Država bi trebala nacionalizirat sve ono što je u stranom vlasništvu. I onda ponovo sve prodati. Eto novaca.
Mnogi to i predviđaju….neki novi ratovi itd……
obveznice … smanjena obvezna pričuva … dogovor s bankama …recimo …
ajd probaj ponekad dati odgovor, a ne samo postavljati pitanja !
[smiley]
[/quote]
Sad ti sa tim tricarijama… Drzava ne stvara vrijednost, ona moze preraspodjelit bogatstvo. Svaka kuna koju investira, mora nekome drugome uzet (gradjanima kroz porez najvjerovatnije). Svaki kredit koji digne drzava, kredit je manje za privredu ili potrosnju. A dodatni problem je sto su ti birokrati jako losi gospodari sa novcem. Eto u jednom nasem gradu se birokratima ucinilo sasvim ok cijena – za 1 kvadrat limene kucice, 4.000 EUR. Takvima ces preusmjerit novce?
Japan je radio te velike projekte i nije mu pomoglo. Samo im je drzavna potrosnja eskalirala, birokracija narasla, efikasnost pala. To je usporilo oporavak znatno.
[/quote]
deimos,
drzava mora preuzeti na sebe infrastrukturu i uvjeta koji omogucuje ostalima na neki kurac rade… ono sto je negativno vidimo na primjeru brodogradilista…
no procitaj nesto sto je javno dobro…
odakle drzavi 4,5 mil kuna…? ja sam da se sutra izgradi takav kanal, ako je isplativ – (ako znas kako se moze vidjeti da li je isplativ), a to je ono sto drkarosi iz politike nemaju pojma… problem im je platiti 100.000 eura za investicijsku studiju da znaju u sto ulazu, a nije im problem ulupati 4.5 milijardi u brodogradilista, neispplativu autocestu i sl…
Vipy, istina je da postoje projekti koje drzava mora podrzat, jer nisu isplativi komercijalno, ali su od strateskog znacaja. Poljoprivreda i energetika mi prve padaju na pamet.
Upravo zbog te neefikasnosti drzave je najbolje da se ona ne bakca previse u privrede. U idealnom svijetu bi drzava investirala racionalno, ali to se nikad nece dogodit. Uzimat sada novce privredi na ime nekih drzavnih "investicija" je doljevanje ulja na vatru.
Cak sam negdje bio nasao i vezu izmedju potrosnje drzave (udio u BDP-u) i ekonomskih kriza… Kako potrosnja drzave raste, tako je kriza sve blize. [thumbsup]
slazem se,
no moje je stajaliste kako se i sada treba ici u projekt tipa kanala sava dunav, ako ce on osigurati povrat u roku od 8 godina od kada bude izgradjen…
povrat kroz
direct,
indirect
induced effects.
ako taj kanal ne moze sigurati povrat, vec sluzi samo da Fazan moze pecat i tocat noge, onda jebiga, zaboraviti…
ista stvar je za bilo koju investiciju u infrastrukturu…a ona kurceva brodogradilista, kljuc u bravu i ljudima preko socijalnog davat pare, a ne ovakva sranja imati, k’o automobilska industrija u US
Cak sam negdje bio nasao i vezu izmedju potrosnje drzave (udio u BDP-u) i ekonomskih kriza… Kako potrosnja drzave raste, tako je kriza sve blize. [thumbsup]
a kako je bilo 32-36 u US?
naša država previše troši na bezvezne i megalomanske projekte. i usput sve košta puno više nego što realno treba koštati. između realne cijene i one po kojoj država plaća je prevelika razlika.
kanal sava – dunav možda nije isplativ, ali je isplativiji nego graditi dinamov stadion.
Nije ti ta blesava dzejms… Medjutim, cijene svega su i bile visoko jer su svi gradili nepitajuci za cijenu. To je ko i burza, treba sad kupovat, a ne na ATH. Ali na ATH smo bili jer su svi mislili da je super kupovat. Catch 22?
ma nije, pa ne tjera nas niko da pratimo takav ciklus, samo treba ZNAT stajat sa strane i gledat.
i najbolji se zajebu a kamoli tvoji birokrati.
al i iz tog catha neko uvijek izađe sa 22kn a neko s 2,2kn…ja bi jednom bio s ovima s 22 u grupi, čist da vidimo kak je, možda ni ne valja. [thumbsup]
u nekom članku pislao da u rezalištu u indiji čeka 100 brodova na red, kupit ih pola preko jdpl i za 5 godina imamo trgovačku mornaricu ko norveška…to bila brzo isplativa investicija.
ako taj kanal ne moze sigurati povrat, vec sluzi samo da Fazan moze pecat i tocat noge, onda jebiga,
ovo spada pod ‘indirect’ …
[smiley]
a ona kurceva brodogradilista, kljuc u bravu i ljudima preko socijalnog davat pare, a ne ovakva sranja imati, k’o automobilska industrija u US
može to i bolje samo treba stručne, poštene i odgovorne ljude postaviti u upravu. pa da vidiš da se brod može napraviti i jeftinije. u brodogradilištima su navikli da je bitno raditi, a minuse će pokriti država.
a ona kurceva brodogradilista, kljuc u bravu i ljudima preko socijalnog davat pare, a ne ovakva sranja imati, k’o automobilska industrija u US
može to i bolje samo treba stručne, poštene i odgovorne ljude postaviti u upravu. pa da vidiš da se brod može napraviti i jeftinije. u brodogradilištima su navikli da je bitno raditi, a minuse će pokriti država.
[/quote]
zato nas EU tjera da ih privatiziramo …
ja jamčim da tamo 30% ljudi apsolutno ništa ne radi … tj. da ih sutra otpustiš, ne bi ni znao da ih nema …
eh da je techmana pitati za splitski škver…
brodogradilista:
niti imamo jeftine ljude niti imamo jeftine resurse…
uzmi npr. proizvodnju aluminija..
zasto su norvezani jaki u proizvodnj aluminija?
jednostavno, nacin izvoza elektricne energije…
a sto cemo mi kroz brodogradilista izvoziti, jeftinu radnu snagu, jeftino zeljezo!?