1.gen. je postala tako loša, nepouzdana i k tome vrlo bezobrazna. Više puta se preko njih nije moglo trgovati, a nisu se niti pravo ispričali ljudima. Ukinuli su zadavanje naloga iizvan vremena burze, što je također katastrofa. Općenito su postali vrlo bahati. Ali, to će im se sigurno vratiti. Da nemaju web-mostich, vjerojatno bi u 3 dana izgubili barem 50% klijenata.
Nudi li abacus sve što i oni (fundamentalnu analizu, tehničku, mostich izd.)
ne.
Do sada sam radio s tri brokerske kuće (isključivo preko interneta):
Fima, Prva generacija (1G) i Complete line (CL).
Fima je imala vrlo pregledno sučelje, ali i najviše provizije (0,9). Nije nudila, niti trenutno nudi, fundamentalnu, tehničku analizu… Otišao sam zbog provizije, jer sam izračunao da sam im ostavio lijepu svoticu (u to doba sam trgovao puno češće nego danas).
Nakon toga otvorio sam račun u 1G, čije sučelje mi se izuzetno dopalo i nudili su najviše, dok su provizije bile 0,8, a nakon dve godine statusa klijenta (a to bi za mene bilo za cca pola godine) trebale su otići na 0,6 (ako se ne varam). Namjera mi je bila dugoročniji portfelj držati kod njih, a za češće trgovanje koristiti treću kuću – CL.
CL je u to doba imao skoro spartansko sučelje, ali je bio brz,a provizije su bile 0,6 odmah u startu. Nije bilo dodatnih usluga. Danas im je sučelje kvalitetnije, iako razdvojeno u dva dijela (trgovanje u jednom dijelu, a poruke i registracija vrijednosnica u drugom dijelu – posebna prijava; malo trapavo, ali ništa strašno).
Dugoročno sam namjeravao raditi pola-pola, s 1G i CL, zbog rizika ako jedna od tih kuća dospije u neke probleme ili malverzacije, da mi propadne max pola portfelja.
Ova njihova obavijest me neugodno iznenadila, pa sam u prvo vrijeme razmišljao da odem iz 1G. Kada malo bolje promislim, možda i ostanem. Dio dionica kojima još ne mislim trgovati mogu prebaciti na njih i dosegnuti 50000 + još nešto kn, a razdoblje neaktivnosti od 6 mjeseci, kažu, može se prekinuti registracijom dionica s njima, ili uplatom u novcu. Nigdje ne spominju koliki iznos uplate je potreban, pa bih to mogao riješiti i s nekom manjom uplatom (ako se ne sjete da minimalna uplata mora biti npr. 10000 kn).
Što se tiče spiska likvidnih dionica, ništa strašno, tu bi trebale biti one koje jesu likvidne, a za one nelikvidnije imam CL (ako se uopće odlučim kupiti koju od njih). S kojim ciljem su uopće uveli ovakvo ograničenje? Pa, onaj koji kupuje nelikvidne dionice , teško će ih prodati, a to im ne odgovara (jasno je da se rukovode profitom), ali ima još nešto: sljedeće godine (najava je bila i za ovu godinu, ali ništa od toga) bi moglo doći do ukidanja JDD kotacije. Ne žele probleme s vlasnicima (poruke, upiti…) koji su imatelji dionica koje će nestati s tržišta.
Ukratko, vidjet ćemo, za sada imam fore do 31.12. ove godine, ali čini mi se da je dobro raditi s (bar) dvije kuće istovremeno.
jel smije PG poništit nalog koji imam otvoren preko njih …. ako ne zadovoljavam novopostavljene uvjete oko prometa i vrijednosti portfelja?
04.07.2008.
Od 07. srpnja provizije za uslugu ‘Moj uspješni portfelj’ biti će snižene s dosadašnjih 0,8, 0,7 te 0,6 posto na nove, još povoljnije razine na tržištu od samo 0,5 i 0,4 posto. Ove najpovoljnije brokerske provizije kao i do sada u sebi objedinjuju brokersku i burzovnu proviziju, tj. uključuju troškove transakcije od strane brokera te troškove Burze i Središnje depozitarne agencije.
Uz neprestano nadograđivanje i obogaćivanje usluge ‘Moj uspješni portfelj’ dodatnim sadržajima kako bismo korisnicima olakšali rad te osluškujući sugestije korisnika koji su uvelike pripomogli razvoju naše usluge, odlučili smo sniziti provizije za ovu uslugu na samo 0,5 i 0,4 posto, trenutno najniže provizije na tržištu.
Stoga smo dosadašnje tri razine provizija u iznosu od 0,8, 0,7 te 0,6 posto zamijenili ljestvicom od dvije razine u iznosu od samo 0,5 i 0,4 posto, pri čemu minimalna provizija ostaje nepromijenjena na dosadašnjih 50 kuna. Provizija od 0,5 posto odnosi se na sve postojeće kao i nove korisnike koji će s korištenjem usluge ‘Moj uspješni portfelj’ započeti nakon 07. srpnja, dok se provizija od 0,4 posto odnosi na korisnike koji u godinu dana rada ostvare kumulativni promet u iznosu većem od 5 milijuna kuna.
Što se tiče otvorenih, a neizvršenih naloga ukoliko se oni eventualno izvrše, obračunati će se po novoj, nižoj proviziji te ih stoga nije potrebno otkazivati i zadavati nove.
To jedino ne vrijedi za otvorene, a djelomično izvršene naloge, koje je potrebno otkazati.
Prva Generacija d.o.o.
Hmmm, dajem Abacusu koji tjedan da korigiraju cijene u protivnom transfer lagano u PG. Fata je Fata ali 2 put je 2 put. Hajmo Abacus, ne prisiljavajte me/nas da se prebacujemo u PG!!!
Hmmm, dajem Abacusu koji tjedan da korigiraju cijene u protivnom transfer lagano u PG. Fata je Fata ali 2 put je 2 put. Hajmo Abacus, ne prisiljavajte me/nas da se prebacujemo u PG!!!
Ako trguješ kao što pišeš na forumu, onda stvarno brokeru zapravo radiš uslugu time što odlaziš od njega. [bye]
Hmmm, dajem Abacusu koji tjedan da korigiraju cijene u protivnom transfer lagano u PG. Fata je Fata ali 2 put je 2 put. Hajmo Abacus, ne prisiljavajte me/nas da se prebacujemo u PG!!!
Ako trguješ kao što pišeš na forumu, onda stvarno brokeru zapravo radiš uslugu time što odlaziš od njega. [bye]
[/quote]
Živa istina! Zato sam siguran da tebe brokeri vole! [wink]
Vidim,nitko ništa:).
Može li mi tko reći da li brokeri vrše registraciju u SDA u Prvoj Generaciji i Abacusu,ili klijent to mora sam obaviti?
sam moraš to napraviti uglavnom, a mogu i oni, ti odlučuješ