može malo detaljnije ovaj dio za marketing što spominjete? Nisam ulazio u dubinu pa me zanima da nije možda slična situacija kao kod SAPN koja malo drugačije knjiži troškove marketinga i prodaje, odnosno ne onako kako svi ostali rade pa se na prvu dolazi do malo iskrivljenih podataka.
VW
Imate sve u GFI gdje je struktura troškova detaljno opisana.
Radi usporedbe Ledo je ostao na puno manjim razinama izdvajanja za marketing(60m 2015g, 51m 2014g).
Radi se zapravo o cistoj dobiti koja se knjizi kao cisti rashod(za razliku od npr. amortizacije koja je rashod vidljiv u bruto dobiti(npr Slrs).Naravno ovo “cistoj dobiti” je uvjetno i odnosi se na “visak” marketinga, a koliko je to procijenite sami.
Znaci ogromni izdaci za marketing na trzistu na kojem imate “monopol”.
SAPN je u potpuno suprotnoj situaciji ali nisam gledao nacin knjizenja koji spominjete.
AOP 118 i AOP 119 iz RDG-a treba raščlaniti jer se tu neke stavke preklapaju i mogu se knjižiti različito iako trošak spada pod isto pa te stvari treba zbrajati da se dobije prava slika (trošak prodaje, marketinga, akcije, rabati i sl.).
Kod ovakvih kompanija je to posebno bitno jer je riječ o velikim izdacima. Npr. JMNC za 2Q 2016: troškovi prodane robe i i ostali vanjski troškovi (gdje su uključene sve gore navedene stavke) iznose 80,24% materijalnih troškova.
A ovo čista dobit umjesto čistog rashoda ne bi ulazio, to je česta rasprava a moje mišljenje je da se to i priča oko EBITDA ne mogu nikako uspoređivati.
Greska. I ostale perjanice su jamci pa ih nitko ne spominje. Nakon fi3q. tesko ce se kupovati na ovim razinama . Nemojte da vam Dnevno.hr uvjetuje investicije. IPO Agrokora je najbolja stvar za JMNC. Po sadasnjim dostupnim podacima vrijednost jmnc je debelo diskontirana. Kolega DELUX i ja smo pisali o tome nedavmo stavljajuci naglasak na smjesne valuacije udjela u Knzm i Kiseljaku(sad 99%),te na izdacima za marketing koji prelaze 200m kn odnosno 3* u 3 god. Mislim da realna cijena jmnc nije ispod 200k ali
razumijem nervozu buduci da zivimo u HR, a Toda plasi male.
A što ako Jamnica ne bude dio IPO-a?
Ili uopće ne bude IPO-a?
Koliko onda vrijedi Jamnica?
VW
Jamnica je pripojila Roto Dinamic 2015g i samim time postala vlasnik npr. asortimana pive i ž.pića itd.
Naravno da su tada porasli prihodi, rashodi, a time i troskovi marketinga. Pitanje je koliko, buduci su to u odnosu na janu i jamnicu te sokove, bitno manje prisutni asortimani kao i brendovi. Nisu baš kao žuja, pan i sl. prisutni u medijima da ih viđam svakodnevno za razliku od voda.
Međutim 2014g u odnosu na 2013 nije bilo RD pa je marketing porastao duplo na 139m da bi oda 2015 cifra otisla na 210m.
Sto se tice AOP-a 118 i 119 nebitno je gdje se nalazi marketing , a detaljnu strukturu troskova pogledaj na GFI str. 27. Marketing skrešeš 20% i smanjis rashode za 40m. Misliš da bi prihodi pali?
Fahrudin
IPO Agrokora sa jmnc bi sigurno pozitivno utjecao na cijenu ali ne radi babe Vange, već zbog promjene strukture vlasništva samog Agrokora, a koji je sada vlasnik 3/4 jmnc. Iz istog razloga bi se dugovi mogli refinancirati kao npr ATGR,PODR.
A kolika bi tada bila dividenda budući je EPS 13500kn uz drakonski marketing od 210m. mozemo nagađati.
Ako ne bude IPO sve po starom. Godišnje oko 15k eps i prst u uvo.
A ako bi se jmnc prodavala odvojeno od koncerna mislim da bi premija bila masna. Pritom ne mislim na sadašnju cijenu nego na realnu vrijednost jmnc.
Kakav je status dionica JMNC u vlasnistvu CERP. Postoji li kakva odluka o podjeli/dodjeli doticnih? Hvala!
Pretpostavljam da mislite na REV KONS za 2015., 27 br na scanu ali 35 str dokumenta
Vaš link …
I usporedimo sa recimo PODR, stranica 32 (slična rasprava i na SAPN)
Vaš link …
Ovdje vidite da je jako važno gledati u ovom kontekstu AOP-a 118 i 119 i kako se knjiže. Prva stvar je da nemamo analitiku stavke AOP 118 teške miljardu kuna koliko vidim. Drugo, treba biti jasno da je Roto Dinamic donio manje marže i radi na volumen što se vidi sa dvije tranice prije gdje je podjela po segmentima, a ta manja marža je rezultat upravo visokih troškova prodaje kroz rabate i razne prodajne akcije koje spadaju pod marketing ali se opet mogu svakako knjižiti. Treće, omjer voda i sokova u odnosu na asortiman koji je donio RD je velik ali ne baš toliko, segmenti vode i sokovi skupa nose 59,58 posto prihoda. Četvrto, da li je na ovim razinama volumen proizvodnje i jedinični trošak u proizvodnji optimalan ili bi smanjenje marketinga donijelo smanjenje prodaje/proizvodnje i veći jedinični trošak? To baš nikako ne znamo…
Tu možete gledati i SAPN i PODR pa vidjeti da nije to baš tako crno bijelo. S druge strane, slično kao i kod ZVZD što se nedavno pisalo, pitanje je međusobnog transferiranja marže i profitabilnosti unutar koncerna. Plus ako gledate pluseve kod eventualne prodaje gledajte i minuse, kolika će biti cijena zadržavanja pozicije na policama Konzuma? Što je sa tada sa pričom Roto – Velpro sada kada je Roto pripojen Jamnici?
VW
Da, 35.str. dokumenta. Jmnc konsolidira izvješća od 2013g. Usluge reklama od tada su: 88m, 139m, 210m. Samo zadnja sadrži RD. U isto vrijeme prijevozne usluge: 60m, 63m, 74,5m.
RD je prije spajanja imao oko 100m eura prihoda (ovako napamet, nije precizno) i 10-15m dobiti.
Konsolidacija je sigurno bitno podigla marže RD-u, kao sto je RD dao JMNC na volumenu i dijelom smanjio profitabilnost. Ali zato je operativni tok novca eksplodirao kao i novčani tok.
Što se tice polica u KNZM, TISK mislim da to ne bi smanjilo cijenu eventualne prodaje.
Ovo za ZVZD sam pratio Tebe i Dalibora. Tu mi se čini da je Dijamant povukao ZVZD nakon pada prihoda u HR. što je i logično. Brzo su reagirali na konkurenciju i prešaltali se na uvoz iz SRB, a time i bitno podigli profitabilnost.
Što se tice PODR, vezano za marketing, vidimo da rukomet i nogomet nemaju otvorenu pipu nakon restrukturiranja, a da isto ne utjece na rezultate, dapace!
Ne mora JMNC sponzorirati svaki pikado klub u HR. Profit ne bi patio.
Nisam našao popis donacija i sponzorstva Jamnice ali ako gledamo recimo kod Konzuma možemo vidjeti da to nije ništa strašno.
Iako mislim da svaka velika kompanija treba biti i društveno odgovorna i pomagati oko projekta u zajednici u kojoj rade, ne treba biti naivan.. Dio se donira za porezne olakšice dok je u okviru granica priznavanja za porezno prizante rashode i umanjenje porezne olakšice a dio se daje zato jer se negdje drugdje vrati. Rješavanja nekih dozvola oko novih dućana, zemljišta i sl.
Većinu sponozorstva za klubove i udruge je naturalno, daju im vodu i sokove za neke evente, opet uglavnom na račun toga da se nešto sredi. A ta roba je bitna za volumen proizvodnje i punjenje kapaciteta. Evo, gledajte recimo deal kad su Hajduku bili sponzor.
Premda iz Hajduka nije službeno potvrđeno, doznaje se da je Konzum sponzor za dvomjesečno razdoblje u kojem će Bijele podržati s iznosom u vrijednosti milijun kuna. U taj iznos uključene su usluge, proizvodi i novac.
Znači samo dok su u europi a ni za to ne dobiju sve u novcima, a to je Hajduk. Treba gledati malo širu sliku, pogotovo dok nemamo kvalitetene analitike u izvještajima. A za ovo bi vjerojatno dovoljna bila tek bruto bilanca.
Ja samo mislim da malo pretjerujete oko te stavke i da se ne može to gledati kao trošak bez pokrića, ali ne moramo se svi oko svega slagati.
Poz
Ma samo želim ukazati na strašan trend poslovanja JMNC buduci mi je to vec godinama bb.
Poslovanje i cijena godinama paralelno rastu, a na toj paraleli cijena je konstantno diskontirana što se može lako provjeriti na portalu MD. Možda iz toga proizlazi i ovoliki rast marketinga…
Usporedba sa KNZM, PODR, SAPN mozda nije dobra jer ove firme nemaju tržišnu poziciju ni blizu JMNC.
Možda bi LEDO bio primjereniji za usporedbu, kako zbog rasta poslovanja tako i zbog pozicije na tržištu.
Međutim, o tome sam već pisao, LEDO je marketing digao s 51m na 60m.
Inače sve OK, malo kratim vrijeme do fiq3, nadam se i porezne reforme, a onda je za očekivati rast kreditnog rejtinga, pa potvrdu rasta BDP-a itd.
Poz