JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Kolega zar nije BDI rastao duzi period? Izvjesca koja ja pratim daju kratkorocne prognoze odnosno trendove. Da ja imam brodare vjerovatno bi ih se rjesio nakon visednevnog rasta u jutrosnjem plusu.

Ajde daj vlastiti komentar na današnje dnevne krivulje na NM,GNK i EXM.Tko je danas kupovao te luzere po cijeni istoj ili većoj od jučer i zašto su vrlo solidno završili dan?
Napisao si gore da i dobro i loše ide na forum pa nije fer da to ne prokomentiramo.
Pozdrav!

dulcolax - vidi mi ruku

Interesira me ova dionica. Dok je atlantska skočila sa 450 na 800kn, jdpl je mirovao na 135-140kn.
Bdi potom rastao atpl se održala na 650-700kn a jdpl potonuo na 90kn.
Pa sad bi želio savjet od starih dioničara. Bdi opet pada, koliko nisko mislite da može jdpl?
Jel vrijeme za ulaz. Hvala unaprijed na odgovorima.

Bolje zaraditi malo nego izgubiti puno.

ući ili ne pitanje je sad .. nije svaki dan petak pa da se dogodi ovak nekaj kao IGH .. treba pokušat nešto zaradit (ili bolje reći ne izgubit) i u ovim teškim vremenima .. pa zar se dionice ne kupuju radi zarade tj. onda kada su jeftine .. znači kad BDI raste se prodaje a sad kada pada se počinje skupljati i to bi bilo to .. dosada sam čak i nešto ušićario takvom taktikom

pozz svima

Barona za moderatora a šefa za direktora ... moji postovi nisu nagovor na kupnju ili prodaju vrijednosnica

@ dulcolax

Posteno kolega.

Nemam puno vremena pa cu se samo bazirati na EXM. Njihova financijska slika vjerovatno je losa. Rezultati 2008 godine su gotovi ali ih ne objavljuju jer pregovaraju o otpisivanju nekih potrazivanja te reprogramu sa sindikatom banaka koje predvodi Nordea Bank Finland (poznamo je iz slucaja DRYS gdje je uspjesno proveden reprogram). Usto prodali su i 25 godina star handy Swift. Ne uspiju li pregovori a u pitanju je 1.4 miljarde USD bit ce prisiljeni dugorocni minus (kreditni) knjiziti kratkorocno i posljedice su jasne. Od navedene cifre je 400 milja revolving kredita. Ukoliko dobro prodju pregovori sa sindikatom banaka i objavi se dobro (pa ma sta to znacilo) izvjesce za 2008 cijena dionice ce vjerovatno ici gore i to bi mogao biti razlog interesa investitora.

Zadovoljni?

I da ne zaboravim. Obicno ne prakticiram govoriti o pojedinoj dionice vec mi je u fokusu trziste. Par lastavica moze ali ne mora znaciti proljece.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Nisam nezahvalan ali nešto i nisam baš zadovoljan.Tvoj osvrt na EXM uvelike stoji,iako nisam niti jednog želio izdvajati zasebno.Nisi morao tim pristupom analizirati.Mogao si napisati još jedan odlomak i kratko opisati Jadroplov pa na kraju usporediti.Drugačije pisano uz sve te probleme koje imaju grčki luzeri imaju up krivulju na solidnoj likvidnosti koju nije spriječio BDI.A ti si ih virtualno prodao jučer odmah na otvaranju.Kužiš kaj pričam?Samo s tržištem u fokusu priča uvijek ima neku drugu dimenziju.
Pozdrav!

dulcolax - vidi mi ruku


Nisam nezahvalan ali nešto i nisam baš zadovoljan.Tvoj osvrt na EXM uvelike stoji,iako nisam niti jednog želio izdvajati zasebno.Nisi morao tim pristupom analizirati.Mogao si napisati još jedan odlomak i kratko opisati Jadroplov pa na kraju usporediti.Drugačije pisano uz sve te probleme koje imaju grčki luzeri imaju up krivulju na solidnoj likvidnosti koju nije spriječio BDI.A ti si ih virtualno prodao jučer odmah na otvaranju.Kužiš kaj pričam?Samo s tržištem u fokusu priča uvijek ima neku drugu dimenziju.
Pozdrav!

Radio sam jedno izvjesce koje je trebalo hitno isporuciti. Ma kolega evo i par o generalnoj situaciji koja se odnosi na JDPL. Povuci cu paralelu sa ATPL jer ih ljudi stalno trpaju u isti koš a to ne stoji. Struktura JDPL je 28% containeri i 72 % handy bulkeri dok ATPL ima vecinu flote panamaxove. Ne otkrivam toplu vodu ali ima i novaka pa kad se vec trudim dneka bude dostupno svima.
S obzirom na trenutnu situaciju trzista ja handyje vidim u losijoj poziciji nego sta su panamaxi. Oni su bazirani na rasutom i prevozu gotovih proizvoda dok su panamaxi samo za prevoz rasutog. Cijena prevoza rasutog tereta po jedinici je znacajno manja kod panamaxa nego kod handyja (fixni trosak je vrlo slican za oba broda). Handy ima prednost dizalica i fleksibilniji je u izboru tereta a i moze ici u luke koje ne mogu primit panamax. Vrlo cesto je bio slucaj da handy u Kinu dovede rudu a iz Kine za ameriku ili Evropu gotove celicne proizvode. Jednom rjecju manje putovanja u balastu usporedjujuci sa panamaxom. Cijela ova uvertira je za bolje razumjevanje danasnje situacije. Kina i dalje uvozi rudu ali u manjem obimu nego ranije a to radi sa panamaxima i capeovima jer je manja cijena transporta po jedinici. Zbog recesije izvoz celicnih proizvoda je znacajno smanjen. Handy je u toj situaciji looser. Skup za transport rude u Kinu a nema povratnog tereta kako bi sa njim popravio ukupnu bilancu putovanja prihvati li market price rasutog. S tog aspekta ne predvidjam handyjima dobru buducnost dok traje recesija u zemljama koje su tradiocionalni uvoznici celika. Da ne bude prozivke nakon posta ruda, celik i Kina nisu jedini faktori ali su po mom naj znacajniji. Ima tu jos ugljena, zita i slicnih sezonskih i inih tereta.

Container business je u kolapsu. Jutrosnje izvjesce je porazno. Samo cu citirati jedan relevantan izvor

Quote

JUST over 11%, or 434 ships, in the global containership fleet are currently unemployed, writes Michelle Wiese Bockmann.

Unquote

Mislim da su oba containerasa JDPL jos uvjek na vrlo dobrom ugovoru. Neka ocekivanja su da ce containerski servis zadnji osjetiti oporavak. Predvidjanja govore o 2013-14 godini sta znaci da ce oba broda JDPL u obnovu TC uci u vremenu duboke recesije i nije za ocekivati spektakularne ugovore.

Treci segment o kom zelim kazati par rijeci je obnova flote. Uslo se u obnovu sa losim timingom i jos losijim izborom. Mogu razumit los timing jer se uprava vjerovatno nije osjecala ugodno sa gomilom casha na racunu. Ipak zivimo u Hrvatskoj a grabljivice koje bi kupile firmu za manje novaca nego je bilo na racunu su vec rasirile svoja krila i spremale se za akciju. To znam iz pouzdanih izvora. Medjutim izbor mjesta gradnje ne podrzavam. I ULPL, TNPL i ATPL su privatne firme gdje se zasigurno bolje gospodari sredstvima nego u drzavnoj firmi i nisu nasle opravdanu ekonomsku logiku da grade bulkere (niski zahtjevni projekti) u Hrvatskoj. Isle su vani ako su gradile. Nesto losija kvaliteta ali znacajno niza cijena i nema politickih pritisaka. JDPL je ugovorio gradnju u Hrvatskoj i danas je u Guinessovoj knjizi rekorda. Gradi dva naj skuplja supramaxa na svijetu. I ne moze van zbog politike (inace ode glava a na to uprava nije spremna). Papinjo nema muda da uvjetuje gradnju na bazi svjetske cijene na dan isporuke kao sta su to uvjetovali Mustac i Pauletic.
Nestaje mi prostora pa cu okoncat u iducem postu.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

I da rezimiram. Ja JDPL vidim kao solidnu ali hendikepiranu firmu. Hendikepirana je strukturom flote i politickim okruzenjem u kom djelije i o kom je ovisna. To mozda u jednom trenutku bude i benefit ali je jos ovjek na srecu daleko. Naime nastavi li se kriza duzi period i bude li trebala pomoc drzave JDPL ima osnova da tu pomoc i trazi od svog vlasnika. Drzava prema privatnim brodarima nema nijkakvih obaveza.U danasnjim trzisnim uvjetima containerasi im predstavljaju opasan uteg a i ostatak flote ce ponesto zaostajati u pozitivnom pomaku trzista. Na novogradnjama u Hrvatskoj su izgubili 1.5 novih brodova. Zadnje sta sam imao je ponuda Kineskog skvera za novi supra isporucen 2009 po cijeni od 29 mio USD prema 55 mio novogradnje u Splitu.

Moje predvidjanje za JDPL je da ce nesto sporije pratiti oporavak svjetskog trzista nego njegovi konkurenti ili ozbiljne brodarske firme koje su u fokusu na ZSE. Nadam se da mi ovo nece netko vaditi iz konteksta za 6 mjeseci jer ja pricam o aktualnom trenutku i danas vidim situaciju kao gore opisanu.Promjene su danas tako brze da nas desavanja mogu demantirati u iducih par mjeseci. Po mome prije na gore nego na bolje.

Pozdrav!

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Za ovakav komentar ti mogu dati samo 100 bez obzira što mislim o bilo kom detalju koj si spomenuo.Ovakvi komentari bitno su različiti od onog nepotrebnog prije neki dan.
Handy?Neko je neki dan postao jedan link koji me doveo do ovog:2009-2010 will see extremely volatile and overall poor market conditions for dry bulk shipping. However, the Handymax and Handy size segments will enjoy better conditions that the market average.
http://www.glgroup.com/News/Supramax-Market-A-Safe-Bet-35192.html
Pozdrav!

dulcolax - vidi mi ruku

@ dulcolax

Ranije sam prakticirao stavljati svoja promisljanja shippinga u slicnim formama ali je bila nesto drukcija druzina na topicu. Moj danasnji post bi bio dobra podloga za konstruktivnu debatu. Isto kao sta si ti dosao sa primjedbom za handy-e netko bi osporavao ili imao drugo misljenje o nekom drugom djelu teksta i imali bi odlicnu debatu nakon koje bi svi bili malo pametniji. Bio je tu Toknezev, Strawinski, Spancir, Sakai, Hogar, Derby, ukljucivao se i Vipy i da ne izostavim koga necu dalje nabrajati. Ponekad bi netko drugi potaknuo temu i imali smo ajde da ga tako nazovem dobar debatni klub. Ozracje je bilo bitno drukcije jer je trziste bilo u usponu, kvartalna i godisnja izvjesca izvrsna. Koncem perioda je grunula sva sila novaka na topic. Svi kupili ATPL i JDPL na zalost sa danasnjeg aspekta vrlo visoko i kad su kola posla nizbrdo stvar se stubkom promjenila. Uspjesni investitori su postalo looseri (i ja sa njima usprkos mom znanju o shippingu), vecina nabrojenih a i ja sa njima izisli smo iz brodara no ostao je znacajan broj frustriranih forumasa. Ja sam jedini ostao pisati na brodarima iako ih vise nemam ali su dio mog svakodnevnog zivota i rada. Trziste su nadvili crni oblaci pa su i postovi postali crno intonirani. E tad je poceo obracun sa glasnikom a ne glasom koji donosi. Ja sam usprkos godinama kako mi u Splitu kazemo prcevit i nisam birao sredstva da idiote (treba ih odvojit od neistomisljenika koje postujem) koji su mi stali na zulj nazovem pravim imenom i da im dam sta ih po"meni" pripada. Otkrio sam identitet i pozvao oponente da naprave isto pa neka forumasi procjene ko ima kompetencije. Naravno da nitko drugi nije otkrio identitet.Kad je to sve eskalirao povukao sam se i poceo paste relevantnih clanaka i analiza te ih prepustio "ocjenjivanju" kompetentnih. Sad je to malo splasnulo i evo me opet.

Back to issue i handy-je.

Ja bi rekao da se ja i ti razlikujemo po pitanju handy-ja samo u timingu odnosno razvoju situacije na trzistu. Nastavi li se znacajniji pad mogu se sloziti da ce handyji ali ne i supre biti u nesto boljoj situaciji. Tada ce doci do izrazaja njihova velicina i dizalice. Cape i panamax voze samo rasuto dok bulkeri sa dizalicama imaju siri diapazon izbora tereta. Zasto supre losije? Po jednoj analizi koju sam postao lani ili mozda preklani naj veci priliv novogradni dry carga do 2011 su bili upravo oni. I jos bi mozda dodao da sa dalnjim padom trzista ni njima nece biti dobro ali ce naj manje gubiti. Danas Kina uvozi rudu vecinom za vlastite potrebe i usprkos smanjenju volumena veliki bulkeri su solidno uposleni. Puni za Kinu nazad u balastu iako neki uhvate i ugljen iz Indonezije ali nije pravilo.To je njihov prirodni put. Smanji li Kina dodatno uvoz oni upadaju u probleme a handyji koji su danas na spotu oko breakevena a u TC u profitu (ali ne ako je zakljucen na 9000 kako to ima JDPL) u usporedbi daju puno bolju sliku.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Dok se ovdje pišu razne "analize", mnogi bi vrlo rado kupili već danas da ga država hoće prodati i napravili jako dobar posao, jer ova cijena po kojoj se trži JDPL podcijenjena da bola i stvarno ne treba imati neko veliko znanje i sreću da se kupnjom JDPL na ovim razinama dobro zaradi u budućnosti [thumbsup]

Periculum in mora.

@ caesar

Naravno da bi ga mnogi kupili. Ja sam apostrofirao one, a vjeruj mi da znam sta govorim, koji bi ga kupili iskljucivo za nesto manji iznos nego je casha na racunu. Brodovi i upravna zgrada bi im bili bonus. Ti teoriziras o nekom velikom znanju a ja govorim o provjerenoj informaciji. Vidis ta mala sitnica nas puno razlikuje. Da, ja pisem analize, kolega dulcolax se konstruktivno ukljucio i to tebi smeta. Pogledaj malo ocjene. Iz ocjena vidim da smo oboje fasovali nekoliko jedinica ali mnogo vise stotki sta znaci da ste ti i takvi u manjini. Naravno bez garancije da nece kasnije doci do strukturnih promjena [angry]

Ma moram ti spomenut jos nesto. Nema garancije da ce isti "kupe" li JDPL u buducnosti dobro zaraditi. Od Tudjmanovog projekta 200 obitelji uspjesan je Toda i mozda jos par. Kod svih ostalih je bilo easy come easy go. Politicki projekti u ekonomiji obicno tako i zavrsavaju. Hrvatska tek pocima projekt "Hrvatska zemlja znanja".

Ide me danas.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Znam da ne biste vjerovali da postoje oni koje ocjene pretjerano ne zanimaju jer ih je lako frizirati i da iz tog razloga imaju samo jedan nick, a isto tako nemaju potrebe da se "uvlače" drugima na jedan primitivni način da javno objavljuju da su ih ocijenili s 100.

Nigdje nećete naći nijedan moj post gdje sam rekao da sam nekog nagradio dobrom ocjenom već to zadržim za sebe, a vama je praksa to naglasiti, jer izgleda da imate potrebu uvlačiti se drugima.

Kad vidimo koliko često to radite na forumu mogu samo pretpostavljati kako vaše ulizivanje izgleda u stvarnom životu.

Periculum in mora.

New Report

Close