Kako prebroditi svjetsku krizu uz što manje posljedica – makroekonomski pogled

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Kako prebroditi svjetsku krizu uz što manje posljedica – makroekonomski pogled

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Evo konacno jedan pametan savjet kako prebrodit krizu:

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601109&sid=a6qq53CVLzUg&refer=home

“Keidanren Tells Japan’s Salarymen to Work Less, Have More Kids

By Megumi Yamanaka
Enlarge Image/Details

Nov. 21 (Bloomberg) — Keidanren, Japan’s biggest business organization, is worried the nation’s workers aren’t having enough sex.

The group urged its 1,632 member companies to start so- called family weeks that give employees more time for playing with the kids and having more children to reverse a declining birth rate. A survey by Japan’s Family Planning Association of about 3,000 married people under age 49 shows couples are having less sex because long work days leave them with too little energy.
…"

[cool]

"Stocks have reached what looks like a permanently high plateau."

Da se razumijemo, ovo pisem iz glave ne istrazivajuci pojedine cinjenice koje ovdje navodim tj. ono sto sam tu i tamo procitao ili cuo i tak…

Ok, aj da vidimo… tecaj euro/kuna – vjerojatno je fora u tome sto drzavi zbog dugova odgovara ovakav tecaj (tj. sto manje Kn za Euro) , no to bi trebalo poceti korigirati cim prije. Da se razumijemo, samom devalvacijom tako da tecaj bude odjednom npr 9 kuna ne dobivamo nista osim gomile dodatnih problema. Ali definitivno ga treba pogurati na npr 8-8.5 kn (lupam na pamet) i to kroz neko razdoblje od 1-2 god

Gospodarstvu treba lova tj krediti. I građanstvu trebaju krediti i to je OK, ali treba ih sve skupa malo preraspodjeliti. Npr nemam pojma koliko godisnje ode love (kredita) na kupovinu novih automobila. Jako puno pretpostavljam. Novi automobili u ovakvoj situaciji nisu nuznost i jedostavno treba dici poreze i trosarine na kupnju novog automobila puno, jako puno. Toliko puno da apsolutno najjeftiniji automobil danas koji kosta recimo 8 tisuca Eura, ne bude moguce kupiti ispod 20-25 tisuca Eura. Time jako pada uvoz automobila, kreditiranje koje se mora korisnije iskoristiti a i smanjuje se trgovinski deficit drzave tj ostaje joj vise Eura (koje joj ionako silno trebaju)

Normalno slicne mjere uvesti i za uvoz rabljenih automobila. Auti su mi prvi pali na pamet, vjerojatno ima jos uvoznih proizvoda koje građanstvo sumanuto koristi a koji nisu nužnost pa taj recept primjeniti na eventualno jos neke proizvode. Naravno, ne pretjerivati da ne bi postalo kontraproduktivno.

Sada nam ostaje dosta love (kredita) koji se mogu korisnije upotrijebiti. Npr. treba naci neki model stanogradnje gdje ce cijena biti svedena u realne okvire tj da građanima budu stanovi relativno pristupacni (ali s obzirom da ce se kupovati na kredit, treba dobro procjeniti kolika masa love tu moze otici) Zasto stanogradnja? Za stanovima po normalnim cijenama potraznje uvijek ima a moze se koristiti masa domacih proizvoda, drvna industrija, keramika, cigle, pijesak… pun k. Stvari koje ne treba uvoziti. Također stanogradnja vuče i puno obrtnika za sobom koji će to sve ugrađivati tj dosta ljudi ce biti tu angazirano

Druga stvar ili prva (ovo ne pisem prema vaznosti vec kako mi padne na pamet) Odustajanje od mostova, autocesta i kanala tj pokretanje tih projekata kad za njih dodje vrijeme. Novce upotrijebiti na korisnije stvari, npr energija. Hitno odluciti sta ce biti s onim LNG-om i krenuti u realizaciju. Prica se da ce drzava od ine uzeti ili kupiti ili sta vec plinski business. Ako, da to napraviti u roku odmah te krenuti u hitnu izgradnju novog ili novih podzemnih skladista da se ne dogadja da plin po ljetu prodajemo za sicu a po zimi ga nema dovoljno za industriju i gradjanstvo.

Pa onda poljoprivreda. Netko je spomenuo da je izraelski strucnjak rekao da se za 500 mil dolara moze u roku godine dana navodnjavati cijela slavonija. Ako je to tako ili slicno tome to je neusporedivo vaznije od ovih cesta i mostova, stadiona i slicnih sranja sto se misle graditi. Navodnjavanje je prva stvar, drugo ne smije biti neobrađene plodne zemlje. Bolesne kazne za tako nesto naplacivati tj ako ljudi nemogu/ne zele/ili sta ja znam sta, omoguciti im da ju daju u najam. Mislim da bi se ovo moglo napraviti kroz zadruge. Znaci imamo navodnjavanje i plodnu zemlju, imamo veliki postotak obrađenog zemljista, pa ako efektivno proizvodimo hranu, mozemo je „jeftino“ proizvesti. U kombinaciji sa jacanjem kune, uvozna automatski postaje skuplja i po tom pitanju.

Takodjer, poljoprivreda je baza i za prehrambenu industriju koja moze koristiti nasu „sirovinu“ u potrebnim kolicinama te po za nju pristupacnim cijenama.

Takodjer sumarstvo tj drvna industrija. Tu su se stvarali neku cluster i tako, nisam pratio stanje pa ne znam dokle je to sve doslo, ali s obzirom da kvalitetne sirovine imamo u svom dvoristu, ta grana jednostavno mora biti nasa prednost.

Brodogradnja, gospoda na vlasti si trebaju pogledati u oci i reci – OK dosta smo prali lovu, krali i sl. Kroz brodogradilista, u svakom kronicnom gubitasu smjenjti cijeli menađment te postaviti SPOSOBNE ljude kojih sigurno ima, otpustiti ljudi koliko treba jer jbg, ili ce svi dobiti otkaz ili ce ih dobiti dio pa kada se brodogradilista oporave, primis dio ili sve ili jos vise ljudi nazad. Prebaciti se na proizvodnju tehnicki zahtjevnijih te samim time i skupljih brodova Prica se da imamo dugu tradiciju i odlicne strucnjake u brodogradnji pa im jednostavno treba dati priliku i rijesiti tu stvar jednom zauvijek.

Sta jos imamo od sirovina… da, odlicna pitka voda. Sibat hrpu vode u zemlje koje ju zele, a sigurno ih ima takvih, to ne mora nuzno biti sva flasirana i fancy voda, vec puniti u npr plasticne kontenjere od 1000 litara (prilika za prerađivače plastike jer i tu sirovnu imamo) i sibati ih nekom nasom brodarskom tvrtkom u te zemlje.

Uglavnom, vidjeti kakvim sve sirovinama i poluproizvodima raspolazemo te se na to koncentrirati kod proizvodnje.

Drzava… u drzavnoj i lokalnoj administraciji sigurno ima puno sposobnih no potplacenih ljudi. Ima i puno neradnika. Uglavnom, treba uvesti sistem stimulacija i „kazni“ pa tako onaj tko je potplacen vrlo brzo moze postati odlicno placen, naravno ovisno o kolicini i kvaliteti posla koji odradi. Mislim da se na taj nacin tj. samom preraspodjelom iste kolicine novca mogu postici odlicni rezultati tj puno posla napraviti. Drugo, drzava MORA biti servis gospodarstvu i građanima. Valjda je svima jasno sto to znaci.

Mislim da je situacija kod nas vrlo ozbiljna i zadnji vlakovi nam lagano bjeze. Jos nije kasno, ali ako ne krenemo HITNO i SILOVITO nece biti dobro. Da sve ovo sazmem u dvije-tri recenice. U ovoj drzavi SIGURNO postoji dovoljan broj kvalitetnih i sposobnih ljudi samo im treba dati priliku. Krajnji je rok da se odhebu stranacki podobni (iz bilo koje stranke, jer ne vidi aposlutnu nikakvu razliku izmedju pojedinih staranak tj sve je to isti drek) a priliku da strucnim ljudima.

@Mister

Cijela prezentacija je odlično zamišljena, i svi smo vjerojatno svjesni toga. Apsolutno se slažem da smo imali i mnogo načina za pokrenuti gospodarstvo i da još uvijek imamo jako kvalitetnih ljudi.

Ono čega se iskreno plašim je da je je ovaj puta krajni rok malo prekasan termin za opisivanje trenutnog stanja.

Volio bih da me netko od prisutnih uvjeri da nije tako, naravno argumentima. Odnos vanjskog duga koji nije bio ulagan u investicije koje bi servisirale otplatu je bojim se prevelik. Sredstva su potrošena u čistu rastrošnost i nebuloze. Krediti su ponovno, ovaj puta preko stanovništva plasirani u strane banke. Država nema sredstva za povrat vanjskog duga. Pribrojite tome, da na čelu imamo ljude koji apsolutno neznaju snositi sa postoječim stanjem (čast Rohatinskom). Što smo dobili?
Brod koji tone.
Što se tiče gradnje kanala. Vjerujem u njegovu isplativost, da je projekat pokrenut prije barem 5 godina i da je reliziran, naravno uz jasnu projekciju poslovanja i namjene istoga. Onda bi imalo smisla. Sada nije tajming za to, a i država to ne može više financirati.
Državne aparate uopće niti ne želim spominjati, i kvalitete usluga koje pružaju građanstvu.
Što se tiče poduzetništva, netko je spomenuo kako je najlakše opaliti poduzetnike po đepu. Podržavam stajalište, te pridodajem da na jednog zaposlenog padaju 10 gladnih usta koja ne privređuju.

Na kraju bi još samo dodao dio teksta pjesme Ramba Amadeusa, koji opisuje vlast i upravljanje državom zadnjih godina :

Kad primitivci uzjašu na vlast
U vodu pada dostojanstvo i čast
Jer kao govna kroz kanalizaciju
Plivaju komunisti kroz privatizaciju

Zašto otvarate nove teme?,toliko ste toga napisali u samo jedan dan a svaki post proza Tolstojeva. Pa kad da ja to stignem pročitat? [smiley] Kraće ljudi malo!!

I'LL BE BACK

@Mister

čuli ste svi za onu; ”narod ima vlast kakvu zaslužuje”

džabe nam što ima pametnih ljudi kad većina (koja je najbitnija u demokraciji) to nije.
jedino da se manjina bolje organizira i napucka i ovu većinu – pa svi skupa na Markov trg i sve ‘stanovnike’ nogom u guzicu.
s obzirom da smo mi poznati kao infantilna nacija, nisam baš optimista.

Ko zna (ah, niko, niko ništa ne zna. Krhko je znanje!)


Zašto otvarate nove teme?,toliko ste toga napisali u samo jedan dan a svaki post proza Tolstojeva. Pa kad da ja to stignem pročitat? [smiley] Kraće ljudi malo!!

atpl ide na 100,00 kn …. evo buraz ne može kraće od ovoga …

I love the Smell of Profits in the Morning



Zašto otvarate nove teme?,toliko ste toga napisali u samo jedan dan a svaki post proza Tolstojeva. Pa kad da ja to stignem pročitat? [smiley] Kraće ljudi malo!!

atpl ide na 100,00 kn …. evo buraz ne može kraće od ovoga …
[/quote]

Sasvim ok cijena za uletiti



Zašto otvarate nove teme?,toliko ste toga napisali u samo jedan dan a svaki post proza Tolstojeva. Pa kad da ja to stignem pročitat? [smiley] Kraće ljudi malo!!

atpl ide na 100,00 kn …. evo buraz ne može kraće od ovoga …
[/quote]
ide ide, isto ko i indg na 3k

Imam jedno pitanje: zanima me koji sve proizvodi ulaze u izračun indeksa potrošačkih cijena.

Nadalje, svi vi koji se bavite izvozom i zagovarate slabiju kunu. Jeste li vi svjesni da vaša nominalno veća zarada ne će biti jednaka i realno većoj zaradi. Hrvatski uvoz se jednim dijelom može supstituirati. No, postoji jedna velika grupa proizvoda koju nije moguće supstituirati (bar ne u kratkom roku) s domaćom proizvodnjom. To u konačnici znači, da ćemo uvesti inflaciju, tj. strani proizvodi će biti skuplji, a sumnjam da će domaći pojeftiniti. Pogotovo stoga što će poskupjeti uvozne sirovine za domaću proizvodnju!

I love the Smell of Profits in the Morning


Da, da, HC sa garancijom drzave za kredite… Tesko da ce taj most biti komercijalno isplativ, pa ce na kraju to biti rijeseno transferom iz budjeta.

Gle, nemozes generalno reci: korisno je pa cemo sagradit. Pitanje je: mozemo li si mi to priustit? Meni bi bila korisna jedna kuca od 500 kvadrata sa bazenom, ali… Malo sam u brizi da si to mogu priustit. Ima li nesto drugo sto si mogu priustit, a da ce ekonomski ucinak biti veci? To sto cemo mi za 20 godina konacno koristit nase autoceste dovoljno da se isplate je mala utjeha onima koji ce 20 godina placat dug za njih.

Evo pitanje za tebe: misliš li da je LKPC isplatila državnu investiciju, odnosno da li je trgovačko društvo koje upravalja istom, ostvarilo povrate da bi isplatili tu investiciju.

I love the Smell of Profits in the Morning



Zašto otvarate nove teme?,toliko ste toga napisali u samo jedan dan a svaki post proza Tolstojeva. Pa kad da ja to stignem pročitat? [smiley] Kraće ljudi malo!!

atpl ide na 100,00 kn …. evo buraz ne može kraće od ovoga …
[/quote]

Nisam ti ja buraz. Nitko sretniji od mene sa ATPL za 100 kuna. Tad ih mogu kupovati 100 komada mjesečno [bye]

I'LL BE BACK

New Report

Close