Mercator nema snagu za veće akvizicije izvan regije prije svega zbog raspršenosti vlasnika,odn. dok su Toda i Muišković pojedinci – vlasnici -manageri te mogu samostalno donositi odluke dok Merca.
to što kažeš vjerojatno ima smisla u ovom našem jadnom balkanskom podneblju… ali to zbilja tako ne bi trebalo biti, pa prema toj logici niti jedna značajna zapadna kompanija ne bi "imala snage za veće akvizicije", obzirom kako su mahom toliko raspršene vlasničke strukture da udjel od 5 % predstavlja nešto iznimno veliko, meni je tu uvijek primjer Microsoft kojeg navodim u ovakvim razgovorima, ono "većina prosječnih ljudi" Microsoft doživljava kao nešto totalno Bill Gates, kao Toda u Agrokoru tako Gates u MSFT, nedodirljivi car :P, međutim "Gates (William H III)" drži "samo" 8,5 % udjela, dakako da je to za američke pojmove jako veliki postotak, no većina naših ljudi kada to prvi puta čuje – iznenadi se.
Uprava je uprava, postavljena je od strane vlasnika da radi u njihovom najboljem interesu, i nema tu onda nikakvu važnost da li je taj vlasnik 1, 2, ili 10.000 svaki sa jednakim udjelima, Uprava u svakom slučaju radi jednako: ono što će donijeti maksimalne dugoročno održive stope povrata na vlasničku glavnicu, ako to ne radi – nije dobra Uprava, tada neka se aktiviraju vlasnici na skupštini i izgnaju tu nesposobnu upravu iz firme i državice [lol] , a nova Uprava mora biti jednako sposobna kao da je vlasnik i glavni menadžer sam Toda, Mišković, Tedeschi… ili već koga ovdje smatrate "uspješnim vlasnikom i menadžerom" (Toda ima jako puno suradnika, ne radi on baš tako sam, g. Vlahović u Adrisu također, ima 100+ menadžera koji rade detaljne analize/planove, on samo glavnu strategiju zacrtava u grubim ali snažnim crtama :D, Tedeschi čak možda i puno samostalnije odlučuje od svih ovih… ali nikome ne bi trebala biti prepreka za imati dobru upravu to kakva je vlasnička struktura, ako je ona privatna, svi privatni vlasnici ako nisu budale, svjesni su da imaju jedan jedini zajednički cilj, i u skladu s tim trebaju tražiti upravu koja će ga najbolje provoditi, kod nas je možda glavni problem taština, svi misle da su najbolji pa kada je netko jak u strukturi vlaništva preuzme upravljanje na sebe i misli da će raditi najbolje, bolje nekada uzeti i "profesionalne menadžere" nego sam raditi, čak i Franck, mislite da ga sada vodi osobno g. Artuković?, da on je glavni direktor tj. predsjednik uprave po novom, ali to ne znači da se i on već nije okružio "pomoćnicima" i svi zajedno rade ono za što "su stručni" da tako kažemo)
REGIONALNO POVEZIVANJE
Debeljak bi Mercator povezao s Konzumom i Deltom
"U trgovini – što si veći, to si konkurentniji, pa bi tako povezivanje sa srpskom Deltom i hrvatskim Konzumom bio pravi potez", ocijenio je on.
http://seebiz.eu/hr/tvrtke/trgovina/debeljak-bi-mercator-povezao-s-konzumom-i-deltom,38691.html
Debeljak sanja i želi, ali i Agrokor i Delta su snažniji od MErkatora.
REGIONALNO POVEZIVANJE
Debeljak bi Mercator povezao s Konzumom i Deltom
"U trgovini – što si veći, to si konkurentniji, pa bi tako povezivanje sa srpskom Deltom i hrvatskim Konzumom bio pravi potez", ocijenio je on.
http://seebiz.eu/hr/tvrtke/trgovina/debeljak-bi-mercator-povezao-s-konzumom-i-deltom,38691.html
Debeljak sanja i želi, ali i Agrokor i Delta su snažniji od MErkatora.
[/quote]
Dobro kažeš sanja,konzum će osatati samo tiha patnja obadvojice gore navedenih!
prostora za extra profit kao u priči
USPOREDBA
Hrvatske trgovine najskuplje u regiji
http://seebiz.eu/hr/tvrtke/trgovina/hrvatske-trgovine-najskuplje-u-regiji,38837.html
Jedino što Merkator ima a Konzum nema to su "pametne blagajne" (blagajne na kojoj potrošać sve radi sam) po supermarketima.
Jedino što Merkator ima a Konzum nema to su "pametne blagajne" (blagajne na kojoj potrošać sve radi sam) po supermarketima.
To je samo pametan razvoj tehnologija čija je rentabilnost upitna ali marketing odličan. Najbitnija razlika je što Merkator ima zdraviju aktivu od konzuma zato je i atraktivan za akvizicije.
Konzumu, Kauflandu i Lidlu raste promet, Billi, Getrou i Mercatoru pada
Mijenja se i struktura prodaje pa kupci više kupuju brašno, ulje i šećer, a voda i sokovi postaju luksuzna roba
Zbog krize su ljudi počeli više kuhati kod kuće i manje idu u restorane", objašnjenje je koje je dio prehrambene industrije već odavno ponudio u prilog tezi o većoj toleranciji te branše na negativne efekte krize, a trendovi iz trgovine to sad i potvrđuju.
Neradna nedjelja Unatoč recesiji i neradnoj nedjelji najveći hrvatski maloprodajni lanac Konzum u prva dva mjeseca ove godine bilježi desetpostotni rast, pri čemu iznadprosječan rast, čak više od 20 posto, u njihovim trgovinama bilježe osnovni prehrambeni proizvodi poput brašna, ulja ili šećera. Nasuprot tome pad prodaje vidljiv je u segmentu neprehrambenih artikala te, recimo, vode i sokova zbog čega, prema informacijama iz Agrokora, njihova kompanija Jamnica u prva dva mjeseca ima nešto lošije rezultate u odnosu na prošlu godinu. Iako je, s obzirom na razdoblje godine, u ovom slučaju prerano govoriti o trendu jer je riječ o mrtvoj sezoni za tu industriju, nije isključeno da su kupci zbog recesije i smanjenja kupovne moći vodu i sokove počeli tretirati kao luksuzne proizvode.
Revizija CROBEX-a
U CROBEX© se od ponedjeljka 23. ožujka 2009. godine uključuju dionice društava Kraš d.d.
Sukladno odredbama Odluke o indeksu Zagrebačke burze d.d. od 11. siječnja 2008. godine, Komisija za indeks je na svom sastanku 4. ožujka 2009. godine izvršila reviziju indeksa Zagrebačke burze d.d. CROBEX©. Revizija je izvršena na osnovu podataka o trgovanju u razdoblju 1. rujna 2008. do 28. veljače 2009. godine.
Uvjete za ostanak nisu zadovoljile slijedeće dionice koje se isključuju iz CROBEX©-a:
• Dom holding d.d., DIOKI d.d., Konzum d.d. i Tehnika d.d. (nisu zadovoljili uvjet minimalnog prometa);
• Hidroelektra niskogradnja d.d. (nisu zadovoljili uvjet prometa i tržišne kapitalizacije).
Uvjete za uključenje u CROBEX© zadovoljile su dionice društva Kraš d.d.
Izračun CROBEX© s novim sastavom početi će u ponedjaljak 23. ožujka 2009.
Konzumu, Kauflandu i Lidlu raste promet, Billi, Getrou i Mercatoru pada
Mijenja se i struktura prodaje pa kupci više kupuju brašno, ulje i šećer, a voda i sokovi postaju luksuzna roba
Zbog krize su ljudi počeli više kuhati kod kuće i manje idu u restorane", objašnjenje je koje je dio prehrambene industrije već odavno ponudio u prilog tezi o većoj toleranciji te branše na negativne efekte krize, a trendovi iz trgovine to sad i potvrđuju.
Neradna nedjelja Unatoč recesiji i neradnoj nedjelji najveći hrvatski maloprodajni lanac Konzum u prva dva mjeseca ove godine bilježi desetpostotni rast, pri čemu iznadprosječan rast, čak više od 20 posto, u njihovim trgovinama bilježe osnovni prehrambeni proizvodi poput brašna, ulja ili šećera. Nasuprot tome pad prodaje vidljiv je u segmentu neprehrambenih artikala te, recimo, vode i sokova zbog čega, prema informacijama iz Agrokora, njihova kompanija Jamnica u prva dva mjeseca ima nešto lošije rezultate u odnosu na prošlu godinu. Iako je, s obzirom na razdoblje godine, u ovom slučaju prerano govoriti o trendu jer je riječ o mrtvoj sezoni za tu industriju, nije isključeno da su kupci zbog recesije i smanjenja kupovne moći vodu i sokove počeli tretirati kao luksuzne proizvode.
U krizi KONZUM sigurno ide dalje jer na muci se poznaju junaci.
Opet se špekulira o spajanju Konzuma, Mercatora i Delte. Izgleda da je to bila jedna od važnijih tema slovenskih i srpskih gospodarstvenika na sastanku u Beogradu. A Todorić sigurno ima neki plan, pušta Srbe i Slovence da se dogovore a onda će se i Agrokor uključiti. Idući tjedni bi mogli biti izuzetno zanimljivi za Agrokorove perjanice, a pogotovo za Konzum.