JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Nemate beda ljudi Techman odo BennyHill doso. Meni je tata plovio i kaze mi da se razumijem u brodare. Ja sam na njega naime.

Quatro Mpn Ltd

u današnjem tiskanom izdanju Business.hr objavljuje kratki intervju sa Stjepanom papićem, samo ono najbitnije:

"….Iako je Jadroplov jedini domaći brodar koji je prvi kvartal završio u minusu, Papić naglašava da je Jadroplov , ako se u obzir uzme povećana amortizacija od gotovo 20 mil Kn u odnosu na prvi kvartal 2007., zapravo jako dobro poslovao.Svi se koncentriraju na prvih 90 dana poslovanja , što je u ovom sektoru potpuno pogrešno. Mi smo u tom periodu obavili sva potrebna dokovanja , pa ćemo u narednim kvartalima ubirati čisti prihod od tih brodova -objasnio je Papić, koji je potvrdio da će do kraja godine Jadroplov sigurno ostvariti 30 mil USD dobiti.
Dva nova broda iz splitskog brodogradilišta , koji se očekuju krajem 2009. i početkom 2010. Jadroplov će financirati gotovo potpuno iz vlastitih sredstava."

drastično smanjti doprinose na plaće i drastično smanjiti poreze. samo tako možemo dalje !


…….Iako je Jadroplov jedini domaći brodar koji je prvi kvartal završio u minusu, Papić naglašava da je Jadroplov , ako se u obzir uzme povećana amortizacija od gotovo 20 mil Kn u odnosu na prvi kvartal 2007., zapravo jako dobro poslovao.Svi se koncentriraju na prvih 90 dana poslovanja , što je u ovom sektoru potpuno pogrešno. Mi smo u tom periodu obavili sva potrebna dokovanja , pa ćemo u narednim kvartalima ubirati čisti prihod od tih brodova -objasnio je Papić, koji je potvrdio da će do kraja godine Jadroplov sigurno ostvariti 30 mil USD dobiti.
Dva nova broda iz splitskog brodogradilišta , koji se očekuju krajem 2009. i početkom 2010. Jadroplov će financirati gotovo potpuno iz vlastitih sredstava."

Ne razumijem nepotrebne laži – kao da bar neki od dioničara ne mogu ili ne žele provjeriti činjenice !
Dokovanja u drugom kvartalu bila su skoro 3 puta duža nego ona u prvom.
30 mil USD dobiti mu do kraja godine može donijeti samo mađioničar , sve da spusti amortizaciju i TR na staro.
Čovjeka bi trebalo postaviti za rukovoditelja podvodnog projekta Most Pelješac.

u vezi ove dobiti: ti špancir kao da nikad nisi pogledao izvještaje od JDPL. kad Papić kaže dobit onda misli na dobit kroz RDG plus ono što ide u bilanci direktno iz rezervi u zadržanu dobit. knjigovodstvo jadroplova je takvo i nije direktno usporedivo s drugim našim brodarima.

Never pay the slightest attention to what a company president ever says about his stock. Bernard Baruch

Pozdrav kolege,

Svi su ovi postovi jako zanimljivi a i( pomalo ) zabavni.ali evo nekih mojih zapažanja.Ponovno vidim veoma malo trgovanje,,,!! a to već traje duže vrijeme.Ako Papić kaže da će iz vlastitih sredstava napraviti dva nova broda ( koji će zbog opće situacije biti sigurno 10-tak milj.skuplji nego što takvi brodovi inače koštaju) ne razumijem onda kako se može govoriti o minusima u poslovanju..!!??
Osim toga možda je i interes nekome da se objavljuje minuse … Kolega "Sonniboy" je dobro poentirao.
Ako smo već uložili novac na burzi a posebno na državne tvrtke, dobit treba uvijek očekivati na duže staze..
Eto toliko od mene a sada pravac more…

srdačni pozdrav [smiley]


u vezi ove dobiti: ti špancir kao da nikad nisi pogledao izvještaje od JDPL. kad Papić kaže dobit onda misli na dobit kroz RDG plus ono što ide u bilanci direktno iz rezervi u zadržanu dobit. knjigovodstvo jadroplova je takvo i nije direktno usporedivo s drugim našim brodarima.

Pogledao sam , naravno , a i nekoliko smo puta na forumu raspravljali o tome. Bez obzira na računovodstvene finese (prebacivanje razlike amortizacije lijevo/desno) suština je da firma svojom respektabilnom aktivom ne upravlja dobro.
Primjer: ako npr troškovi u 2Q ostanu na dlaku isti kao u 1Q , a uzevši u obzir broj off-hire dana u 2Q biti će potreban prosječni dnevni prihod po brodu od oko 42,000 $ samo da pokrije troškove ! Inače, u 1Q su prosječno dnevno zarađivali oko 32,000 $.
O tome govorim kad kažem da će im trebati mađioničar.
Inače , početkom godine bio sam uvjeren da je 30 mil $ realan i ostvariv cilj.Za tako nešto potreban je ekvivalent od 35 mil kn dobiti kvartalno , što mi je izgledalo dostižno obzirom na dobit od 26 mil kn u 4Q 2007 i novi ugovor Trogira.Prvi kvartal je međutim uprskan , a tvrdim i drugi.A ako i nije , sada će im za isti cilj trebati kvartalna dobit od 42 mil kn iduća tri kvartala.Stavili mi razliku amortizacije bilo gdje ova će to rukovodeća ekipa teško postići.

Imam osjećaj da JEDINO i SAMO što forumaške dioničare JDPL zanima i jedino što bi htjeli da je stavka neto dobiti (AOP55) što viša. Kad nema mogućnosti isplate dividende i nagrađivanja uprave na temelju bonusa koji ovisi o visini AOP55, kakve veze ima gdje je što prikazano (pod uvjetom da znaš to ispravno pročitati iz FI)? Pa barem 25-30 mio HRK amortizacije (AOP43) iz 1Q je isto što i neto dobit, odnosno u konačnici se akumulira na istom mjestu – u zadržanoj dobiti. Pa kakve onda ima veze da li će se to provesti preko AOP55 ili AOP43?

Slična je situacija i sa tečajnim razlikama. Svi su hvalili upravu JDPL što realno iskazuje imovinu i olakšava investitorima realno procijenjivanje vrijednosti dionice. A sad kad ta povećana dolarska imovina uzrokuje negativne/pozitivne tečajne razlike i amortizaciju onda su bljak, fuj.

Ali svi smo mi svjesni generalne površnosti koja vlada investitoriskim miljeom, i znamo visinu kratkoročne moći jednog članka ili tv vijesti na cijenu dionice. A stvaraoci – novinari – tih vijesti, što zbog njihove površnosti ili namjernog obmanjivanja, isto tako vole bombastične naslove samo na temelju Neto dobiti.

"most people would rather die than think; in fact they do so"

All shipping lanes lead to China.

ja sam bio hvalio taj način knjigovodstva jer je to inače nači kako se izbjegavaju izvanredni događaji (tipa prodaja imovine) pa oni ne mute RDG u kojem ostaje samo redovno poslovanje. sad više nisam siguran da to podržavam jer ovi side-efekti opet rade đumbus na drugoj strani (amortizacija i tečajne razlike – ako je točna Bosunova tvrdnja). a eto … no ipak su FI samo slika poslovanja napravljeni ovako ili onako (banalno: napraviš portret i čovjeku se vide dva oka al se ne vidi čela na potiljku; napraviš ga iz profila pa mu se vidi jedno oko i dio čele – isti čovjek, dve slike, nijedna ne daje cijelog čovjeka; netko će vikati da ima jedno oko, a drugi da nije ćelav …)

@špancir
ne znam koje troškove uzimaš. nemam sad tablice ovdje, ali jedna brzinska za zadnji kvartal za 7 brodova, zaokruženo an 90 dana sa tečajem 4,6:

prihodi od vozarina: 100M Kn = oko 34,800 USD po brodu po danu
operativni troškovi (poslovni rashodi bez amortizacije): 86,5M Kn ili oko 17,100 USD po danu po brodu
ostane operativne dobiti oko 17.700 USD po brodu po danu

brzinska usporedba sa ATPL isti kvartal (oduzeto 32% prihoda od broda)
prihodi od vozarina: 320M Kn = oko 36,800 USD po brodu po danu
operativni troškovi (poslovni rashodi bez amortizacije): 187M Kn ili oko 17,700 USD po danu po brodu
ostane operativne dobiti oko 19.100 USD po brodu po danu
(ovo opet nije direktno usporedivo jer tu "ne-brodarstvo" donekle kvari ove brojke)

nitko ovdje ne govori da JDPL ne bi bolje poslovao da nije u privatnom vlasništvu, ali govoriti da posluje loše je po meni krivo. na kraju … teško je ijednom dry bulk brodaru poslovati loše s ovakvim marketom.

Never pay the slightest attention to what a company president ever says about his stock. Bernard Baruch

@TunaSalad:

Dobro postavljaš stvari – a naveo si me da provjerim i uočim vlastitu grešku kod izračuna dnevnih prihoda.Evo i moje logike , bez suvišnog kompliciranja:

Prihodi 1Q : 104,6 mil / 4,87 (prosj.teč.) /596 akt. dana (od mogućih 630) = 36,055 $pd
Rashodi 1Q 111,2 mil / 4,87 / 596 = 38,321 $pd

Uz iste rashode , a puno manji broj aktivnih dana flote (kako sada stvari stoje , max 545 dana u 2Q) umjesto cca 38,000 trebat’ će im 42,000 $pd prihoda da dođu na nulu.

I u tome je poanta – kniženja samo reflektiraju događaje.S jedne strane zbog dokovanja i (sad se čini) relativno nepovoljnog timinga TC-a prihodi su premali , a s druge strane zbog istih dokovanja , visoke amortizacije i TR rashodi su visoki.
O.K. , amortizacija se pojavljuje na drugom mjestu , ali kako god analiziram dolazim do zaključka da svojom flotom ne upravljaju dobro.
Ili možda stalno imaju nesreću , kao i većina drugih državnih firmi (INA,HEP…..).
U svakom slučaju , hvala na argumentiranom brainstormingu.To je na ovom forumu nekad bilo pravilo , a danas izuzetak.


Iako je Jadroplov jedini domaći brodar koji je prvi kvartal završio u minusu, Papić naglašava da je Jadroplov , ako se u obzir uzme povećana amortizacija od gotovo 20 mil Kn u odnosu na prvi kvartal 2007., zapravo jako dobro poslovao.Svi se koncentriraju na prvih 90 dana poslovanja , što je u ovom sektoru potpuno pogrešno. Mi smo u tom periodu obavili sva potrebna dokovanja , pa ćemo u narednim kvartalima ubirati čisti prihod od tih brodova -objasnio je Papić

Iako na godisnjem ovo moram komentirati. Talenat je izgubljen u vremenu i prostoru. On nema pojma sta mu se desava u tehnickom sektoru i operativi. Ako je sve rjesio u 1Q na sto je islo 100 i kusur dana offhire u drugom kvartalu???

Podsjeca me na Milsasa (mozak 2 marke) kad je nominiran za cuvara drzavnog pecata. Novinari su ga pitali u cemu se sastoji njegova funkcija a on im je rekao da nezna ali je siguran da ce je dobro obavljati.

Pokojni Smoje bi komentira "Papinjo ajde lovit rake g….re"

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


Ako Papić kaže da će iz vlastitih sredstava napraviti dva nova broda ( koji će zbog opće situacije biti sigurno 10-tak milj.skuplji nego što takvi brodovi inače koštaju) ne razumijem onda kako se može govoriti o minusima u poslovanju..!!??

Ja Papinju vjerujem jer to je cisti kretenski potez. Sposoban mamager sa istim sredstvima uz pomoc kredita izgradi bar 4 broda. I da smo nacisto 50% vlastitih sredstava je neuobicajeno visoko pa daje poprilicno sigurnosti.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Pozdrav kolegi Techman-u na g.o.

Evo mene opet prije odlaska na kupanje..Ma jasno je to o visini cijene troškova izgradnje brodova.. on zapravo SAM i ništa ne može donjeti bez podrške NO odnosno vlade, pa oni mu SVE diktiraju.No da li i dva izgrađena broda u Splitu vrijede više od onih Kineskih ili Korejskih, mislim ovdje na kvalitet izradbe što će kasnije donjeti i manje troškove.Naime kaže mi znalac koji je plovio na brodu izgrađenom u Kini da je to što se troškova održavanja tiče čisto "ludilo" ,ne znam može li ima amortizacija biti 10 godina."Trogir" izgrađen kod nas sigurno će još "durati" dosta dugo.

pozdrav uživaj u vikendici [smiley]

New Report

Close