Kako prebroditi svjetsku krizu uz što manje posljedica – makroekonomski pogled

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Kako prebroditi svjetsku krizu uz što manje posljedica – makroekonomski pogled

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

http://www.businessinsider.com/the-frog-in-the-frying-pan-why-the-future-will-bring-more-volatility-slower-growth-and-high-unemployment-2010-6

ovaj mauldin (lynx, jesi to ti?) je inače udav sa svojim ana karenjinina analizama, al stavio je par grafova pa je ovo čitko i zanimljivo.

U Republici Hrvatskoj u travnju 2010. u odnosu na travanj 2009. u komercijalnim smještajnim objektima broj dolazaka turista manji je za 5,5%, dok je broj noćenja turista manji za 5,4%.

U Republici Hrvatskoj u razdoblju od siječnja do travnja 2010. ostvareno je 5,8% manje dolazaka i 4,5% manje noćenja turista u odnosu na isto razdoblje prethodne godine u svim komercijalnim smještajnim objektima.
DZS

No respect

Izgleda da će se hrpa djece uskoro zvati Rooney… [undecid]

When speculation has done its worst, two and two still make four.

Opet neslavan rekord: Hrvati su najveći europski uvoznici prasaca

Kak’ će uhraniti svinju kad nemaju vremena. Treba se igrati sa traktorom od 100.000 EUR koje im uvalila banka. [lol] [lol]

Zabrana short-sellinga širi se na cijelu Europsku uniju

http://www.business.hr/hr/Naslovnica/Svijet/Zabrana-short-sellinga-siri-se-na-cijelu-Europsku-uniju

[thumbsup] [tongue]

No respect


Zabrana short-sellinga širi se na cijelu Europsku uniju

http://www.business.hr/hr/Naslovnica/Svijet/Zabrana-short-sellinga-siri-se-na-cijelu-Europsku-uniju

[thumbsup] [tongue]

Zašto ukidati short-selling kad će ekipa već tome doskoćiti na ovaj ili onaj način….Speculator imagination at work…
Najbolje je ukinuti sva financijska i robna tržišta i to redom:
-tržišta dionica i obveznica
-tržišta novca
-futures tržišta
-forex tržišta

Samo tako mogu efikasno zaustaviti turbulencije cijena i špekulante. Onda će nam svima biti bolje.

Samo ne znam tko će osim špekulanata kupovati određene instrumente i robe kada nitko drugi to ne bude želio.

Kako će se onda ova ili ona banana republika ili firma zadužiti?

Živjele zabrane…živio ekonomski progres.
Živjelo uplitanje države u sve ekonomske procese.
Smrt špekulativnom kapitalu!

Frankly my dear, I don't give a damn!

Već vidim reklamu za ZSE kad nam uvedu short najesen…
– Burza kakva je nekad bila.


Ajmo siromašne učinit još siromašnijima, a bogate još bogatijima. Jer, tko je nekoj radnici kriv što nije od 4000 kuna plaće uspjela uštedjet par tisuča eura nego je uzela stambeni kredti koji uredno otplaćuje. U eknomiji nema recepture i stvari nisu crno bijele.

Već sam rekao svoj stav da je uzeti stambeni kredit pri ovakvim cijenama nekretnina i ovakvim kamatama, potpuno nerazuman potez za svakoga, dakle i koliko god on taj kredit s lakoćom otplaćivao (imao desetke puta veća mjesečna primanja od rate kredita…).

Uzeti taj isti kredit u ovakvom slučaju (plaća 4.000 kn) očito da je potpuno izvan granica normale.

Nisu stvari crno-bijele, možda ova radnica i zna što radi – ali ovo je premalo podataka da bi se moglo vidjeti da tu ima šanse da nije napravila glupost. A ako je napravila glupost… možda bi bilo dobro da na svojoj greški nešto nauči za budućnost… želim joj sve najbolje, ali možda baš upravo ono najbolje za nju bi moglo biti upravo to da joj banka uzme taj stan i gospođa prijeđe u podstanare, uštedi malo novca time… i dugoročno financijski puno bolje stoji nego li na ovaj način. Banki se neće svidjeti dobiti stan kojega ne može prodati za iznos s kojim može namiriti svoje potraživanje… ali tko šiša banku, u ovome slučaju mi je na prvom mjestu to da gospođa nešto nauči, dok još ima vremena, dok je još dovoljno mlada za promijeniti životne navike i stvoriti si uvjete za bolji život.

Biti doživotni financijski rob, meni ne zvuči kao neki naročito lijep život. Ona ima pravo to za sebe izabrati, sloboda izbora je nešto što najviše cijenim, ali ipak mislim da gospođa možda i nije bila svjesna što je izabrala, pa bi bilo super da se ovako elegantno izvuče po onoj staroj "brigo moja prijeđi na drugoga" (u ovom slučaju na Banku koja dobije neželjenu nekretninu)


Ovo bi impliciralo da su svi s dugom uz valutnu klauzulu neracionalni? Ja bih rekao bas suprotno… Osnovni cilj HNB-a je stabilnost cijena, a za to je u RH nuzan (gotovo) fiksni tecaj. Oni koji su imali povjerenja u sposobnost HNB-a da odrzi takav tecaj su zapravo (sudeci po dosadasnjim dogadjajima, a po meni i izglednoj buducnosti) dobro postupili jer je HNB uspjevao odrzati tecaj.

Nipošto. Htio sam reći da su iracionalni samo oni koji nemaju znanje, sposobnosti, sredstva… za klađenja na valutne tečajeve, uz polugu. To mnogi rade vrlo promišljeno (jako daleko od pojma iracionlanost) i uspješno, npr. hedge fondovi. Naravno da je to moguće raditi racionalno, samo kažem da kod nas ima jako puno onih koji to rade iracionalno. Koji se previše zaduže, i to na ovako rizičan način. Veliko većinom za potrošnju. Što je vrhunac tragedije. Netko si taj rizik naravno da može priuštiti… ali previše je onih koji ne mogu pa ipak to čine. O njima govorim kada govorim o ovim stvarima.

Što se tiče beskrajnog pouzdanja u HNB… pa svako beskrajno pouzdanje, po definiciji je iracionalnost. Inače HNB-u svaka čast, mislim da radi dobro svoj posao. Jedino oni koji stavljaju sve karte na rezultate tog posla, ti svoj posao pak ne rade dobro.


Btw. nemojte molim vas opet o tecaju i konkurentnosti, jer mislim da je to vec apsolvirano, a za one koji ne razumiju, neka prouce utjecaje devalvacije na izvoz u maloj otvorenoj (euroiziranoj) ekonomiji, u relevantnoj literaturi. Postoji puno drugih mjera koje bismo trebali poduzeti za povecanje konkurentnosti, bez da diramo tecaj…

Što se tiče devalvacije… khm, ne znam zašto se ovo odnosi na mene. Ja se nikada nisam zalagao za devalvaciju. Štoviše, i ta mala deprecijacija od cca. 10 % koju sam spomenuo (možda zbog toga ovaj komentar, pogrešno usmjereni) istina da bi nekima malo stvorila muke… međutim u tome po mom mišljenju nema ništa loše.

One koje bi ta mala promjena tečaja od 10 % došla glave – neka im tako i bude. Zaslužili su. Nekima će ipak koristiti bar malo, u tom slučaju su ove žrtve itekako smislene.

Sigurno da bi i mala promjena tečaja prema dolje pritiskala većinu ljudi/firmi (ali tek vrlo malo onih i fatalno pritisnula), međutim ona manjina koja bi time profitirala je to zaslužila i zato je to dobro, zato je taj utjecaj "korektivan", kao što bi i inače sva "bolna događanja" u kapitalizmu i trebala biti.

Na nekoj strani se malo sasijeku stvari, kako bi na drugoj još malo bolje procvjetalo, a sve gonjeno "spontanim" tržišnim mehanizmima koji stvari time izravnavaju (popravljaju) "sami od sebe".

Ljudi mogu (i stalno jesu, bar neki od njih) biti iracionalni, napraviti gluposti…, ali tržište je to koje kad-tad ove prve treba (ukoliko se država ne petlja u tržišne mehanizme, a što bi se kasnije vratilo višestrukom snagom nazad) lupiti po glavi, i istina često direktno u korist nekima drugima (ali koji su kao i oni prvi svoju muku ovi pak taj svoj probitak jednako tako "zaslužili")

Nema ništa loše u tome da tečaj malo oslabi… ako se to dogodi "zato što je moralo"… HNB ga drži čvrsto, i ne može ga ciljano slabiti jer se boji da ne izmanke kontroli (devalvacija), ali ako posljedicom tog držanja, "spontano ispadne" neko blago klizanje… do spomenutih cca. 8 kn ("držanje" ga sprječava da ne ode malo previše), to stvarno nije niti ništa strašno, niti znak neuspijeha HNB-a, a svima kojima bude koristilo – super!, svima kojima našteti – jednako tako super!! (to je taj dio koji očito nisu razumio, i još mi čak devalvaciju spominjao :D)

Ekonomija se na dosadašnjim ciljevima nema gdje širiti…nekretnine su sad godinama uglavnom islužene.

Na čemu dalje generirati ubrzani rast?

Na proizvodnji električne struje iz sunca…afrika, zemlje bliskog istoka i sva sunčana i pustinjska mjesta mogu postati meke razvoja električne struje iz sunca. Sunce je JING-JANG budućeg rasta.
Struja se može transportirati pomoću elektrovodova ali i pomoću elektroliziranog vodika na sjever gdje se kureći vodik može stvarati el-struja. Pogotovo imponira masovnost količine tog područja…od električnih automobila do velikih pogona za proizvodnju el energije iz sunca.

Naravno, danas još postoji jaki neprijateljski-lobi prema toj grani…naftaški lobi…koji je desecima godina ubijao ovaj sektor. Ali sada se nazire kraj tog lobija koji će biti brutalno "ubijen". BP je pre propasti kada se sva šteta ubroji…od ribolova do čišćenja. Eno i ljegulje iz sargaškog mora su u pitanju a one dolaze do Neretve.
Borba protiv naftaškog lobija mora biti na svim nivoima…treba ih se napasti i u državnim agencijama koje su svojom korumpiranošću dozvolile napamet korištenje naftnim resursima. TReba ih se napasti i na nivou bogataša koji su se usaftali sa tim resursima. Prema njima treba biti brutalan jer su upravo ti lobiji bili brutalni prema nama svih ovih godina temeljeći svoju moć i bogatsvo na našim leševima.
Tu će nam pomoći i Bog jer ovo potresno razdoblje će im otvoriti pritiskom pipe gdje će nafta zacrniti ako treba i pustinjska područja. Nek se uguše u nafti.

Prodajem jeftino, kupujem skupo.

Da bi vam dočarao koja masovnost je u razvoju električnog-biznisa.

Transport tereta sa kamiona se treba prebaciti na vlakove…elektrizirane mreže + dodatni pravci do svakog grada

Kopneni međugradski transport stanovništva se treba prebaciti na mrežu MAGLEV vlakova…tako ukidavši srednje linije avionskog prometa…avio promet bi tako ostao samo međukontinentalan.

MAGLEV mreža-infrastruktura bi se mogla dodatno upotrebiti kao infrastruktura za proizvodnju el-struije iz sunca i vjetra…. jednostavn proračun za takvu hrvatsku mrežu je biznis od 200 miljardi EURa kroz 30 godina.

Dodatno bi se mogle dodati vakumirane MAGLEV "kičme" među večim gradovima u kojima brzina transporta može dosegnuti brzinu avio prometa od 800 km/h. To je novih 150 miljardi EURa biznisa samo za hrvatsku. (računam i solarne panele na toj infrastrukturi)

http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_(transport)

Na taj način bi se drastično smanjila emisija CO2 od lokalnog kontinentalno transporta…a da ne kažem da su MAGLEV vlakovi izuzetno šparni što se tiče energije.

Prodajem jeftino, kupujem skupo.

Da to nije samo san…

Perhaps the most well known implementation of high-speed maglev technology currently operating commercially is the IOS (initial operating segment) demonstration line of the German-built Transrapid train in Shanghai, China that transports people 30 km (18.6 miles) to the airport in just 7 minutes 20 seconds, achieving a top speed of 431 km/h (268 mph), averaging 250 km/h (160 mph).

+

http://en.wikipedia.org/wiki/Transrapid

Prodajem jeftino, kupujem skupo.

New Report

Close