USA i UK su od drugog svjetskog rata do 1980-tih smanjila debt/gdp za pola i više.
Dug se ne otplaćuje, nego se nadraste. Stvar ne može bit jednostavnija.
da bi ga netko nadrastao, netko drugi se mora zadužiti..
[/quote]
ne mora, trgovina (razmjena dobara i usluga) nije zero sum game.
a tehnološki napredak jede dug za doručak.
Kolega Twixer…to sam naveo:
[/quote]
Sorry. To sam preskočio.
Mislim da je osnovni problem Hrvatskog gospodarstva nekonkurentnost koja dolazi kao rezultat nekonkurentnog školskog sustava. U nas je provedeno milijun reformi školsva i nakon svake te reforme školstvo je bilo gore. Državne škole i fakulteti se ne razvijaju jer nemaju konkurenciju. Bez konkurencije se jako taško razvijati.
Zbog toga mislim da bi država trebala podsticati razvoj privatnih škola i fakulteta. Odnosno trebalo bi roditeljima koji šalju dijecu u privatne škole i fakultete to priznati kao porezni odbitak. Na taj način bi privatne škole bi postale dostupne većem broju ljudi, razvila bi se konkurencija od koje bi koristi imalo i državno školstvo.
Isto vrijedi i za zdravstvene usluge. Po meni je mjera vlade da se zdravstvene usluge ne priznaju kao porezni odbitak pogrešna. Naš zdravstveni sustav treba konkurenciju da bi poboljšao kvalitetu usluge. To ćemo postići jedino ako omogućimo konkurenciju od privatnih zdravstvenih institucija. Nikavim reformiranjima nećemo unaprijediti zdravsvo.
Hrvatska je Krapina, koja razmišlja kako prodavati u kutu Dolca, umjesto da prodaje na sred Bednje i Bedekovčine. Izvozna orjentacija na "smrdljivi" Balkan a ne fensi Zapad.
Takve fantazije još jedino Mamić ima, da može uspjeti na Zapadu.
Hrvatska je Krapina, koja razmišlja kako prodavati u kutu Dolca, umjesto da prodaje na sred Bednje i Bedekovčine. Izvozna orjentacija na "smrdljivi" Balkan a ne fensi Zapad.
Takve fantazije još jedino Mamić ima, da može uspjeti na Zapadu.
Da? A što onda reći za ove sa dekadentnog zapada koji ulažu na brdovitom Balkanu?
Po tebi…malo su priglupi ili što?!
Hrvatska je Krapina, koja razmišlja kako prodavati u kutu Dolca, umjesto da prodaje na sred Bednje i Bedekovčine. Izvozna orjentacija na "smrdljivi" Balkan a ne fensi Zapad.
Takve fantazije još jedino Mamić ima, da može uspjeti na Zapadu.
Da? A što onda reći za ove sa dekadentnog zapada koji ulažu na brdovitom Balkanu?
Po tebi…malo su priglupi ili što?!
[/quote]
[smiley] Izgubljeni u prijevodu, ili?
Rade upravo ono što bi mi trebali – okrenuti se Balkanu, a ne na riječ "izvoz" gledati Zapad.
Da? A što onda reći za ove sa dekadentnog zapada koji ulažu na brdovitom Balkanu?
Po tebi…malo su priglupi ili što?!
[/quote]
[smiley] Izgubljeni u prijevodu, ili?
Rade upravo ono što bi mi trebali – okrenuti se Balkanu, a ne na riječ "izvoz" gledati Zapad.
[/quote]
..onda smo izgubljeni u prijevodu [smiley]. Tako je to kad se obavlja 5 stvari odjedanput. [wink]
Vidim keca si već skeljio…. [lol]
Vidim keca si već skeljio…. [lol]
Ne keljim ja ni 1 ni 100 niti pratim to. [smiley]
A milo mi je da se složili mi smo oko izvoza.
Kolega Twixer…to sam naveo:
Mislim da je osnovni problem Hrvatskog gospodarstva nekonkurentnost koja dolazi kao rezultat nekonkurentnog školskog sustava. U nas je provedeno milijun reformi školsva i nakon svake te reforme školstvo je bilo gore. Državne škole i fakulteti se ne razvijaju jer nemaju konkurenciju.
Nije tako jednostavno.I ovdje je u pitanju prvenstveno novac.Da znate koji postotak nastave u matematici fizici kemiji i biologiji u nasim skolama nestrucno zastupljen jako biste se iznenadili.Konkurencija samo dade mogucnost popuniti privatne skole kvalitetnim kadrovima, kojih ionako nema dovoljno i izazove dodatan pad nivoa u nasim javnim skolama.Nitko nakon pmf nije bas lud za nastavnickim poslom, a za pocetak bi to trebalo promijeniti, dati motivaciju.
nama je produktivnost pala 8%, amerikancima narasla 7%.
zašto crobex ne raste? [sad]
Kolega Twixer…to sam naveo:
Mislim da je osnovni problem Hrvatskog gospodarstva nekonkurentnost koja dolazi kao rezultat nekonkurentnog školskog sustava. U nas je provedeno milijun reformi školsva i nakon svake te reforme školstvo je bilo gore. Državne škole i fakulteti se ne razvijaju jer nemaju konkurenciju.
Nije tako jednostavno.I ovdje je u pitanju prvenstveno novac.Da znate koji postotak nastave u matematici fizici kemiji i biologiji u nasim skolama nestrucno zastupljen jako biste se iznenadili.Konkurencija samo dade mogucnost popuniti privatne skole kvalitetnim kadrovima, kojih ionako nema dovoljno i izazove dodatan pad nivoa u nasim javnim skolama.Nitko nakon pmf nije bas lud za nastavnickim poslom, a za pocetak bi to trebalo promijeniti, dati motivaciju.
[/quote]
Znam kakav je kvalitet kadra jer imam prijatelja koji su zavrsili PMF i matematika mi je struka. Svim tim mladim ljudima se vise isplati otici raditi kao programer u privatne firme nego raditi u skoli za 4500 kuna. Medutim sve dok nema konkurencije nema ni razloga da drzava ulaze u drzavne skole i fakultete, niti da se taj kadar popravi, niti da državne škole uvaže zakone tržišta.
Glupo je da istu plaću ima profesor matematike, fizike ili informatike kojih je ogroman manjak na tržištu rada i profesor vjeronauka i likovnog kojih je ogroman višak na tržištu rada. Isto tako je glupo da zbog politike države i sindikata žrtve budu dijeca. Ljudi će platiti više i raditi više da bi njihova dijeca dobila bolje obrazovanje. Ukoliko ne mogu dobiti kvalitetno obrazovanje u Hrvatskoj otići će živjeti negdje drugdje, a onda će biti i manje novaca za financiranje državih škola i fakulteta.
Glupo je da istu plaću ima profesor matematike, fizike ili informatike kojih je ogroman manjak na tržištu rada i profesor vjeronauka i likovnog kojih je ogroman višak na tržištu rada.
Na likovnom u gimanziji sam se prvi susreo s Fibonaccijem, ovu Staru palaču Firence iz romanike smo proučavali. Toranj se nalazi na točno 61,8% ukupne širine zgrade, a visok je 1,618x visine pročelja. Bilo je sunčano vani, četvrti-peti mjesec, Sanja iz predzadnje klupe je već nosila tajice i topiće. S probavnim traktom metilja se još uvijek nisam susreo, a ni s van der waalsovom silom…nemoj sve bespotrebne predmete bacat u isti koš. Živio likovni, 5 puta tjedno se predavao. [thumbsup]