JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Ova dionica ima najniži omjer tržišne cijene i BV-a među brodarskim tvrtkama ako se ne varam, a i P/E je prilično povoljan. Čini mi se dosta privlačna, može osvrt ako je netko od vas dulje i detaljnije analizirao?

PBZ skrbnički pao sa 8. na 9. mjesto

NE CVETA CVEĆE NI U NAŠE PREDUZEĆE


Ova dionica ima najniži omjer tržišne cijene i BV-a među brodarskim tvrtkama ako se ne varam, a i P/E je prilično povoljan. Čini mi se dosta privlačna, može osvrt ako je netko od vas dulje i detaljnije analizirao?

definitivno dobra prilika za kupnju, ali možda treba još malo sačekati. Iskrcavanje je u tijeku, na ukrcaj čekanje još neko vrijeme…
🙂
Oni koji su kupovali na ispod 250, oni sada prodaju. Rast je u zadnjih mjesec dana bio oko 40%, što je za Jadroplov jako dobar skok. Ja sam ušao na 360 i prodao dio na 525-530. I dalje ima dosta dosta prostora za rast, ali za možda mjesec ili više dana kad se bude radila procjena. Dok se skrbnički iskrcava čeka nas stagnacija…
bit će vremena i za nadokupljivanje…

ma skrbnički iz top 10 već danima čini samo oko trećinu prometa. ostatak ovi ispod – recimo pattaya [smiley2]

Never pay the slightest attention to what a company president ever says about his stock. Bernard Baruch

Nisam bas upucen u brodare. Zanima me koliko unaprijed oni dogovaraju poslove? Tj. da budem precizniji, zanima me ako brod iznajme za 2 god unaprijed, da li ga iznajme po tada vazecim ijenama (u trenutku dogovora) ili se dogovori samo najam, a cijena ide po trzistu? To pitam jer vozarine rastu i to donosi vece prihode, osim ako je sve dogovoreno po cijenama od npr 2 god? Malo sam spetljao, ali nadam se da shvacate sta pitam.
Hvala!


Nisam bas upucen u brodare. Zanima me koliko unaprijed oni dogovaraju poslove? Tj. da budem precizniji, zanima me ako brod iznajme za 2 god unaprijed, da li ga iznajme po tada vazecim ijenama (u trenutku dogovora) ili se dogovori samo najam, a cijena ide po trzistu? To pitam jer vozarine rastu i to donosi vece prihode, osim ako je sve dogovoreno po cijenama od npr 2 god? Malo sam spetljao, ali nadam se da shvacate sta pitam. Hvala!

Ako se dogovori 2god unaprijed onda se dogovara i cijena i tada tržište nema nikakvu ulogu,niti utjecaj na dogovoreno.To je klasičan primjer timechartera.Međutim dugoročni timecharteri kao što je ovaj iz tvog primjera na 2.god nisu česta praksa kod jadroplova.Njihovi ugovori se uglavnom kreću 3-6 mjeseci kada je brod u timecharteru(znači jadroplov iznajmi brod nekoj kompaniji na 3-6 mjeseci i onda ta kompanija uvjetno rečeno upravlja brodom za to vrijeme,uz brod još im iznajme i posadu itd).Dok imamo i drugu situaciju na tržištu a to je kada se brodovi ugovaraju na spotu.Tada se brod iznajmljuje na putovanje npr. iz trsta treba prevesti željeznu rudu u recimo tripoli ili na daleki istok i tu su vozarine puno veće i onda trenutna tržišna cijena vozarina itekako ima ulogu.Npr.trenutne vozarine za brodove kakve ima jadroplo u time charteru se kreću oko 45.000 USD/dan(a operativni troškovi su mo cca 6.000 USD/dan,dok kreditnih skoro i nema – jadroplov),to znači da po danu ostvaruje dobit od cca 39,000 USD.Dok ako će jadroplovovi brokeri/agenti iznamljivati brodove prema putovanjima tj.na spotu onda se cijene kreću oko 70.000 USD/dan po brodu(s tim da operativni troškovi ostaju isti – znači oko 6.000 USD/dan),a onda jadroplov po brodu zarađuje oko 64.000 USD na dan.Međutim iznajmljivanje na spotu je i veći rizik jer jedno putovanje može trajat 5 ili 10 dana,a ako nemate dovoljno sposobne agente da odmah u luci u koju dolazi zaposli brod onda vam brod ostaje van profita 25 ili 20 dana mjesečno,uz iste operativne troškove od 6.000 usd/dan,tako da je u nekim slučajevima moguće završiti i s gubitkom.Međutim uz ovakvu potražnju za brodovima koje ima Jadroplov – bulk carriere a pogotovo tipove bulkova supramax i handysize – to je gotovo nemoguće,ne samo da neće biti u gubitku nego će ostvariti najviše prihode ikad jer cijene vozarina nikada u svojoj povijesti nisu bile na ovako visokim razinama za ove tipove brodova.

2 i 2 su 4,samo nekad prije,a nekad kasnije


Nisam bas upucen u brodare. Zanima me koliko unaprijed oni dogovaraju poslove?

Postoje forward agreementi gdje se cijene dogovaraju unaprijed i time se brodari štite od promjena cijena vozarina na tržištu ali većina poslova funkcionira na spot marketu gdje je referentna trenutna cijena

The cure for low price is low price. Demand goes up, supply comes down, the price goes up.


Njihovi ugovori se uglavnom kreću 3-6 mjeseci kada je brod u timecharteru(znači jadroplov iznajmi brod nekoj kompaniji na 3-6 mjeseci i onda ta kompanija uvjetno rečeno upravlja brodom za to vrijeme,uz brod još im iznajme i posadu itd).

Kako znaš na koji rok Jadroplov sklapa ugovore?

All shipping lanes lead to China.

Predlažem da se Basila makne sa moderiranja. Ima odlične postove, bar na ovoj temi.

The cure for low price is low price. Demand goes up, supply comes down, the price goes up.


Basil: ” Njihovi ugovori se uglavnom kreću 3-6 mjeseci kada je brod u timecharteru(znači jadroplov iznajmi brod nekoj kompaniji na 3-6 mjeseci i onda ta kompanija uvjetno rečeno upravlja brodom za to vrijeme,uz brod još im iznajme i posadu itd).” Kako znaš na koji rok Jadroplov sklapa ugovore?

[smiley2] just a guess

2 i 2 su 4,samo nekad prije,a nekad kasnije


bqwert: ” Nisam bas upucen u brodare. Zanima me koliko unaprijed oni dogovaraju poslove? Tj. da budem precizniji, zanima me ako brod iznajme za 2 god unaprijed, da li ga iznajme po tada vazecim ijenama (u trenutku dogovora) ili se dogovori samo najam, a cijena ide po trzistu? To pitam jer vozarine rastu i to donosi vece prihode, osim ako je sve dogovoreno po cijenama od npr 2 god? Malo sam spetljao, ali nadam se da shvacate sta pitam. Hvala! ” Ako se dogovori 2god unaprijed onda se dogovara i cijena i tada tržište nema nikakvu ulogu,niti utjecaj na dogovoreno.To je klasičan primjer timechartera.Međutim dugoročni timecharteri kao što je ovaj iz tvog primjera na 2.god nisu česta praksa kod jadroplova.Njihovi ugovori se uglavnom kreću 3-6 mjeseci kada je brod u timecharteru(znači jadroplov iznajmi brod nekoj kompaniji na 3-6 mjeseci i onda ta kompanija uvjetno rečeno upravlja brodom za to vrijeme,uz brod još im iznajme i posadu itd).Dok imamo i drugu situaciju na tržištu a to je kada se brodovi ugovaraju na spotu.Tada se brod iznajmljuje na putovanje npr. iz trsta treba prevesti željeznu rudu u recimo tripoli ili na daleki istok i tu su vozarine puno veće i onda trenutna tržišna cijena vozarina itekako ima ulogu.Npr.trenutne vozarine za brodove kakve ima jadroplo u time charteru se kreću oko 45.000 USD/dan(a operativni troškovi su mo cca 6.000 USD/dan,dok kreditnih skoro i nema – jadroplov),to znači da po danu ostvaruje dobit od cca 39,000 USD.Dok ako će jadroplovovi brokeri/agenti iznamljivati brodove prema putovanjima tj.na spotu onda se cijene kreću oko 70.000 USD/dan po brodu(s tim da operativni troškovi ostaju isti – znači oko 6.000 USD/dan),a onda jadroplov po brodu zarađuje oko 64.000 USD na dan.Međutim iznajmljivanje na spotu je i veći rizik jer jedno putovanje može trajat 5 ili 10 dana,a ako nemate dovoljno sposobne agente da odmah u luci u koju dolazi zaposli brod onda vam brod ostaje van profita 25 ili 20 dana mjesečno,uz iste operativne troškove od 6.000 usd/dan,tako da je u nekim slučajevima moguće završiti i s gubitkom.Međutim uz ovakvu potražnju za brodovima koje ima Jadroplov – bulk carriere a pogotovo tipove bulkova supramax i handysize – to je gotovo nemoguće,ne samo da neće biti u gubitku nego će ostvariti najviše prihode ikad jer cijene vozarina nikada u svojoj povijesti nisu bile na ovako visokim razinama za ove tipove brodova.

Ključno je kad su zaključeni trenutni ugovori, idealno bi bilo da su svi novi ugovori sklopljeni u 4 i 5 mjesecu, iako sve sklopljeno u 2007 je super

Zadnja 500 kuna.

New Report

Close