@ K-PAX
Moguće da si u pravu što se tiče ovogodišnje sezone.
Slažem se da treba raditi usporedbe između rezultata prva četiri mjeseca, zbog faktora Uskrsa. Uz to, što je Uskrs kasnije, u određenom postotku su i rezultati bolji, zbog boljeg vremena i time većeg interesa.
Vrlo je bitno za rezultate kako nas tretiraju naši gosti. Ono što bi nam ove sezone odgovaralo jest ono što ne želimo biti – destinacija koja ne nudi previše ali je jeftina i blizu.
Jer upravo se to događa u većini sektora.
Lidl sigurno nije (moj) prvi izbor trgovačkog lanca. Ako je moralno raditi klase, onda bi standardni Lidlovi kupci bili umirovljenici i ljudi sa nižim primanjima. Recesija je donijela promjene i oni koji su bili srednja klasa, postali su ljudi sa ispodprosječnim primanjima. Time se krug kupaca proširio i Lidl je postao dobitnik u ovoj recesiji. Čekali su i dočekali svoje. Ja zasad tamo kupujem kavu i slatkiše.
Drugi primjer za koji sam ovih dana čuo iz prve ruke, jest da lokalni diler Hyundaija trlja ruke. Ponudom u B, C i SUV segmentu postao je odjednom dobar, a cijenom je svakako ispred konkurencije. Ne da mu nije opala prodaja, nego je i porasla i to za pristojan postotak.
E sada… Tu je upravo naša šansa. Ako smo u njihovim očima osrednja destinacija, koja ne nudi baš previše ali je jeftina i blizu, dok ne prođe kriza, onda smo uspjeli. A ja bih se složio da ne nudimo previše i da smo blizu.
E sada… Tu je upravo naša šansa. Ako smo u njihovim očima osrednja destinacija, koja ne nudi baš previše ali je jeftina i blizu, dok ne prođe kriza, onda smo uspjeli. A ja bih se složio da ne nudimo previše i da smo blizu.
Mozda je i to nasa prilika, da se vise potrudimo i pokusamo ih privuci i kada vremena krenu na bolje, a ne samo u razdoblju recesije akda je cijena najbitnija stavka. Pa moyzda shvate da za nesto manje novaca mogu dobiti istu kvalitetu kao negdje drugdje za vise novaca. Iako tesko poznavajuci nas i nas mentalitet.
E sada… Tu je upravo naša šansa. Ako smo u njihovim očima osrednja destinacija, koja ne nudi baš previše ali je jeftina i blizu, dok ne prođe kriza, onda smo uspjeli. A ja bih se složio da ne nudimo previše i da smo blizu.
Mozda je i to nasa prilika, da se vise potrudimo i pokusamo ih privuci i kada vremena krenu na bolje, a ne samo u razdoblju recesije akda je cijena najbitnija stavka. Pa moyzda shvate da za nesto manje novaca mogu dobiti istu kvalitetu kao negdje drugdje za vise novaca. Iako tesko poznavajuci nas i nas mentalitet.
[/quote]
Na Stradunu baklava 70 kn, hamburger na Hvaru 80, pizza 100 kn. Daj mojne me batje toliko nije ni u Norveskoj koja je u top 3 najskupljih zemalja na svijetu. Znam iz prve ruke. Mi smo si zamislili da elitni turizam podrazumijeva nabit cijene sky high a usluga racq. Ne ide to tak i to bu nas dugorocno kostalo
Robin Parazit …
oduzima privatnicima i daje državnim službenicima …
ps nismo ja i ti nikakve kolege …
Kad malo razmislim imas posve pravo: ja STVARAM, dok ti parazitiras na tome sto ja stvorim. Definitivno nismo kolege. Idem po Raid da te se rijesim [tongue]
Na Stradunu baklava 70 kn, hamburger na Hvaru 80, pizza 100 kn. Daj mojne me batje toliko nije ni u Norveskoj koja je u top 3 najskupljih zemalja na svijetu. Znam iz prve ruke. Mi smo si zamislili da elitni turizam podrazumijeva nabit cijene sky high a usluga racq. Ne ide to tak i to bu nas dugorocno kostalo
svatko radi svoj posao, i ne trebamo se miješati u tuđa posla…. Ako "on" (taj ugostitelj) misli da tako neće otjerati goste, ako misli da su mu to optimalne cijene za prodavati tursko jelo na Stradunu odnosno američku smeće hranu na Hvaru, te lošu kopiju talijanske kuhinje na Hvaru (premda će se mnogi složiti da pizza u Italiji baš i nije najbolja na svijetu :rotfl:, no ova hvarska vjerojatno nije bolja), to je njegova procjena… mi ostali koji mislimo drugačije ćemo svojim gostima nuditi drugačiju hranu po onim cijenama po kojim mi izračunamo da nam je optimalno, svatko ima svoju glavu i svoju računicu, smiješno mi je prigovarati nekome na Hvaru na njegovu hranu i cijene, pa što to mene briga, osim ako ne mislim otvoriti restoran pored njegovog i nuditi bolju hranu po nižim cijenama misleći da će mi se isplatiti takav način konkuriranja….
Svatko ima svoju strategiju razvoja turističke ponude, vrijeme će pokazati koja je bila najbolja! 😉
svatko radi svoj posao, i ne trebamo se miješati u tuđa posla…. Ako "on" (taj ugostitelj) misli da tako neće otjerati goste, ako misli da su mu to optimalne cijene za prodavati tursko jelo na Stradunu odnosno američku smeće hranu na Hvaru, te lošu kopiju talijanske kuhinje na Hvaru (premda će se mnogi složiti da pizza u Italiji baš i nije najbolja na svijetu :rotfl:, no ova hvarska vjerojatno nije bolja), to je njegova procjena… mi ostali koji mislimo drugačije ćemo svojim gostima nuditi drugačiju hranu po onim cijenama po kojim mi izračunamo da nam je optimalno, svatko ima svoju glavu i svoju računicu, smiješno mi je prigovarati nekome na Hvaru na njegovu hranu i cijene, pa što to mene briga, osim ako ne mislim otvoriti restoran pored njegovog i nuditi bolju hranu po nižim cijenama misleći da će mi se isplatiti takav način konkuriranja….
Svatko ima svoju strategiju razvoja turističke ponude, vrijeme će pokazati koja je bila najbolja! 😉
Inace se slazem sa tobom, ali ovaj puta mislim da nije bas tako lako.
Trziste odnosno ponuda/potraznja bi trebala cijene izbalansirati. Ali posto nasa drzava tako reci ovisi o turistickoj sezoni mislim da bi tu ipak trebala biti neka ogranicenja, prije nego netko stavi neku cijenu. Jer nije da moj susjedni restoran sa preveliko cijenom tjera gosta iz svoga restorana, vec najcesce ti gosti rade analizu koliko su potrosili i sve skupa platiti to putovanje pa kada dodu doma dodu do racunice da su potrosili isto kao i da su isli u neki elitni dio Europe koji ima i neku ponudu za razliku od nas kod kojih ne rade trgovine nedjeljom i sl.
Jer nije da moj susjedni restoran sa preveliko cijenom tjera gosta iz svoga restorana, vec najcesce ti gosti rade analizu koliko su potrosili i sve skupa platiti to putovanje pa kada dodu doma dodu do racunice da su potrosili isto kao i da su isli u neki elitni dio Europe koji ima i neku ponudu za razliku od nas kod kojih ne rade trgovine nedjeljom i sl.
pa odlično, neka naprave analizu i shvate da su "na Hvaru" (može ovo biti bilo koja destinacija koja to zasluži) platili puno a dobili malo… i neka se više nikad tamo ne vrate, ti "Hvarani" će nešto iz toga naučiti (i platiti za svoje pogreške, mislim da je to pošteno, i da bez toga – preuzimanja odgovornosti za svoje postupke – nema napretka) dok će neki drugi iz turističke industrije koji su se ponašali nekako drugačije svoje goste zadržati, dobiti nove (recimo i ove bivše "hvarske goste") i time biti nagrađeni za svoj rad, ako svi turisti sa "Hvara" prebjegnu recimo u "Dubrovnik", ja ništa loše ne vidim u tome, druga stvar ako misliš da je stranim turistima "to sve isto", da ne razlikuju "Dubrovnik", "Dalmatinske otoke", "Istru"… pa kad pobjegnu sa "Hvara" da neće doći ni u Istru… e to je opet stvar svake destinacije po na osob, mora razviti neki svoj identitet, prepoznatljivost, a ne se utapati u bezličnoj masi, ovisiti o drugima… to isto nikamo ne vodi, nema smisla, ako jedan grad trpi lošu reputaciju drugog grada samo zato što je "to sve Hrvatska", očito da taj grad i sam puno toga krivoga rada, ne bi smio toliko ovisiti "o drugima", raznolikost, autentičnost, vlastita vizija i put ka napretku, to su osnovne stvari koje mora imati svaka sredina čime god se bavila ako želi bilo što postići… u ovome "okrutnom svijetu".
Što se tiče hrane, naravno da je prodavati hamburger na Hvaru za 80 kn totalni debilizam (toliko da i sumnjam da je to uopće istina), no ja i dalje ostajem pri svome: da je to odgovornost onoga tko tako radi, i da će se prije svega njemu obiti o glavu, drugi ako rade dobro: uživati će u plodovima svoga rada, pa čak dijelom i na račun ovoga drugoga koji izgubi svoje goste – i prijeđu njemu!
Hrana inače da bi bila "skupo cijenjena" naravno da mora biti koliko toliko autohtona, koliko toliko "posebna/luksuzna", i prije svega kvalitetna… (hamburger ne zadovoljava baš puno od tih osobina :P), recimo zanimljiv pristup "hrani u turizmu" se može vidjeti na ovdje:
http://www.istria-gourmet.com/hr/info/multimedia/lidia_bastianich/15-ch-0
http://www.istria-gourmet.com/hr/info/multimedia/bruno_clement/9-ch-0
http://www.maistra.hr/Ponuda/Specijalni_interesi/gastroTartuf
http://www.maistra.hr/Ponuda/Specijalni_interesi/gastroRiba
Mislim da svaka osoba koja radi u turizmu stvara cijenom i kvalitetom svoje usluge sliku o cijeloj državi i da će stranac koji ocijeni da mu je nešto bilo preskupo u Dubrovniku ili na Hvaru to svoje iskustvo generalizirati i tako gledati na cijeli Jadran ,kao na nepoželjnu destinaciju za budučnost ,zato je jako bitno da cijene imaju neke razumne okvire u kojima se trebaju kretati.
Na Stradunu baklava 70 kn, hamburger na Hvaru 80, pizza 100 kn. Daj mojne me batje toliko nije ni u Norveskoj koja je u top 3 najskupljih zemalja na svijetu. Znam iz prve ruke. Mi smo si zamislili da elitni turizam podrazumijeva nabit cijene sky high a usluga racq. Ne ide to tak i to bu nas dugorocno kostalo
svatko radi svoj posao, i ne trebamo se miješati u tuđa posla…. Ako "on" (taj ugostitelj) misli da tako neće otjerati goste, ako misli da su mu to optimalne cijene za prodavati tursko jelo na Stradunu odnosno američku smeće hranu na Hvaru, te lošu kopiju talijanske kuhinje na Hvaru (premda će se mnogi složiti da pizza u Italiji baš i nije najbolja na svijetu :rotfl:, no ova hvarska vjerojatno nije bolja), to je njegova procjena… mi ostali koji mislimo drugačije ćemo svojim gostima nuditi drugačiju hranu po onim cijenama po kojim mi izračunamo da nam je optimalno, svatko ima svoju glavu i svoju računicu, smiješno mi je prigovarati nekome na Hvaru na njegovu hranu i cijene, pa što to mene briga, osim ako ne mislim otvoriti restoran pored njegovog i nuditi bolju hranu po nižim cijenama misleći da će mi se isplatiti takav način konkuriranja….
Svatko ima svoju strategiju razvoja turističke ponude, vrijeme će pokazati koja je bila najbolja! 😉
[/quote]
Krivo poimas stvari. Nece turist strani doci doma i reci "bio sam na Hvau u i restoranu XY su me odrali ko sansku kozu" nego ce reci "bio sam u Hrvatskoj – bjez skupa je ko kuga". To je sustinska razlika i po nas vrlo nepovoljna na duge pruge
premda će se mnogi složiti da pizza u Italiji baš i nije najbolja na svijetu :rotfl:
A ovom recenicom si upravo potvrdio sto sam ti maloprije napisao – ne kazes da su u restoranima XY u Italiji srot nego si generalizirao. E sad isto primijeni kod nas
Krivo poimas stvari. Nece turist strani doci doma i reci "bio sam na Hvau u i restoranu XY su me odrali ko sansku kozu" nego ce reci "bio sam u Hrvatskoj – bjez skupa je ko kuga". To je sustinska razlika i po nas vrlo nepovoljna na duge pruge
možda ja nešto krivo poimam…. ne isključujem to, no kako sam htio malo optimizma unijeti u sve ovo i na svjetliji način gledati stvari, obzirom da i želim tako završiti ovu "raspravu o hrani", donosim jedan vrlo svjež (3 dana star) tekst sa jednog bloga o iskustvu jednog turista… o hrani i vinu prije svega, jer uz dobru hranu ide dobro vino, a hrana i vina koji stvaraju lijepe uspomene, mogu nam biti najbolja reklama:
Mislim da svaka osoba koja radi u turizmu stvara cijenom i kvalitetom svoje usluge sliku o cijeloj državi i da će stranac koji ocijeni da mu je nešto bilo preskupo u Dubrovniku ili na Hvaru to svoje iskustvo generalizirati i tako gledati na cijeli Jadran ,kao na nepoželjnu destinaciju za budučnost ,zato je jako bitno da cijene imaju neke razumne okvire u kojima se trebaju kretati.
Krivo poimas stvari. Nece turist strani doci doma i reci "bio sam na Hvau u i restoranu XY su me odrali ko sansku kozu" nego ce reci "bio sam u Hrvatskoj – bjez skupa je ko kuga". To je sustinska razlika i po nas vrlo nepovoljna na duge pruge
Zeli mi rijeci iz usta oboje.