KOEI (Končar-Elektroindustrija d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska KOEI (Končar-Elektroindustrija d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 29.06.2024. u 05:55
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
KOEI
259,76
83.642
322
258,00
260,00
0,78%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


Da, zašto mi ne počnemo raditi space shuttleova? Sve je to tako jednostavno. [rolleyes]

Držimo se mi sladoleda, pa da vidiš… eto vam sad novih Kingova izašli, a imate i one Moto, dobijete sličice automobila na plastificiranoj podlozi pa imaš feling ko da je metalna.

Do sada sam skupio:

Volkswagen Phaeton
Volkswagen EOS
Suzuki maruti
Ford Focus WRC [thumbsup]

I'LL BE BACK

molim moderatora da izbriše moj gornji post, tek sad sam skužio da je tema KOEI. klikno sam na stranicu isključivo zato jer je zadnji post od sakaija, a po sadržaju stranice sam (krivo) zaključio da je neka "opća" tema. hvala.

I'LL BE BACK


Da, zašto mi ne počnemo raditi space shuttleova? Sve je to tako jednostavno. [rolleyes]

zato što nije isplativo [lol]

Ništa nije jednostavno, ali neke su stvari jednostavnije od drugih… moje osobno mišljenje je da baterije nisu komplicirane kao intelovi procesori nego više u rangu Končar transformatora, pa kada smo jednom davno uspjeli razviti tu tehnologiju u kojoj smo danas jedni od najjačih na svijetu… zapitao sam se, zašto nismo mogli u zadnjih 10ak godina krenuti u razvoj bar jedne nove tehnologije, recimo baterije su mi se učinile dovoljno jednostavnije od mikroprocesora i sl., čak možda jednostavnije i od transformatora, a potencijalno još bolja ekonomija, još bolja zarada… nije uvijek komplicirano ono što donosi zaradu, dapače!

Space shuttle je super metafora ovih misli – nešto komplicirano i skupo, a beskorisno/ekonomski neopravdano, baterija – nešto puno jednostavnije, a svakodnevna potreba, sve veća potreba, a ipak ne može svatko i ne može svatko biti u vrhu – a vrh je ono "što se gleda", ako možemo praviti jedne od najboljih a istovremeno jedne od najjeftinijih transfomatora na svijetu (=svjetska konkurentnost) bilo bi lijepo da ima lijepoj našoj još takvih proizvoda, nešto u svjetskom vrhu po konkurentnosti, obzirom da želimo postati "zemlja znanja" nije loše da nešto od takvih proizvoda bude i iz područja tehnologije – Končar trenutno ima transformatore u takvom rangu, i praktički ništa više…. to se ja ponekad pitam: kada ćemo imati još nešto?? Imamo mi puno dobrih stvari, ali malo onih vrhunskih, onih koji su u svjetskom vrhu – a u našem okrutnom svijetu: opstaju samo najbolji! Zato moramo nastojati u više stvari biti vrhunski.

žele ih voziti Austrijanci, i za to su čak stimulirani od države, kada bi ti auti (što će biti slučaj sa kineskim) bili i sami po sebi relativno jeftini, pa uz državnu stimulaciju kupnje pa uz 3 puta manje troškove "goriva"… mogli bi i drugi "s jedne strane štedljivi a s druge ekološki osviješteni" narodi postati zaljubljenici u takve aute (Nijemci, Šveđani, Norvežani, Nizozemci…), Talijani inače vole sve "pederske stvari" no na njim možda ne možemo računati jer oni vole svoje aute najviše na svijetu i neće tuđe… a imaš pravo: niti na Hrvate, jer Hrvati kao Balkanci nikada neće biti ekološki osvješteni, nikada neće biti štedljivi, i naravno uvijek će biti "ovako bogati" (na tuđi račun… na kredit… na vlastitu propast).

Kineski auto, koji je "ekološko a ipak relativno povoljno čudo tehnike" (pročitajte specifikacije) bi rado vozio i g. Warren Buffett, on inače voli "konzumirati svoje proizvode", a spomenute kineske kompanije (inače najboljeg proizvođača baterija na svijetu, u tome je kvaka, nikakva radna snaga i sl., pa i u Japanu je radna snaga skupa, pa Toyota super funkcionira, radi se o visokotehnološkom proizvodnom procesu, nije ovo radno intenzivna djelatnost) od nedavno je 10 % suvlasnik i Berkshire Hathaway.

Hrvati niti žele voziti takav auto – slažem se, ali niti imaju dovoljno pameti da ga naprave… radna snaga lako (ako ništa drugo tvornicu otvorimo u BIH, tamo je radna snaga srednjoročno jeftinija gotovo i od Kineske, naime toj državi neće baš cvjetati ruže, a Kineska radna snaga je u zadnje vrijeme sve skuplja), problem je znanje, tehnologija… koju mi nemamo, jer smo pretromi, recimo propustilo smo primjetiti u zadnjih 10 godina važnost baterija… pa recimo nešto na tom polju napraviti, sada imamo Kineze sa najboljom baterijom na svijetu, i možemo samo kupiti patent od njih ili gotovi proizvod (vjerojatnije), drugog načina nema da imamo jednako dobru bateriju – a baterija je ključna u električnim automobilima. Ostalo bi čak naša dva automobilska klastera i neke firme koje nisu niti u Istarskom niti u Zagrebačkom klasteru a rade za europsku autoindustriju mogle napraviti dobrim dijelom same, nešto malo uvezemo, Končar većinom može svu elektroniku, jedino što nam fali: baterija – ključni dio sustava [lol] To znači da smo nešto važno propustili… onaj tko sada ima baterije kao relativno ne prepokmpicinra (nepreskup proizvod) ima nešto vrlo vrijedno u suvremenom svijetu mobitela, laptopa… električnih automobila… baterija je njihova jedina prednost, pameti za ostalo bi možda i mi nekako našli, kapitala također, radne snage također (kako Japanci, Nijemci… mogu, nisu Hrvati još skuplji, susjedi svakako nisu!), jedino nemamo – ključni dio, nažalost 😛


vi kolega niste Hrvat? ak su Hrvati tak glupi, kak da vaše mišljenje uzmem za mjerodavno?

sumnjam da Warren Buffet konzumira prezervative, a mislim da i tamo ima neke udjele. Što se tiče žvaka, sigurno mu ne treba orbit da očuva caklinu na zubima..

tvrdite li vi kolega, da Warren Buffet živi skromno?

ekološka osviještenost? pa ne znam dal Talijani pecaju kod nas ili mi kod njih.. i da Hrvatska ima skoro 50% površine pod šumama, za razliku od ekološki osviještenih europskih naroda koj u prosjeku imaju 30ak%.. Doduše, oni su mnogo osviješteni kod kuće, ali ih to ne sprečava da otpad odvoze u Afriku isl. mjesta gdje ljudi nisu toliko osviješteni.. a i struja za te elektromobile mora doći od nekuda, biti će iz 40ak termoelektrana na ugljen koje su planirane za graditi u Njemačkoj.. super ekološki osviještenoj državi

https://childhealthsafety.wordpress.com/2012/03/14/government-experts-cover-up-vaccine-hazards/


po sadržaju stranice sam (krivo) zaključio da je neka opća tema. hvala.

tipa sladoled? [lol]

Lynx nemam pojma o baterijama i procesorima, al znam da je ExxonMobil uložio brdo love i vremena u razvoj samo neke komponente (nekog filma) za elektroauto bateriju, i hvale se time kao ono zeleni su.
Tak da nemoj trčat pred rudo s tim "jednostavnim" baterijama.


vi kolega niste Hrvat? ak su Hrvati tak glupi, kak da vaše mišljenje uzmem za mjerodavno?

jesam, Hrvat sam… ima nas različitih očito 😀 Nisam rekao da su glupi, samo sam izrazio slutnju da su većina mojih sunarodnjaka Balkanci, takav dojam stječem promatrajući svijet oko sebe… bilo bi lijepo da sam u krivu.

sumnjam da Warren Buffet konzumira prezervative, a mislim da i tamo ima neke udjele.

misliš da ne, a tko to zna…, ali obzirom da uvijek igra na sigurno… a i od nedavno ima novu suprugu pošto mu je stara umrla… živi čovjek život, što i zašto koristi to se samo njega tiče 🙂

Što se tiče žvaka, sigurno mu ne treba orbit da očuva caklinu na zubima..

nisam čuo da redovito žvače, no on jednostavan čovjek, ako to radi valjda mu je gušt, Coca-Colu pije iz gušta još iz djetinjstva, starih navika se teško riješiti 😀


tvrdite li vi kolega, da Warren Buffet živi skromno?

ne tvrdim, ali takav dojam ostavlja, vrlo jednostavan i skroman čovjek.

biti će iz 40ak termoelektrana na ugljen koje su planirane za graditi u Njemačkoj.. super ekološki osviještenoj državi

struja se može proizvoditi, transportirati i koristiti puno učinkovitije i ekološki prihvatljivije od bilo kojeg drugog energenta kojeg poznajemo. I svakim danom smo sve sposobniji u proizvodnji električne struje uz minimalno narušavanje okoliša. Čak i proizvodnja električne energije iz fosilnih goriva predstavlja bolju alternativu nego korištenje tih istih u motorima sa električnim sagorijevanjem obzirom na malu efikasnost tih motora i veliku raspršenost (nekotroliranost) njihovih ispuha, dok su elektrane bitno učinkovitije i zajedno sa gubicima u transportu i mjestu potrošnje, recimo čak je i plinska turbina toliko učinkovitija da je puno pametnije na plin pokretati elektranu, prenijeti struju elektroenergetskim sustavom pa potrošiti u el. automobilu nego plin sagorijevati u automobilu sa bilo kojim motorom koji je do sada razvijen.

Inače što se tiče ugljena, ugljen će doživjeti jednu novu mini-revoluciju: naime danas tehnologija omogućava izgradnju termoelektrana na ugljen sa gotovo nultom stopom emisije! Obzirom na trenutnu cijenu ugljena ovo je vrlo zanimljivo, jefitno i od nedavno čak i čisto, no cijene ugljena će zato ozbiljno porasti… zbog toga mislim da ne treba pretjerivati, izvori trebaju biti diverzificirani. Plin ne bih koristio za elektrane (dok nam ipak oskudni resurs kao što je plin treba kao sirovina za proizvodnju hrane/gnojiva, smatram upravo zločinom koristiti ga i kao energent, bar tamo gdje se ne mora), ali čak i ugljen sa novim elektranama sa minimalnim emisijama, svakako nuklearke, te novi izvori (vjetar i sl.) to su stvari na koje se sada treba svijet skoncentrirati. Mene recimo fascinira i geotermalna energija (EGS: http://www.google.org/egs/) – već je puno postignuto i na tom polju, izobilje vrlo čiste, praktički besplatne energije iz srca zemlje – divota, problem ju je samo napraviti 😛 Kada razvijemo dovoljno učinkovita svrdla za bušenje zemljine kore do tih dubina, biti će moguće ovaj izvor ozbiljnije i pouzdanije iskorištavati, naravno na seizmički neaktivnim područjima, ne bi baš bilo pametno riskirati potrese radi el. energije, to više ne bi bilo tako ekološki 😛

Anonimno, 04.05.2009. u 01:45
Inače što se tiče ugljena, ugljen će doživjeti jednu novu mini-revoluciju: naime danas tehnologija omogućava izgradnju termoelektrana na ugljen sa gotovo nultom stopom emisije!

sve ostalo ok, alo ovo je kolega, da ga prostite, glupost..

uostalom, nekako se ovo globalno zagrijavanje pretvorilo u globalno zahlađenje već treću godinu zaredom..

vas kad čitam, ko da gledam reklame na CNN-u [smiley]

https://childhealthsafety.wordpress.com/2012/03/14/government-experts-cover-up-vaccine-hazards/

Beograd raspisa natječaj za 30 tramvaja.Kako su naši aktivni u regiji možda tu prođemo?U zadnje vrime žestoka je kampanja za suradnju na ex-yu prostoru. [sealed]

TENDERI
Prilika za Crotram: Beograd kupuje 30 tramvaja
Autor/izvor: SEEbiz
BEOGRAD – Agencija za investicije grada Beograda raspisala je javni poziv za nabavku 30 tramvaja za potrebe Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd”, koji je otvoren do 22. juna, saopštila je Gradska uprava.

http://www.seebiz.eu/hr/tvrtke/transport/prilika-za-crotram-beograd-kupuje-30-tramvaja,44527.html


Lynx, 06.05.2009. u 14:31
Inače što se tiče ugljena, ugljen će doživjeti jednu novu mini-revoluciju: naime danas tehnologija omogućava izgradnju termoelektrana na ugljen sa gotovo nultom stopom emisije!

sve ostalo ok, alo ovo je kolega, da ga prostite, glupost..
[/quote]
i europski birokrati su jako zagrijani za ovu ideju (www.zero-emissionplatform.eu), premda EU nema naročito velike rezerve ugljena, dok recimo USA… sa daleko najvećim dokazanim i vjerojatnim rezervama ugljena vrlo ozbiljno na svim razinama i različitim pristupima pokušava doći do komercijalno isplative tehnologije iskorištavanja ugljena na način za okoliš štetan manje nego su alternativni izvori (čak gotovo zero emission!) – time se jednim udarcem ubija dvije muhe, čak se i okoliš štiti (što postaje sve ozbiljnije shvaćena tema, do sada je to bio više paravan za provođenje dugoročnog plana: nogiranja "starih partnera sa Bliskog Istoka", naime evidentno je da Amerikanci, a vidimo da su su i Europljani zainteresirani, također i Kinezi koji imaju velike rezerve, moraju naći način kako zamijeniti naftu nečim što može donijeti naciji dugoročniju konkurentsku prednost u odnosu na svijet, a to može biti samo ono čega se ima više nego što ga ima svijet… a to je ugljen, Amerikanci imaju ugljena više nego drugo i treće plasirane Rusija i Kina zajedno!, a USA i Kina kao donedavno "ne previše bliske" ali zato buduće partnerske države, imaju gotovo pola svjetskih rezrevi u svom dvorištu, dok one zemlje koje se želi "nogirati" kako se više ne bi bogatile "na nama" uz Rusiju kao iznimku pratkički da i nemaju ugljena).

Možda nije medijski toliko eksponirano, ali u razvoju zero emission tehnologija za iskorištavanje ugljena se puno radi, ulaže se vjerojatno više nego u ove razvikane vjetroelktrane, biodizele i sl. stvari jer je to nešto što će u kombinaciji sa tim drugim hi-tec izvorima (vjetar, pa i sunce…) te nuklearnu energiju kao stari izvor biti jedan jedan novo-stari snažni/pouzdani stup novog energetskog poretka. Jasno je da nije moguće dovijeka iskorištavati naftu za sve, ne smo što je ima sve manje, što će biti time sve skuplja, nego će još i više nego do sada taj novac završavati u "drugim državama" zato to nije prihvatljivo, a kako se ne može ugljen staviti u auto kao parnu-lokomotivu :rotfl: i druge primjene, jasno je da je način na koji se ugljen može iskoristiti jedino kao izvor električne energije, i to (nužnost korištenja ugljena) je jedan od razloga zašto će električna energija postojati sve značajniji oblik energije u budućnosti (napuštanjem uporabe fosilnih goriva u prometu će tu biti velika prevaga) što znači da nam firme koje se bave proizvodnjom opreme za proizvodnju, prijenos i potrošnju električne energije… su firme koje se nalaze u jednoj od najatraktivnijih sektora skore (i trajnije) budućnosti.

(malo o ZEC-u: http://www.princeton.edu/~chm333/2002/fall/co_two/minerals/zec.htm)

Fröhlich: Beograd još uvijek želi hrvatski tramvaj
Autor/izvor: SEEbiz / Hina
ZAGREB – Trgovina, turizam, promet, zaštita okoliša, zajednički nastupi na trećim tržištima, samo su neka od područja moguće suradnje hrvatskih i srpskih tvrtki, istaknuo je predsjednik HGK Komore Zagreb Zlatan Fröhlich na današnjem susretu gospodarstvenika Zagreba i Beograda.

http://www.seebiz.eu/hr/tvrtke/transport/fr%c3%b6hlich-beograd-jos-uvijek-zeli-hrvatski-tramvaj,44628.html

Goša bi sa Končarom radio tramvaje za Beograd.
Još jedna vijest na tragu regionalne suradnje. [sealed]

New Report

Close