Kako prebroditi svjetsku krizu uz što manje posljedica – makroekonomski pogled

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Kako prebroditi svjetsku krizu uz što manje posljedica – makroekonomski pogled

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Ja ovu temu ne razumijem! Zašto vi svi mislite da ćemo mi prebroditi krizu?

Bio prije koju godinu sastanak G20 na kojem su svi vidjeli rješenje u povećanju proizvodnje za izvoz, dok se na kraju ( nakon US, Japana, Koreje, Kine, Njemačke, UK i slično ) nije javio za riječ singapurski predstavnik i pitao retorički – vidim svi misle povećati izvoz, pa ako smijem pitati;

A TKO ĆE UVOZITI????? [huh]

Uz znanje inajsd info ti nije potreban.........


Bio prije koju godinu sastanak G20 na kojem su svi vidjeli rješenje u povećanju proizvodnje za izvoz, dok se na kraju ( nakon US, Japana, Koreje, Kine, Njemačke, UK i slično ) nije javio za riječ singapurski predstavnik i pitao retorički – vidim svi misle povećati izvoz, pa ako smijem pitati;

A TKO ĆE UVOZITI????? [huh]


Ne znam o kakvom sastanku govoriš i o čijoj "potrebi izvoza" su navodno govorili, ali da bi neki "trebali" više izvoziti a neki drugi više uvoziti to je očigledno.

Oni koji bi trebali ili "trebali" više uvoziti (i što će se samo od sebe s vremenom "zakonima tržišta" dogoditi) su redom:

1. Kina
2. Neke arapske zemlje
3. Svi ostali koji žele (vjerojatno, povećavajući standard života svojih građana i tako uravnotežujući svoje uvozno-izvozne bilance koje su do sada bile u suficitima)

Npr. USA velikim povećanjem izvoza u Kinu, arapske zemlje i neke druge zemlje (Rusiju i mnoge druge velike i male…), može bitno povećati svoj izvoz, čak toliko da može i još značajno dodatno povećati uvoz, pa da oni tada svejedno budu otprilike u ravnoteži.

Tko ti je kriv kad nisi čuo za G20.

I da, sviđa mi se ta riječ – TREBALI BI – ta je mnoge zemlje zavila u crno [bye]

Uz znanje inajsd info ti nije potreban.........

1. Kina
2. Neke arapske zemlje
3. Svi ostali koji žele (vjerojatno, povećavajući standard života svojih građana i tako uravnotežujući svoje uvozno-izvozne bilance koje su do sada bile u suficitima)


Ne znam da li je namjerno ili slučano ispuštena Indija i cijeli afrički kontinent.
Što se uvoza tiče, dok samo gore navedene, indija i Afrika, dostignu standard imalo približan prosjeku EU ili USA, imat će se što izvoziti u desecima godina.
Postavlja se pitanje a kako će oni to sve platiti?.
Prirodnim bogatstvima i "resursima" te jeftinom radnom snagom.
Pogledajte što kinezi rade u zadnje vrijeme po Africi.

If something is too good to be true...it probably is.

Ne znam o čemu pričate, Kina je možda 2 sila svijeta po ukupnom GDPeu, ali je 99. po GDPeu po stanovniku, a Indija još gora, a o Africi da ne pričam.

To je kao da od Hrvatske očekuju da ih izvuče iz gliba, e da bi US i EU izbjegle ekonomski armagedon.

Trebali bi morali bi [tongue]

Uz znanje inajsd info ti nije potreban.........

Pa i jest riječ o državama a ne o pojedincima. Državama koje u svojem vlasništvu imaju veliku većinu gospodarstva i njime upravljaju.
Potencijali su iznimno veliki, to več i ptice…

If something is too good to be true...it probably is.

A što će Kinezi, Rusi, Arapi, zajedno sa Europljanima, Japancima, Australcima, Kanađanima, nekim južnoamerikancima i sl. a kasnije i Indijcima, a za par desetljeća i Afrikancima i svim ostailma toliko silno uvoziti iz US odnosno njihovih kompanija gdje god bile (jer biti će tamo gdje će zaraditi najveći profi svojim vlasnicima, američkim građanima/umirovljenicima)?

Pa npr., između mnogo ostaloga, i: u velikim količinama iPhone, iPad, MacBook Pro i sl. "računalne uređaje" tzv. "post-PC vremena koje upravo nastupa"i druge uređaje potrošačke elektronike toga doba (AppleTV, iPod i druge male i velike, sadašnje i buduće; i ne samo te jedne firme nego i drugih) a koji nabrojani su tek manje važna stvar, tek "platforma" preko koje dolazi ono po prometu i prije svega zaradama glavno: kupovanje američke glazbe preko iTunesa, filmova svih vrsta (moguća određena evoluacija žanrova/oblika), knjiga i novina (također u sadašnjem i budućem obliku tih pojmova), te raznih korisnih i zabavnih aplikacija, igara i sl. "digitalnih" dobara za rad, slobodno vrijeme, zabavu, što god kome treba ovisno o svojim željama i potrebama.

Sve te uređaje odnosno sadržaje koje preko njih konzumiraju i radi kojih postoje ti uređaji zalijevati će redovito čašom Coca-Cole, a u pauzama napornog rada, škole i sl. svratiti na ručak/kavu u obližnji McDonalds, Starbucks i sl., kao i koristiti mnoge druge proizvode tog manjeg tehnološkog stupnja ali svakodnevne upotrebe (Gillette. Johnson&Johnson, Colgate, Wirgley’s, bezbrojni brendovi Kraft-a, P&G-a, 3M-a i drugih bezbroj-brendova kompanija, a neki sigurno i American Express, Visa, MasterCard, neki i Marlboro, Nike i dr. brendove mnobrojnih velikih ali i manjih, i onih tek budućih komapnija) jer su po nećemu bolji, jačeg brenda i sl., kao i bezbroj drugih stvari koje jednostavno ne mogu izbjeći koristiti svaki dan poput Google tražilice i sl. koje vide da koriste kao i mnoge druge proizvode (IBM-a, GE-a, Intel-a, Oracle-a, Cisco-a, Microsoft-a, HP-a, Motorola-e i drugih koje možda neće niti vidjeti da koriste i plaćaju u sklopu drugih uređaja i usluga) a mnogi će ponekad koristiti i Amazon, eBay, UPS ili FedEx, a nekima će puno značiti i brendovi tipa Tiffany, Coach torbice i druge stvarčice za kojima će lude ostati i mnoge tek postati žene diljem svijeta uključivo i Kine – jer original je original, čak i u Kini to u nekim slučajevima postaje jasno, oni to kažu "želim pravu stvar", da znam da je "prava", jer kopija je samo kopija, nešto može kopija a nešto ne, jer onda ugođaj nije isti 😉

Da ne govorimo da su tu i neki "specijalizirani proizvodi" tvrtki tipa Boeing-a, Caterpillar-a i već spomenutog GE-a i sl. što ne koriste svi ljudi, ali oni koji moraju za svoj biznis kupiti viličar ili avion, ti će od njih kupovati ako su najboljeg omjera kvalitete i cijene…

To su oni danas veći i poznatiji, ali USA ima i manjih i onih koji će tek narasti ili tek nastati proizvoda/brendova koje će se u tako osnaženom gospodarstvu uspješno kao i zadnjih 100 godina neprestano razvijati i izrazastati s vremenom u ovakve kompanije, proizvode, brendove kao što su ovi gore primijeri.

P.S. A tek lijekovi: Pfizer, J&J, Merck, Abott itd. Sve se to razvija, sve bolje je, sve jačih brendova, matične kompanije sve više plivaju u kešu kojega moraju i mogu reinvestirati u daljnji R&D i akvizicije onoga što su drugi razvili, i tako rasta u kvaliteti ponude, koja je pak ovako ponekad i životno važno i dobro se može naplatiti potražnji koja je životno-gladna tih proizvoda…

http://www.bea.gov/newsreleases/national/pi/pinewsrelease.htm

Zar vi od američkog potrošača očekujete da izvuče globalna kola iz gliba?Kome će Kina izvoziti ako su američki i europski potrošač prezaduženi, i umjesto da troše oni sad pojačano štede i smanjuju kreditnu aktivnost?
Ide to sve u žestoki deleveraging, a onda ni povratak deflacije nije nemoguć…..

Ajd zdravo [bye]

Uz znanje inajsd info ti nije potreban.........

P.P.S. Riječ je itekako i o "pojedincima", naime kineski (a kasnije i Indijski, pa jednog dana čak i afrički) pojedinci će s vremenom biti sve veće potrošaćke moći i oni će kupovati te proizvode.
Čak i u fazama kada je "prosjek" u tim mnogoljudnim državama "mali", uvijek postoji "neki broj" pojedinaca veće kupovne moći i oni tada kupuju, a kako vrijeme prolazi, kako se razvijau, tih pojedinaca je sve više i više, i s vremenom nekada "siromašne" zemlje mnogim firmama mogu po udjelu u prodaji prešišati i EU, i matično US tržište… jednog dana će npr. Apple umjesto 13 % prodaje koliko je imao u zadnjem kvartalu u Kini, u toj kini imati viši udio prodaje nego u EU, a jednom možad i viši nego u US obzirom koliko je tamo više stanovnika pa je učestalost kupovine njegovih proizvoda dovoljno da bude i puno manja a da se opet nakupi "više nego u US" čak.

Od toga imaju svi koristi. Gospodarstvo se sastoji od toga da prodaješ ono što radiš najbolje a od drugih kupuješ ono što oni rade najbolje. Uvijek će Amerikanci nešto uvoziti iz Kine a nešto izvoziti i tako se međusobno podupiru. Pa i u jednom te istom proizvodu, npr. neke dijelove od njih uvezeš, a finalni proizvod im tada izvezeš. U tom jednom te istom proizvodu koji se prodaje u npr. Kini, i neki Kinezi su kao dobavljači sudjelovali i zaradili, doprinosi na više načina i jednom i drugom gospodarstvu…

Gospodarstvo se sastoji od toga da prodaješ ono što radiš najbolje a od drugih kupuješ ono što oni rade najbolje.

Problem s Hrvatskom je sto mi ocito najbolje i najvise proizvodimo idiota, no idiote imaju svi po svijetu pa im ne trebaju jos i nasi. Inace, zbilja je steta jer kad bi idiote izvozili bili bi izvozna velesila


Gospodarstvo se sastoji od toga da prodaješ ono što radiš najbolje a od drugih kupuješ ono što oni rade najbolje.

Inace, zbilja je steta jer kad bi idiote izvozili bili bi izvozna velesila
[/quote]
Svatko ima svoj izvozni adut za EU. Kolega je očito pronašao profitabilnu nišu. [lol]

"Some people are like clouds. Once they fuck off, it's a beautiful day!"



Gospodarstvo se sastoji od toga da prodaješ ono što radiš najbolje a od drugih kupuješ ono što oni rade najbolje.

Inace, zbilja je steta jer kad bi idiote izvozili bili bi izvozna velesila
[/quote]
Svatko ima svoj izvozni adut za EU. Kolega je očito pronašao profitabilnu nišu. [lol]
[/quote]
Ne znam ja što ti izvoziš ali ja izvozim: turističke usluge (iako se pružaju u RH, efektivno je "kao izvoz"), transformatore i drugu el.opremu, cigarete, prerađevine kave, grickalice, čokoladu, alkohol, hibride kukuruza, usluge pomorskog prijevoza, popravka/održavnje brodova, pomorske agenture, mineralna gnojiva, nešto sitno i vagone, možda i tenkove, BOV i sl.

Izvoz je u prije svega u zemlje EU i regije, ali i Rusije i ostalih istočno-europskih zemalja sve više, te dosta Bliskog Istoka, Afrike, nešto i dalje Azije i Sj. Amerike. Izvozna prisutnost u J. Americi, Kini, Indiji i drugim dijelovima jugoisitčne Azije, te Japanu i Australiji s Oceanijom je naslabija, tu se još dugoročno tek treba zaokračiti a ovo dosadašnje ima mjesta na pretek za širenje.

Dakle izvoziti se ima što, ima gdje, i može profitabilno sa svjetlom budućnošću, samo morate se prihvatiti toga. Umjesto da kukate ovdje o krizi i sl. i meni se rugate kada kažem da je kriza negdje gotova a kod nas pri kraju ("u neku ruku", naravno potrebne su sada neke strukturne promjene o kojima stalno govorim), mogli biste lijepo izvoziti kao i ja, i lijepo biste profitirali. Tada ne biste kukali niti zbog tečaja kojega se odjednom uplašili (mislim na susjednoj temi da su o tome bili) i sl. neizvjenosti.

Kada ste konkurentni u izvozu, kada ste uključeni u globalno gospodarstvo na pravi način, tj. ono koliko je to u našim uvjetima za sada moguće, ali dovoljno je moguće!, onda biste bili optimisčniji i divili se uspjesima svojih firmi, zaradama koje vam ostvaruju, dividende koje vam isplaćuju itd.

P.S. Za one koji ne shvaćaju ovu moju rečenicu u "tome što se izvozi i što se uvozi", mislim da vam je u ovom lijepom članku posebice u njegovom dijelu o automobilima iz Iowe odnosno hrvatskoj tvornici Golfova koji idu tek na završnu obradu u Njemačku to lijepo objašnjeno:
Reindustrijalizacija? Hvala, ne treba!

Jednu dakle stvar izvozite, drugu uvozite, to se zove trgovina, i to je osnova tržišnog gospodarstva. Ako sam ja najbolji u proizvodnji trafića a ti u proizvodnji kruha, pa normalno je da neću jesti svoje trafiće i ti nećeš u struju uključiti svoj kruh nego ću ih prodati, i od svoje zarade na trafićima kupiti kruh kojega si ti napravio i to jesti. Podijela posla, specijalizacija, iskazivanje svojih najboljih sposobnosti, to je kapitalizam, i zato je tako uspješan i tako lijep.

Ako netko slučajno (nisam rekao da ste to vi jer ne razmuijem što točno kažete) ne razumije tu rečenicu "Gospodarstvo se sastoji od toga da prodaješ ono što radiš najbolje a od drugih kupuješ ono što oni rade najbolje." onda taj uopće ne razumije tržišni mehanizam, upoće ne razumije gospodarstvo, i to je za njega velika šteta, jer je stvar tako jednostavna a lijepa, tako moćna. A korisna je iza investiranje, izabrati dobru kompaniju pri dobroj cijeni ne možete ako ne znate što je dobra kompanija i što je dobra cijena, a to ne možete znati ako ne razumijete konkurentsku prednost i njenu važnost.

New Report

Close