Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
KOEI | 408,98 | 21.676 | 53 | 406,00 | 410,00 | 0,00% |
"Velike nacije" koriste neviđene metode za osiguravanje poslova svojim firmama, metode kakve Hrvatska nikada neće moći koristiti – ali onoliko koliko može, bilo bi pametno da učini.
SWE, NOR, FIN, DEN, BEL, HOL, AUT, CH, IRL…"male nacije" su na vrhu svijeta,
a nemaju zajedno 3 vojnika i 2 sekretarice u tajnim službama.
Nije mi jasno kako smao uspjevaš pomirit ove free market kapitalizam stavove sa tim nacionalističkim, jendom ćeš sma puknut ko kokica. [bye]
[/quote]
ove dvije bih izdvojio kao ono na što se odnose navodnici u mojem izrazu "velike nacije" – ove dvije su uisitnu "velike" – nije veličina u broju stanovnika nego u "intelligencu" (u kojem god smislu želiš shvatiti ovu riječ).
Nizozemska je nakada vladala sa pola svijeta – a to čini i danas na određeni način ("iz sjene" što bi netko rekao). Švicarska je malo drugačiji primjer ali jednako "moćan".
Ove dvije nipošto nisu male nego su ogromne – o toj veličini ja govoim. Mi nismo niti po čemu veliki – nažalost.
Ali i ostale nabrojene su tu negdje, od Austrije kao centra nekadašenjeg ozbiljnog Carstva i danas ne previše izbledijele moći, Norveške kao zemlje bogate prirodnim resursima… Belgije kao isto cool državice… sve su to “velike nacije”!
A isto tako ne možeš poreči snagu koju dan danas ima Ujedinjeno Kraljevstvo kao i njegova bivša kolonija – oni su malo veći i u doslovnom smislu riječi velik.
A ne možeš poreči snagu niti Njemačkoj koja spada u one velike u doslovnom smislu.
Veliki su mnogi veliki i mnogi "veliki" – mi smo mali kako god okreneš i to je problem.
Postoje i korporacije koje su jače od većine država, nije veličina u broju stanovnika pa niti pravnom obliku ustrojstva (država ili korporacija kao tvorevina unutar države ili u nekom smislu često i naddržavna tvorevina po utjecaju i snazi).
Kad govorim o "velikim nacijama" govorim o utjecajnim nacijama – mi smo nitko i ništa u svjetskom poretku moći – uvijek bili i još smo uvijek takvi, ne kažem da se to ne može mijenjati, ali stanje je za sada još uvijek takvo. Još uvijek je RH puno slabiji igrač i od nekih (dvije čak i spomenute) multiancionalne kompanije kao i mnogih država (velikih ili tek "velikih" – ove zadnje posebice poštujem, divim se državama malij površina, malog broja stanovnika a koje zapravo predstavljaju velesile – velesila ponekad ima i 4-5 mil stanovnika, moguće… ali mi to nismo… i u tome je naša slabost u "nepoštenoj igri", ali ja uvijek kažem da pamet može pobijediti – budimo pametni i postanimo velesila – zašto ne… na nama je da zauzmemo mjesto na svjetskoj pozornici, kada budemo dovoljno jako gospdarstvo i dovoljno jaka kulturua – poštovati će nas kao velesilu unatoč tome što imamo 4,5 mil stanovnika, ništa tu nije sporno).
Kad sam spomenula high-tech, spomenula sam ga u kontekstu brzorastućih firmi.
To Končar ne može biti jer nema niti ne uvodi nove tehnologije.
Isto tako sklapanje laptopa nije high tech.To je manufaktura.
Ne želim reći ništa loše, samo da se dvocifrene stope rasta teško mogu više ponavljati iz godine u godinu
Kad sam spomenula high-tech, spomenula sam ga u kontekstu brzorastućih firmi.
To Končar ne može biti jer nema niti ne uvodi nove tehnologije.
Isto tako sklapanje laptopa nije high tech.To je manufaktura.
Ne želim reći ništa loše, samo da se dvocifrene stope rasta teško mogu više ponavljati iz godine u godinu
Pa to je jasno, dvoznamenkaste stope rasta prihoda odnosno izvoza ukoliko je firma toliko izvozno orijentirana da je njeno prirodno tržište svjetsko tržište nisu tek tako lako ostvarive – ali moguće su i nisu baš tako jako rijetke. Vjerujmo da će Končar biti među onima boljima koji će to moći generirati.
Ali stope rasta prihoda odnosno u ovom slučaju izvoza da budu po stopi od 2x %, e to su već svjetski fenomeni – ali moramo ipak biti svjesni da je Bago (ako prevedemo njegovu cifru ali u kunama u postotke) rekao 20 % godišnji u narednom razdoblju od 5 godina. A to ipak nije baš cijela vječnost – takvo nešto i nije nemoguće! (jer do sada je rast izvoza bio 18,35 %, ovo je tek malo ubrzanje – recimo da će ga vući oni koji postaje sve veći dio Grupe a još ostvaraju stope od preko 20 % godišnje rasta…).
O rastu po 2x % na višedesetljetnoj bazi, naravno da možemo zaboraviti – to velike firme ne mogu ma kako te firme bile fantastične, nevjerojatne, mali Davidi pred kojima se 70-100 puta većim Golijatima tresu gaće i sl., i dalje višedesetljetne stope po 2x % nisu realna stvar za očekivati niti od koga – jer to neko vrijeme ide: dok se ne postane (a po tim stopama se brzo postane) dovoljno velik da se postane malo tromiji… Bilo bi lijepo u svijetu vidjeti primjere firmi koje više od 20 godina rastu prihodima po stopama većim od 20 % – vjerojatno ih ima svega par sve skupa.
Postoji u RH jedna Grupa (također nikakav high-tech) kao jedinstveni primjer organskog rasta (kombiniranog sa akvizicijama) u RH i vođenog isključivo svojim vlastitim kapitalom (još uvijek niti malo zaduživanjem) koja je zadnjih 16 godina (starije su godine u dinarima pa mi se ne da preračunavati sad :P) uspijevala rasti prihode sa 231,747 mil kn 1993. god. na današnjih 3,405 mlrd kn (2008.god) tj. stopa rasta prihoda kroz taj period: 19,62 % – dakle i tu je stopa ispod 20 % već sada, a ako vidimo prošlih par godina koliko su te stope manje očito je da kad se dogura do 20 godina da stopa rasta u dva desetljetnom razdoblju kada se anualizira nikako neće uspjeti biti 20 %, jer u naredne 4 godine sigurno ne može ubrzati na nekih 22 % rasta pa da još i nadoknadi tu razliku od 0,38 posto na 20 godina. U zadnje vrijeme je sasvim drugačije: rast cca. 5 % – vidite što veličina znači, stope rasta se istope do neprepoznatljivosti 😀
Dobro, nije rast prihoda niti ono glavna, glavna je kombinacija toga i rasta (a dugoročno održive) profitabilnosti odnosno kao suma tih svih profita rast kapitala (zadržanih rast knjigovodstvenog kapitala, nezadržanih isplaćeno kroz dividende) – ovaj primjer koji sam naveo je po tome pak dobrano prešlo 20 %, od 1993. do 2008. kapital je rastao sa 220,556 mil kn u 1993. na 5,940 mlrd u 2008., tj. stopa rasta od 24,55 % kroz to desetljeće i pol (ne računajući dividende) – a i to naravno usporava na sada na neusporedivo manje razine da kroz 20 godina to taman padne na nekih prosječnih 20 % gdje su velike stope skoncentrirane u najstarijim godinama…
Končar Grupa bi se upravo na ovo zadnje trebala najviše skoncentrirati – rast kapitala!, to je ono što je uz određeno poboljšanje profitabilnosti i moguće ostvariti u ovako velikom periodu u značajnim iznosima a nama je zapravo i daleko najvažnije! – pa neka dakle rastu prihodi koliko mogu rasti, ali profitabilnost tih prihoda neka raste brže i ona je najvažnija, ne zanimaju nas budući prihodi u apsolutnim iznosima nego njihova kvaliteta tj. dobit koju mogu generirati!!
Lijepo je bilo vidjeti i slušati jućer na TV-HR UŽIVO novi vlak i razmišljanja dva mlada stručnjaka koji trebaju doktorirati .Rade se 3 vlaka za BIH,a veli gosp.Bago da je za hr.potrebno izgraditi 65 vlakova.Da nije ovakove krize samo na vlakovima bi bilo GRO-para.
Samo da vas ispravim. Radit će se 3 vlaka za HŽ, ne za BiH. Jedan za regionalni, drugi za gradski promet. Treći je dizel-električni vlak i bit će različit od ostala dva, koji su naizgled isti ali sa različitim inerijerom i brojem vrata.
fish
Jeste li se na ovo javili?
The Department of Transport calls for bids for the Capital’s Light
Rail/Tram system STUDY
Local and international consultants invited to submit study proposals
Abu Dhabi, United Arab Emirates, July 28, 2009 – The Department of Transport in Abu Dhabi (DoT) today
announced the invitation of qualified local and international consulting firms to submit their bids to conduct a
detailed study of the Tram project in Abu Dhabi, one of the future transportation projects in the Emirate.
The Abu Dhabi Light Rail Transit (LRT)/Tram study will form an integral part of the Surface Transport Master
Plan (STMP), a major initiative taken by the Department of Transport to develop a comprehensive transport
infrastructure including different modes for passengers and freight. The 340 km tram system is part of this
ambitious and far-reaching plan that will meet the people’s and economy’s mobility needs as part of ‘Plan
Abu Dhabi 2030’. It is expected that the light rail and tram service will be operational in 2014.
DoT will work closely with the selected consultant to assess the feasibility of tram lines and assess the
financial viability for the project; along with models of the initial design of the tram network and stations,
vehicle size and technical specifications. The study will be conducted over a period of 18 months.
The light rail transit/tram system is considered to be one of the most important means of public transport for
the capital thanks to large capacity, cost and energy efficiency, and ability to operate in densely populated
areas.
Kad bi mi iz HR nastupali zajedno (TŽV Gredelj, Končar i Dalekovod) mogli bi nuditi kompletne projekte po sistemu ključ u ruke. Dok god tako nešto ne zaživi ne možemo sudjelovati na brojnim tenderima. A nije da nebi mogli….
U petak stižu povoljne vijesti. Pratite malo medije.
LP,
fish