Evo za one koji nisu gledali Dnevnik i ne prate temu o Atlantskoj, večeras u dnevniku su bili predsjednik uprave ATPL Jerković i predsjednik uprave JDPL Papić koji su govorili o stanju kod brodara. Jerković je djelovao vrlo deprimirano a Papić vrlo optimistično. Jerković je najavio gubitke u sljedećoj godini a Papić smatra da će im zaliha casha osigurati da prežive i da poberu vrhnje nakon što neki brodari propadnu i tržište se oporavi.
Ima na HRT stranici za pogledati Dnevnik, ovo o brodarima počinje nakon 8 minuta.
Zna papić zašto je optimističan a znam i ja !!!!!!!
Ćaos!
Ne kvari mi doživljaj [wink]
1. amortizacija imovine koja se revalozira nebi smjela postojati. To sto postoji ne utjece ama bas nikako na vrijednost firme. Porez se ne placa, to nije porezno dopustiva odbitna stavka.
To sto nasi analiticari nemaju pojma sto je dobit a sto vrijiednsot firme je drugi par rukava. ali polako se uce, ali vrlo polako..
molio bih pojašnjenje boldanog dijela
1. amortizacija imovine koja se revalozira nebi smjela postojati. To sto postoji ne utjece ama bas nikako na vrijednost firme. Porez se ne placa, to nije porezno dopustiva odbitna stavka.
To sto nasi analiticari nemaju pojma sto je dobit a sto vrijiednsot firme je drugi par rukava. ali polako se uce, ali vrlo polako..
molio bih pojašnjenje boldanog dijela
[/quote]
Revalorizacija imovine podiže vrijednost firme i knjigovodstveno jer kapital postaje veći,a samim time se povećava i BV.
Istovremeno kako se radi o revalorizaciji vrijednosti materijalne imovine/brodova/logično bi bilo
da se povećava i amortizacija,a kako je brodova isto uz predpostavku istih vozarina ,istih troškova
,a kako je amortizacija veća ispada da je dobit manja,odnosno da firma radi lošije.I to se upravo
događa kod Jadroplova.Stavka dobiti je manja nego što je ostvaruju ostali brodari uz isto poslovanje,što normalno za površnog ulagača predstavlja razlog da ne kupuje firmu sa lošijom dobiti.
Međutim,s druge strane se uz istu cijenu povećava BV što predstavlja razlog više za kupnju.
Uspoređujući Mcap i ukupni kapital JDPL predstavlja napodcijenjenijeg brodara na našoj burzi.
Prema duserovim tablicama P/BV je o,18.
Međutim,mišljenja sam da ovaj podatak nije točan jer je vrijednost brodova zadnjih mjeseci dosta pala,pa i pored jakog rasta US$ je došlo do pada vrijednosti za otprilike 20 % što znaći da bi ovaj
P/BV 0,216
Inaće teorija preporuća kupnju dionica koje se trže ispod BV /ovdje 4,62 puta nakon smanjenja/
a naročito ako firma radi barem na pozitivnoj nuli.
Jadroplov će vjerovatno ovu korekciju vrijednosti napraviti na FI2008,što će omogućiti JDPL da
uz isto poslovanje iduće godine ostvaruje veću dobit.
Dakle,kolega Blumen je u pravu.Bitno je kako firma posluje,a ne kakvo knjigovodstvo vodi .
JDPL je ugodno iznenađenje po dobiti u 3Q 2008.Možda najugodnije na ZSE.
Sutra ćemo vidjeti dali to tržište prepoznaje.
[/quote]
Revalorizacija imovine podiže vrijednost firme i knjigovodstveno jer kapital postaje veći,a samim time se povećava i BV.
[/quote]
dajte se vas dvojica prvo dogovorite pa ćemo lako o tome tko je u pravu
ovako boldano će vam biti puno lakše
a ja vam zapravo uopće neću biti potreban
Po mojem mišljenju, postoji razlog zašto Jadroplov provodi tu smiješnu revalorizaciju. Sada kada nema poreza na dobit u brodarstvu, država smanjuje dobit, jer joj prikazivanje više dobiti trenutno ne bi ništa značilo. Postavljalo bi se pitanje dividende, itd… Kasnije, ako uvedu porez ili krenu u privatizaciju, lako će prikazati realnu dobit.
[/quote]
Revalorizacija imovine podiže vrijednost firme i knjigovodstveno jer kapital postaje veći,a samim time se povećava i BV.
[/quote]
dajte se vas dvojica prvo dogovorite pa ćemo lako o tome tko je u pravu
ovako boldano će vam biti puno lakše
a ja vam zapravo uopće neću biti potreban
[/quote]
Ovdje imamo dva pojma.
1.Revalorizacija,tj promjena vrijednosti imovine_rast s obzirom na porast vrijednosti brodova.
Amortizacija_kod brodara najćešće 5% kod novih brodova jer je korištenje 20 god.
Revalorizacijom,automatski dolazi i do porasti amortizacije.
2. Smanjenjem vrijednosti ili depresijacijom vrijednosti kapitala dolazi i do pada amortizacije.
Ove promjene utjeću na veću BV u slućaju 1. i manji BV u slućaju 2.
Uz predpostavku istog poslovanja u slućaju 1.dobit pada jer je amortizacija veća ,a ona je trošak
U slućaju 2.dobit raste,kapital manji,marža veća ,a u biti firma posluje isto.
1.Revalorizacija,tj promjena vrijednosti imovine_rast s obzirom na porast vrijednosti brodova.
Amortizacija_kod brodara najćešće 5% kod novih brodova jer je korištenje 20 god.
Revalorizacijom,automatski dolazi i do porasti amortizacije.
Nisam stručnjak za računovodstvo ali nije mi jasno nešto pa pitam čisto laički – ne bi li se amortizacija trebala odnositi na nabavnu cijenu a ne na revaloriziranu cijenu? Ili oni samo mijenjaju stavku očekivane vrijednosti sredstva na kraju razdoblja amortizacije pa zbog toga nastane takva razlika?
Ako revaloriziraju to im postaje nabavna cijena.
ma krivo sam se izrazio, naravno da revalorizacija povecava vrijednsot firme ali da li se brodovi vodili po 100 kuna ili 50 mil. dolara svejedno, vrijednost se vidi kod preuzimanja, tako da ne gledam tu revalorizaciju.
Ono po cemu indirektno putem revalorizacije firma moze vise vrijediti je kada recimo JDPL digne svoj net assets za 100 mil. kuna jer je porasla vrijednost brodova i to onda bane u kreditiranju uzmu kao vrijednost za davanje duga, sto nebi smjele ako se radi godisnje odnosno ako je volatilno.
Tu se dobija na vrijednosti, nazalost banke ovako i odobravaju/odobravale su kredite..
Jos nesto.
Nisam detaljno gledao cflow..
Ali ako su dali depozit na brodove od 10 mil. dolara i jos im je narasla stavka casha koliko je onda sumarno casha izgenerirano???
Nemojmo zaboraviti cijenjenog Techmana i "diskont na Upravu", stoga je ovo sada realna cijena. [lol]