3Q FI prema očekivanjima. Osobno jedina veća nepoznanica bila je visina stavke za kupnju materijalne (i nematerijalne) imovine. Ako nisu kupovali blagoslov za flotu u ovim teškim vremenima, vjerojatno bi to bilo 10-ak mil $ za novogradnju, ionako su najavili ulaganje $70M svojeg (tj. našeg!!) casha (uz $35M kredita) u bulkove u Brodosplitu.
Bilo bi dobro razmotriti mogućnosti barem revizije ugovora, ionako škver ide u 3PM.
Tu se krije i "manjak" pozicije casha u odnosu na očekivano.
AOP 072 i 55 milja. Što je to, zna li netko? Di ode ta lova?, pomrsilo mi očekivanja.
Blueman znaš li ti možda što bi to moglo biti?
Thnx
Cak bolje stoji od ATPL.
Puno bolje ako se kriza nastavi..
najjači je. Šta jest jest.
1. amortizacija imovine koja se revalozira nebi smjela postojati. To sto postoji ne utjece ama bas nikako na vrijednost firme. Porez se ne placa, to nije porezno dopustiva odbitna stavka.
To sto nasi analiticari nemaju pojma sto je dobit a sto vrijiednsot firme je drugi par rukava. ali polako se uce, ali vrlo polako..
2.Zasto sva brodogradilista idu u 3PM. Odkud ti to, jutarnji, index??? Neidu, treba restrukturiranje, ni prvi ni zadnji put. Ne pricaj sto neznas.
Da li po tome ako banka propada ja netrebam vratiti kredit koji imam kod nje???
3. nemam pojma sto je tih 50 milja ali ako su jos to doali i jos povecali cash stavku na racunu onda je kvartal bio fenomenalan, zar ne?
slazem se da bi to mogao biti depozit za brodove….
Ugovoreni jesu u krivo vrijeme ali zasad je samo tih 10 milja cash out..
papic ovo, papic ono ali nije lose izvjesce..pogotovo sada..
Steta sto nema Techmana vise da komentira…
1. amortizacija imovine koja se revalozira nebi smjela postojati. To sto postoji ne utjece ama bas nikako na vrijednost firme. Porez se ne placa, to nije porezno dopustiva odbitna stavka.
To sto nasi analiticari nemaju pojma sto je dobit a sto vrijiednsot firme je drugi par rukava. ali polako se uce, ali vrlo polako..
2.Zasto sva brodogradilista idu u 3PM. Odkud ti to, jutarnji, index??? Neidu, treba restrukturiranje, ni prvi ni zadnji put. Ne pricaj sto neznas.
Da li po tome ako banka propada ja netrebam vratiti kredit koji imam kod nje???
3. nemam pojma sto je tih 50 milja ali ako su jos to doali i jos povecali cash stavku na racunu onda je kvartal bio fenomenalan, zar ne?
slazem se da bi to mogao biti depozit za brodove….
Ugovoreni jesu u krivo vrijeme ali zasad je samo tih 10 milja cash out..
papic ovo, papic ono ali nije lose izvjesce..pogotovo sada..
Steta sto nema Techmana vise da komentira…
Da nitko od kritičara ne komentira AOP o47. U trečem kvartalu – 12.205. Toj e sada plus.
Od početka godine što se tiće tećajnih razlika povoljnija situacija nego lani u isto vrijeme.
Lani za isto razdoblj negativne tećajne razlike 13.529 a ovu godinu 9.262.
31,5% manje
Očito JDPL svoje rezerve čuva u US$ i kako im je stavka keš izuzetno velika rast US$ im odgovara,
a za četvrti kvartal s obzirom na snažan rast US$ JDPL će ostvariti najveću dobit upravo po tećajnim razlikama.Tako da će te tećajne razlike pokriti gubitke iz prvog kvartala i ostvariti će se znaćajna
dobit.Dakle,i za ćetvrti kvartal možemo očekivati dobar rezultat tako da dobit koja se spominje
da bi trebala biti 8-10 .Da ali samo od tečajnih razlika.Od vozarina dodatno.
Međutim,postavlja se jedno pitanje.Ako je cijena dionice 170 kn koliko bi trebala biti godišnja dobit
da bi investitor mogao biti zadovoljan.10% na 170 kn inosi 17 kn godišnje.A JDPL je samo u ovom
kvartalu ostvario 24.Dovoljno za jednu godinu i tri mjeseca unaprijed.
Za 170 kn P/E za jedan kvartal bi trebao iznositi 40 .Dakle,4,25 kn po dionici je dobar rezultat.
A 24 koliko je u ovom kvartalu je super jer to je šest puta više,a dobit od 10 do 20 kn po dionici,koja
se može očekivati u četvrtom kvartalu predstavlja bolji rezultat od dva do četiri puta.
I JDPL je upravo toliko podcijenjen .
Najveća prednost JDPL je što mu je poluga kratka,tj ima jako malo zaduženje s obzirom na vlastiti
kapital.Do prije dva tri mjeseca što duža poluga/zaduženje/ to profitabilniji,a sada obrnuto.Što
kriza vozarina bude više trajala kreditna poluga će sve više stiskati.
Od naših brodara po zaduženosti i vlastitom kapitalu i spremnosti za krizu redoslijed
1.JDPL ocijena 5
2.TNPL 4
3.ATPL 3
4.LPLH 2
5.ULPL 1
Za LPLH nisam baš siguran da se nalazi na četvrtom mjestu iako s obzirom na starost flote može
biti i najugroženija od svih naših brodara.
Da nitko od kritičara ne komentira AOP o47. U trečem kvartalu – 12.205. Toj e sada plus.
Od početka godine što se tiće tećajnih razlika povoljnija situacija nego lani u isto vrijeme.
Lani za isto razdoblj negativne tećajne razlike 13.529 a ovu godinu 9.262.
31,5% manje
Očito JDPL svoje rezerve čuva u US$ i kako im je stavka keš izuzetno velika rast US$ im odgovara,
a za četvrti kvartal s obzirom na snažan rast US$ JDPL će ostvariti najveću dobit upravo po tećajnim razlikama.Tako da će te tećajne razlike pokriti gubitke iz prvog kvartala i ostvariti će se znaćajna
dobit.Dakle,i za ćetvrti kvartal možemo očekivati dobar rezultat tako da dobit koja se spominje
da bi trebala biti 8-10 .Da ali samo od tečajnih razlika.Od vozarina dodatno.
Međutim,postavlja se jedno pitanje.Ako je cijena dionice 170 kn koliko bi trebala biti godišnja dobit
da bi investitor mogao biti zadovoljan.10% na 170 kn inosi 17 kn godišnje.A JDPL je samo u ovom
kvartalu ostvario 24.Dovoljno za jednu godinu i tri mjeseca unaprijed.
Za 170 kn P/E za jedan kvartal bi trebao iznositi 40 .Dakle,4,25 kn po dionici je dobar rezultat.
A 24 koliko je u ovom kvartalu je super jer to je šest puta više,a dobit od 10 do 20 kn po dionici,koja
se može očekivati u četvrtom kvartalu predstavlja bolji rezultat od dva do četiri puta.
I JDPL je upravo toliko podcijenjen .
Najveća prednost JDPL je što mu je poluga kratka,tj ima jako malo zaduženje s obzirom na vlastiti
kapital.Do prije dva tri mjeseca što duža poluga/zaduženje/ to profitabilniji,a sada obrnuto.Što
kriza vozarina bude više trajala kreditna poluga će sve više stiskati.
Od naših brodara po zaduženosti i vlastitom kapitalu i spremnosti za krizu redoslijed
1.JDPL ocijena 5
2.TNPL 4
3.ATPL 3
4.LPLH 2
5.ULPL 1
Za LPLH nisam baš siguran da se nalazi na četvrtom mjestu iako s obzirom na starost flote može
biti i najugroženija od svih naših brodara.
Lopina, slažem se sa listom. Ono što se ne slažem je formulacija "gubitak prvog kvartala". NEMA GUBITKA NIKAKVOGA,NI U JEDNOM KVARTALU, PARE SU U KASI!!! Svaki kvartal sve više i nisu nigdje otišle!! Osim ovih 50 milja sad… pas mater… kad bi barem znali na šta. Pa kaj ne vidiš da zaračunavaju amortizaciju od 35 milja kvartalno? Na osnovu čega? Ja PE kod JDPL-a uopće ne gledam.
Nego evo zdravoseljački: JDPL na cijeni ispod 180 kn je best buy od brodara na ZSE, a čak i jedan od besta buya na cijeloj ZSE. Zašto?
-Zbog kratke poluge i jake bilance kriza im ništa ne može.
-Zbog toga što su handy najbolje prošli u ovom sranju i najmanje su "rizični".
-Zbog toga što vjerujem da su barem neki od njih na dobrim ugovorima s obzirom na okolnosti(ovo ne znam, načuo sam ali ne bih uzimao zdravo za gotovo, ako netko ima bilo kakav info o zaposlenju brodova može i na PM)
-Zbog toga jer su puni dolara i na 4Q će to opet odradit
-Zbog toga što eventualnim oporavkom vozarina to će psihološki jednako utjecat na inicijativu kupnje na JDPL kao i na sve druge, a momentalno je najsigurniji od sranja. Vidite da prodaje baš i nema.
– Zbog toga što ima stabilnu vlasničku strukturu, nema krda, i nema pritiska na prodaji u svrhu dolaska do prijekopotrebne likvidnosti.
– Zbog toga što se šuška o prodaji državnog udjela od preko 60%. I to već od sljedeće godine (ovo sam isto načuo i ne uzimajte zdravo za gotovo. Osobno se ne oslanjam na to)
– I još nešto, sada možda najmanje bitno- najjeftiniji je [smiley]
Governor ta lista se odnosi ne na podcijenjenost pojedinih brodara,već samo na kreditnu izloženost
iako u ova luda vrimena ,to možda postaje i najbitniji faktor.Zašto?
Prema FI 3Q 2008 JDPL nije smanjio vrijednost flote ,a samim time i kapital.To će se napraviti
početkom godine.JDPL je zadužen manje od kratkotrajne imovine.Dug se neće revalorizirati ,ali neće ni financijska imovina jedino radi tećajnih razlika koje bi trebale ići u korist JDPL.
Radi toga će zaduženje prema ukupnom kapitalu imati neke promjene,ali s obzirom na dobit koja se
ostvaruje,a što se može očekivati i u zadnjem kvatralu čak ne mora doći ni do povečanja zaduženosti.
Kod ostalih brodara revalorizacija nije izvršena ni kada je vrijednost brodova rasla,pa vjerovatno to
neće biti napravljeno ni sada kada vrijednost brodova značajno pada.Jednostavno,brodovi postaju
jeftiniji,a naročito oni stariji gdje njihova vrijednost može pasti daleko više od rasta US$ koji
povečava vrijednost brodova.Već imamo informacije da se neki brodovi trže i na ispod 50%
vrijednosti od prije pet šest mjeseci.Prikazivali brodari taj pad vrijednosti brodova ili ne knjigovodstveno ili ne ,činjenica da njihova vrijednost pada.Međutim,vrijednost dugova ne pada pa
samim time kreditna izloženost postaje sve veća.
Npr:Ako JDPL na kapital uspije zarađivati samo 4% znaći da bi godišnje ostvarivao oko 40_50 mil kn
ili 30 kn po dionici ,a to bi bilo dostatno da se opravda cijena od barem 300 do 400 kn jer će se
brodari početi tržiti na daleko veći P/E.Međutim ,ako je firma zadužena 50%,ona će ako bude zarađivala isto 4% ,kada plati kamate za kredite neće joj ostati nikakav dobitak
i što god duže vremena vozarine budu ovako nisko te će se zadužene firme nalaziti u većim problemima.Tek kada dobit na aktivu bude veća od kamate na kredite,poluga počima raditi u
korist zaduženih.
Zbog male zaduženosti JDPL i naravno TNPL su moji favoriti u brodarstvu.A kada dođe do rasta BDI
sve ovo napisano postaje manje bitno.
Governor ta lista se odnosi ne na podcijenjenost pojedinih brodara,već samo na kreditnu izloženost
iako u ova luda vrimena ,to možda postaje i najbitniji faktor.Zašto?
Lopina znam što si mislio, zato sam i napisao da se slažem.
Što se podcijenjenoisti tiće meni prvo mjesto dijele JDPL i TNPL. A ATPL držim kao najpotentniju u slučaju da okrenu vozarine (njima su vozarine zapravo okrenule, i mislim da već plivaju iznad vode)
Governor ta lista se odnosi ne na podcijenjenost pojedinih brodara,već samo na kreditnu izloženost
iako u ova luda vrimena ,to možda postaje i najbitniji faktor.Zašto?
Lopina znam što si mislio, zato sam i napisao da se slažem.
Što se podcijenjenoisti tiće meni prvo mjesto dijele JDPL i TNPL. A ATPL držim kao najpotentniju u slučaju da okrenu vozarine (njima su vozarine zapravo okrenule, i mislim da već plivaju iznad vode)
[/quote]
U ovom trenutku ne možemo očekivati značajan porast vozarina,jer će neki biti prisiljeni voziti doslovno za hranarinu ako su prezaduženi i pokušati produžiti agoniju.Sve to može dovesti do damping cijena u
brodarastvu i može produbiti krizu,ali samo onima koji nisu likvidni tj.jer nemaju potrebne kratkotrajne rezerve.Međutim,renomirane firme kao što su uglavnom svi naši brodari neće tako
lako izgubiti dugoročne TCT,jer će neki iznajmljivači u tim sadašnjim niskim vozarinama dobiti brod i brodara koji neće moći izvršiti ugovorene poslove.Kreditni rejting postaje vrlo bitan za dobivanje novih,kao
i za očuvanje starih poslova.A što si manje dužan kreditni rejting je povoljniji.
Da JDPL nije državna firma iz ove situacije bi izašao kao veliki pobjednik.Ovako je samo stabilna i
sigurna kompanija i jako jeftina.
Da nitko od kritičara ne komentira AOP o47. U trečem kvartalu – 12.205. Toj e sada plus.
Od početka godine što se tiće tećajnih razlika povoljnija situacija nego lani u isto vrijeme.
Lani za isto razdoblj negativne tećajne razlike 13.529 a ovu godinu 9.262.
31,5% manje
Očito JDPL svoje rezerve čuva u US$ i kako im je stavka keš izuzetno velika rast US$ im odgovara,
a za četvrti kvartal s obzirom na snažan rast US$ JDPL će ostvariti najveću dobit upravo po tećajnim razlikama.Tako da će te tećajne razlike pokriti gubitke iz prvog kvartala i ostvariti će se znaćajna
dobit.Dakle,i za ćetvrti kvartal možemo očekivati dobar rezultat tako da dobit koja se spominje
da bi trebala biti 8-10 .Da ali samo od tečajnih razlika.Od vozarina dodatno.
Međutim,postavlja se jedno pitanje.Ako je cijena dionice 170 kn koliko bi trebala biti godišnja dobit
da bi investitor mogao biti zadovoljan.10% na 170 kn inosi 17 kn godišnje.A JDPL je samo u ovom
kvartalu ostvario 24.Dovoljno za jednu godinu i tri mjeseca unaprijed.
Za 170 kn P/E za jedan kvartal bi trebao iznositi 40 .Dakle,4,25 kn po dionici je dobar rezultat.
A 24 koliko je u ovom kvartalu je super jer to je šest puta više,a dobit od 10 do 20 kn po dionici,koja
se može očekivati u četvrtom kvartalu predstavlja bolji rezultat od dva do četiri puta.
I JDPL je upravo toliko podcijenjen .
Najveća prednost JDPL je što mu je poluga kratka,tj ima jako malo zaduženje s obzirom na vlastiti
kapital.Do prije dva tri mjeseca što duža poluga/zaduženje/ to profitabilniji,a sada obrnuto.Što
kriza vozarina bude više trajala kreditna poluga će sve više stiskati.
Od naših brodara po zaduženosti i vlastitom kapitalu i spremnosti za krizu redoslijed
1.JDPL ocijena 5
2.TNPL 4
3.ATPL 3
4.LPLH 2
5.ULPL 1
Za LPLH nisam baš siguran da se nalazi na četvrtom mjestu iako s obzirom na starost flote može
biti i najugroženija od svih naših brodara.
Lopina, slažem se sa listom. Ono što se ne slažem je formulacija "gubitak prvog kvartala". NEMA GUBITKA NIKAKVOGA,NI U JEDNOM KVARTALU, PARE SU U KASI!!! Svaki kvartal sve više i nisu nigdje otišle!! Osim ovih 50 milja sad… pas mater… kad bi barem znali na šta. Pa kaj ne vidiš da zaračunavaju amortizaciju od 35 milja kvartalno? Na osnovu čega? Ja PE kod JDPL-a uopće ne gledam.
Nego evo zdravoseljački: JDPL na cijeni ispod 180 kn je best buy od brodara na ZSE, a čak i jedan od besta buya na cijeloj ZSE. Zašto?
-Zbog kratke poluge i jake bilance kriza im ništa ne može.
-Zbog toga što su handy najbolje prošli u ovom sranju i najmanje su "rizični".
-Zbog toga što vjerujem da su barem neki od njih na dobrim ugovorima s obzirom na okolnosti(ovo ne znam, načuo sam ali ne bih uzimao zdravo za gotovo, ako netko ima bilo kakav info o zaposlenju brodova može i na PM)
-Zbog toga jer su puni dolara i na 4Q će to opet odradit
-Zbog toga što eventualnim oporavkom vozarina to će psihološki jednako utjecat na inicijativu kupnje na JDPL kao i na sve druge, a momentalno je najsigurniji od sranja. Vidite da prodaje baš i nema.
– Zbog toga što ima stabilnu vlasničku strukturu, nema krda, i nema pritiska na prodaji u svrhu dolaska do prijekopotrebne likvidnosti.
– Zbog toga što se šuška o prodaji državnog udjela od preko 60%. I to već od sljedeće godine (ovo sam isto načuo i ne uzimajte zdravo za gotovo. Osobno se ne oslanjam na to)
– I još nešto, sada možda najmanje bitno- najjeftiniji je [smiley]
[/quote]
Ne šuška se i trebao bi to uzet zdravo za gotovo jer Jadroplov ide u privatizaciju jer mora ići a i sami znate zašto –Sredinom slijedeće ili najkasnije do kraja slijedeće godine.
To govorim jer znam što govorim i nebi bio izložen sa 40% portfelja da nije tako.
I nebrinem se ni najmanje.Samo se čeka oporavak tržišta i okončavanje određenih poglavlja sa EU.
A i lova u ovim momentima vrijed
I kad se to desi sami prosudite po koliko će se tržit JDPL koji je pao 80% gotovo najviše na ZSE a ima i novac i najbolju perspektivu.
Neću govoriti koje su moje procijene nego ću to zadržati za sebe ali ovo gore što ste naveli je jako malo i sosobno držim jdpl do puno većih razina a što je najvažnije znam i zašto.
Pozdrav svima i uživajte u vikendu a što se tiće JDPL možete mirno spavati. [wink]