@Asrak
Danas sam sjedio sat vremena sa covjekom koji je druga generacija brodovlasnika, vlasnik preko 70 brodova, managementa….. Izmedju ostalog tema je bila i nedostatak kadra. On vidi samo jedno rjesenje a to je Kina. Vec su na marketu iako ne potpuno spremni. Problem je Engleski jezik i strucnost. Slicna je situacija prije 20-30 godina bila sa Filipincima. Danas je Filipinski komandni kadar normalna stvar. Problem je da se i tamo doslo do dna lonca. Istocni blok se jos drzi ali je kvaliteta upitna. Indijski resursi su isto tako potroseni. Crewing je danas glavni problem indutrije.
@ Navigare
Pogresno si postavio formulu.
-cijena nafte up
-cijena posade up
-cijena osiguranja up
-cijena rezervnih djelova up
=vozarina up
Ma nije bilo pitanje postavljeno na taj način, jer svatko moža znati da će cijene VOZARINA i da već jesu u posrastu, zbog prije svega povećanja fiksnih troškova, ali i varijabilnih.
Međutim pitanje je zapravo glasilo: TKO ĆE NA KRAJU PLATITI CEH???
@Asrak
Danas sam sjedio sat vremena sa covjekom koji je druga generacija brodovlasnika, vlasnik preko 70 brodova, managementa….. Izmedju ostalog tema je bila i nedostatak kadra. On vidi samo jedno rjesenje a to je Kina. Vec su na marketu iako ne potpuno spremni. Problem je Engleski jezik i strucnost. Slicna je situacija prije 20-30 godina bila sa Filipincima. Danas je Filipinski komandni kadar normalna stvar. Problem je da se i tamo doslo do dna lonca. Istocni blok se jos drzi ali je kvaliteta upitna. Indijski resursi su isto tako potroseni. Crewing je danas glavni problem indutrije.
@ Navigare
Pogresno si postavio formulu.
-cijena nafte up
-cijena posade up
-cijena osiguranja up
-cijena rezervnih djelova up
=vozarina up
Ma nije bilo pitanje postavljeno na taj način, jer svatko moža znati da će cijene VOZARINA i da već jesu u posrastu, zbog prije svega povećanja fiksnih troškova, ali i varijabilnih.
Međutim pitanje je zapravo glasilo: TKO ĆE NA KRAJU PLATITI CEH???
[/quote]
Kinezi.
[Kinezi.
Potpuno krivo. Kina je razlog zasto svijet nije otisao u Q. Jeftina radna snaga,veliki rast, ukratko njihovo gospodarstvo hladi svjetsko… ali doci ce i trenutak kad ce Kinezi poslati racun na naplatu ‘pametnjakovicima’ koji uvaljuju Kinezima skupo i trljaju ruke…
Ma jasno, sve se u konačnici prevaljuje na krajnjeg konzumenta. A tu upadamo nažalost i mi.
Hebeš ga, i tipkovnica na kojoj ovo tipkam je "Made in China".
A ovo da će kinezi poslat račun na naplatu već se i događa. Primjera radi ove godine po prvi put u povijesti najveća banka po tržišnoj kapitalizaciji nije neka američka, već kineska banka.
Međutim, činjenica je da vozarine za sada u nebo gura kineski uvoz sirovina, pa je zasada jasno tko plaća račun brodarima.
Pa zar nije spor između australskih rudara i kineskih čeličana upravo bonus na cijenu koji australci, spram brazilaca, traže na račun manjih troškova brodarskog prijevoza njihove rudače.
Capesize bulker breaks $300,000 rate
Michelle Wiese Bockmann – četvrtak 22 svibanj 2008
Capesize indices are hovering at all-time highs.
THE roaring dry bulk market saw a record $300,000 per day passed today to charter a large capesize vessel.
The 203,512 dwt, 2006-built carrier China Steel Team was booked at a rate of $303,000 per day from May 28 for a fronthaul voyage to carry iron ore from Brazil to China.
That is three times more than its last fixture a month ago, when Swiss Marine paid $95,000 per day. The charterer was not reported by the Baltic Exchange.
The bulk carrier is owned by Taiwanese-based China Steel Corp.
Despite the high numbers seen for Brazil cargoes, the cooling panamax sector helped drive the Baltic Dry Index down for a second consecutive day.
The index retreated 123 points (1%) to 11,648 points.
The record-breaking capesize fixture came as Baltic Exchange chief executive Jeremy Penn was reported as saying that customers “wanted a ship at any price”.
He said China’s steelmakers are shunning imports of Australian iron ore as negotiations on the raw material’s price have dragged on to almost seven weeks more than usual.
Mr Penn said steelmakers are instead hauling more iron ore from Brazil, increasing average voyage lengths and boosting commodity-shipping rates to records.
It costs $45.29 per tonne to ship iron ore to China from Australia compared with $107.58 from Brazil, according to prices from the exchange.
“The Chinese are simply not buying as much iron ore right now from Australia,’’ Mr Penn said.
Mike Reardon, a Houston-based researcher with derivatives broker Imarex said the drop was “nothing too extreme”.
He said limited activity in the panamax sector brought rates and sentiment down. “Charterers’ patience has paid off – for now.” he said toay in a report.
“If underlying demand remains firm, however, then commodities will still need to be shipped in due course. Worth noting, again is the continued strength of the smaller classes.”
Handysize indices as well as capesize indices hover at all-time highs, even though the fundamentals driving rates appear unrelated.
The capesize rally has been partly attributed to BHP Billiton, and Rio Tinto Group, locked in negotiations with Chinese steelmakers over the 2008 contract price for iron ore. They want a bigger increase than the 65% that Brazil’s Vale achieved to reflect the freight savings that can be made by shipping ore from Australia rather than Brazil.
Contract prices are agreed once a year and are normally completed by April 1. – Additional reporting by Bloomberg
Asrak
Ma nije bilo pitanje postavljeno na taj način, jer svatko moža znati da će cijene VOZARINA i da već jesu u posrastu, zbog prije svega povećanja fiksnih troškova, ali i varijabilnih.
Međutim pitanje je zapravo glasilo: TKO ĆE NA KRAJU PLATITI CEH???
[/quote]
Nisi ti mene shvatio. Vozarinu placa unajmitelj pa ma tko on bio i ne nuzno Kinez. Placamo je i ja i ti. Rezerve nafte u Hrvatskoj odavno ne pokrivaju nase potrebe. Fosfat za petrokemiju dolazi iz Afrike itd, itd.
Za promjenu , kontejneraš na popravku.Već sam se bio uplašio , jer 8 dana nismo imali brod u doku.
Inače , Dryships-ova je flota sa svojih 38 brodova u 1Q08 imala ukupno 33 dana dokovanja , a JDPL sa svojih 7 brodova 35.
A to je još dobro , jer u 2Q su – za sada – natukli već 60 dana !
Nevjerojatna firma , jer ovo se više ne može proglasiti spletom nesretnih okolnosti.
@Špancir…
Organiziraj bus i pemo na skupstinu….srusimo NO….
Tromije i gore nemoze…. [undecid]
Za promjenu , kontejneraš na popravku.Već sam se bio uplašio , jer 8 dana nismo imali brod u doku.
Inače , Dryships-ova je flota sa svojih 38 brodova u 1Q08 imala ukupno 33 dana dokovanja , a JDPL sa svojih 7 brodova 35.
A to je još dobro , jer u 2Q su – za sada – natukli već 60 dana !
Nevjerojatna firma , jer ovo se više ne može proglasiti spletom nesretnih okolnosti.
Ostavlja se pitanje tko pored atpl kupuje jdpl. Sve mi se više čini da ću u državne firme prestat ulagat izuzev jedne. daleko da sam na ti s brodarskim biznisom, ali ovi podaci su zastrašujući… naravno u negativnom kontekstu.
Asrak
Ma nije bilo pitanje postavljeno na taj način, jer svatko moža znati da će cijene VOZARINA i da već jesu u posrastu, zbog prije svega povećanja fiksnih troškova, ali i varijabilnih.
Međutim pitanje je zapravo glasilo: TKO ĆE NA KRAJU PLATITI CEH???
Nisi ti mene shvatio. Vozarinu placa unajmitelj pa ma tko on bio i ne nuzno Kinez. Placamo je i ja i ti. Rezerve nafte u Hrvatskoj odavno ne pokrivaju nase potrebe. Fosfat za petrokemiju dolazi iz Afrike itd, itd.
[/quote]
DA TO JE ODGOVOR: PLAĆAMO JE JA I TI! [thumbsup] [thumbsup]