Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
KOEI | 444,72 | 239.702 | 539 | 444,00 | 448,00 | -0,89% |
Što je sad ovo? 😛 Zašto ja za to nisam čuo? Je li to negdje prenesno kod nas u medijima??
http://galinfo.com.ua/news/89107.html
– google translate lijepo prevede ove hijeroglife:
"Lviv Bus Plant (LAZ) and Croatian Koncar-Electric Vehicles two weeks ago signed a letter of intent to start joint production of low-floor trams.
Koncar-Electric promises LAZ submit all necessary technical documentation, and would supply truck complete with electronic equipment and electrical components. LAZ produced in the building berths and conductor (forms, which produce the body), will provide the body welding, corrosion protection, painting and final assembly.
Negotiations with the Croatian side for more than four years, says chairman of the supervisory board LAZ Igor Churkin, said RBC-Ukraine.
"This company makes a good truck and electronic equipment, and LAZ – body good, and here our businesses do not overlap but complement each other. For example, Bombardier or Siemens trams produced entirely by its components, and we are competing for them" – explains Churkin .
In LAZ planned to produce nyzkopidlohovi tram length of 20 m and 32 asynchronous motor (designed to track 1000 mm and 1524 mm). Their cost would be about 11 million and 17 million respectively. The first phase will produce 50 trams per year, and in the future – 200-300 units.
In addition, LAZ counts and exit in export markets.
"We will participate in tenders for major cities, especially the CIS countries, Asia, Latin America," – said Churkin.
Koncar-Electric was founded in 1970 in Zagreb. Included Koncar Group, whose annual turnover is 400 million euros. Koncar-Electric repairs and manufactures electric and rail vehicles (trams, electric trains and locomotives). Series production nyzkopolnyh gauge trams (gauge 1000 mm), the company began in 2003 and put about 70 units of Zagreb. In 2008-2009, Koncar-Electric trams were tested in Helsinki, but the city refused these machines in favor of local producers.
Local government wants to buy modern tram. "We are ready to purchase in any domestic manufacturer. The point is that trams are good quality and meet our requirements," – said Donetsk mayor Oleksandr Lukyanchenko.
"With or without derzhpidtrymtsi, we are ready to consider proposals LAZ – says the first deputy mayor of the city Oleg Synyutka.
Deputy Prime Minister Boris Kolesnikov Infrastructure said that such assistance can be expected. He told the newspaper that the government would support any engineering plant that will release the modern trams, and municipalities may receive compensation in interest rates on loans for purchase of new machines."
Bajno da je dionica padne na ovu vijest, valjda slabo tu sa engleskim…
Sjela dividenda, zagrebačka banka……………. [wink]
I u PBZ… 🙂 Da, napokon je ovo prava firma i prava dionica! 😉 Tko je to vidio dionicu bez dividende. Čime dokazati da zarada nije samo mrtvo slovo na papiru ako se ne poštuje neka normalna politika dividendi koja znači payout veći od 0 %. Nadam se da će se ovako nastaviti, u skladu sa mogućnostima za reinvestiranje. Sigurno da ne mogu baš sve reinvestirati uz zadovoljavajući povrat pa je dividenda normalna i očekivana pojava.
U tom Končaru se stalno nešto zanimljivo događa (samo što to nitko ne gleda?, evo ja tek danas vidim vijest od prije 3 dana)
http://www.koncar.hr/Novosti?year=2011&yearActive=yes&month=06&newsId=171
To je sitnica, ali dobar "simbol", onoga što o Končaru znamo, a to je da je sposoban ispunjavati najrazličitije zahtjeve svojih kupaca, dizajnirati uređaje/sustave po narudžbi, brzo i uglavnom efikasno.
To je firma u kojoj je "znanje" najveći kapital. Onaj keš u bilanci i sl. je najbezveznija vrsta kapitala (bolje neka to isplati vlasnicima?! :P) kojom raspolažu, a znanje, iskustvo, fleksibilnost, reference… to je ono što ovdje daleko daleko najviše vrijedi i puno više od svega ostaloga "u bilanci vidljivoga" (računovodstveni standardi ne omogućavaju vrednovanje tih nematerijalnih vrijednosti u bilanci?) i u "predviđanjima novčanog toka danas vidljivog".
Ali ovdje, na tom "blue chipu", gotovo samo ja pišem, svakih 10 dana :rotfl:. Što Graham kaže o blue chipovima koji nisu previše uzbudljivih djelatnosti i padaju u zaborav? (po cijeni +/- 30 % od NCAVPS? :P, šalim se sa voih +/-, ali ne kupuje se valjda ovakve firme isključivo na 0,66 NCAVPS, nismo baš toliko uplašeni onih par lošijih biznisa u sklopu Grupe i činjenice da je Država većinski vlasnik, toliko baš ne mogu obezvrijediti holding koji u svom sastavu ima 2 od 3-4 najbolje kompanije u državi, i puno šire, i još par ovih sitnica dodatno iz mase drugih područja/članica kao znanje, iskustvo, fleksibilnost i reference koje to potvrđuju)
A što Fisher kaže o ovim "nematereijalnim" vrijednostima koje Končar-u daju neku kompetetivnu prednost? Danas Končar = 0,7xGraham + 0,3xFisher. A Buffett = 0,85xGraham + 0,15xFisher. Nećemo valjda baš cjepidlačiti za ove male razlike u omjerima 😛 (a koje su firme u RH, osim jedne članice ;), bliže "pravom omjeru"?, one "najjeftinije" koje bi bile "konkurencija" ovoj investicji sigurno ne, one su 100 % Graham, a možda je tražiti kombinaciju ipak bolje… pogotovo u kontekstu diverzifikacije, ne može čovjek imati samo 2-3 100 % Graham dionice u portfelju, pogotovo takve bi trebalo diverzificirati, a Končar čak i može u fokusiraniji portfelj)
Do 2015. na domaćim prugama bi ih trebalo biti 41…, valjda će to biti korisne reference.
http://www.tportal.hr/vijesti/hrvatska/136471/Koncar-i-Hz-predstavili-prototip-niskopodnog-vlaka.html
(ovaj puta za 2 dana, nisam čekao 10 :rotfl:)
Od kad je NB prodao sav KOEI koji je imao, malo je tema zamrla. 🙂 Razumijem njegov stil invstiranja, i kao što vidim jako dobro mu ide, ali to ne znači KOEI ne vrijedi ovih para, dapače. Samo možda trenutno nije 50% podcijenjen što on traži (dakle mogućnost rasta 100%).
No, ako uleti neki posao vani s ovim vlakovima ili tramvajima, bit će izuzetno podcijenjen. Problem je što nas miniraju na tim natječajima na sve moguće načine, iako smo apsolutno konkurentni (primjerice: http://www.index.hr/vijesti/clanak/koncar-izvisio-i-u-beogradu-propao-im-posao-s-tramvajima-od-80-milijuna-eura/470036.aspx). No, ako/kad uspiju pobijediti na kojem od tih natječaja, to će biti fenomenalno za KOEI jer su to poslovi od nekoliko stotina milijuna eura!
Btw, što je s onom pričom da će Bandić "uvaliti" tramvaje Rusima, odnosno jesu dolazili na razgovor sa predstavnicima Končara u ZG na Bandićev poziv? Mislim da bi oni naručili minimalno stotinjak komada, to bi bio posao od preko 200 milijuna eura! To su sve naravno samo nagađanja i wannabe ishodi, ali ako što prođe od toga bit će odlično.
Inače, kažu ovi u HŽ-u da uskoro ide potpisivanje ugovora za 7 vlakova, dakle to je već posao od 35 milijuna eura (255 milijuna kn). U slijedeće 4 godine to su poslovi od još 165 milijuna eura (milijardu i 200 milijuna kn)! Sad samo ne znam koliki dio ide Končaru, a koliki Gredelju. I ako se ne varam, vlakove i tramvaje izrađuje Končar električna vozila d.d. (a KOEI je vlasnik 75% dionica KEV-a), pa te poslove treba još umanjiti za 1/4. Ali svejedno, to su jako lijepi poslovi.
Naši tramvaji i vlakovi se moraju prvo dokazati u Hrvatskoj pa će ih onda kupovati i stranci .
Nitko nas ne mrzi , već za svoje novce žele i dokazano dobru robu .
ZET definitivno mora HITNO naručiti još jednu veeeliku turu tramvaja! (prije čega je vjerojatno potrebna neka dokapitalizacija…, privatnim kapitalom očito…), jer ovo je katastrofalno, one stare petice i prastare trojke i sl., pa to je nepodnošljivo, za kolabrirati od te vrućine pojačane efektom staklenika i gužve.
Novi, lijepi, klimatizirani tramvaji su spas!
A taj ZET ako ikada misli postati normalna firma, početi zarađivati… onda mora imati tramvaje koje će ljudi biti spremni platiti (tko bi platio voziti se u onom vrućem paklu??) i koji su još uz to i energetski efikasniji sl., pa kada tramvaj generira veće prihode a ima manje rashode… normalno da je to put ka profitabilnosti a ne oni prastari tramvaji.
Pravi put je korisnicima ponuditi kvalitetnu uslugu, i onda to normalno naplaćivati, a ovaj socijalistički model gdje nitko ništa ne plaća vidite čemu vodi: sauni od tramvaja! Onaj koji bi se saunirao ide u pravu saunu a ne u tramvaj. Tramavjem se voze ljudi koji bi htijeli prijevoz – ugodan, praktičan, povoljan. To mogu osigurati samo novi tramvaji, nova pametna prometna regulacija (Telegra?, ERNT?, neka konačno i od njih naruče neko rješenje, ovaj prometni kolaps je isto rezulat socijalizma u glavnom na gradu Lijepe naše) i razumna ali za sve jednaka cijena karata, koju svi plaćaju, bez švercanja, i da vidite kako se i sa vrlo malim cijenama karata može imati vrlo profitabilni ZET, što bi i priličilo jednom monopolistu. Kakav je to luđački monopolist koji posluje negativno?? To je stvarno van svake pameti.
Nek se oni malo više potrude oko stranog tržišta. Znam da je to teško, i da je lakše kukati ovdje i tjerati domaće monopoliste da kupuju njihove proizvode, ali to je jedini put prema uspjehu. ZET je već kupio 142 tramvaja, pa ako to Končaru nije dovoljno da se s tom referencom etabilira na stranim tržištima, nek se ni ne bavi tim poslom. Osim toga ZET je financijski uništen i dugo vremena neće biti nikakvih novih narudžbi, osim u vašim snovima.
Pa tko kaže da im nije dovoljno? 😛 Njima valjda je, ali ja samo kažem da meni iz pozicije korisnika ZET-ovih usloga to je daleko od dovoljnoga, jer nikakva korist što ih ima 142, kada meni uporno baš kada mi najmanje odgovaraju dolaze ti stari, svako malo dođe mi stara petica, stara trojka i sl., za poluditi od muke kada moram ući u tu saunu, a žuri mi se pa ne mogu pješice… koma. Hoću da svi tramavju budu novi, klimatizirani, ili neću koristiti njihove usluge tj. neću kupovati barem u ne-ljetnim mjesecima ZET-ovu mjesečnu kartu nego ću ići pješice, a kupovati ću kartu samo u 6. i 7. mjesecu radi toga da ponekad uhvatim novim tramvaj a u ostalim mjesecima ću malo štedjeti jer nije usluga nije vrijedna tih para koliko je vrijedna ta ušteđevina, pa sad ti vidi 2 ili 11-12 karata, kakvi će im biti prihodi što se tiče mene, a još uz to su im ovako i veći troškovi… tako da ovo što rade je put u daljnje stvaranje gubitaka.
Jedini način kako ZET može postati profitabilan je u skladu sa gore opisanim: podignuti razinu kvalitete usluge, kako bi korisnici bili spremni platiti karte a troškovi poslovanja bili niži, sve ostalo je put u daljnju propast.
Mislim da bi svima bilo bolje kada bi netko uložio par stotina milijuna kn u taj ZET i na to krenuo ostvarivati lijep povrat u profitabilnom ZET-u, nego da ovako nastavi generirati umjesto lijepog povrata kakav je primjeren monopolistu čistu suprotnost: gubitak, koji ne može biti ništa drugo osim gubitka, kada su troškovi tako visoki, a prihodi tako nikakvi. Pa tko će normalan sada kada više ne bude "svima besplatno" plaćati te karte ako može ići pješice, biciklom i sl.? Ja već znam hrpu studenata kojima ne pada na pamet platiti 83 kn mjesečno kako bi se vozili "u sauni". Da je razina kavlitet drugačija već bi i razmislili o plaćanju, jer nije baš svima uvijek do "zdravog života" pješanjem i sl. Ali to je ono: svako zlo za neko dobro, gubitak ZET-u znači zdravije životne navike mnogim njegovim nesuđenim korisnicima…