@ K-PAX
Milsim da Hrvatska nema snage napraviti LNG brod, uza sve dužno poštovanje. Tehnika i tehnologija je daleko otišla za ovih 20 godina, tako da su Korejanci daleko, ali vjerujte daleko po svemu ispred nas. Pa pogledajte njihov GDP, a ima ih 50 milijuna. 5 velikih auto industrija, bijela tehnika, sateliti, elektronika, LG, Samsung, čeličane. Mi možda mislimo da je to neka bezvezna zemlja i jeftina radna snaga, ali inženjer u brodogradilištu u Koreji ima4-5 puta veću plaću nego naš [shocked] [smiley]
Vidim da je opet tema brodogradnja. Nemam namjeru ponavljat se jer smo o istoj već raspravljali prije nekih 15-20 stranica… K-PAX-u se ne sviđa posao konobara i kuhara ali mu se sviđa posao koji proizvodi minus. Nema veze, neka smo u gubitku al glavno da ljudi rade… [lol] Očito su soc-kom floskule kako je zapošljavanje glavni cilj gospodarstva još uvijek nekima preduboko usađene u moždanu koru.
Kolega, kakve soc-kom floskule? kakvo zapošljavanje?
Ja pričam o business-u. Danas sutra kada bude trebalo naručiti 3 LNG broda po 200 mio EUR-a svaki, jel bi vi to rađe naručili u našem ili korejskom brodogradilištu? Iz istu cijenu i kvalitetu.
Ovo što pričamo o brodogradnji vrijedi i za mnoga druga područja.
Uzmite poljoprivredu. stočarstvo i sl.
Skupo, neracionalno, usitnjeno, država ubacuje ogroman novac poreznih obveznika (10-tak puta više nego u brodogradnju!!)
Što ćemo i ovdje sve pozatvarat? Nek propadnu svi kombinati, zadruge, seljaci, jer neznaju raditi, zemlja nam je loša…ili ćemo zasukati rukave, pogledati kako to rade oni koji na tome zarađuju pa probati usvojiti te tehnologije, procese, znanja itd ?
[/quote]
k pax,
poljoprivreda? Da, u vecini slucajeva ista prica, treba se napraviti isti rez…
kako bi rekao covjek-s-gustim obrvama treba katarza….
bez toga, pitanje je vremana kada cemo svi postati konobari… uz dohranjivanje brodogradnje, to je samo pitanje vremena…
posto vidim da si unutra, imas podatke o man hour i usporedbu s ostatkom industrije?
@ K-PAX
Milsim da Hrvatska nema snage napraviti LNG brod, uza sve dužno poštovanje. Tehnika i tehnologija je daleko otišla za ovih 20 godina, tako da su Korejanci daleko, ali vjerujte daleko po svemu ispred nas. Pa pogledajte njihov GDP, a ima ih 50 milijuna. 5 velikih auto industrija, bijela tehnika, sateliti, elektronika, LG, Samsung, čeličane. Mi možda mislimo da je to neka bezvezna zemlja i jeftina radna snaga, ali inženjer u brodogradilištu u Koreji ima4-5 puta veću plaću nego naš [shocked] [smiley]
Ne slažem se da ne možemo napraviti LNG brodove. Ne postoji praktično ništa što se u HR ne može isprojektirati i u našim škverovima napraviti. Ako nešto eventualno nedostaje to se jednostavno kupi tamo gdje treba (tu mislim i na ljude).
Ovo što se tiče cijene radne snage..to je samo argument više da MOŽEMO BITI KONKURENTNI.
i da, boli me racku sto je jedan brod 200 mil dolara,
kad je na njemu 50 mil gubitka
vise bih volio da nismo proizveli taj brod,
a da su sredstva ulozena drugdje…. ili da uopce nisu izvucena iz industrije
Vidim da je opet tema brodogradnja. Nemam namjeru ponavljat se jer smo o istoj već raspravljali prije nekih 15-20 stranica… K-PAX-u se ne sviđa posao konobara i kuhara ali mu se sviđa posao koji proizvodi minus. Nema veze, neka smo u gubitku al glavno da ljudi rade… [lol] Očito su soc-kom floskule kako je zapošljavanje glavni cilj gospodarstva još uvijek nekima preduboko usađene u moždanu koru.
Kolega, kakve soc-kom floskule? kakvo zapošljavanje?
Ja pričam o business-u. Danas sutra kada bude trebalo naručiti 3 LNG broda po 200 mio EUR-a svaki, jel bi vi to rađe naručili u našem ili korejskom brodogradilištu? Iz istu cijenu i kvalitetu.
[/quote]
Kakva ista cijena i kvaliteta? Da imamo iste cijene i kvalitetu nebi nam bila brodogradnja tu gdje je.
[
Vipy da se razumijemo, ja ne mislim da ne treba mjenjati stvari. Treba i to korjenito. Ali to ne znači da moramo sve uništiti.
Ovo bacanje novaca u vreću bez dna nema nikakvog smisla, ali riba smrdi od glave. Sve je krenulo od politike i tu treba presložiti stvari.
Inače ja nemam veze sa brodogradnjom. Ni poljoprivredom.
K pax
da su vise za tehnickom knjigom (ne o TA) ili u laboratoriju, a manje na forumu, mozda bi nam brodogradnja bili bolja [wink]
Ne slažem se da ne možemo napraviti LNG brodove. Ne postoji praktično ništa što se u HR ne može isprojektirati i u našim škverovima napraviti. Ako nešto eventualno nedostaje to se jednostavno kupi tamo gdje treba (tu mislim i na ljude).
Ovo što se tiče cijene radne snage..to je samo argument više da MOŽEMO BITI KONKURENTNI.
Ti si stvarno u krivu. Šta se danas brodovi još projektiraju?
To su linije s kojih izlazi gotov proizvod kao u autoindustriji.
Ako ćeš projektirati treba ti godina da nešto napraviš. Tko će to dočekati.
Korejcima vipy, naj kaj zamerit [wink]..
inace, Končar zeli kupiti tri brodogradilista, pise u JL!
ali ne Rade, nego danko [wink]
[/quote]
Aj sad i vi oko imena….
[smiley]
Conane, Vipy, Febo i ostali, naravno i Fazan može reći…
Brodogradnja se gleda kao izvozna grana. Ali, što mi zapravo izvozimo. meni se čini većinom uslugu i pamet. Motor je naš proizvod, pomoćni motori, pumpe itd itd. ALi većina sirovina se uvozi, kao čelik, otkivci, ležajevi, navigacija itd itd. Onda ne možemo reći izvezla je brodogradnja za milijardu dolara.
Znači da ne izvozimo toliko puno.
Da. Slična stvar je s turizmom. Ali tamo bar na uvezenu robu ide marža.
mislim da k-paxa opravdano brine to što je za neke stvari potrebno desetljeća da se stvore (npr. ta brodogradnja), a eliminiraju se u par godina. a kad se eliminiraju, to isto ili nešto drugo te veličine se opet stvara desetljećima. kapital, osposobljeni ljudi, tehnologija, popratna industrija, tržište …
otvorit birc i obrazovat pa zaposlit konobara je puno jednostavnije. a mi smo skloni brzim rješenjima jer nam se žuri imat zapadnjački standard. e sad, da li će nam konobarenje i trgovanje to priskrbit …
Ma, pogledajte malo ta korejska brodogradilista… Ono Samsungovo ima 3x veci prihod po zaposlenom nego hrvatsko, ako se dobro sjecam kada sam racunao. Kako mozes biti konkurentan!? No chance. A i gledao sam dokumentarac o tom brodogradilistu. Majko mila, koja organizacija, tehnologija. Imaju ground control, jel je tolko gust promet po brodogradilistu, a sve je tempirano u sekundu. Brrr…