Kako prebroditi svjetsku krizu uz što manje posljedica – makroekonomski pogled

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Kako prebroditi svjetsku krizu uz što manje posljedica – makroekonomski pogled

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.





G7 daje savjete i preporuke…
Bilo bi zgodno da se mi pokušamo izvući stimuliranjem povećanja potrošnje (jedan od njihovih savjeta i prepopruka). Iz toga bi proizašao još veći uvoz, a kao jedna od pratećih pojava povećanog uvoza bio bi još veći pritisak na slabljenje kune.

Očito si krivo shvatio. Radi se o budžetskoj potrošnji i poreznim olakšicama usmjerenim na stimulaciju domaće potražnje i stvaranja radnih mjesta i potpore za najranjivije dijelove gospodarstva.
Sanader je usmjerio prvih 140 milijuna pomoći u brodogradnju za izgradnju brodova za domaće brodare.
[/quote]

Koje je izvukao iz ostatka industrije. Net efekt podupiranja ekonomije je 0. U stvari dugoročan efekt je negativan jer je uzeo onima koji imaju šense preživjeti i dao onima koji nemaju.

[/quote]

Najvjerojatnije je prihod carine ili poreza na promet ili dohodak ili …..ali nije izvukao iz industrije kako mu inputiraš.
[/quote]

Nije jer je on sve gore navedeno već odavno potrašio. Zadužio se po stopi od 8,5% i taj novac poslao u brodogradilišta. Da nije, novac bi otišao na kreditiranje uspješnih firmi. Doveo je u opasnost opstanak uspješnog dijela ekonomije i zadužio državu. Subvencionirana brodogradnja je kamen oko noge hrvatskog gosodarsva.

U stvari on je samo obećao te novce. Pitanje je da li će ih ikada dobiti. Jednom kada prođu lokalni izbori šanse da oni dobiju te novce su vrlo male.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan

Sva sredstva koja su se mogla bolje upotrijebiti u drugom djelu gospodarstva a nisu, rezultiraju gubtcima u gospodarstvu neovisno kojim porezom su prikupljena ta sredstva.

 I m a g i n a t i o n * a t * w o r k 

Za hrvatsku brodogradnju , bojim se, dugoročno više nema ljeka, Dr.Ivo i gospodin Polančec kupuju socijalni mir i glasove na izborima.
Preskupa je i nekonunkurentna.

 I m a g i n a t i o n * a t * w o r k 






G7 daje savjete i preporuke…
Bilo bi zgodno da se mi pokušamo izvući stimuliranjem povećanja potrošnje (jedan od njihovih savjeta i prepopruka). Iz toga bi proizašao još veći uvoz, a kao jedna od pratećih pojava povećanog uvoza bio bi još veći pritisak na slabljenje kune.

Očito si krivo shvatio. Radi se o budžetskoj potrošnji i poreznim olakšicama usmjerenim na stimulaciju domaće potražnje i stvaranja radnih mjesta i potpore za najranjivije dijelove gospodarstva.
Sanader je usmjerio prvih 140 milijuna pomoći u brodogradnju za izgradnju brodova za domaće brodare.
[/quote]

Koje je izvukao iz ostatka industrije. Net efekt podupiranja ekonomije je 0. U stvari dugoročan efekt je negativan jer je uzeo onima koji imaju šense preživjeti i dao onima koji nemaju.

[/quote]

Najvjerojatnije je prihod carine ili poreza na promet ili dohodak ili …..ali nije izvukao iz industrije kako mu inputiraš.
[/quote]

Nije jer je on sve gore navedeno već odavno potrašio. Zadužio se po stopi od 8,5% i taj novac poslao u brodogradilišta. Da nije, novac bi otišao na kreditiranje uspješnih firmi. Doveo je u opasnost opstanak uspješnog dijela ekonomije i zadužio državu. Subvencionirana brodogradnja je kamen oko noge hrvatskog gosodarsva.

U stvari on je samo obećao te novce. Pitanje je da li će ih ikada dobiti. Jednom kada prođu lokalni izbori šanse da oni dobiju te novce su vrlo male.

[/quote]

Zar se s relativno visokom KTE ne subvencioniraju banke?
Time se omogućuje jeftiniji novac gospodarstvu.

Nevjerojatna politika…
Gubitaše se štiti i upumpava novac u njih pod svaku cijenu
a ostalima ukidaju poticaje i olakšice.
Ispunili smo sve uvijete da uđemo u Aziju. [thumbsup]

 I m a g i n a t i o n * a t * w o r k 


Za hrvatsku brodogradnju , bojim se, dugoročno više nema ljeka, Dr.Ivo i gospodin Polančec kupuju socijalni mir i glasove na izborima.
Preskupa je i nekonunkurentna.

Pa svakoj politici je u interesu socijalni mir.
Šta misliš da nemiri pogoduju gospodarstvu. Kasnilo se s privatizacijom brodogradičišta ali ni sada nije kasno da se povuku potezi koji će omogućiti opstanak te grane.

Ja bih države poput BiH, Mađarske, Slovačke, Češke pokušao potaći da imaju svoje zastave, da im domicilne luke budu HR luke a HR brodogradilišta njihova domicilna brodogradilišta.

ne znam kako bi to postigao kad i domači brodari jedino pod prijetnjom sablje naručuju brodove u HR brodogradilištima. [lol]
Šalim se, koliko čujem dobili su poticaje za nabavu novih brodova u 3. Maju ili di su ih već naručili. [thumbsup]

 I m a g i n a t i o n * a t * w o r k 


Zar se s relativno visokom KTE ne subvencioniraju banke?
Time se omogućuje jeftiniji novac gospodarstvu.

Nesubvencioniraju jer veće kamate znače manje plasmana i viši rizik. Kako rastu kamate to je veći broj onih koji ih ne mogu priuštiti i onih koji propadaju. Zbog većeg rizka i banke moraju platiti više onima kod kojih se oni zadužuju.

Nema oporavka ekonomije bez jeftinog novca. Barem do sada se to nikada nije desilo. Bjesomučnim zaduživanjem Sanader pumpa kamatne stope i tjera ekonomiju u propast.

US 10-year bond yield je 2,88%. US Treasury dobiva jeftin novac na tržištu i njime pomaže ekonomiju. Oni sigurno ne bi uzeli 8,5% kamatu sa dospjećem za 20 mjeseci. Ako možeš dobiti novac jeftino na tržištu onda ima smisla zaduživati se i tim novcem poduporati ekonomiju. Ako nemožeš dobiti novac jeftino onda je pametnije rezati potrošnju i spasiti zdravi dio ekonomije.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan


ne znam kako bi to postigao kad i domači brodari jedino pod prijetnjom sablje naručuju brodove u HR brodogradilištima. [lol]
Šalim se, koliko čujem dobili su poticaje za nabavu novih brodova u 3. Maju ili di su ih već naručili. [thumbsup]

Ako imamo naftnu luku koja služi ovom nabrojanom prostoru, ako ćemo graditi plinsku luku koja će služiti istom tom prostoru trebamo modernizirati i izgraditi i luke za ostale terete tako da se isti taj prostor veže na te naše luke. Sve se ostalo logički nastavlja na ovu priču.



Zar se s relativno visokom KTE ne subvencioniraju banke?
Time se omogućuje jeftiniji novac gospodarstvu.

Nesubvencioniraju jer veće kamate znače manje plasmana i viši rizik. Kako rastu kamate to je veći broj onih koji ih ne mogu priuštiti i onih koji propadaju. Zbog većeg rizka i banke moraju platiti više onima kod kojih se oni zadužuju.

Nema oporavka ekonomije bez jeftinog novca. Barem do sada se to nikada nije desilo. Bjesomučnim zaduživanjem Sanader pumpa kamatne stope i tjera ekonomiju u propast.

US 10-year bond yield je 2,88%. US Treasury dobiva jeftin novac na tržištu i njime pomaže ekonomiju. Oni sigurno ne bi uzeli 8,5% kamatu sa dospjećem za 20 mjeseci. Ako možeš dobiti novac jeftino na tržištu onda ima smisla zaduživati se i tim novcem poduporati ekonomiju. Ako nemožeš dobiti novac jeftino onda je pametnije rezati potrošnju i spasiti zdravi dio ekonomije.

[/quote]

Visoke KTE su dobra zaštita od divljanja cijena. Kada cijene budu pod kontrolom može se očekivati i niža kamatna stopa. Dakle najprije inflacija pod kontrolu.

Kada je US Treasury dao novce bankama u zamjenu za povlaštene dionice mislim da je tražio i dobio zajamčenu dividendu od 8%:

Inflacija je u padu i trenutno nije problem, čak bi bilo i poželjno za gospodarstvo da malo poraste.
Deprecijacija kune može rezultirati poskupljenjem uvoznih dobara dočim bi izvozno orijentirane tvrtke ostvarivale više prinose a to bi moglo dovesti do blagog porasta zaposlenosti.

 I m a g i n a t i o n * a t * w o r k 

Sava, mislim da je "prikladna mješavina potrošnje i poreznih mjera za stimuliranje domaće potražnje" zadnje što nam sada treba. Mi smo visoko uvozno ovisni i poticanje domaće potražnje neminovno povećava uvoz (teško je poticati potražnju samo za domaćim proizvodima).

Ovo sa brodogradnjom bilo bi na tragu poticanja potražnje za domaćim proizvodima (ne znam koji je udio rada i domaćih komponenti, a koji udio uvoznih komponenti u cijeni broda – nedavno je objavljena analiza). Na žalost, sa potpuno drugim motivima (kupnja socijalnog mira). Privatizacija škverova ide za koji mjesec, izbori su za koji mjesec i sve je usmjereno ka kupovanju malo vremena.

Svaka tvrtka koja posluje sa gubitkom jede društvenu supstancu. Brodogradnja, koliko ja znam, već dvadeset godina. Rezovi su se morali raditi daleko ranije, ali, na žalost, u ovoj zemlji vlade ne donose "nepopularne" odluke dok nisu prisiljene (dovedene do zida…).

New Report

Close