Na Janafu mir i tišina….Neka, za neke dobro….
Za koga je to dobro? Nekako se bojim da dionice koje malo rastu kada crobex raste jako, jako padaju kada crobex pada malo [wink]
16. rujan 2009.| Miho Dobrašin
Janaf i dalje ključan za BiH
Bez obzira na pristanište na Savi, nafta iz Broda i dalje naftovodom
Rafinerija nafte iz Bosanskog Broda, u većinskom vlasništvu ruskog Njeftegazinkora, izgradila je pristanište na Savi od kuda namjerava distribuirati gorivo na europsko tržište, potvrdio je direktor Aleksandar Litvinjenko.
Predsjednik Uprave Jadranskog naftovoda Ante Markov smatra da će modernizacija rafinerije u Brodu povećati promet Janafu Predsjednik Uprave Jadranskog naftovoda Ante Markov smatra da će modernizacija rafinerije u Brodu povećati promet Janafu Loša kvaliteta
"Rafinerija će gorivo namijenjeno europskom tržištu distribuirati brodovima Savom, Dunavom i dalje. U početku ćemo otpremati 2500 do 3000 tona na dan", rekao je Litvinjenko novinarima u Brodu. Naftni analitičari pak dvoje o europskom tržištu. Naime, s obzirom na zastarjelost rafinerije u Brodu, ondje se proizvodi visokosumporno gorivo koje zbog niske kvalitete ne prolazi u Hrvatskoj i tržištima Europske unije, već isključivo u Bosni i Hercegovini, čime rastu neprodane zalihe. No takav poluproizvod, pogodan za petrokemijsku industriju, rafinerija već izvozi srpskoj Petrohemiji u Pančevo. "Dosad se gorivo prevozilo cisternama pa će plovni put sniziti troškove", kaže Amela Kečo iz Udruženja naftaša BiH. Petrohemija je sada u blokadi zbog nagomilanih dugova. Naftni konzultant Davor Štern smatra da plovnim putem Rusi mogu dopremati kvalitetnije gorivo s Crnog mora, eventualno ga miješati i distribuirati preko Bosanskog Broda. Međutim, u naftaškim krugovima smatraju da novoizgrađeno pristanište, procijenjeno na nekoliko milijuna eura, i nema toliku važnost. Tek kada brodska rafinerija dobije izlaz na more ili željeznicu, Rusi će dobiti pravi utjecaj. "Ako dođe do modernizacije, Inina rafinerija u Sisku je ugrožena", kaže jedan analitičar. Tada bi se čitava BiH opskrbljivala gorivom iz Bosanskog Broda. Na to računa Jadranski naftovod, dosad jedini pravi profiter. "Ruski vlasnici najavili su modernizaciju i proizvodnju kvalitetnijega goriva. Želimo s njima imati dugoročne ugovore", izjavio je Ante Markov, predsjednik Uprave Janafa.
Petina transporta
Naime, na brodsku rafineriju otpada oko 20 posto Janafova transporta pa je zahvaljujući distribuciji milijun tona nafte kompanija ostvarila 53-postotni rast prihoda u prvih šest mjeseci. "Gradnja pristaništa neće imati nikakvog utjecaja na Janaf", rekao je Markov, a slažu se i naftni analitičari. Neki tvrde da su Rusi obećali gradnju željeznice Bosanski Brod – Doboj, pa kako od toga zasad nema ništa, morali su pokazali kako ipak nešto rade. U Bosanskom Brodu odbili su najaviti iduće korake.
Ili još bolje, kada raste CROBEX malo raste, ali kada ne raste CROBEX ne raste, tj. kada raste ne raste CROBEX i obrnuto. [thumbsup]
Malo mi kapnulo danas u košaru [rolleyes]
Ovo je jedna od onih dionicu koju nikako ne bi želio imatu u svome portfeju.
Ovo je jedna od onih dionicu koju nikako ne bi želio imatu u svome portfeju.
Ali vidim da imas potrebu nesto reci o njoj. Koja svrha je toga?
Malo mi kapnulo danas u košaru [rolleyes]
Likewise!
Evo jučer u dnevniku o naftnom terminalu u Pločama….Trenutno ne radi i pitanje kad će proraditi…Firma u blokadi…
Kako je isti izuzetno bitan za opskrbu BIH naftom, morati će se preći na alternativni pravac…
U ovom slučaju toj neajvjerojatnije Bosanski Brod i Sisak a tamo teče naša nafta….
ma ljudi kakve veze ima di teče čija nafta. Firma bez duga za širenje kapaciteta koristi novac iz dokapa po 3000 kn/dionica, trenutno na 0,6BV i šestomjesečni P/E 20 sa neto profitnom maržom od 30%. ne znam da li će rasti i koliko (vjerujem da hoće, jako puno) ali marža sigurnosti na ovim razinama cijene je naprosto brutalna.
Neovisno o svemu tome, a najviše o podcijenjenosti te, naravno, stprljivost koja je nezaobilazna, a da ne ispada na navlačenje treba otvoriti temu ADPL i INGRA, ovdje je target daleko viši, cca. 3500 kuna. I to samo tehnički gledano da se uspostavi ravnoteža, a dalje će odrediti fundamenti te sve ostalo vezano za temu JANAF. [thumbsup]