Upravo čuo na Bloombergu, nešto pričaju o NY Timesu i kretanju dionice i veli: forget buy and hold, try buy and cry [lol]
Vidim da se raspravljalo koji je poznati investitor pogodio dno. Očito svi mi imamo neke osobe koje su najviše utjecali na naš stil investiranja i čije izjave pratimo. Bilo bi zgodno da svatko napiše 1-3 investitora koja su najviše utjecala na nečiju ulagačku politiku i čije poteze prati u stopu. Na moju su najviše utjecali profesori na fakultetu (Orsag – pristup vrijednosti i Tintor – poslovna analiza) od domaćih i Graham (Buffett) od stranih, ali mogu čuti mišljenje svih.
ovo nije ni za objesit mačku o rep.
mjere po traženim cijenama. sutra daš oglas da prodaješ 100 stanova po 8,000 eur/m2 i digneš index 10%.
evo tu u šestinama gdje prodajem stan, na jedvite jade dobio 1700 al ostatak ekipe u ulici i dalje radi računicu sa minimalno 2000. nitko nije ništa prodao al bitno da se svi slažu da vrijedi 2200….
[/quote]
Popust za gotovinu od 20%…to je OK. [smiley]
Ma gle..ne branim ja njihove izračune, ali i ostale robe se mjere po traženim a ne prodanim cijenama.
Počni od Dolca pa sve do banaka.
Jedno je istaknuta cijena a drugo je realizirana.
Realiziranu ne možeš niti saznati.
Kako onda voditi ikakvu statistiku?
Zato lijepo diskontiraš njihov graf za 15-20% i imaš indikator.
Tko se još sjeća mog posta i prigovora Bajsu u svezi slogana "Mediteran kakav je nekada bio".
Moj prijedlog je bio da se obvezno uključi zdrava hrana i piće – i evo ga sada!
Trebamo promjeniti slogan u "Burek kakav je nekad bio"
Inače "Mediteran kakav je nekada bio" je dobar slogan. Ljudi se nisu promjenili u zadnjih 50 godina i još su ponosni na to.
Vidim da se raspravljalo koji je poznati investitor pogodio dno. Očito svi mi imamo neke osobe koje su najviše utjecali na naš stil investiranja i čije izjave pratimo. Bilo bi zgodno da svatko napiše 1-3 investitora koja su najviše utjecala na nečiju ulagačku politiku i čije poteze prati u stopu. Na moju su najviše utjecali profesori na fakultetu (Orsag – pristup vrijednosti i Tintor – poslovna analiza) od domaćih i Graham (Buffett) od stranih, ali mogu čuti mišljenje svih.
Graham, Siegel, Gross, … Rogers, Faber, Garnick su jako zabavni i interesantni karakteri.
Nisam nikada u životu imao niti jedan ekonomski predmet pa s te strane nema utjecaja.
Vidim da se raspravljalo koji je poznati investitor pogodio dno. Očito svi mi imamo neke osobe koje su najviše utjecali na naš stil investiranja i čije izjave pratimo. Bilo bi zgodno da svatko napiše 1-3 investitora koja su najviše utjecala na nečiju ulagačku politiku i čije poteze prati u stopu. Na moju su najviše utjecali profesori na fakultetu (Orsag – pristup vrijednosti i Tintor – poslovna analiza) od domaćih i Graham (Buffett) od stranih, ali mogu čuti mišljenje svih.
Graham, Siegel, Gross, … Rogers, Faber, Garnick su jako zabavni i interesantni karakteri.
Nisam nikada u životu imao niti jedan ekonomski predmet pa s te strane nema utjecaja.
[/quote]
Pa na kojem si ti crnom faksu studirao ili u kakvu školu išao??
Da netko može ne imati niti jedan ekonomski predmet… eeee… eeee… to je jedan od velikih problema našeg obrazovnog sustava a što sigurno mora imati utjecaj na dugoročne perspkektive našeg gospodarstva.
Svaki čovjek bi trebao imati osnovna ekonomska znanja ako želimo zdravo društvo tržišne kapilatističke ekonomije. U osnovne škole bi trebalo uvesti kao obavezan predmet nešto na tu temu, ali isto tako i u srednje kao nastavak/produbljivanje, a da ne govorim da svaki akadamski obrazovani građanin mora imati neka već solidna ekonomska znanja, inače kakav je to intelektulac?? To može biti intelektulac u komunističkoj zemlji, ali u zemlji koja želi budućnost temeljenu na ovome sustavu – ekonomski nepismeni građani ipak nisu ono što nam je potrebno, odnosno barem "intelektualci" bi trebali biti pismeni.
Pa mi na FER-u smo imali "Ekonomiku", kao i "Menadžment u inženjerstvu" te "Trgovačko pravo" – za obavezne predmete na preddiplomskom studiju (iz čega naravno, imam pet, za razliku od mnoogih drugih predmeta :D).
Od onih koji se mogu birati na diplomskom studiju imam (svojim izborom) "Financijsku matematiku" i "Pravo društva kapitala Europske unije" kao ovako ekonomskije u užem smislu, odnosno u širem smislu ("multidisciplinarnom") imam "Poslovnu inteligenciju"," Procjene rizika" , a tu je i "Upravljanje projektima", te "Dizajniranje organizacija".
To nije jedan nego bar 2-3 ekonomska i hrpa "bliskih" predmeta – a na jednom tehničkom fakultetu.
Ne mora svatko slušati hrpu takvih stvari, ali imati bar neku Ekonomiku – to bi trebala i osnovna, i srednja i svaki faks!
P.S. Čak mi sada sinula ideja na filozofsko pitanje "kako to da Končar unatoč tome što je državni, i gdje njime de facto upravljaju osobe tehničke naobrazbe, posluje puno bolje nego ostala državna". Mislim da je odgovor upravo u ovom spomenu FER-a, tehničkih fakulteta – pa ako itko osim ekonomista o ekonomiji išta zna, za svakodneveni život, za čak u ovom primjeru i upravljanje jednim velikim poduzećim – to su kod nas očito osobe tehničke naobrazbe, svi ostali čini se: rođeni su, obrazovani su, i potpuno životom naučeni na život u socijalističkom sustavu. Zato nam sve tako i ide usrano. Znanje je svjetlo. Nikome ne koristi masovno nezanje. U osnovno obrazovanje spada i obrazovanje iz područja osnova tržišne kapitalističke ekonomije. Bez tog nećmo prebroditi našu beskrajnu krizu. Nije nama problem svjetska nego naša vlastita koja traje već 20 godina! Pod hitno izbaciti 2-3 gluposti i umjesto njih staviti Ekonomiku u osnovu školu!!
Gledam Milića kod nas u Britaniji, djeca u srednjoj imaju predmete – gospodarstvo, ekonomija, financije.
Kod nas ni na faxu ne znaju razliku između tih troje. Dao im Milić neki test, koji je glavni grad Šri Lanke i te naše seljačke fore i onda komentira – pa nemaju baš neko znanje… [undecid]
Možda ne treba stavljat naglasak na ekonomske predmete, al svakako djecu treba naučit osnovnim "građanskim" stavrima…tipa ono ispunit uplatnicu pa nadalje.
Gledam Milića kod nas u Britaniji, djeca u srednjoj imaju predmete – gospodarstvo, ekonomija, financije.
Kod nas ni na faxu ne znaju razliku između tih troje. Dao im Milić neki test, koji je glavni grad Šri Lanke i te naše seljačke fore i onda komentira – pa nemaju baš neko znanje… [undecid]
Možda ne treba stavljat naglasak na ekonomske predmete, al svakako djecu treba naučit osnovnim "građanskim" stavrima…tipa ono ispunit uplatnicu pa nadalje.
Ali još bolje je priča o prepisivanju na testovima u školi.
U Belgiji ako te ulove da prepisuješ na testu dobiješ 5 godina zabrane pristupa bilo kakvom testu, čak ne možeš ni na vozački i naravno to je velika sramota itd.
A sad pazi što je na temu prepisivanja izjavila Ljilja Vokić,bivša ministrica prosvjete i sad ravnateljica jedne gimnazije:
"Ja podržavam kolegijalnost među učenicima bez obzira što je čin prepisivanja nepošten"
Strašno
[bye]
Vidim da se raspravljalo koji je poznati investitor pogodio dno. Očito svi mi imamo neke osobe koje su najviše utjecali na naš stil investiranja i čije izjave pratimo. Bilo bi zgodno da svatko napiše 1-3 investitora koja su najviše utjecala na nečiju ulagačku politiku i čije poteze prati u stopu. Na moju su najviše utjecali profesori na fakultetu (Orsag – pristup vrijednosti i Tintor – poslovna analiza) od domaćih i Graham (Buffett) od stranih, ali mogu čuti mišljenje svih.
Graham, Siegel, Gross, … Rogers, Faber, Garnick su jako zabavni i interesantni karakteri.
Nisam nikada u životu imao niti jedan ekonomski predmet pa s te strane nema utjecaja.
[/quote]
Pa na kojem si ti crnom faksu studirao ili u kakvu školu išao??
Da netko može ne imati niti jedan ekonomski predmet… eeee… eeee… to je jedan od velikih problema našeg obrazovnog sustava a što sigurno mora imati utjecaj na dugoročne perspkektive našeg gospodarstva.
Svaki čovjek bi trebao imati osnovna ekonomska znanja ako želimo zdravo društvo tržišne kapilatističke ekonomije. U osnovne škole bi trebalo uvesti kao obavezan predmet nešto na tu temu, ali isto tako i u srednje kao nastavak/produbljivanje, a da ne govorim da svaki akadamski obrazovani građanin mora imati neka već solidna ekonomska znanja, inače kakav je to intelektulac?? To može biti intelektulac u komunističkoj zemlji, ali u zemlji koja želi budućnost temeljenu na ovome sustavu – ekonomski nepismeni građani ipak nisu ono što nam je potrebno, odnosno barem "intelektualci" bi trebali biti pismeni.
Pa mi na FER-u smo imali "Ekonomiku", kao i "Menadžment u inženjerstvu" te "Trgovačko pravo" – za obavezne predmete na preddiplomskom studiju (iz čega naravno, imam pet, za razliku od mnoogih drugih predmeta :D).
[/quote]
Ja sam završio matematiku. Faks uopće nije crn, dosta je dobro rangiran u svijetu. Postojao je i jedan kurs iz ekonomije, ali mene to nije zanimalo u to vrijeme pa nisam uzeo. Ekonomija me počela zanimati kasnije pa sam sam čitao knjige, stvari sa neta, i razgovarao sa ljudima.
Ne vidim velike koristi od uvođenja ekonomije u osnovnu školu jer je dijecu tog uzrasta jako teško zainteresirati da uče o ekonomiji. Može se ponuditi kao izborni predmet.
Gledam Milića kod nas u Britaniji, djeca u srednjoj imaju predmete – gospodarstvo, ekonomija, financije.
Kod nas ni na faxu ne znaju razliku između tih troje. Dao im Milić neki test, koji je glavni grad Šri Lanke i te naše seljačke fore i onda komentira – pa nemaju baš neko znanje… [undecid]
Možda ne treba stavljat naglasak na ekonomske predmete, al svakako djecu treba naučit osnovnim "građanskim" stavrima…tipa ono ispunit uplatnicu pa nadalje.
Koliko ja znam oni to Imaju kao izborni predmet, zemljopis je isto izborni. Moja nećakinja nije uzela zemljopis. Ona je ove godine uzela Math (obvezni), French, English (obvezni), Gym (obvezni), History, Drama (gluma), Biology, Science (Fizika + Kemija) i nešto o kuhanju i zdravoj ishrani. Ako sam dobro zapamtio.
Šta će im glavni grad Šri Lanke, to nađu na netu za pola minute, čemu to pamtiti.
Šta će im glavni grad Šri Lanke, to nađu na netu za pola minute, čemu to pamtiti.
Na zemljopis možeš nešto zbarit, pa ajde.
al biologija, kolutićavci i školjkaši. [sad]
Ne vidim velike koristi od uvođenja ekonomije u osnovnu školu jer je dijecu tog uzrasta jako teško zainteresirati da uče o ekonomiji. Može se ponuditi kao izborni predmet.
A ne zanima ih niti puno toga drugoga, kako onda izabrati što predavati? Nikoga ne zanima sve.
Ali ono što je činjenica da je korisno za život su znanja o tome kako funkcionara naš gospodarski sustav u kojemu živimo, koje su teoretske postavke toga, kako se praktički to odigrava, što mi kao pojedinci tu predstavljamo, kako se možemo postaviti, koje uloge imati, kako sebe naći u sklopu toga sustava u kojemu živimo i koji određuje zapravo svu našu stvarnost.
Ovo sve se može formalno kroz razne predmete predavati, ali pokazuje se da od toga, od pokušaja uvođenja "novih programa u sklopu starih predmdeta" obično ne prolazi baš dobro (npr. zdravstveni/seksualni odgoj, to nikada neće zaživjeti dok ne naprav predmet koji se time bavi).
Isto tako neki predmet iz ove tematike, koji se ne mora zvati npr. Ekonomika (i obuhvaćati puno toga, od ekonomije do prakse…), može imati bilo koje možda prikladnije ime ali mora biti predmet koji će se baviti "ovim aspektom stvarnosti u kojoj živimo" a koji je po mom mišljenju jako zapostavljen premda zapravo najvažniji aspket. Koliko god to možda neromantično zvučalo, ali ovaj aspekt je za život puno važniji od nekih lijepih stvari poput umjetnosti i humanističkih nauka.
Nećemo se složiti, ali ja "nešto poput Ekonomike", uz neki oblik "Zdravstvenog odgoja" kao nove predmete, pored "Matematike i prirodoslovlja" i Jezika (domaćeg i stranog) te Etike smatram najvažnijim osnovnim obrazovanjem za naše društvo. Umjetnost i sl. je tek iza svega ovoga – nažalost, ali stvarnost nije tako romantična.
Učenike ne treba preopteretiti, ali im treba dati ono što je važno za život. Ne bih ja natovario hrpu predmeta, dovoljno je ovako nešto:
1. Jezik – jedan od službenih u dotičnom gradu/regiji (uopće nije potrebno sve ako ih ima više, drugi se može tek u višim razredima uvesti)
2. Jezik – jedan strani za početak, više: po izboru
3. Matematika i priodoslovlje (matka, informatika, fizika, kemija, biologija- svi prirodno-matematički i tehnički u jednom predmetu; ostalo kao detalje: pod izborno, pa koga što zanima)
4. Ekonomika/Gospodarstvo (ili kako ga se već nazove, ali koji obuhavaća ta osnovna teoretska i više praktična znanja o gospodarstvu i "našoj ulozi u njemu, našim mogućnostima, izazovima…")
5. Etika (mješavina etike, i uz doticaj komparativne religije – da se upoznaju i sa njima a svakako ne samo jednom, to je obavezno; svatko svoj vjeronauk može pod izborno, po mogućnosti ne vezano za Državnu školu)
6. Umjetnost (likovni, glazbeni, književnost…)
7. Zdravstveni odgoj i sport (zdravstveni odgoj + tjelesni u jednom)
I to je to, to nije puno, u višim razredima se može imati izborne iz svih prirodnih, tehničkih te društvenih/humanističkih/umjetničkih područja. Ali ono što je osnovno za život to treba biti obavezno u osnovnoj školi i plaćeno novcem poreznih obveznika – ostalo izborno pa i o vlastitom trošku (u srednjoj, faksu…).