Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
KOEI | 408,65 | 81.322 | 199 | 410,00 | 412,00 | -0,97% |
ZAGREB – Zagrebački Končar je zahvaljujući manipulacijama uvjetima natječaja izgubio više desetaka milijuna eura vrijedan posao isporuke 18 tramvaja mađarskom gradu Debrecenu.
Taj natječaj raspisan je krajem listopada prošle godine, a na njega se prijavilo 5 tvrtki. Osim hrvatske tvrtke, svoje ponude poslala je talijanska tvrtka AnsaldoBreda, švicarski Stadler, češka Škoda i španjolski CAF. Uvjeti natječaja bili su takvi da je minimalno 70 posto tramvaja moralo biti niskopodno, a Končar (ZSE:KOEI-R-A) je ponudio drugu najnižu cijenu, dok se smatra da je cjelokupna ponuda, s obzirom na ostale tehničke, ekonomske i financijske uvjete bila najpovoljnija.
Ipak, nakon otvaranja svih ponuda, mađarsko povjerenstvo zaduženo za provođenje nabave Končarovu ponudu je diskvalificiralo zbog navodno nepotpunog teksta bankarske garancije. Na kraju je najboljom proglašena ponuda španjolske tvrtke, no nakon što su ostali sudionici uložili žalbe, cijeli natječaj je poništen. Novi natječaj raspisan je 1. srpnja, no s bitno promijenjenim uvjetima. Tako se sada traže tehničke karakteristike koje Končarovi tramvaji ne zadovoljavaju, kao što je primjerice to da u ponudi mora biti minimalno 5 dvosmjernih tramvaja s vratima na obje strane.
Eto to su naše firme
Potpuno nesposobni dobiti posao koji nije namješten za njih od nekog s kim idu na janjetinu
A o našoj gospodarskoj diplomaciji ne bi ni počinjao
pa šta nisu podmazali, ako to rade ovdje, mogu i vani.
kolika je vrijednost posla?
pa šta nisu podmazali, ako to rade ovdje, mogu i vani.
kolika je vrijednost posla?
Vrijednost posla je značajna (cca. 10 % godišnje dobiti). Naime radi se o 18 tramvaja, jedan tramvaj košta cca. 2 milijuna EUR, to je cca. 35 mil EUR sve skupa. A neto marža na tome je oko 5 % tj. zarade na tome nekih 12 milijuna kn. Međutim Končar za razliku od tvoje percepcije ništa ne "podmazuje" nego je njegov nivo očito iznad i nekih običaja "uljuđene Europe".
Vrijednost posla je značajna (cca. 10 % godišnje dobiti). Naime radi se o 18 tramvaja, jedan tramvaj košta cca. 2 milijuna EUR, to je cca. 35 mil EUR sve skupa. A neto marža na tome je oko 5 % tj. zarade na tome nekih 12 milijuna kn. Međutim Končar za razliku od tvoje percepcije ništa ne "podmazuje" nego je njegov nivo očito iznad i nekih običaja "uljuđene Europe".
[/quote]
je, oni se samo dogovaraju po Mirogoju, nemoj me nasmijavati[lol]
enivej, hvala na preciznim brojkama [thumbsup]
Uljuđena Europa je uvijek znala na lijep način eliminirati konkurenciju. To je očigledni primjer kršenja tržišnog natjecanja u korist svojih kompanija. Baš zanimljivo da su se slične stvari događale i u drugim gradovima u Europi i da je uvijek netko drugi dobio posao, iako je Končar bio povoljniji.
Ima li ovdje među dioničarima koji posjećuju ovaj forum netko iz Dubrovnika?? 😀
Odmah sam pomislio da je ovaj prijedlog nekog od dioničara:
http://danas.net.hr/hrvatska/page/2010/07/20/0611006.html?pos=n0
"… Stigli su nam, međutim, prijedlozi o povratku tramvaja na gradske ulice, … "
Ili se Dubrovčanima jednostavno neda šetati?
Pa ako je tako… činjenica je da je električni tramvaj "najekološkiji" oblik javnog prijevoza… a kao turističko mjesto posebice ste osjetljvii na ekologiju, čist zrak… pa ideja o tramvaju itekako ima smisla! 😉
Končar nam stvarno postaje pravi blue chip.
Sad je i likvidnost na nivou, ono svaki dan par milijuna (nerjetko više i od HT-a, evo drugi put ovaj tjedan da je veći prometi nego na HT-u :D)
Obzirom da su izguboli posao izrade CRO tramvaja u Budimpešti mogli bi malo i na niže, al da stvari budu gore lažiral i bankovne garancije!
PS da se primjetit da je 90 % dionica kad je Crobi bio na 2000 bodova palo cca 10-20 % al KOEI-R-A nije u toj kategoriji, dajte dečki iz Erstea nemojte bit toliko agresivni na kupnji
Izvor HTV