Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
KOEI | 450,46 | 333.338 | 740 | 452,00 | 456,00 | 1,80% |
***obrisano***, jer to je jedna od rijetkih dionica koja ima visoki volumen,cijena joj je ispod mimimale,a firma radi sa pozitivom i svi ostali pokazatelji na tržištu + dogledna privatizacija= ***obrisano***color=black][/color]
Pročitajte članak koji je jučer (11.02.2006.) objavljen u Vjesniku:
link: http://www.vjesnik.hr/html/2006/02/11/Clanak.asp?r=tem&c=2
Dosad smo o izvozu tog tramvaja razgovarali s poslovnim partnerima u srednjoj i istočnoj Europi i odziv je bolji od očekivanja
Koncern Končar elektroindustrija upravo je oblježio 85. obljetnicu osnutka. Tim povodom o poslovanju jedne od najvećih hrvatskih tvrtki, poznate po velikom izvozu, razgovarali smo s predsjednikom Uprave Darinkom Bagom, ujedno čelnikom udruge Hrvatski izvoznici.
• Kako je Končar završio 2005. i zašto ste je nazvali godinom tramvaja i transformatora?
– Prošla godina je zbog povećanja prodaje od desetak posto i odgovarajućeg rasta dobiti te izvoza gotovo polovice proizvodnje bila vrlo uspješna za Končar. U suradnji s Tvornicom željezničkih vagona Gredelj na tržište smo izišli s novim prozvodom – niskopodnim tramvajem. Dosad smo samo generalno obnavljali stare tramvaje, no niskopodni je veliki tehnološki iskorak. Riječ je o vrlo modernom vozilu koje, među ostalim, ima 43 mikroračunala što međusobno komuniciraju optičkim kablovima. Od lipnja do kraja prošle godine stvorili smo preduvjete da možemo mjesečno proizvesti tri takva najsuvremenija tramvaja.
Lani smo započeli i niz uspješnih poslova s transformatorima čiji nam izvoz donosi 100 milijuna eura. Kako na Hrvatsku koja čini 0,4 promila svjetske populacije otpada 3,5 posto svjetske proizvodnje transformatora, slobodno možemo reći da smo centar izvrsnosti za njihovu proizvodnju.
• Kao jedan od glavnih uspjeha ističete projekt niskopodnog tramvaja, ali iz zagrebačkog Gradskog poglavarstva stižu vijesti da njihova isporuka ZET-u kasni. Lani je, naime, isporučeno samo desetak od planiranih 18 tramvaja. Zašto? A do kada će biti isporučeno preostalih 60?
– Končar i Gredelj moraju ispuniti obvezu da u 25 mjeseci, dakle do lipnja 2007. isporuče 70 vozila. To znači prosječno tri tramvaja na mjesec. Odmah je bilo jasno da će u početku proizvodnja ići sporije. Nakon dovršetka prototipa trebalo nam je dva mjeseca da napravimo prvi, sljedeći je bio gotov za mjesec dana, a mjesec poslije već smo proizveli dva. Sada ih proizvodimo tri na mjesec, a od travnja ćemo broj povećati na četiri. Dakle, radilo se samo o uhodavanju.
• Kakve su šanse da niskopodni tramvaj postane novi hrvatski izvozni proizvod?
– Od početka smo htjeli proizvesti vozilo za svjetsko tržište. No, prije izvoza moramo ga isprobati u svim godišnjim dobima i vremenskim uvjetima te proći s njim određeni broj kilometara da vidimo kako će se ponašati. Vrlo smo zadovoljni dosadašnjim iskustvima. Očekujem da ćemo u drugoj polovici ove godine početi konkretne aktivnosti vezane uz izvoz. Do tada ćemo imati potrebne reference, na primjer određeni broj isporučenih vozila i prijeđenu kilometražu pa vjerujem da će niskopodni tramvaj postati jedan od naših izvoznih aduta. Dosad smo o njegovu izvozu razgovarali s poslovnim partnerima u srednjoj i istočnoj Europi i odziv je bolji od očekivanja.
• Tko će dobiti gradnju hidroelektrane Lešće, prve koja se radi u samostalnoj Hrvatskoj, u konkurenciji Ingre s jedne, te Konstruktora i Končara s druge strane?
– Dok je natječaj u tijeku, svi sudonici ga, po zakonu, ne smiju komentirati. Iako se mnogi toga ne drže, Končar ne pripada među njih.
• Nedavno su HŽ i Siemens potpisali ugovor o šestomjesečnom najmu dvije višesistemske Siemensove lokomotive. To će omogućiti vožnju od Zagreba do Rijeke bez zaustavljanja u Moravicama zbog zamjene lokomotiva, što je sada potrebno zbog različitog napajanja na pojedinim dionicama pruge. Siemens se nada da će nakon probnog rada prodati HŽ-u između 20 i 40 lokomotiva. No, Vi tvrdite da bi to bila nepotrebna investicija. Zašto?
Obnovljena suradnja Goše i Končara
Predstavnici zagrebačke tvrtke “Končar Inem” i poslovodstvo tvornice Goša iz Smederevske Palanke potpisali su dokument o obnavljanu suradnje, prekinute raspadom bivše Jugoslavije. Kako je agenciji Beta kazao direktor “Goše” Jovica Stefanović, suradnja će podrazumijevati ugradnju Končarovih sustava razvijenih za hrvatske željeznice u putničke vagone, koje bi proizvodila “Gošina” tvornica šinskih vozila. “Končar Inem je za hrvatske željeznice razvio sustave, prije svega statički pretvarač i neke dijelove elektroopreme koje je ‘Gredelj’ ugradio u suvremene putničke vagone s klimom za Hrvatske željeznice. Ta oprema je ispitana i pokazala je odlične rezultate”, kazao je on. Hrvatska tvornica prodavala bi opremu “Goši” pod povoljnijim uvjetima i na taj način kreditirala proizvodnju s kojom bi se tvornica iz Smederevske Palanke natjecala na međunarodnim natječajima, objasnio je Stefanović.
18.03.2006. 20:43, Klinac:
18.03.2006. 20:50, tima:
Jedina slaba tocka profitabilnost, ali to ce se vremenom popraviti. Pozdrav (dobra ti je tema)
Vidite kako Končar leti, bio je na 400 kuna nagli pad na skoro 358 kuna i sad kreće lagano prema 400 kuna ***obrisano***
Misli li tko da će dio novca koji se zaradio na Plivi biti prebačen u Končar, ipak je to skoro pa blue chip dionica?
***obrisano***+odličan volumen+samo strpljenja= ***obrisano***.[smiley1]
Končar je dobra dionica, sad već vrlo blizu book value pa će i cijena malo stati. Sve što si rekao stoji, ali mišljenja sad da će cijena sad malo sporije rasti iz razloga što se unutra nalaze fondovi (KD Viktorija, velika je likvidnost što onemogućava veći i brzi rast cijene.
***obrisano*** .Pogledajte rezultate pa si sami odredite što sam govorio i da li je to navijanje ( pa da mi se daje opomena ) ili normalno- realno gledanje stvarnosti na našem tržištu.Pojačana kupovina u zadnjih 2-3 tjedna i to na cijenama od 380-405 kn govori koliko je velikih igrača ušlo na ovim cijenama.A zašto? Pa to oni najbolje znaju.
Bravo Končar.[smiley2]
Evo još ….”Na Hannoverskom sajmu industrije utemeljenom prije 60 godina, koji će se ove godine održati od 24. do 28. travnja, očekuje se dolazak nekoliko tisuća izlagača iz cijelog svijeta.
Oni će predstaviti novine u deset područja. Riječ je o različitim područjima automatizacije, od industrijskih procesa, tvorničke automatizacije i digitalne tvornice do energije i pipeline tehnologije. Zemlja partner ove godine je Indija.
U Hannover kao izlagači dolaze iz Hrvatske samo kompanije Končar i Dalekovod koji će nastupiti među 900 svjetskih proizvođača iz područja gospodarenja energijom i energetske tehnologije. U ostalih devet izložbenih područja nema hrvatskih predstavnika…[smiley2]”
evo da se i ja osvrnem na Končar , odnosno na neke činjenice koje su me ponukale da kupim i još u 2 navrata dokupim ovu , po meni perspektivnu dionicu.
Prvo , evo nekih detalja iz zadnjeg fin. izvješća ( za 2005. ):
– ukupni prihodi veći za 16,8% pri čemu rast poslovnih prihoda, koji čine 96,1% ukupnih prihoda, iznosi 18,9%.
– Matica je urazdoblju 1-12.2005. godine ostvarila dobit u iznosu 11,94 milijuna kuna, a što je za 60,7% više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.[
– ukupna aktiva 2.440.330. mil.
– temeljni kapital 1.006.821.200
Končar , tvrtka koja je nekada bila sinonim jeftinoće i loše kvalitete danas je proizišla u nešto sasvim drugo.
Tvrtka veliki udio prihoda ima od prodaje u inozemstvu , a jedna je od rijetkih koja je prisutna iz lijepe naše na svim važnijim svjetskim i europskim ” happeninzima “.
u zadnje vrijeme svjedoci smo česte pojave imena Končar u dnevno informativnom tisku, a evo samo par zadnjih:
19.04.2006. PD – potpisan ugovor o isporuci generatora slovencima težak , ni više ni manje 7,188.730 eura / *7,34 = 52.765.278 mil. kuna
cijeli tekst na http://www.poslovni.hr/10736.aspx
21.04.2006. PD – tri županije osnivaju alatni klaster – klaster če imati jednog domaćeg ( najvjerojatnije Končar )
i jednog stranog nositelja proizvodnje . u tekstu između ostalog stoji i slijedeće: ” Računa se na izvoz, ali i domaće tržište, s tim da su iz Zagreba već počeli potezati veze i pokrenuli razgovore s automobilskim klasterima oko Beča i Bratislave, u Moskvi, Washingtonu i ostalim gradovima prijateljima Zagreba “.
Cijeli tekst na : http://www.poslovni.hr/10984.aspx
21.04.2006. PD – meni najdraži tekst ali ne zbog poslovne strane, već zbog moje privrženosti informatici – naime jedan naš mladi izumitelj ( valjda nam neće pobijeći kao mnogi u bijeli svijet ) je izumio , pazite sad –
– KOMPJUTORSKI STOL SA ZATVORENIM SUSTAVOM HLAĐENJA !!!??
O čemu se radi, pa ukratko evo što kaže mladi izumitelj: ” Uočivši problem hlađenja kompjutora ulaskom hladnog i izlaskom zagrijanog zraka u radni prostor, kao i neugodan šum koji iritira kreativnu atmosferu, usmjerio sam se na razrješenje tog problema ” , i još: ” usmjerio sam se na zatvoreni umjesto klasičnog otvorenog sustava hlađenja, gdje rashladni zrak kruži i tijekom kruženja posebnim se uređajem hladi i ne izlazi iz kompjutera pa ne proizvodi niti šum, koji, što je kompjutor stariji, postaje sve neugodniji ” – ukratko nema više one neugodne buke koju proizvodi računalo , niti prašine koju stvara ( ventilira ) . Glavni favorit za proizvodnju je naravno Rade Končar , a po meni najzanimljiviji dio glasi citiram: ” Proizvodnju mog izuma financirat će jedna multinacionalka, Nude mi se milijunski iznosi, međutim, to je još vizija, i moj je interes da izum zaštitim i da ga mogu razvijati dalje ” . E pa kako se ono kaže, živi bili pa vidjeli.
Evo to bi bilo nekoliko detalja / činjenica koji po meni daju dobru perspektivu za ovu dionicu , molio bih cjenjene forumaše za komentar.
[smiley2][smiley2][smiley2][smiley2]
Daleko od toga da je Koncar losa dionica. ali budimo iskreni… par milijuna kuna zarade od tako velikog srustva je smjesno. razlog tome lezi u gotovo socijalistickoj politici vodjenja drustva. Naime Koncar se, kao sto znate sastoji od vise djelova od kojih samo par ako se ne varam generiraju profit dok ostali generiraju gubitke. Ipak, naposljetku ovi koji zarađuju financiraju one koji trose. Jednom kada se ovo promijeni i kada koncar odluci ugasiti gubitase, ili restrukturirati radne kapacitete reci cu kako je Koncar dobra dionica. Bila je svojevremo prica o zainteresiranosti Siemensa za Koncar no to je cini se otpalo zbog koncepta ‘sve ili nista’ odnosno Koncar na prodaju nije nudio samo profitabilne dijelove. A sad da bi koncar mogao i vise, mogao bi zasto ne, ali kao i vecina dionica na nasem trzistu on je na trenutnoj razini balon koji ceka da se ispuse. Bv je dosegnut i to dok se ne oduzmu kratkorocne i dugorocne obveze, meni na ovim razinama apsolutno neinteresantna dionica