Pa već nekoliko mjeseci .To je moje viđenje, bez obzira šta sam 80% u jadroplovu i ne veseli me nimalo ali tržište je takvo i to je to.Nadam se da će eksplodirat jednog dana pa da će popržit ove dejtrejdere pa da nas puste malo na miru.[cool]
Dejtrejderi pridonose likvidnosti, kao što čekaju na asku tako bome čekaju i na bidu. Ništa nam oni ne smetaju, samo treba privući još dugoročnijih investitora, zato molim sve Jadroplovce da mi se pridruže i na ostalim općenitim temama na forumu napišu nešto o tome kako je JDPL brutalno podcijenjen, a gluposti tipa LKRI, VDKT, HDEL su još uvijek precijenjene bez obzira što im je cijena duplo manja od ATH kad su bile precijenjene i po 10x. Možda na taj način uspijemo skrenuti dio kapitala na podcijenjene dionice, amo se barem potrudit i probat, trnovit je put do uspjeha [smiley]
Bosun: ” causio: ” ŠPANCIR: ” Nisam stručan – laičko pitanje. Postoji li mogućnost (obje su firme zapravo državne) da počnu raditi bez avansa , a avans i kontragarancija se srede kasnije , nakon usvajanja programa restrukturiranja ? Pa ova dva broda za firmu punu casha bi trebala doprinijeti , a ne odmoći restrukturiranju Brodosplita. ” nije moguce. obicno se 10% daje na potpisu ugovora, 10% na polaganju kobilice, 30% na porinucu a ostatak na isporuci. garancija HBOR-a /vlade je obvezna jer istu traze strane banke koje financiraju projekt. pitanje za upucene: o kojoj se velicini brodova/cijeni radi? ” Ovo sa postotcima varira ovisno o situaciji na tržištu, kad je tržište loše bilo je i plaćanja cijele cijene po isporuci. Ovo što Špancir sugerira je sigurno moguće, međutim primanja avanse je presudno za brodogradilišta koja su trenutno toliko nelikvidna da se bez avansa ne mogu finacirati prouzvodnju. ” JDPL na računu ima casha cca 50 mil USD ! To je cijena jednog Supramaxa , kakav će se i graditi. Mogu bez problema dati 50 % unaprijed za prvi brod,čime mogu i “zavezati” cijene dobrog dijela repromaterijala , što isto nije nebitno..Garanciju za eventualni povrat te love ionako im – na ovaj ili onaj način – mora priskrbiti država kroz svoje institucije. Duboko sumnjam da će vlast propusti ovakav politički zicer : obje firme iz Splita , zapošljavanje najdiskutabilnijeg brodogradilišta koje je inače bez narudžbi , obnova trgovačke flote vlastitim snagama , povećanje vrijednosti JDPL prije privatizacije…………..a , osim toga , ima i prozaičnijih razloga: kad se gradi uvijek se mogu bar malo “nagrabiti” i oni koji su blizu oltaru – kad se ne gradi nema niti te mogućnosti.
causio: ” ….. 50 mil je skupo za supramax-a. kao sto znate, atlanska je prosli mjesec ugovorila u kini panamaxe po 45milusd svaki. naravno tu je 10% drzavne potpore ali svejedno je skupo. definitivno je bolje odmah kupiti noviji polovni supramax. ” Kapa dolje ATPL za cijene novogradnji ! Oni su i vijetnamske supramaxe plaćali po 28 mil $ ! Međutim , realne cijene novogradnji za panamax i Supramax se približavaju , pa je to za Supramax nešto niže od 50 mil , a za panamax oko 55. ATPL je od istog kineskog brodogradilišta naručila ukupno 6 panamaxa , pa je zato i cijena tako povoljna. U isto vrijeme situacija na tržištu je takva da supramax star 15 godina košta 50 mil ! JDPL -ov dug je ionako blizu nule , pa mislim da je gradnja novog supramaxa (koji čim se preuzme vrijedi 80 mil !) , pod uvjetom da bude gotov za cca godinu dana (plus još jedan 2010.) dugoročno bolji potez.
ATPL i JDPL nisu usporedive tvrtke. Prvo, ATPL je privatizirana tvrtka sa vrhunskim menađmentom i 55g tradicijom, pa uz potporu i razumijevanje bankara iz Londonskog city centra rade čuda. Mogu dobiti kredit za iznos koliko im treba za Libor plus 1-1,5%. Osim toga, ne radi se o klasičnim panamax brodovima već o maxipanamaxima od 80000 dwt, pa taj detalj neće promaći niti jednom naručitelju što ima uzeti brod u t/c. Da ih nije žedne preko vode preveo jedan ex. direktor što se zove Karlo Radolović (raskinuo Ugovor što je stupio na snagu i to bez većih posljedica) i danas bi gradili brodove u RH, a što bi to značilo za naša brodogradilišta prosudite sami. Zato sad “ulažu” u kineska brodogradilišta jer nemaju izbora, moraju graditi na Dalekom istoku i gospari su se prilagodili, “idu dalje”.
JDPL sa druge strane tek čeka privatizacija i Papić pliva u datim okolnostima, čak se ne snalazi loše u situaciji kad nema baš neku potporu u NO. Pod uvjetom da brodove dobiju za godinu dana i uz to ako će država subvencionirati izgradnju sa 10% osobno bi pristao i na takove uvjete, jer naši su brodovi ipak bolji od onih produciranih na Dalekom [thumbsup]
Slažem se, njima treba brod sada a ne za tri godine…..ne bi se žalio ni da pojačaju kontejnersku flotu, neki dan sam čitao da će biti manjak ovih manjih feeder kontejneraša
Tacno. Svi danas grade monstrume. CPO je zapao u probleme jer ne moze naci charter za novogradnje 10500 TEU koje mu izlaze 2010 pa ih je stavio na prodaju. Nama su danas feederi 10 godina stari, 1700 TEU, gearless , 1 year na oko 20000 USD pa ti vidi.
Za novogradnje nije 3 godine. Jedan bi trebao izaci 2009 sto je izuzetno povoljno a drugi 2010.
Vrlo pristojan dan , i po prometu i po rastu cijene.
Ovakve potcijenjene dionice jednostavno dolaze u fokus investitora , bez obzira na iskrcavanja daytradera.
Pitanje forumasima:
Gledao sam nedavno Genco drys i Genco tankere na NASDAQ. Zanima me, koje pokrice ima ta dionica da je tako skupa, i jos clanovi uprave ulaze po za moj pojam visokim cijenama???
Ako bismo mi isli na parametre tipa GENCO, JDPL bi bio preko 1000 a ne usudim se pomisliti gdje bi bila ATPL.
Za Gardista,
Kolega dobro ste obavjesteni.Samo malo analitike još.Predsjednik uprave stalno povečava broj svojih dionica kao i jedna član uprave.Kad Šukeru pofali novaca ova firma ide prva u privatizaciju,posebno jer je elaborat o stanju u toj tvrtci već kod “meštra Ive”
Ne bojte nema zime za brodare, ako znaju raditi, pa 3/ 4 zemljice je more ..!!!!
srdačni pozdrav[bye]
Ports
Panama battles to clear canal bottleneck
Michelle Wiese Bockmann – petak 18 travanj 2008
Ships currently face a minimum four-day wait.
THE Panama canal is struggling to control major congestion as transit times nearly double to a record 53 hours, while this week’s backlog averaged 93 vessels.
Queues have eased little from their peak in March, when 119 vessels waited as long as eight days to transit the major trade artery.
That is despite a series of measures to address the backlog, which has occured during its busiest time of the year.
Ships currently face a minimum four-day wait for the 80km journey through the canal. But more alarmingly, the journey time has risen by nearly 20 hours in one month, and now takes an average of 53 hours, based on March operational figures.
That compares with February’s canal transit time of nearly 30 hours, and 27 hours for the same period last year.
The canal has been dogged by these problems since February, when ship arrivals began to rise above the canal’s advertised capacity of 38 transits daily.
Local agents have suggested that an industrial dispute between the canal authority and pilots that help ships transit the canal may be responsible.
Pilots have emarked on ‘work-to-rule’ measures which have slowed down canal water transit times and lengthened queues, according to agents.
The Panama Canal Authority said the congestion is solely due to greater than anticpated vessel arrivals. Panama’s pilot association has declined to comment.
“Things will improve (next) week. There is definitely a downward trend,” said an authority spokeswoman. Queues would be reduced to 80 ships next week, she said.
The authority abandoned critical maintainence work on two canal locks on March 14 to deal with waiting vessels and push up the number of transits.
Later in the month the authority then reduced booking slots, but both moves have been without significant impact.
An authority spokeswoman said the queues reflected the canal’s March to April peak season, with up to 49 ships arriving each day this week. Grain from South America has boosted cargoes, she said.
During last year’s peak season average ship queues were around 80 vessels. Normally queues numbered 40-50 vessels.
In canal operational updates, shipowners have been told the queue may not be reduced for a further month, as late as mid-May.
“We’ve had this problem for the last few years as ships get bigger, they take more time to transit,” the spokeswoman said.
* Click here to watch a video of the launching of the canal expansion.
Za Gardista, Kolega dobro ste obavjesteni.Samo malo analitike još.Predsjednik uprave stalno povečava broj svojih dionica kao i jedna član uprave.Kad Šukeru pofali novaca ova firma ide prva u privatizaciju,posebno jer je elaborat o stanju u toj tvrtci već kod “meštra Ive” Ne bojte nema zime za brodare, ako znaju raditi, pa 3/ 4 zemljice je more ..!!!! srdačni pozdrav[bye]
a i ti bi mogao na popravni … recimo da je floričići izašao, a dionice kupuje predsjednik uprave, koji, dajem ruku u vatru, nema pojma o dijonicama, već je vidio na HTV da je to sada u modi, pa nek se nađe …
i nije baš neki buy signal …
Floričići su prodali kako bi mogli kupiti neke druge dionice na 40% višim cjenovnim razinama nego danas…
Floričići su prodali kako bi mogli kupiti neke druge dionice na 40% višim cjenovnim razinama nego danas…
HTPK ?
[smiley]