“…Projekt Družba Adria omogućava proizvođačima nafte u Rusiji diverzifikaciju izvoznih pravaca i osvajanje novih tržišta, a JANAF-u d.d. bolje korištenje kapaciteta, modernizaciju, povećanje sigurnosti transporta nafte i dr. Kao bitan preduvjet realizacije projekta bilo je zaključivanje Sporazuma o suradnji na provedbi projekta integracije naftovoda “Družba” i “Adria” između Vlada Republike Bjelorusije, Republike Hrvatske, Republike Mađarske, Ruske Federacije, Republike Slovačke i Kabineta ministara Ukrajine 16. prosinca 2002. u Zagrebu.
Potpisom Međuvladinog sporazuma, države su se obvezale omogućiti slobodan, nediskriminirajući i neometan tranzit i izvoz nafte prema principima Ugovora o energetskoj povelji. Međuvladinim sporazumom su utvrđeni neki bitni uvjeti tranzita i izvoza 5 mil. tona nafte godišnje…”
iz današnjeg poslovnog dnevnika prenosim dio razgovora sa gospodinom Šternom:
“…Po meni Družba Adria nije mrtva, samo je treba modificirati. Treba realizirati taj projekt, no s razlikom da se sirova nafta ne izvozi već da se prerađuje u riječkoj rafineriji pa da se izvoze po okoliš neopasniji derivati. Njih bi pak prodali već na tržištu Slovenije i okolnih zemalja….”
u zadnje vrijeme se svakodnevno trži s ovom dionicom, a paketi koji prolaze su poprilični, eto, to je školski primjer perioda akumulacija….ali odluka o ulaganju u ovaj vrijednosni papir, kao i u svaki drugi, je vaša.
Da, može se tako reći ako za pol godine ili recimo do kraja ove godine želiš zaraditi barem 50%
Da li se što mrda oko Družbe Adria ili je Šternov interview probni balon?
06.02.2006 Duško Kliček
Janaf tužio ministarstvo zbog Družbe Adrije
ZAGREB – Zbog odbačenog projekta Družba Adria Jadranski naftovod tužio je Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Upravnom sudu. Janaf je pokrenuo upravni spor protiv rješenja Ministarstva koje je odbilo zahtjev za provođenje postupka procjene utjecaja na okoliš projekta. Tužba je tako odgodila odluku o izlasku Hrvatske iz projekta Družba Adria.
Dobit Janafa u 2005. oko 35 milijuna kuna
Ukupni su prihodi Jadranskog naftovoda (Janaf) u 2005., u odnosu na prethodnu godinu, porasli trideset, dok su rashodi porasli tek jedan posto, kazao je na konferenciji za novinare Dubravko Tkalčić, generalni direktor Janafa. Dodao je kako će dobit vjerojatno biti na razini od 34 do 35 milijuna kuna. Prema podacima sa Zagrebačke burze, Janaf je 2004. završio s 309,4 milijuna kuna prihoda te 279,3 milijuna kuna rashoda. Znači da su ukupni prihodi te kompanije u prošloj godini bili u razini 400 milijuna kuna, dok su rashodi iznosili oko 282 mil. kuna. Prema Tkalčićevim riječima, Janaf u ovoj, kao i u prethodnih nekoliko godina, namjerava transportirati otprilike 7,5 milijuna tona nafte, dok bi u sljedećih pet godina ta količina trebala narasti na 10 milijuna tona. U modernizaciju postrojenja ove će se godine uložiti 204 milijuna kuna, a ulaganja će i sljedećih godina iznositi stotinjak milijuna kuna godišnje.
(Bankamagazin)
[smiley4]
Janaf očekuje dobit od oko 35 milijuna kuna
20.2.2006.
Tvrtka Janaf u 2005. godini ostvarila porast prihoda od 30 posto u odnosu na godinu ranije, a očekuje se da će dobit iznositi između 34 i 35 milijuna kuna.
Kazao je to direktor tvrtke Dubravko Tkalčić na današnjoj konferenciji za novinare održanoj uoči svečane dodjele certifikata upravljanja kvalitetom, zaštitom okoliša i zaštitom zdravlja.
Riječ je o certifikatima ISO 9001:2000, ISO 14001:2004 i OHSAS 18001:1999, čime je, kako je rekao Tkalčić, Janaf jedna od rijetkih tvrtki u Hrvatskoj, posebice onih u državnom vlasništvu, koja je certificirana po spomenutim normama.
U ovoj godini, kako je najavio, Janaf planira prevesti 7,5 milijuna tona nafte, a ta bi se količina u narednim godina povećala na 10 milijuna tona godišnje. Tkalčić je kazao kako očekuje da će se osim za dvije hrvatske rafinerije i dvije rafinerije u Srbiji transportirali naftu i za Mol-ove rafinerije u Mađarskoj i Slovačkoj.
Čelni čovjek Janafa najavio je kako će uskoro biti predstavljen i plan poslovanja tvrtke za narednih pet godina koji bi bio usmjeren ka modernizaciji sustava, te razvoju businessa skladištenaja nafte.
Cilj je, kazao je Tkalčić, urediti tvrtku na način da još 30-ak godina može obavljati svoju djelatnost bez negativnih utjecaja na okoliš.
Tvrtka ove godine u modernizaciju planira uložiti oko 204 milijuna kuna, a u naredne dvije tri godine još po 100 milijuna kuna.
Što se tiče slučaja Družba Adria, Tkalčić je kazao kako se nada da će Upravni sud uskoro donijeti odluku kojom bi im se pružila prilika da u mirnoj atmosferi, odnosno bez ikakvih pritisaka pred Komisijom za procjenu utjecaja na okoliš projekta Družba Adria obrane svoju studiju.
Naime, Komisija je krajem listopada prošle godine odbacila studiju utjecaja tog projekta na okoliš kao necjelovitu i nedovoljno stručno utemeljenu, te ocijenila da zbog toga ne može biti upućena na javnu raspravu.
Inače, projektom “Družba Adrija” planiralo se naftu iz Rusije preko šest zemalja dopremati do luke u Omišlju.
Hina
Današnji promet, ali i cijena po kojoj se JNAF tržio potvrđuju da je krenuo prema gore.
Dobit Janafa u 2005. oko 35 milijuna kuna …. . Znači da su ukupni prihodi te kompanije u prošloj godini bili u razini 400 milijuna kuna, dok su rashodi iznosili oko 282 mil. kuna….. [smiley4]
Gdje je onda nestalo cca 90 mil kuna?