Samo da dodam u vezi pretpostavke jednakih prihoda kroz godinu kao u 1Q:
u 2Q ce prihodi mozda biti nesto nizi zbog nepredvidjenog popravka jednog kontejnerasa. Medjutim i vozarine su u prosjeku bile nesto vise, a i u 1Q je bilo dosta dokovanja ako se dobro sjecam Spancirovih podataka. U svakom slucaju, uz neki ocekivani rast vozarina na jesen, mislim da pretpostavka nije nerealna, dapace, na razini cijele godine mozda je i preoprezna…
Slabo ti matematika Dino. Nije samo jedan containeras bio van servisa. Ukupno je izgubljeno preko 100 radnih dana i to pretezno ili sve (Spancir pomagaj) u 2Q. Uzmi da je prosjecan TC 33-35000/day i uzmi da je naj manje 2000000 USD potroseno na popravke. Odokativno 5-6000000 usd ili ti cca 25000000 kunica. [cry]
Za procijeniti prihode u 2Q u odnosu na 1Q vazno je znati koliko je broj izgubljenih dana u 2Q veci nego u 1Q. Ponovo, koliko se sjecam Spancirovih podataka, nesto je veci, ali se barem djelomicno moze kompenzirati visim vozarinama (npr. Trogir cijeli 2Q plovi uz dosta veci TC nego u 1Q, kada je u novi TC usao tek u ozujku ako se tocno sjecam).
Ponavljam, moguce je (cak i vjerojatno) da ce prihodi u 2Q biti nesto nizi nego u 1Q, ali pretpostavka da ce u sva tri preostala kvartala 2, 3 i 4Q, prihodi u prosjeku biti na razini 1Q, mi se ne cini pretjerana s obzirom na ocekivani porast vozarina na jesen (ako se obistine ocekivanja). Ako tako bude, moja matematika koja se odnosi na cijelu godinu je dobra…
Pozdrav morskom vuku…
Dino ajmo mi bez caranja baranja. Prvi kvartal definitivno los, drugi kvartal ne tako dobar a o trecem i cetvrtom kad bude. Pogledaj malo BDI. Znam da nema uticaja na JDPL ali me brine trend jer nema sanse da pamaxovima i capeovima ide lose a da su handyji na ATH. Ponavljam kretanje BDI gledam kao generalni trend a on je prema dolje. Kako sam na G.O. i nemam pristup relevantnim podatcima ne mogu komentirati kretanje marketa do kraja godine. Ipak opce misljenje je da se solidan trend nastavlja i u iducoj godini iako su u shippingu brza iznenadjenja i te kako moguca.
P.S. raduje me vidjeti da je dezurni jedinicar na standby-u. Vec sam se pripa da je odusta a to umanjuje draz pisanja [kiss]
Slabo ti matematika Dino. Nije samo jedan containeras bio van servisa. Ukupno je izgubljeno preko 100 radnih dana i to pretezno ili sve (Spancir pomagaj) u 2Q. Uzmi da je prosjecan TC 33-35000/day i uzmi da je naj manje 2000000 USD potroseno na popravke. Odokativno 5-6000000 usd ili ti cca 25000000 kunica. [cry]
Malo sa zakašnjenjem , zbog tehničkih problema sa serverom.Moja je procjena:
1Q – 34 dana drydocka ; izgubljeno 1,1 mil USD vozarina + 1,4 mil $ troškova dd
2Q – 87 dana drydocka ; izgubljeno 2,7 mil USD vozarina + 3,5 mil USD troškova dd
Ukupno 1H – 121 dan dd ; izgubljeno 3,8 mil USD vozarina + 4,9 mil USD troškova = 8,7 mil USD x 4,76 (prosj.tečaj) = cca 41 mil kn izgubljeno (na cca 200 mil kn prihoda)
Inače , svi tvrdite da će se efekt tečajnih razlika okrenuti , odnosno da neće biti tako naglašeno negativan kao u 1Q.Prosječni tečaj USD bio je:
1Q07 5,6196
2Q07 5,4583 (-2,9%)
3Q07 5,3216 (-2,5%)
4Q07 5,0604 (-4,9%)
1Q08 4,8694 (-3,8%)
2Q08 4,6447 (-4,6%)
Iako je – priznajem – izračun TR za mene misterija stalno padajući tečaj baš i ne ukazuje na zaokret trenda.
mislim da ti s tečajem ide otprilike ovako:
– prihodi i rashodi ostvareni u $ se pretvaraju u kune sa datumom kad su napravljeni – tu se ne stvaraju nikakve tečajne razlike
– ako čuvaju keš u dolarima onda ti zbog razlike tečaja kunski iznos na početku razdoblja ne odgovara kunskom iznosu na kraju razdoblja, pa se razlika pojavljuje kao pozitivna ili negativna tečajna razlika (prihod ili rashod) i ovisi o tečaju na početku razdoblja i na kraju razdoblja
– slično i s brodovima: ako im se brodovi vode u $ u vanjskim firmama onda kod konsolidiranja isto dođe do razlike u vrijednosti imovine, pa se i to usklađuje kao tečajna razlika, s tim da se to valjda dešava u glavnici a ne RDGu
– dug u $ se isto razlikuje na početku i na kraju razdoblja, pa je i to tečajna razlika, ali ne znam kud se to knjiži
par zapažanja oko revalorizacije:
– mislim da se jednostavnim odbijanjem revalorizacijskih rezervi iz glavnice (pasiva) i iz materijalne imovine (aktiva) dobije bilanca kakva bi bila da revalorizacija nije nikad napravljena. treba i iz zadržane dobiti odbiti ovogodišnjih 26M kuna prebačenih iz rezervi kao amortizacija onog dijela nastalog revalorizacijom
– tih 26M kuna (16 kn po dionici: 113M povećanja zadrž dobiti minus 87M prošlogodišnje dobiti) treba odbiti u RDGu od 36,7M amortizacije u 1Q i dobije se i RDG bez revalorizacije koji je onda usporediv sa ostalim brodarima (tih 36,7 – 26 = oko 10M kuna je amortizacija od originalne nabavne vrijednosti koja bi se iskazivala da nije napravljena reval.)
reality check: kad bi brodari plaćali porez, porezna ne bi nasjela na -6,6M gubitka kao što je iskazano u RDG za 1Q nego bi na to, naravno, nadodala tih 26M kuna koje je prešlo u zadržanu dobit i na to opalila porez
ukratko: revalorizacijom se samo mijenja prikaz podataka, a dobit i porez na to se ne mijenjaju
napomena: nisam knjigovođa, pa ak je netko doma s ovim gore nek potvrdi ili ispravi
ima još jedan detalj: bila je neka tvrdnja da je uprava izabrala ovaj način vođenja knjiga da bi brže ispeglala gubitke prijašnjih godina i time prije došla do nagrada.
to ne bi išlo, jer bi se sve što je završilo u zadržanoj dobiti ovak i onak tamo našlo i da nisu radili revalorizacije – iskazana dobit u RDGu bi uvijek bila veća za onaj iznos koji se sada prelijeva iz rezervi u zadrž. dobit (višak amortizacije i prodani brodovi) pa bi opet sve završilo u zadržanoj dobiti. uglavnom, ista priča.
Stvarno mi je žao dečeci ali ide ovo još dole.Nažalost ali je tako.
Onaj nalog danas od 1000m kom . izgleda previše sramežljivo kad je nekoliko puta postavljan i skidan na različitim razinama.Kao nebrinite potpora je tu a kad krene prodaja odmah se povuče.
Po mojim prognozama očekujem cijenu ne manju od 440 kn.
Nemam jadroplov niti me interesira , možda tek na razinama od 400 ali redovito pratim i nebu dobro.
Stvarno mi je žao dečeci ali ide ovo još dole.Nažalost ali je tako.
Onaj nalog danas od 1000m kom . izgleda previše sramežljivo kad je nekoliko puta postavljan i skidan na različitim razinama.Kao nebrinite potpora je tu a kad krene prodaja odmah se povuče.
Po mojim prognozama očekujem cijenu ne manju od 440 kn.
Nemam jadroplov niti me interesira , možda tek na razinama od 400 ali redovito pratim i nebu dobro.
Ako nemaš JDPL i nije u žarištu tvog interesa, piši i prati forum na drugim temama, ne gubi vrijeme. Kad bi JDPL pao na 400 kuna bio bi najjeftiniji brodar na kugli zemaljskoj.
Inače, Navios je potpisao dva supramaxa na long term 2009/2014 za 36000 dolara (detalji pod http://www.navios.com, pa zatim flota i ugovori), a čini mi se da je takove brodove i JDPL naručio u Brodosplitu, pa dostavljam ovu info za one što drže da će nakon 2010 potop.
Ma dobro ti i govoriš.Bolje da ja gubim vrijeme na drugim temama;a ti budi uvjeren da sam ja u zabludi a vrlo skoro čemo vidijeti pravo stanje stvari. [sealed]