A kod nas rade upravo suprotno. Samo ne mozes vjecno vrcem na vodu. Kad tad ce se razbiti a mislim da je taj trenutak relativno blizu
Možda bi trebali kao i cigo…prvo podijeli batine pa onda šalje po vodu… [lol]
Naravno da ne možeš mijenjat ljudsku prirodu ali zato ostaviš više novaca tamo gdje je ljudska priroda saveznik a to su oni koji upravljaju sa svojim novcima (gospodarstvo) a manje tamo gdje je ljudska priroda protivnik a to su oni koji troše tuđe novce (država)
Još dodat tome specifičnosti pojedinih gospodarskih grana i socijalni segment, koje država mora po defaultu kontrolirat i u potpunosti se slažem s tobom. [thumbsup]
[/quote]
p.s. Plus nekakva vrsta nadzora od strane države nad tržištem uvijek mora postojati, radi osiguranja tržišnog natjecanja
@ deimos
Prije ćeš razumjeti žene, nego što ćeš promijeniti političara. Oni će se sami promijeniti kad to počne nositi glasove [wink]
Ma ok.. u terminima jedne godine to drži vodu. Nije problem u skladištu nego u povećanoj ponudi iz proizvodnje koja se procjenjuje bez obzira gdje ga ti spremio. [wink]
[/quote]
Ponuda se procjenjuje na osnovu visegodisnjih prosjeka, ne trenutne proizvodnje. Ukoliko su zalihe realtivno visoke, losa godina nece znatno dignut cijenu ukoliko su razlozi izvanredni. Tek nakon nekoliko godina promjene trenda ce cijena reagirat i izbalansirat ponudu/potraznju. Isto tako, jedna bolja godina nece znatno spustit cijenu, jer ce ljudi u ocekivanju stabilizacije sljedece godine punit skladista. Mehanizam nije savrsen, ali funkcionira.
I dobro si primjetio, sama cinjenica da svake godine bacat nesto u more ce po sebi pritisnut cijenu na dolje.
@ deimos
Oni će se sami promijeniti kad to počne nositi glasove [wink]
ili kad glasači počnu nosit giljotine [lol]
ili kad glasači počnu nosit giljotine [lol]
Znao sam da sam nešto zaboravio [lol] [lol] [lol]
@Deimos
OK to stoji…samo je spašavanje auto industrije u širem ekonomskom interesu (ne samo zbog glasova) jer se na nju i građevinu oslanja 60% industrije.
GM će teško biti profitabilan jer jednostavno radi loše aute. Nisma pristalica "laissez faire", nereguliranost nas je i dovela do nove depresije, ako…
btw. mislio sam na Zakon o žitu u V. Britaniji iz prošlog stoljeća što je jedan od najboljih primjera kako sebični interesi unište domaće gospodarstvo (politička konotacija se sastoji u tome što su od "tog" gospodarstva najviše koristi imali Irci btw.)
Još dodat tome specifičnosti pojedinih gospodarskih grana i socijalni segment, koje država mora po defaultu kontrolirat i u potpunosti se slažem s tobom. [thumbsup]
[/quote]
p.s. Plus nekakva vrsta nadzora od strane države nad tržištem uvijek mora postojati, radi osiguranja tržišnog natjecanja
[/quote]
Drzavi je primarna funkcija osigurat provodjenje zakona i postivanje ugovora izmedju sudionika na trzistu. Ne razviti tu funkciju, a forsirati intervenciju u ostale segment je katastrofalna politika.
Ponuda se procjenjuje na osnovu visegodisnjih prosjeka, ne trenutne proizvodnje. Ukoliko su zalihe realtivno visoke, losa godina nece znatno dignut cijenu ukoliko su razlozi izvanredni. Tek nakon nekoliko godina promjene trenda ce cijena reagirat i izbalansirat ponudu/potraznju. Isto tako, jedna bolja godina nece znatno spustit cijenu, jer ce ljudi u ocekivanju stabilizacije sljedece godine punit skladista. Mehanizam nije savrsen, ali funkcionira.
I dobro si primjetio, sama cinjenica da svake godine bacat nesto u more ce po sebi pritisnut cijenu na dolje.
Mislim da te terminske burze ovdje dematiraju… [wink]
@Deimos
OK to stoji…samo je spašavanje auto industrije u širem ekonomskom interesu (ne samo zbog glasova) jer se na nju i građevinu oslanja 60% industrije.
GM će teško biti profitabilan jer jednostavno radi loše aute. Nisma pristalica "laissez faire", nereguliranost nas je i dovela do nove depresije, ako…
…
Bankrot GM ne znaci gasenje njegove proizvodnje. Ona bi se nastavila u manjem opsegu, efikasnaija i isplativa. Alternativa je trosenje novaca poreznih obveznika na racun auto industrije. Ne vidim zasto jedan radnik u auto industriji ne bi smio ostat bez posla u ime ekonomije, dok 4.5 miliona ostalih moze. Sto ce biti na kraju? Drzava ce kopovati aute od GM-a sa novcem poreznih obveznika i bacati ih u more?
Ponuda se procjenjuje na osnovu visegodisnjih prosjeka, ne trenutne proizvodnje. Ukoliko su zalihe realtivno visoke, losa godina nece znatno dignut cijenu ukoliko su razlozi izvanredni. Tek nakon nekoliko godina promjene trenda ce cijena reagirat i izbalansirat ponudu/potraznju. Isto tako, jedna bolja godina nece znatno spustit cijenu, jer ce ljudi u ocekivanju stabilizacije sljedece godine punit skladista. Mehanizam nije savrsen, ali funkcionira.
I dobro si primjetio, sama cinjenica da svake godine bacat nesto u more ce po sebi pritisnut cijenu na dolje.
Mislim da te terminske burze ovdje dematiraju… [wink]
[/quote]
Ako mozes specificirati kako…
u vezi PDVa … evo, polančec čita temu:
Polančec najavio dugoročno povećanje PDV-a
Vaš link
Polančec najavu većeg PDV-a stavlja u kontekst antirecesijskih mjera jer se eventualno rasterećenje gospodarstva kroz niže doprinose za mirovinski sustav može po njegovom mišljenju nadomjestiti PDV-om koji je neutralan porez.