JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


@ dodjoh, crnac i ostali

Vidim da su se tenzije spustile i da mozemo bar pokusati normalno komunicirati. Napisao sam par pozitivnih postova na topicu i odmah led prema meni kopni. No za to nisam zasluzan ja vec aktualna desavanja. Ja uvjek pisem isto. Istinito i po mogucnosti argumentirano. Da li je moja istina prava istina e o tome se moze debatirati. Za mene je.

Ajmo malo analizirati moje pisanje zadnjih nekoliko mjeseci:

– Trziste bulkera je lose – Ima li tko kontraargumenat?
– Trziste containerasa je jako lose – Ima li tko kontraargumenat?
– Grade se dva supramaxa po sumanutoj cijeni jer uprava nema muda kao Uprave ULPL i TNPL –
Ima li tko kontraargumenat?

Sad dolazimo na pozitivna dogadjanja koja su obiljezila prosli tjedan:

– Neki dan jedan bulker zakljucen izvrsno u VC
– Nesluzbeno Prvi kvartal nije u minusu
– Revalorizacija brodovlja napravljena korektno (nitko od nas prije nije racunao i postao)

Evo sad u jednoj mirnoj atmosferi neka me kolege forumasi isprave gdje sam pogrijesio odnosno nabroje dobru ili losu stvar koju sam preskocio. Pricamo o bitnim stvarima i naravno ne isticem svoju nepogresivost.

a malo TA da ubacite kolega?


a malo TA da ubacite kolega?

Na moju veliku zalost to neznam. No ucim [smiley]

@ Ivano

Cim prije novogradnje izadju tim prije ce biti upisane u Registar brodova i Guinessovu knjigu rekorda. [lol] [lol] [lol]

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

znaci sutra je aukcija za jdpl…??

moji postovi nisu poziv na kupnju ili prodaju..odraz su mojeg misljenja......

Dodjoh Da tako kažu. Al nitko ništa nezna.
Kada to kreće, koliko traje ta aukcija. Se primaju ponude samo sutra il to traje nekoliko dana?

Bolje zaraditi malo nego izgubiti puno.

Očito je da će biti kao i uvijek, nitko ništa nezna, nitko ništa ne piše, a za par dana kad sve bude poznato, onda će svi sve znati.

idući tjedan će bit bolje...


@ dodjoh, crnac i ostali


Ajmo malo analizirati moje pisanje zadnjih nekoliko mjeseci:

– Trziste bulkera je lose – Ima li tko kontraargumenat?
– Trziste containerasa je jako lose – Ima li tko kontraargumenat?
– Grade se dva supramaxa po sumanutoj cijeni jer uprava nema muda kao Uprave ULPL i TNPL –
Ima li tko kontraargumenat?

Sad dolazimo na pozitivna dogadjanja koja su obiljezila prosli tjedan:

– Neki dan jedan bulker zakljucen izvrsno u VC
– Nesluzbeno Prvi kvartal nije u minusu
– Revalorizacija brodovlja napravljena korektno (nitko od nas prije nije racunao i postao)

Komentari…

Negativno:

ad 1) i 2) – nazalost tesko je naci kontraargumenata, jos vise nazalost outlook nije nesto bolji, dapace, posebice za kontejnerase;
ad 3) – nije pitanje muda, nego ocito vecinskog vlasnika, valjda mu je u interesu sto vise para sasut u taj intergalakticki primjer financijske crne rupe;

Pozitivno:

ad 1) – stoji;
ad 2) . valjda stoji (ne njihovom zaslugom),
ad 3) – bogu hvala…

Ako pokusamo usmjeriti pogled na trenutne realne mogucnosti firme da utjece na svoj rezultat, lako cemo zakljuciti da je za njih stanje i outlook pojedinih segmenata trzista nepromjenjivi parametar, kao i operativni troskovi postojecih brodova (troskovi uprave dali bi se srezati, prvenstveno kao zanak da firma vodi brigu o troskovima – pogledaj stavku broj zaposlenih). Ostaju sljedece mogucnosti utjecaja:
– kvalitetno upravljanje financijskom imovinom (ne polazem velike nade…),
– snalazenje u danasnjem stanju pri ugovaranju chartera (nece biti lako),
– eventualne odluke o lay-upu (ne daj boze), i naravno,
– KORACI VEZANI ZA DVIJE FAMOZNE NOVOGRADNJE.

Bilo je nekih naznaka o trazenjima promjene cijene (clanak u Slobodnoj), a od tada totalna tisina. Teoretski moguce opcije su:
– postivanje ugovora do kraja (i financijski harakiri),
– otkazivanje ugovora za 2. brod, uz manje obestecenje brodogradilistu (i djelomicno priznavanje uplacenog pologa za placanje prvog broda) – nesto se cak i suskalo o tome, ali potvrde (jos uvijek) nema,
– promjena dinamike (odgadjanje realizacije) i inzistiranje na smanjenju cijene za 2. brod.
– prenamjena i odgoda 2. broda (tu su varijante brojne).

Uz jasnu ovisnost Uprave o vecinskom vlasniku i suicidalni interes navedenih za financiranjem gradnji brodova u skveru pod ovim uvjetima, sanse za castan izlaz iz ove situacije nisu velike.
Po mome misljenju jedna od rijetkih preostalih stvari je neka vrsta javnog pritiska na Upravu. Bez obzira na krajnje namjere u ovom slucaju, cinjenica jest da je top management vecinskog vlasnika jos uvijek osjetljiv na vlastitu sliku u javnosti.
U tom kontekstu timing poteza igrao bi znacajnu ulogu (lok. izbori, skupstina drustva, najtecaji za privatizaciju brodogradilista, eventualna privatizacija drustva).
Volio bih cuti misljenje o tome koliko je ocito postupanju protiv interesa drustva, neovisno o volji vecinskog vlasnika, pravno dozvoljivo. Posebno bi takvo pitanje bilo zanimljivo cuti na skupstini.
Komentari?

@ Tagetthoff

Kolega vidjevsi vas post pa nekoliko kvalitetnih postova kolege lopine sa zadovoljstvom konstatiram da ima nade za ovaj topic. Kakva promjena. I glava i rep a i ono naj vaznije-sadrzaj.

Vezano za OPEX uvjek moze bolje. Znam da to nije popularno ali cijene posade u svijetu su pale. Dok je vladao shortage vrijedila su i trzisna pravila. Sada nema shortagea a poglavito ne na containerasima i sad je na djelu socialni aspekt. Daj boze da trziste poraste sociala ce se zaboravit u hipu a malene rucice se ponovo pruziti prema kadroviku i traziti vise. Naslo bi se i na drugim stavkama OPEX-a usteda. Broj zaposlenih u firmi nije problem. Problem je struktura zaposlenih. Onih kojih uopce ne treba ima naj vise. Da je jos koji covjek u tehnici ili komerciali ja bih rekao je malo vise ali su jaci. Te dvije sluzbe su proizvodnja. No i tu vladaju poremeceni parametri vrijednosti. Kad je otisao po prosudbi vise nas (a smatram da sam kompetentan) naj bolji inspektor po tehnickom znanju komentari su bili : "hvala bogu da smo ga se rijesili". Imao bih jos ali ce se neki ljudi prepoznati a dosta mi je neprijatelja.

– kvalitetno upravljanje financijskom imovinom (ne polazem velike nade…), Slazem se
– snalazenje u danasnjem stanju pri ugovaranju chartera (nece biti lako), Slazem se jer i PD
brokeri koje su koristili biju boj da zaposle svoje brodove

– eventualne odluke o lay-upu (ne daj boze), I za to treba imati contigency plan.

KORACI VEZANI ZA DVIJE FAMOZNE NOVOGRADNJE

E sad i ovdje imam nesto drukcije misljenje. Neki dan su ekonomisti u Otvorenom bistrili mjere za izlaz iz krize. Vidosevic (ali molim vas suzdrzite se komentara o njemu jer to nije bit) je nabrojio mjere koje on vidi kao nuznost. Netko mu je replicirao i rekao ako bi HDZ poduzeo te mjere, gubi izbore. Na to je Vidosevic kazao da je radi mjera gubiti izbore legitimno jer HDZ njima spasava drzavu. E pa to bi trebalo primjeniti i ovdje. No ocito je toplina sinekure poplocane dobrim primanjem i beneficijama jaca. A znam da su u jednom drugom kljucnom momentu preklani pokazali zube i uspjeli.

POKRET OTPORA

Da, to je dobra ideja. Narocito dolazak na skupstinu. tamo je legitimno postavljati pitanja o poslovanju. No to trebaju napraviti dionicari a ja nisam jedan od njih. Iako nisam dionicar dosta sam aktivan na tom planu. Nebi se cudio da sam pikado meta. Odlazak u Ameriku na cerkino vjencanje koji je navodno platio JDPL (osobno nisam uvjeren da se nije dogodio) dezavuira navod "cinjenica jest da je top management vecinskog vlasnika jos uvijek osjetljiv na vlastitu sliku u javnosti".

Nadam se da ce biti jos komentara.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Samo bi dodao da su svojevremeno kada su kontejneraši ušli u flotu(zrin i pride) u jdpl-u u to vrijeme, pa usudio bi se reći slično današnjoj situaciji, iskoristili otkazivanje istih od strane francuza(delmas). Sukladno tome jdpl je ipak nešto naučio te mi se čini da vrijeme radi za njih,te bi mogli zamjeniti skupi supra za neki otkazani u našim škverovima.Da li će se nešto slično iz ratnih godina ponoviti ostaje za vidjeti.


@ Tagetthoff


POKRET OTPORA

Da, to je dobra ideja. Narocito dolazak na skupstinu. tamo je legitimno postavljati pitanja o poslovanju. No to trebaju napraviti dionicari a ja nisam jedan od njih. Iako nisam dionicar dosta sam aktivan na tom planu. Nebi se cudio da sam pikado meta. Odlazak u Ameriku na cerkino vjencanje koji je navodno platio JDPL (osobno nisam uvjeren da se nije dogodio) dezavuira navod "cinjenica jest da je top management vecinskog vlasnika jos uvijek osjetljiv na vlastitu sliku u javnosti".


Postovani kolega, pojasnjenje: pod top managementom vlasnika mislio sam na one koji usmjeravaju NO firme, medju kojima se svakako istice, koliko se sjecam, Vas kolega iz osnovne skole [proud]
Vjerujem da cete se sloziti da u danasnja vremena doticnima ipak nesto znaci…

@ techman
Evo sad u jednoj mirnoj atmosferi neka me kolege forumasi isprave gdje sam pogrijesio odnosno nabroje dobru ili losu stvar koju sam preskocio. Pricamo o bitnim stvarima i naravno ne isticem svoju nepogresivost.

[/quote]
@ techman

ima jedna vrlo bitna stvar koju ste pogriješili, a to je da u vremenima kad je JDPL bio oko 86 kn prema vašem priznanju niste kupili nijednu dionicu i tako ostali bez plusa od cca. 40 % u svega nekoliko dana ( tjedana ).

Dapače, ne samo što se propustili priliku, već ste i drugima pokušali objašnjavati da je vaša odluka u to vrijeme bila ispravna.

Mislim da ne treba biti dovoljno bistar da se vidi koliko vaši savjeti oko odluke treba li i kada kupovati pojedinu dionicu vrijede.
Sapienti sat.Pozdrav,

Periculum in mora.



Da je jos koji covjek u tehnici ili komerciali ja bih rekao je malo vise ali su jaci. Te dvije sluzbe su proizvodnja. No i tu vladaju poremeceni parametri vrijednosti. Kad je otisao po prosudbi vise nas (a smatram da sam kompetentan) naj bolji inspektor po tehnickom znanju komentari su bili : "hvala bogu da smo ga se rijesili".


Postovani kolega, bar ljudi Vase struke znaju koliko kvalitetan inspektor moze utjecati na kvalitetu posla, postivanje rokova i budgeta, a kada znalac kontrolira posao, nema otjecanja love…
Jos su svjeze rane lanjskih havarija i downtimea…

Zna li netko je li bilo koja od nasih kompanija ikad koristila FFA?

@ Tagetthoff

O.K. Culpa mea. Top management sam ja shvatio na zapadni nacin. Tamo je politika u managementu strana rijec jer drzava nema u svom portfelju kompanije ala JDPL.

Ja neznam da je neka nasa firma koristika FFA. U njemackoj gdje sam radio bilo je pravilo da brodovi idu u FFA. No i to je radjeno na nacin da su isti ili slicni brodovi radili u paru. Jedan je bio na marketu a drugi FFA.- To je davalo sigurnost.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

New Report

Close