Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
JNAF | 825,00 | 4.125 | 5 | 820,00 | 830,00 | -0,60% |
ako hrvatski predsjednik i premijer nisu mogli učiniti da se ostvari projekt strateški važan za Rusiju, ni ruski predsjednik i premijer ne mogu Hrvatima pomoći da ostvare strateški interes s povećanjem isporuke ruskog plina. Da je u pitanju vezana trgovina govori i Poltavčenkova izjava iz bilješki da bi “pozitivno rješenje projekta Družba Adria ubrzalo rješavanje niza drugih pitanja”.
stvar je prilično jasna . Da bi nešto dobio, nešto moraš i dati. Pogotovo treba biti dobar sa Putinom i njegovom ekipom. Ako je strateški interes Rusije da preko Hrvatske provede naftu i plin dalje u Evropu tko smo mi da kažemo ne. I to čovjeku koji je spreman doslovno na sve.
Da ga vratim sa 11.strane!?
Janaf povećava iskorištenost kapaciteta
Jadranski naftovod tijekom idućih nekoliko godina planira povećati iskorištenost svojih kapaciteta transporta nafte na oko 10 milijuna tona godišnje, što će biti moguće ostvariti većim transportom nakon modernizacije rafinerija u Hrvatskoj i Srbiji, najavio je generalni direktor Dubravko Tkalčić.
U razdoblju do 2010. godine, kaže Tkalčić, Janaf planira značajna ulaganja i to uglavnom u izgradnju spremnika za naftu i naftne derivate, magistralne cjevovode, nove nadzorne sustave te u izgradnju podmorskog prijelaza naftovoda s otoka Krka na kopno. U planu je i uključenje Janafovih kapaciteta u sustav europske opskrbe naftom, prvenstveno iz kaspijskog područja, pa Janaf intenzivno sudjeluje u pripremi projekta PEOP (Pan European Oil Pipeline) čija trasa započinje u Rumunjskoj, u luci Constantza i prolazi kroz Rumunjsku, Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju i Italiju do Trsta i spaja se s naftovodom TAL (Trans Alpine Line) i dalje s talijanskom naftovodnom mrežom. Janafovi čelnici najavili su i izradu hidrauličkog modela upravljanja sustavom kao i projekte koji daju temelje za planirane zahvate na reverzibilnosti (dvosmjernom transportu) nafte na dionici Terminal Omišalj – Terminal Sisak te izravno povezivanje s dionicom Terminal Omišalj – Rafinerija nafte Urinj, kao i ulaganja u modernizaciju pravca prema Novom Sadu.
Prema iznesenim podacima, Janaf je kroz svoje cjevovodne sustave tijekom 2006. godine transportirao 6,36 milijuna tona nafte, a prihodi tvrtke u prvih devet mjeseci prošle godine iznosili su 228,67 milijuna kuna.
(Hina)
Rusi preko BiH preuzimaju Janaf?
business.hr
web@business.hr
(objavljeno 9.3.07 10:11)
Bošnjački politički vrh Bosne i Hercegovine sumnja kako je Vlada Republike Srpske zajedno s rafinerijom nafte u Bosanskom Brodu ruskoj državnoj tvrtki Zarubežnjeft prodala i dio vlasništva nad Jadranskim naftovodom, objavio je tjednik Slobodna Bosna.
Prema navodima ovog lista, sumnje oko mutnih radnji vezanih uz status Janafa glavni su razlog zbog kojega su bošnjački ministri u Vijeću ministara BiH ranije ovog tjedna odbili glasovati za donošenje odluke o kvaliteti tekućih goriva.
Tom odlukom u naredne tri godine bi se na tržištu BiH dopustila prodaja naftnih derivata lošije kvalitete, proizvedenih u Bosanskom Brodu, što je uvjet na kojemu inzistira ruski kupac rafinerije.
Prije očitovanja o ovoj odluci, bošnjački su ministri tražili da im se na uvid tekst dade ugovora kojega su vlasti RS sklopile sa Zarubežnjeftom, no tom zahtjevu nikada nije udovoljeno. Ministar sigurnosti BiH Tarik Sadović pojasnio je dvojbe izjavom da ako ni predsjedatelj Vijeća ministara Nikola Špirić nije vidio ugovor, tko ga je onda vidio te dodao kako izgleda da je ugovor vidio samo premijer RS Milorad Dodik.
Premijer Špirić, koji se potužio kako mu bošnjački ministri otkazuju suradnju i blokiraju rad vlade, kazao je pak kako ugovor nije tajna te da ga zainteresirani mogu dobiti u Ministarstvu vanjske trgovine.
Sam Dodik bijesno je reagirao na odbijanje bošnjačkih ministara da bez dodatnih objašnjenja glasuju za odluku o kvaliteti tekućih goriva. Najavio je kako će srpski ministri blokirati rad državne vlade nastave li Bošnjaci istrajavati na svom zahtjevu.
O prijepornom ugovoru uglavnom se zna to da se odnosi na kupnju rafinerije u Brodu te rafinerije motornih ulja u Modriči, kao i na poduzeće Petrol, koje upravlja najvećim brojem benzinskih crpki na području RS. Ugovor je vrijedan oko milijardu eura, no ruski kupac će tek mali dio isplatiti u gotovu novcu, a ostatak su planirane investicije.
Status bosanskohercegovačkog vlasničkog udjela u Janafu do sada nije spominjan. Riječ je o 33,3 posto vlasništva vrijednog oko 500 milijuna dolara, kojim upravlja sarajevski Energoinvest kao jedan od tri ravnopravna partnera koji je sudjelovao u njegovoj gradnji, zajedno s Inom i srbijanskim Naftagasom.
Do rujna 1991. godine Janaf je bio samostalno poduzeće u vlasništvu ova tri poduzeća, da bi njegov status postao sporan nakon 1992. godine kada je Hrvatska nacionalizirala naftovod. Slobodna Bosna tvrdi kako je važnost Janafa postala veća otkako je lansiran projekt Družba-Adria, a da je logično zaključiti kako Zarubežnjeft kao ruska državna tvrtka ima poseban interes za ovaj naftovod čija je vrijednost znatno veća od cjelokupne naftne industrije u BiH.
(Hina)
Rusi nadiru
Vaš link
Ključni moment u kojemu Jadranski naftovod dobiva na geostrateškoj važnosti predstavlja privatizacija ruskog energetskog sektora i proizvodnja namijenjena izvozu. Stalan porast proizvodnje i problem prolaza tankera kroz Bospor i Dardaneli doveo je do snažnije potražnje izvoznih kapaciteta, pa je jedan način diversifikacije izvoza ruske nafte zamišljen i kroz luku u Omišlju (Projekt Družba Adria).
U zadnje vrijeme sve se više spominje i opcija da se Janaf-ovi kapaciteti iskoriste za dopremanje nafte iz kaspijske regije kroz rumunjsku luku Constantzu preko Pančeva, Siska i Gospića do Trsta, te dalje za europske kupce (Pan European Oil Pipeline). I u tom slučaju Omišalj može poslužiti kao izvozna luka. PEOP je i službeni projekt INOGATE-a, kišobranskog projekta koji brine o energetskoj budućnosti Unije.
Vaš link
Grafovi ne potvrđuju ništa, osim ako se teorija TA promijenila u zadnje vrijeme.
Grafovi ne potvrđuju ništa, osim ako se teorija TA promijenila u zadnje vrijeme.
Svatko ima svoj način gledanja i čitanja grafova,zavisno o znanju i iskustvu.
A kako ova vijest utječe na budućnost Janafa
http://www.poslovni.hr/36992.aspx
Premješteno iz teme: [color=blue]JNAF nestala tema sa foruma, a vijesti zanimljive![/color]
[/quote]
Premješteno iz teme: [color=blue]JNAF nestala tema sa foruma, a vijesti zanimljive![/color]
Prije nego što započneš novu temu, malo detaljnije pretraži forum:
http://www.poslovni.hr/Forum/Thread.aspx?ThreadID=496&pg=12
Premješteno iz teme: [color=blue]JNAF nestala tema sa foruma, a vijesti zanimljive![/color]
Meni je ovo puno zanimljivija vijest:
http://www.jutarnji.hr/clanak/art-2007,3,19,nafta_put,67086.jl
Godišnja pinka od ca. 11 milijardi kuna , naftovod / naš dio izgrađen većinom..[smiley2]
Dakle ulaganja minimalna , prinos extreman ..[smiley2]