http://trzistakapitala.wordpress.com/2010/01/
novi bakićev esej o stanju nacije, odličan.
-Jednom je jedan visoki direktor jedne naše velike kompanije – koja je sada u problemima – ponosno prikazao grafikon s 30-ak brendova na kojima im je fokus, te još ponosnije s 20-ak tržišta na kojima im je fokus… čovjek je valjda čuo da su ‘fokus’ i ‘brand’ ključne riječi uspješnih, pa je mislio ‘čim više, tim bolje’. [lol]
http://trzistakapitala.wordpress.com/2010/01/
novi bakićev esej o stanju nacije, odličan.
–Jednom je jedan visoki direktor jedne naše velike kompanije – koja je sada u problemima – ponosno prikazao grafikon s 30-ak brendova na kojima im je fokus, te još ponosnije s 20-ak tržišta na kojima im je fokus… čovjek je valjda čuo da su ‘fokus’ i ‘brand’ ključne riječi uspješnih, pa je mislio ‘čim više, tim bolje’. [lol]
Jedna od najboljih crtica koje sam pročitao – ikad!
Upravo je ta vječna tema "fokusiranje"-"diferencijacija"-"diverzifikacija" alfa i omega svega u mikroekonomiji odnosno uspješnom upravljanju rastom i razvojem poduzeća.
Znati kada, koliko i na što se fokusirati – odnosno kada, koliko i što diferencirati i na kraju diverzificirati srž je mudrosti koju treba imati dobar top menadžment.
To kada se još veže na onu Welchovu "biti prvi, ili barem drugi" u svemu što radimo… to je onda sva mudrost – dalje je "tehnika".
Fokusirati se dakle na one i samo one brendove koje je pouzdano moguće učiniti brendom br. 1 ili eventualno brendom br.2 u svojoj kategoriji na određenom tržištu. Također treba znati priznati da nešto i nije moguće učiniti 1. ili 2. brendom na pojednim tržištima i uvijek imati i znati provesti dobru "izlaznu strategiju" kako bi se minimalizirala šteta odnosno maksimizirao ukupni rezultat poslovnog sustava.
Time dakle i na ona i samo ona tržišta na kojima je moguće sa nekim brendovima postići pozicji br. 1 ili poziciju br. 2. u svojoj industriji, ili nekoj podgrani indistrije ili barem maloj niši u kojoj se nalaziš (ali nekakvo "svoje područje" kojim vladaš – važno je imati!). Također treba znati priznati da nekada nešto nije moguće ponoviti na svakom tržištu i uvijek imati i znati provesti dobru izlaznu strategiju na korist cjeline.
Kada diferencijacija? Onda i samo onda kada se ona izvodi iz već jakog (1. ili 2.) brenda na način da on novim proizvodima koji se "na njega šlepaju" instantno daje dodanu vrijednost i time se može na siguran i profitabilan način diferncijacijom povećati ne samo prihode nego i stvarni operativni rezultat (primjer: kada Ferrero izda novu super-skupu malu privlačnu slasticu, mrvicu drugačija nego njen brat blizanac, samo druge boje… a odmah se kupuje čim je ljudi vide, i odmah daje još veće marže obzirom da prodaju po nešto većoj cijeni!). Kod nas su neke kompanije toliko smiješne da samo izdaju i izdaju nove stvari u bezbroj varijanti želeći postići koji promil povećanja prodaje – a ulog u tu diferncijaciju nadmašuje to povećanje operativnih prihoda i zapravo u rezultatu to djeluje negativno.
Kada ići u pravu diverzifikaciju (potpuno novi proizvod, ili čak novi brend…): jako rijetko, to je kao da osnivaš novo poduzeće, i to radiš onda kada si "potpuno siguran" na temelju svih razmatranja, proračuna… da taj novi proizvod mora uspjeti, taj novi brend mora zaživjeti… Razvoj novih proizvoda i brendova a temeljen na vlastitom R&D, inovacijama, idejama… kontinuirani je posao svakog obziljnog poduzeća ali dugoročno usmjeren: puno puuno rada "iza pozornice" – a na pozornicu se izlazi tek kada je "spremno i pouzdano da će financijski uspjeti" (primjer Apple: nitko toliko dugo ne radi "u tajnosti" kao oni, toliko ispoliran proizvod čim izbace – zadovoljstvo korisnika je time zajamčeno, brend svakim novim proizvodom koji izlazi pod njegovim imenom svoju snagu udvostruči!).
Ovo je sve lako reći – milijun puta teže provesti. Međutim žalosno je da neki naši menadžeri čak niti ne znaju niti reći, čak niti na ovaj amaterski način kako ja to vidim – nego se hvale "sa fokusom" na 30 brendova… Kako onda da provode strategiju kada je ne mogu niti iskazati?!
http://www.seebiz.eu/hr/makroekonomija/hrvatska/hrvatska-skocila-za-24-mjesta-na-ljestvici-ekonomskih-sloboda,66316.html
I opet….the lazy trader wins. [lol]
Leno called O’Brien “a good guy” and said he has no animosity toward him.
“This is all business,” Leno said. “If you don’t get the ratings, they take you off the air.”
http://www.cnn.com/2010/SHOWBIZ/TV/01/19/jay.leno/index.html?iref=allsearch
Odličan članak napisan prije desetak dana,i evo dana se Vojkoviću trese stolica
Ugovor s đavlom
Boris Dežulović
Postao si menadžer godine? Marš u Remetinec!
http://globus.jutarnji.hr/komentari/boris-dezulovic/postao-si-menadzer-godine-mars-u-remetinec
Odličan članak napisan prije desetak dana,i evo dana se Vojkoviću trese stolica
Ugovor s đavlom
Boris Dežulović
Postao si menadžer godine? Marš u Remetinec!
http://globus.jutarnji.hr/komentari/boris-dezulovic/postao-si-menadzer-godine-mars-u-remetinec
[thumbsup]
http://business.hr/hr/Naslovnica/Afere/Podignuta-optuznica-protiv-Ane-Knezevic
snašlo i ove s druge starne,
strašno kako jaca provjetrava kuhinju. [thumbsup]
21.01.2010.
Predsjednik Mesić primio izaslanstvo tvrtke Hidra force d.o.o.
Predsjednik Republike primio je u svom uredu izaslanstvo zagrebačke tvrtke Hidra force d.o.o. koje je predsjedniku Mesiću prezentiralo rezultate ispitivanja testnog modula plutajuće hidroelektrane koja iskorištavanjem kinetičke energije vodenog toka, uz potpuno poštivanje ekoloških kriterija, proizvodi električnu energiju u respektabilnim snagama i na komercijalno isplativ način.
Naglasili su da je tehnički uređaj za ovakav način proizvodnje električne energije zaštićen patentnim pravom te upravo zato ima potencijala da se razvije u novi hrvatski brend i izvozni proizvod.
Predsjednik Mesić podržao je istraživanja na novim načinima dobivanja energije te istaknuo kako je u interesu Republike Hrvatske razvijati alternativne izvore energije koji ne ugrožavaju prirodu i pridonose zadovoljavanju energetskih potreba zemlje.
21.01.2010.
Predsjednik Mesić primio izaslanstvo tvrtke Hidra force d.o.o.
Predsjednik Republike primio je u svom uredu izaslanstvo zagrebačke tvrtke Hidra force d.o.o. koje je predsjedniku Mesiću prezentiralo rezultate ispitivanja testnog modula plutajuće hidroelektrane koja iskorištavanjem kinetičke energije vodenog toka, uz potpuno poštivanje ekoloških kriterija, proizvodi električnu energiju u respektabilnim snagama i na komercijalno isplativ način.
Naglasili su da je tehnički uređaj za ovakav način proizvodnje električne energije zaštićen patentnim pravom te upravo zato ima potencijala da se razvije u novi hrvatski brend i izvozni proizvod.
Predsjednik Mesić podržao je istraživanja na novim načinima dobivanja energije te istaknuo kako je u interesu Republike Hrvatske razvijati alternativne izvore energije koji ne ugrožavaju prirodu i pridonose zadovoljavanju energetskih potreba zemlje.
Zvuči cool, ako je istinito glede komerijcalnog potencijala – svaka čast!
Inovacije su put za ojačanje gospodarstva – uvijek bile i ostale.
Da nam je više ovakvih stvari, da nam je malo više međusobne suradnje (do oni koji imaju kapital financiraju one koji imaju ideje…) mogli bismo mi i napredovati.
Jedino ne me zanima zašto su se preselili iz Opatije u Zagreb – to je bezveze, centralizacija nije stvar koja je u skladu sa idejom o napretku. Gospodarstvo nam se mora raširiti po cijeloj RH a ne da svi idu u ZG!!