Moram priznat da je ovo jako smješno,
Jednostavno mi nije jasno, Basil, Blueman, Shogun iznose kako je JDPL podcjenjen i onda se nađe neko tko pokušava izazvati paniku cca 200 kom, nadam se da su oni koji su brzi na okidaču rješili svoje zalihe, tako da mirno možemo gledati razvoj situacije do kraja polugodišta naravno na bolje za dioničare JDPL [smiley2]
Basil: ” bqwert: ” Nisam bas upucen u brodare. Zanima me koliko unaprijed oni dogovaraju poslove? Tj. da budem precizniji, zanima me ako brod iznajme za 2 god unaprijed, da li ga iznajme po tada vazecim ijenama (u trenutku dogovora) ili se dogovori samo najam, a cijena ide po trzistu? To pitam jer vozarine rastu i to donosi vece prihode, osim ako je sve dogovoreno po cijenama od npr 2 god? Malo sam spetljao, ali nadam se da shvacate sta pitam. Hvala! ” Ako se dogovori 2god unaprijed onda se dogovara i cijena i tada tržište nema nikakvu ulogu,niti utjecaj na dogovoreno.To je klasičan primjer timechartera.Međutim dugoročni timecharteri kao što je ovaj iz tvog primjera na 2.god nisu česta praksa kod jadroplova.Njihovi ugovori se uglavnom kreću 3-6 mjeseci kada je brod u timecharteru(znači jadroplov iznajmi brod nekoj kompaniji na 3-6 mjeseci i onda ta kompanija uvjetno rečeno upravlja brodom za to vrijeme,uz brod još im iznajme i posadu itd).Dok imamo i drugu situaciju na tržištu a to je kada se brodovi ugovaraju na spotu.Tada se brod iznajmljuje na putovanje npr. iz trsta treba prevesti željeznu rudu u recimo tripoli ili na daleki istok i tu su vozarine puno veće i onda trenutna tržišna cijena vozarina itekako ima ulogu.Npr.trenutne vozarine za brodove kakve ima jadroplo u time charteru se kreću oko 45.000 USD/dan(a operativni troškovi su mo cca 6.000 USD/dan,dok kreditnih skoro i nema – jadroplov),to znači da po danu ostvaruje dobit od cca 39,000 USD.Dok ako će jadroplovovi brokeri/agenti iznamljivati brodove prema putovanjima tj.na spotu onda se cijene kreću oko 70.000 USD/dan po brodu(s tim da operativni troškovi ostaju isti – znači oko 6.000 USD/dan),a onda jadroplov po brodu zarađuje oko 64.000 USD na dan.Međutim iznajmljivanje na spotu je i veći rizik jer jedno putovanje može trajat 5 ili 10 dana,a ako nemate dovoljno sposobne agente da odmah u luci u koju dolazi zaposli brod onda vam brod ostaje van profita 25 ili 20 dana mjesečno,uz iste operativne troškove od 6.000 usd/dan,tako da je u nekim slučajevima moguće završiti i s gubitkom.Međutim uz ovakvu potražnju za brodovima koje ima Jadroplov – bulk carriere a pogotovo tipove bulkova supramax i handysize – to je gotovo nemoguće,ne samo da neće biti u gubitku nego će ostvariti najviše prihode ikad jer cijene vozarina nikada u svojoj povijesti nisu bile na ovako visokim razinama za ove tipove brodova. ” Ključno je kad su zaključeni trenutni ugovori, idealno bi bilo da su svi novi ugovori sklopljeni u 4 i 5 mjesecu, iako sve sklopljeno u 2007 je super
Imam neki osjećaj da su sklopljeni bas u tom razdoblju i nekako se dobro osjećam zbog toga[smiley2]
Dionica očito još nije zrela za rast, ima jako puno prostora ali ju veliki još uvijek žele nisko. Problem je što je država ima kolko ima….
Danas sitno nadokupio, prosjek ulaza mi je još uvijek debelo ispod 500
Dionica očito još nije zrela za rast, ima jako puno prostora ali ju veliki još uvijek žele nisko. Problem je što je država ima kolko ima…. Danas sitno nadokupio, prosjek ulaza mi je još uvijek debelo ispod 500
Mislim da je ipak problem što skrbnički PBZ ima preko 25.000 dionica kojih se želi riješiti.Pretpostavljam da je procjena da je market bulkova na vrhuncu i da je vrijeme za prodaju. Jedino što je problematično što naše tržište ne reagira na tržište vozarina već na izvješća, a izvješća za 1Q je reflekcija marketa od 4Q2006, dok bi se trenutno stanje vozarina tek trebalo odraziti na izvješća koja dolaze
U tom slučaju nema straha za JDPL…. ovo sa skrbničkim PBZa ima smisla, ali čak i da je bulk market na vrhuncu JDPL je i dalje dobra investicija jer je fundamentalno jako podcijenjen u odnosu na peer group i market, pad bulk marketa mu može malo srušit fundamente al ne toliko da bi na ovoj cijeni postao precjenjen
U tom slučaju nema straha za JDPL…. ovo sa skrbničkim PBZa ima smisla, ali čak i da je bulk market na vrhuncu JDPL je i dalje dobra investicija jer je fundamentalno jako podcijenjen u odnosu na peer group i market, pad bulk marketa mu može malo srušit fundamente al ne toliko da bi na ovoj cijeni postao precjenjen
Slažem se 100%
Sad me jedan kolega podsjetio, znate onu pjesmu:
Kad naš brod tone tone i zvona zvo-one……
Sad me jedan kolega podsjetio, znate onu pjesmu: Kad naš brod tone tone i zvona zvo-one……
Kakav tone…
Evo danas IST u Singapuru ima iskrcaj…
Jedva cekam Q2
Conan O’B: ” Sad me jedan kolega podsjetio, znate onu pjesmu: Kad naš brod tone tone i zvona zvo-one…… ” Kakav tone… Evo danas IST u Singapuru ima iskrcaj… Jedva cekam Q2
Fale li ti rute?[smiley2]
Samo mi se sviđa pjesma. Nema veze sa situacijom na burzi.
MSC Zrin bi trebao sutra pristati u Caucedo a Don Frane Bulić do kraja tjedna bi morao isploviti iz Dunkirka…. valjda će sve proći u redu