Cijenu određuje isključivo ponuda i potražnja. U tom slučaju ti moraš početi prskati tu salatu i pokušati ostvariti što veću proizvodnju uz što manji trošak. To je jedini način da opstaneš.
Ako sutra euro bude 10 kuna to ne znači da ćeš ti prodavati svoju robu s dobitkom. Ti ćeš vjerojatno postati konkurentan uvoznoj salati, ali pojavi će se domaći proizvođači koji će isto biti ohrabreni da uskoče na mjesto uvozne salate. Vremenom će se konkurencija zaoštriti i cijena salate će pasti. Na kraju priče preživjet će domaći masovni proizvođači salate, a ti ćeš opet imati problem plasmana.
Da zaključim. Devalvacija kune bi donekle učinila tvoju salatu konkurentnijom, ali ne bi bila od presudnog značaja za uspjeh tvoje firme. Tvoj osnovni problem je što nisi odlučio da li želiš biti masovni proizvođač ili proizvođač kvalitetne hrane. Da bi bio ovo drugo moraš investirati u marketing.
Inače ja podržavam klizanje kune i mislim da je suludo da zemlja koji ima 15% nezaposlenosti veze valutu za euro.
Evo vi mi se činite razuman i korektan forumaš pa ću isključivo s vama nastaviti započetu raspravu. Ostali neka se ne ljute a li ne vidim da su shvatili poantu, da li zbog egoizma da li zbog ograničćenih mogućnosti spoznaje, ne bih znao.
Kažete vi da će u slučaju devalvacije strana konkurenicja slabije prolaziti na tržištu pa ću ja moći zarađivati i povećati proizvodnju, ali će se eto i ostali domaći proizvođači uključiti u proftiabilnu proizvodnju što će na kraju dovest do pada cijena salate (normalizirati će se, nakon eventualnog početnog uzleta).
E pa bravo koega, to je upravo poanta mog pisanja na ovoj temi. Dakle povećati će se domaća proizvodnja, cijene salate će nakon nekon vremena pasti (zbog povećen domaće proizvodnje), porasti će gdp, porasti će standard i to ne samo moj, država će ubrati više poreza, vi ćete imati mene kao klijenta/potrošača vaših proizvoda i usluga, sami pozitvni multiplikativni efekti.
Porast vašeg standarda, povećanje standarda domaćih proizvođača salate, povećanje zaposlenosti, povećanje fiskalnih prihoda države (dobiju porez i na onih 7,3 kune koje predstavljau nabavnu cijenu salate iz uvoza, porezi i doprinosi na plaće zaposlenih u proizvodnji domaće salate itd)
Eto upravo sam vam objasnio put izlaska iz krize, na vama ostaje da taj put objasnite našim kolegama makroekonomistima jer ja nisam te struke, nego sam obični mali proizvođač salate.
A vidim da im nije jasna moja koncepcija izlaska iz krize.Nažalost je tako i to me jako rastužuje
srdačan pozz
[/quote]
Što, zar nitko neće replicirati našem Cuki?
…
[/quote]
nema se što replicirati. Može se samo čekati da se Cuko počne buniti, kad mu poraste cijena krumpira (koji on ne proizvodi), mesa (koji on ne proizvodi), jogurta (koji on ne proizvodi), … , a osobito, nafte, plina, struje – za recimo 30-40%.
Onda će cuko, za iduće svjetsko prvenstvo, htjeti novi TV, pa će psovati državu i HNB, kako mu je TV 40% skuplji nego prije par mjeseci.
Htjeti će cuko nove "najlone" za plastenik, umjetno gnojivo, razne herbicide i sl, pa će opet psovati državu i HNB, kad ustanovi da je sve 40% skuplje.
Itd, itd.
[/quote]
..ali će mu u tom slučaju porasti i dohodak, samo je stvar kratkoročnog neto efekta devalvacije po pojedinca i njegovog načina poslovanja (uvoznik-izvoznik-dužnik-vjerovnik sa ili bez posl.ugovora u valut.klauzuli).
Izvorno hrvatsko ni mi sami ne sljivimo, pa sumnjam da bi ikog drugog zanimalo. Bolje da brendiramo nase ekonomiste pa ih prodamo recimo CIA-i koja bi ih slala u zemlje cije ekonomije zele nabrzaka destabilizirati i urusiti. Mislim da bi to bio odlican izvozni proizvod. Doduse, ne jeftin, ali ucinkovit. [tongue]
Vidim da su se ovdje iskristalizirale dvije struje.
Jedna koja zna o čemu piše i druga koja ne zna. [tongue]
austrijanaca ima mil manje, a da im njemci nisu maznuli Porsche, G- Klasse (Puch) i Hitlera bili bi apsolutni broj 1 po brandovima per capita.
Još da je Sanader ostao tamo gdje bi im bio kraj. Mislim da bi trebalo uvesti globalni embargo na izvoz političara i vođa iz Austrije.
Hitler – uništio Njemačku
Sanader – uništio Hrvatsku
Schwarzenegger – doveo Californiu do bankrota
Je i onda si rekao da finci imaju Nokiu i to je to. A to kaj ne znas da je brodogradiliste Turku svjetski brand za izgradnju superluksuznih cruisera je drugi par rukava. To ide u prilog onome sto sam rekao da ono sto hrvat ne zna da je svjetski brand automatski po nama to i nije, a to je pogresno. Svima nam je znanje o svjetskim brandovima poprilicno slabasno (i meni, naravno).
Usput, jedno je percepcija da je Atomic austrijski a drugo je vlasnistvo. Mozemo mi Atomic percepirati kao austrijsko koliko hocemo no to je sad finsko. Isto kao sto mozes percipirati da je Milka svicarski brand a zapravo je Kraftov. Koliko je meni poznato kad netko kupi neku firmu onda kupi i zgrade, i recepte, i ljudstvo i brand. I vlasnik je toga. A ti to percepiraj kak zelis. To ti je kao da i npr. Chevrolet spark i dalje percepiras da je to zapravo korejski Daewoo ali vise nije vec je Chevrolet. Neki vlasnici odluce neke stvari staviti pod svoj brand kao spomenuti Chevrolet Spark, a neke odluce ostaviti pod imenom kak je poznato sirokim masama. No o tome odlucuje VLASNIK branda.
Za Turku brodogradilište ne znam jer me ne zanima tržište superluksuznih kruzera, a ne zato jer sam hrvat, isto tako ne znam za tržište hidroturbina ni svile, kao ni 99,5% svih ljudi na zemlji.
Slažem se, u pravu si, bitan je vlasnik branda.
A vlasnik branda ATOMIC je tvrtka koja ga proizvodi i prodaje:
ATOMIC Austria GmbH
Lackengasse 301
5541 Altenmarkt
Ko je vlasnik kompanije ATOMIC Austria GmbH je neka druga priča.
Kad smo kod brandova dajte vi meni na jedan dan CNN i budite uvjereni da ću vam od dreka napraviti brand za kojim će cijeli svijet poluditi. Toliko o brandovima. Za mene je brand Kraš-napolitanke. [lol]
Oštro 🙂
Goran Marić samo je glasnogovornik onog dijela Vlade na čijem je čelu ministar financija Ivan Šuker. On govori kroz Marićeva usta, kaže Ante Babić, ekonomist i nekadašnji savjetnik bivšeg premijera Ive Sanadera komentirajući najnoviji sukob između Vlade i Hrvatske narodne banke.
Za Babića često iskrenje na relaciji Banski dvori – guverner Željko Rohatinski nije sukob, već tek dokaz da ‘Vlada ne razumije’.
– U pozadini svega je osobni animozitet Šukera prema guverneru. Ministar je takav prema svima onima koji znaju više od njega. Svaki guvernerov istup u kojem je imalo kritizirao fiskalnu politiku Šuker je doživio kao napad na sebe. Stoga nije čudo što su mnogi stručni ljudi u zadnjih nekoliko godina napustili Vladu, ističe Babić.
O kolegi Mariću, koji nosi, kao i on, istu titulu doktora znanosti iz ekonomije, Babić, blago rečeno, nema najbolje mišljenje.
– Pozivam one koji rade na slučaju Indeks da istraže kako je Marić došao do titule doktora znanosti. Mene je sram reći da imam iste diplome kao taj čovjek koji pokazuje elementarno nepoznavanje monetarne politike, kaže Babić za tportal.
Ja pozivam institucije da ispitaju jel dotični Babić isto bio uključen u ljetnu školu ekonomije. [lol]
Kad smo kod brandova dajte vi meni na jedan dan CNN i budite uvjereni da ću vam od dreka napraviti brand za kojim će cijeli svijet poluditi. Toliko o brandovima. Za mene je brand Kraš-napolitanke. [lol]
Ne bih se složio.
Vlasnik CNN-a je Time Warner. Uz to vlasnik su i mnogih drugih medija. Sve to im nije pomoglo da spase svoju najveću akviziciju AOL od propasti. Istina je da je jako teško prodati dobar proizvod bez dobrog marketinga. Međutim još je teže prodati loš proizvod čak i uz ogromna ulaganja u marketing.
Inače jedan od najvećih oglašivača na CNN international je Hrvatska Turistička Zajednica. Kraš napolitanke nisu brand ni u Hrvatskoj, a kamo li globalno. Bajadera je puno popularnija.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=03&dd=02&nav_id=415122
kurs pada, inflacija cepa.
Ja pozivam institucije da ispitaju jel dotični Babić isto bio uključen u ljetnu školu ekonomije. [lol]
nije…on je sa drugog faksa. [tongue]
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=03&dd=02&nav_id=415122
kurs pada, inflacija cepa.
A najveći problem u svemu ovome nije nekome u Srbiji… nego nama… Srbija nam je važan izvozni parnter, sada će postati obratno. Koma.
U 2009. smo imali suficit u robnoj razmijeni sa ovom susjednom zemljom – sada bi se to moglo poremetiti; što nije ugodno nekim našim kompanijama jer im se kosi sa strategijom rasta na ovome tržištu tj. taktikom za ovu godinu/godine. Njihovi "apsolutni izvoznici" sasvim točno kažu u članku, biti će ti kojima ovo (teško stanje) koristi, našim "apsolutnim izvoznicima" je situacija sa izvozom u Srbiju sada dijametralno suprotna od onoga kakvo je stanje njihovim konkurentima u Srbiji. Ali ako ništa drugo naši pak uvoznici iz Srbije, najviša kasta u našoj Državi, lijepo će ovo znati iskoristiti, u to bar ne moramo sumnjati.
Uglavnom, Srbija je samo jedno od tržišta, ne smijemo ovo doživljavati kao katastrofu za naš izvoz, to je tek nekim hrvatskim firmama koje nisu prisutne na puno različitih tržišta neki značajniji problem, ostali neka izvoze u zemlje u kojima je lakše! A mogu i po starom običaju poslovanja sa Slovenijom, npr. izvoziti sada i u Srbiju sa gubitkom, nadoknađujući tu razliku dizanjem cijena na neiscrpnom domaćem tržištu… da, to bi se nekim našim pametnjakovićima moglo opet učiniti kao dobra "kratkoročna taktika".
U svakom slučaju Srbi na ovo imaju pravo, kao što smo mogli to i mi u nekim drugim okolnostima htjeti napraviti… kao što Kina zafrkava cijeli svijet sa svojom valutom… nitko se nemamo pravo buniti, nego se prilagoditi situaciji, raditi tamo i na onaj način na koji možemo… Nemamo izbora.
Kad smo kod brandova dajte vi meni na jedan dan CNN i budite uvjereni da ću vam od dreka napraviti brand za kojim će cijeli svijet poluditi. Toliko o brandovima. Za mene je brand Kraš-napolitanke. [lol]
Ne bih se složio.
Vlasnik CNN-a je Time Warner. Uz to vlasnik su i mnogih drugih medija. Sve to im nije pomoglo da spase svoju najveću akviziciju AOL od propasti. Istina je da je jako teško prodati dobar proizvod bez dobrog marketinga. Međutim još je teže prodati loš proizvod čak i uz ogromna ulaganja u marketing.
Inače jedan od najvećih oglašivača na CNN international je Hrvatska Turistička Zajednica. Kraš napolitanke nisu brand ni u Hrvatskoj, a kamo li globalno. Bajadera je puno popularnija.
[/quote]
Zašto imam osjećaj da živiš u Americi i ne jedeš Kraš napolitanke. Btw, nije bajadera bila u jednom američkom filmu ili seriji (ne sjećam se više) nego Kraš napolitanke. Raspitaj se kod managementa Kraša što Ameri misle o istim napolitankama. [bye]