Malo offtopic al navodno je ovaj potres u Čileu promjenio brzinu rotacije zemlje i dan je sad kraći….
Ja sam sa Twixerom započeo o svjetskim brandovima.
Naravno da ima regionalnih brandova u skandinaviji i australiji, al to nisu svjetski tipa nokije i sonyija, jel tako.
Vlasništvo nad kompanijom mi nema puno veze s brandom, posebno danas,
Atomic je osnovan, proizvodi se, reklamira i sponzorira kao austrijski proizvod, bez obzira što je vlasnik sad iz finske, isto kako će finlandia votka uvijek bit finski brand ko god je kupio jednom.
Je i onda si rekao da finci imaju Nokiu i to je to. A to kaj ne znas da je brodogradiliste Turku svjetski brand za izgradnju superluksuznih cruisera je drugi par rukava. To ide u prilog onome sto sam rekao da ono sto hrvat ne zna da je svjetski brand automatski po nama to i nije, a to je pogresno. Svima nam je znanje o svjetskim brandovima poprilicno slabasno (i meni, naravno).
Usput, jedno je percepcija da je Atomic austrijski a drugo je vlasnistvo. Mozemo mi Atomic percepirati kao austrijsko koliko hocemo no to je sad finsko. Isto kao sto mozes percipirati da je Milka svicarski brand a zapravo je Kraftov. Koliko je meni poznato kad netko kupi neku firmu onda kupi i zgrade, i recepte, i ljudstvo i brand. I vlasnik je toga. A ti to percepiraj kak zelis. To ti je kao da i npr. Chevrolet spark i dalje percepiras da je to zapravo korejski Daewoo ali vise nije vec je Chevrolet. Neki vlasnici odluce neke stvari staviti pod svoj brand kao spomenuti Chevrolet Spark, a neke odluce ostaviti pod imenom kak je poznato sirokim masama. No o tome odlucuje VLASNIK branda.
A možda naš brand "Izvorno hrvatsko" kupe Ukrajinci pa postane "Izvorno ukrajinsko"? [lol]
Unilever: Hellmann’s, Knorr, Cif, Domestos, Persil, Signal, Axe, Dove, Rexona…
Philips
TomTom
Persil ti je Henkelov. Unileverov brandovi iz segmenta praškova za rublje su Comfort i Omo. Ne prodaju se u RH.
A možda naš brand "Izvorno hrvatsko" kupe Ukrajinci pa postane "Izvorno ukrajinsko"? [lol]
Izvorno hrvatsko ni mi sami ne sljivimo, pa sumnjam da bi ikog drugog zanimalo. Bolje da brendiramo nase ekonomiste pa ih prodamo recimo CIA-i koja bi ih slala u zemlje cije ekonomije zele nabrzaka destabilizirati i urusiti. Mislim da bi to bio odlican izvozni proizvod. Doduse, ne jeftin, ali ucinkovit. [tongue]
Dakle Norvežani nemaju: ništa od planetarno popularnoga 😀
Imaju naftu koju vade vise nego sve zemlje EU zajedno i bakalar kojim pokrivaju valjda prek 90% trzista. Nadjoh interesantan tekst zasto nemaju vise svjetski poznatih brandova kao recimo Svedjani http://www.nicholasind.com/articles/articles_norwegianbrands.html
Imaju naftu koju vade vise nego sve zemlje EU zajedno
[/quote]
i ne samo da imaju sada, nego su se osigurali i za vrijeme kada je ne budu imali – to smo apsolvirali 😀 Ali sada ne govorimo o tome nego o brendovima, neovisno o tome zašto 🙂
Cijenu određuje isključivo ponuda i potražnja. U tom slučaju ti moraš početi prskati tu salatu i pokušati ostvariti što veću proizvodnju uz što manji trošak. To je jedini način da opstaneš.
Ako sutra euro bude 10 kuna to ne znači da ćeš ti prodavati svoju robu s dobitkom. Ti ćeš vjerojatno postati konkurentan uvoznoj salati, ali pojavi će se domaći proizvođači koji će isto biti ohrabreni da uskoče na mjesto uvozne salate. Vremenom će se konkurencija zaoštriti i cijena salate će pasti. Na kraju priče preživjet će domaći masovni proizvođači salate, a ti ćeš opet imati problem plasmana.
Da zaključim. Devalvacija kune bi donekle učinila tvoju salatu konkurentnijom, ali ne bi bila od presudnog značaja za uspjeh tvoje firme. Tvoj osnovni problem je što nisi odlučio da li želiš biti masovni proizvođač ili proizvođač kvalitetne hrane. Da bi bio ovo drugo moraš investirati u marketing.
Inače ja podržavam klizanje kune i mislim da je suludo da zemlja koji ima 15% nezaposlenosti veze valutu za euro.
Evo vi mi se činite razuman i korektan forumaš pa ću isključivo s vama nastaviti započetu raspravu. Ostali neka se ne ljute a li ne vidim da su shvatili poantu, da li zbog egoizma da li zbog ograničćenih mogućnosti spoznaje, ne bih znao.
Kažete vi da će u slučaju devalvacije strana konkurenicja slabije prolaziti na tržištu pa ću ja moći zarađivati i povećati proizvodnju, ali će se eto i ostali domaći proizvođači uključiti u proftiabilnu proizvodnju što će na kraju dovest do pada cijena salate (normalizirati će se, nakon eventualnog početnog uzleta).
E pa bravo koega, to je upravo poanta mog pisanja na ovoj temi. Dakle povećati će se domaća proizvodnja, cijene salate će nakon nekon vremena pasti (zbog povećen domaće proizvodnje), porasti će gdp, porasti će standard i to ne samo moj, država će ubrati više poreza, vi ćete imati mene kao klijenta/potrošača vaših proizvoda i usluga, sami pozitvni multiplikativni efekti.
Porast vašeg standarda, povećanje standarda domaćih proizvođača salate, povećanje zaposlenosti, povećanje fiskalnih prihoda države (dobiju porez i na onih 7,3 kune koje predstavljau nabavnu cijenu salate iz uvoza, porezi i doprinosi na plaće zaposlenih u proizvodnji domaće salate itd)
Eto upravo sam vam objasnio put izlaska iz krize, na vama ostaje da taj put objasnite našim kolegama makroekonomistima jer ja nisam te struke, nego sam obični mali proizvođač salate.
A vidim da im nije jasna moja koncepcija izlaska iz krize.Nažalost je tako i to me jako rastužuje
srdačan pozz
[/quote]
Što, zar nitko neće replicirati našem Cuki?
Pa nije valjda da vas poljoprivrednik ( nhf cuko ) nadmašio na vašem terenu [thumbsup]
Imaju naftu koju vade vise nego sve zemlje EU zajedno
[/quote]
i ne samo da imaju sada, nego su se osigurali i za vrijeme kada je ne budu imali – to smo apsolvirali 😀 Ali sada ne govorimo o tome nego o brendovima, neovisno o tome zašto 🙂
[/quote]
Helly Hansen [wink]
Oštro 🙂
Goran Marić samo je glasnogovornik onog dijela Vlade na čijem je čelu ministar financija Ivan Šuker. On govori kroz Marićeva usta, kaže Ante Babić, ekonomist i nekadašnji savjetnik bivšeg premijera Ive Sanadera komentirajući najnoviji sukob između Vlade i Hrvatske narodne banke.
Za Babića često iskrenje na relaciji Banski dvori – guverner Željko Rohatinski nije sukob, već tek dokaz da ‘Vlada ne razumije’.
– U pozadini svega je osobni animozitet Šukera prema guverneru. Ministar je takav prema svima onima koji znaju više od njega. Svaki guvernerov istup u kojem je imalo kritizirao fiskalnu politiku Šuker je doživio kao napad na sebe. Stoga nije čudo što su mnogi stručni ljudi u zadnjih nekoliko godina napustili Vladu, ističe Babić.
O kolegi Mariću, koji nosi, kao i on, istu titulu doktora znanosti iz ekonomije, Babić, blago rečeno, nema najbolje mišljenje.
– Pozivam one koji rade na slučaju Indeks da istraže kako je Marić došao do titule doktora znanosti. Mene je sram reći da imam iste diplome kao taj čovjek koji pokazuje elementarno nepoznavanje monetarne politike, kaže Babić za tportal.
Tatin sin kritizira????
Cijenu određuje isključivo ponuda i potražnja. U tom slučaju ti moraš početi prskati tu salatu i pokušati ostvariti što veću proizvodnju uz što manji trošak. To je jedini način da opstaneš.
Ako sutra euro bude 10 kuna to ne znači da ćeš ti prodavati svoju robu s dobitkom. Ti ćeš vjerojatno postati konkurentan uvoznoj salati, ali pojavi će se domaći proizvođači koji će isto biti ohrabreni da uskoče na mjesto uvozne salate. Vremenom će se konkurencija zaoštriti i cijena salate će pasti. Na kraju priče preživjet će domaći masovni proizvođači salate, a ti ćeš opet imati problem plasmana.
Da zaključim. Devalvacija kune bi donekle učinila tvoju salatu konkurentnijom, ali ne bi bila od presudnog značaja za uspjeh tvoje firme. Tvoj osnovni problem je što nisi odlučio da li želiš biti masovni proizvođač ili proizvođač kvalitetne hrane. Da bi bio ovo drugo moraš investirati u marketing.
Inače ja podržavam klizanje kune i mislim da je suludo da zemlja koji ima 15% nezaposlenosti veze valutu za euro.
Evo vi mi se činite razuman i korektan forumaš pa ću isključivo s vama nastaviti započetu raspravu. Ostali neka se ne ljute a li ne vidim da su shvatili poantu, da li zbog egoizma da li zbog ograničćenih mogućnosti spoznaje, ne bih znao.
Kažete vi da će u slučaju devalvacije strana konkurenicja slabije prolaziti na tržištu pa ću ja moći zarađivati i povećati proizvodnju, ali će se eto i ostali domaći proizvođači uključiti u proftiabilnu proizvodnju što će na kraju dovest do pada cijena salate (normalizirati će se, nakon eventualnog početnog uzleta).
E pa bravo koega, to je upravo poanta mog pisanja na ovoj temi. Dakle povećati će se domaća proizvodnja, cijene salate će nakon nekon vremena pasti (zbog povećen domaće proizvodnje), porasti će gdp, porasti će standard i to ne samo moj, država će ubrati više poreza, vi ćete imati mene kao klijenta/potrošača vaših proizvoda i usluga, sami pozitvni multiplikativni efekti.
Porast vašeg standarda, povećanje standarda domaćih proizvođača salate, povećanje zaposlenosti, povećanje fiskalnih prihoda države (dobiju porez i na onih 7,3 kune koje predstavljau nabavnu cijenu salate iz uvoza, porezi i doprinosi na plaće zaposlenih u proizvodnji domaće salate itd)
Eto upravo sam vam objasnio put izlaska iz krize, na vama ostaje da taj put objasnite našim kolegama makroekonomistima jer ja nisam te struke, nego sam obični mali proizvođač salate.
A vidim da im nije jasna moja koncepcija izlaska iz krize.Nažalost je tako i to me jako rastužuje
srdačan pozz
[/quote]
Što, zar nitko neće replicirati našem Cuki?
…
[/quote]
nema se što replicirati. Može se samo čekati da se Cuko počne buniti, kad mu poraste cijena krumpira (koji on ne proizvodi), mesa (koji on ne proizvodi), jogurta (koji on ne proizvodi), … , a osobito, nafte, plina, struje – za recimo 30-40%.
Onda će cuko, za iduće svjetsko prvenstvo, htjeti novi TV, pa će psovati državu i HNB, kako mu je TV 40% skuplji nego prije par mjeseci.
Htjeti će cuko nove "najlone" za plastenik, umjetno gnojivo, razne herbicide i sl, pa će opet psovati državu i HNB, kad ustanovi da je sve 40% skuplje.
Itd, itd.