo predjelo, uvod, a kada dođe do većeg prometa, dolazi do odgovarajućeg gibanja koje je logično. Kada cijene rastu i promet se povećava, dolazi do euforije, a kada padaju, dolazi do slabljenja i totalne rasprodaje. To je logično jer mnogi koji su kupovali kada su cijene rasle sada naglo prodaju, ako iz bilo kojih razloga na tržištu dođe do preokreta. S obzirom da su današnji kupci budući prodavači, važnije je analizirati kvalitetu kupaca koji danas kupuju negoli kvalitetu papira. I obrnuto: kvaliteta prodavača važnija je od kvalitete prodane vrijednosti. Ako su dioničari loši, čak i najbolji papiri mogu pasti.”
Kolega vodoinst, hvala na postu. Sad ima smisla, kolega Cayman se malo nespretno izrazio, pa je sve skupa izgubilo na smislu.
Dosad sam se bazirao na Grahama i njegove učenike, i sad čitam jednu knjigu, ali vidim da fakat moram proučiti i Kostolanya.