Ja jedino ne kužim svrhu. Preko 10.000 kilometara, preko 30 sati vožnje kroz kojekakve ratoborne pripizdine. Sve to u vrijeme aviona.
Nije ovdje u pitanju ekonomska logika već demonstracija ekonomske i svake druge moći koje mnogi ne žele priznati. [bye]
Ja jedino ne kužim svrhu. Preko 10.000 kilometara, preko 30 sati vožnje kroz kojekakve ratoborne pripizdine. Sve to u vrijeme aviona.
kada bi se radilo o putničkom prometu… izgleda smiješno [lol]
Ja sam sklon pomisliti, ukoliko ova vijest ima bilo kakve veze sa pameću – da je netko malo krivo to prenio, pa da je zato ispalo da se misli na putnički problem. Ako tu nečega ima: onda to nije putnički promet (to nema smisla) nego teretni.
Prevoziti robu "iz Pekinga u London"?
To isto ne treba shvaćati tako doslovno – sigurno ne bi gradili željeznicu za povezati dva grada [lol]
Roba se ne iz Pekinga, nego iz "niza usputnih postaja" u Kini vozi prema Bliskom Istoku (Iran možda čeka čak i jedna drugačija budućnost… to sve ovisi kad i kako postojeća vlast bude zamijenjena) i Europi, ne Londonu nego svuda putem… pa do Londona kao "zadnje stanice", slično kao što je i Pekin samo simbolično prva stanica, važnije su točke od Pekinga do zapadne kineske granice.
Zašto vlakom umjesto brodom??
Naravno da je brod danas a i još dugo glavno prijevozno sredstvo. Čak i kroz narednih par desetljeća kada nafta postane neusporedivo skuplja nego danas nestankom zaliha, a i dalje ne-isplativosti korištenja nuklearnog pogona u komercijalnim teretnim brodovima, a cijena el. energije sporijim tempom poskupi (zbog korištenja nuklearnih i drugih izvora koji će sporije poskupljvati nego nafta), pa i unatoč osjetno manjoj kilometraži koju bi imala željeznica Kina-Europa u odnosu na brod (tj. željezica+brod+željeznica preciznije) naravno da će cijena prijevoza i dalje biti tu skuplja i da će se i dalje brodovi vrlo intenzivno koristiti radi uštede.
Međutim: ponekad (oni možda misle da će takvih slučajeva u budućnosti biti sve više… što ja znam, ali to ima smisla) je važna i brzina transporta. Pa ukoliko je potrebna brza dostava Kina-EU ili EU-Kina, a po umjerenoj cijeni (dakle otpada avion… koji će onda kada nafta poskupi biti kao i brod jednako relativno skuplji u odnosu na danas) tada bi takva željeznica bila idealno rješenje.
Ako tu ima neke istine (u pričama o tom projektu) onda se to odnosi na teretni prijevoz, i upravo sa ovim premisama (poskupljenje nafte kroz taj period u kojemu se cilja početak rada željeznice; a paralelno povećana potreba za brzim transportom… a sve skupa u još bitno dinamiziranijem kineskom gospodarstvu i ništa manje EU gospodarstvu a i dalje velikih i možda još viših razina suradnje/robne razmijene…).
Ne treba smetnuti s uma da EU već sada ima 500 mil stanovnika, da cijelim ovim putem od Kine do EU ima još toliko stanovnika… da Kina ima i imati će oko milijardu stanovnika i Indija još više…: to je veza koja povezuje dvije buduće super-sile (i susjede između) sa milijardu stanovnika zapadnoj strani, 2 mlrd na istočnoj… Dakle povezivati će više od trećinu tadašnje svjetske populacije. I to sa dva najjača gospodarstva na rubovima (EU; Kina) te vrlo dinamičnim gospodarstvima između (s naše strane Iran… koji ima šansu postati jedna sasvim drugačija država, ali to ovisi kada i kako se tamo promijeni vlast; sa njihove strane Indija…). Takvo nešto bi za 20 godina moglo biti vrlo vrlo zanimljivo. I takva željeznica bi mogla biti i dinamičnija nego li američke željeznice koje prevoze sa jedne na drugu obalu. Ovdje je analogija ova: zapadna obala EU, istočna obala Kina, ovo između "srednja Amerika" samo: 10 puta veće nego li je Amerika. Danas po broju stanovnika, ne tako po površini (što je dobro) a s vremenom (kada Kina postane super sila, a EU ne propadne nego dapače, osnaži!) ne baš 10 ali par puta veće od USA.
Tada bi ova željeznica bila nešto još zanimljivije nego li Buffett-ova "Burlington Northern Santa Fe".
Zato nije dobro da takvo nešto bude u potpunosti u kineskim rukama… trebali bi svatko "uzeti svoj dio kolača".
Ova pruga bi na svijetu bila jedina duža stvar od Lynxovih postova. [thumbsup]
Lynxovi postovi i Kineski zid se vide iz svemira. [thumbsup]
Pročitao sam prvih par rečenica, ostalo preletio jer je Lynx promašio "ceo fudbal". Željeznica odavde do Kine već postoji, između svakog većeg grada, manjeg grada, većeg sela, industrijske zone, luke itd. tako da nema razloga za dublju filozofiju
Dakle: Kinezi bi gradili analogiju autocesti, a analogija državnim i lokalnim cestama već postoji na sve strane. Pa nije da nema pruge odavde do Kine… [smiley]
A jesu naivni ovi iz EU, pa jel znaju oni kolko prosječni traje stečaj u RH? [lol]
Pa nije da nema pruge odavde do Kine… [smiley]
one koja bi kompoziciju od par stotina vagona u roku manjem od 2 dana odvezla iz Kine u EU, i to ne jednu svaka 2 dana nego neprestano jednu za drugima… takve pruge koja to može omogućiti nema! 😉
Ako se ovdje stvarno misli na putnički promet, onda je to glupost. Takvo nešto nema smisla raditi. Ako nešto rade rade to radi teretnog prijevoza, ostalo su priče za djecu.
Putnički. I ide na sve strane.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/7397846/Kings-Cross-to-Beijing-in-two-days-on-new-high-speed-rail-network.html
Pročitat i zaboravit kineski antirecesijski pamflet.
Putnički. I ide na sve strane.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/7397846/Kings-Cross-to-Beijing-in-two-days-on-new-high-speed-rail-network.html
Pročitat i zaboravit kineski antirecesijski pamflet.
Pročitao sam ja sve – ali im ne vjerujem [lol]
I dalje tvrdim: nije putnički!, novinari su krivo razumijeli i proširili dezinformaciju po svijetu. Ili je ovo samo "pamflet" kao što kažeš. Naime, sve ostalo nema smisla.
Ova prva ideja ("novinari krivo razumijeli") mi se više sviđa (jer mi se čini zanimljivo i smisleno), ali istina da je ova druga verzija (obični pamflet, koji se neće realizirati) ovako naizgled… vjerojatnija.
Ponekad se događaju i one manje vjerojatne stvari: ja "navijam" za ovu moju prvu ne-vjerojatnu ali zabavnu mogućnost!! 😀
Ako je brza pruga London – Peking ne znači da se vozi samo roba iz Londona u Peking. Vozit će se iz Shanghaia u New Delhi, iz Istabula u Beč, iz Beča u Teheran, iz Teherana u Hong Kong, iz Karachia u Ankaru, iz Zagreba u Bagdad, iz Zagreba u London…