jucerasnji dan na jdpl,bude slican danasnjem..slab promet do 12-13h,i onda ce kreniti..bit ce milijun i pol kuna prometa,uz sitan rast,i to je to..ne vjerujem u veliki rast,jer se nisu jos istovarili.
i naravno,nemam nista protiv toga,da grijesim,ako ce otici gore.
A što je to bilo značajno da je BDI izgubio pola svoje vrijednosti u zadnja 2 mjeseca? Isto ništa toliko značajno. Trend će se u jednom trenutku okrenuti, dno je vjerovatno dotaknuto, a ostatak je psihologija.
Znacajno je to da su Kinezi obustavili ili smanjili uvoz radi pregovora. To je rezultiralo viskom brodskog prostora na trzistu i cijena je isla dolje. Indeksi su zbir vozarina i normalno je da padaju. Znacajno je i to da recesija u Americi stvara nervozu drzavama koje u nju izvoze. Nitko nezna sta ce se dogoditi sa mjerama koje FED i vlada donose (smanjenje kamata , stimulus plan..) odnosno da li ce biti dovoljne za zaustave klizanje u recesiju. To rezultira zakljucivanjem brodova na kraci period (TC je chartereru alat da osigura brodski prostor i zastiti se od rasta vozarina) i nizim cjenama.
Kinezi ne mogu dovjeka taktizirati..AKo su smanjili uvoz,znaci da i sami sebi nanose odredjenu stetu,zar ne??dakako,vise profitiraju..ali BDI,mora okreniti gore,prije ili kasnije..
citajuci jednu knjigu,naisao sam na zanimljivu inforamciju.tko ce vjerovati,tko nece….90%bogatstva na zemlji,je u rukama zidova..kroz jedan dan,mogu cijelu svjetsku ekonomiju okreniti gore,tj dole..dakako kako njima odgovara..americka recesija,ce trajati dok se netko debelo ne okiristi time,mislim da vec skoro pa da i je..
mogli bi danas u blokadu šta mislite?
Top bid CIJENA KOLIČINA
627,00 8
620,12 11
620,00 30
618,00 3
617,07 50
617,06 11
617,00 23
616,00 10
613,00 100
612,04 15
Top ask CIJENA KOLIČINA
652,81 8
655,00 5
659,88 40
659,90 16
664,00 12
666,66 35
679,06 5
682,00 14
693,00 235
699,00 100
mogli bi danas u blokadu šta mislite?
Top bid CIJENA KOLIČINA
627,00 8
620,12 11
620,00 30
618,00 3
617,07 50
617,06 11
617,00 23
616,00 10
613,00 100
612,04 15
Top ask CIJENA KOLIČINA
652,81 8
655,00 5
659,88 40
659,90 16
664,00 12
666,66 35
679,06 5
682,00 14
693,00 235
699,00 100
Mogli bi, samo što nismo. [lol]
opet cu ponoviti ono sto je rekao Mavrinac prije 2,3 dana na Cnbc-u
izvoznici zeljezne rudace koce isporuku kako bi jos vise unijeli strah kinezima od isporuka i digli cijene sirovine
a valjda ce znati iskoristiti to i brodari
osim ako kinezi ne iskopaju tunel ispod mora
Mislim da je ova cijena jaako dobra za kupnju jdpl, pored svega kazanog na ovom forumu, jdpl je pred zakjučenjem gradnje dva bulk carriera ukupne vrijedosti cca 100mil usd (što mogu u velikoj mjeri financirati iz vlastitog kapitala), a f.i. za 2007. trebao bi dati rekordnu dobit cca 150 mil kuna, oćekivanja za ovu što se tiče dobiti su 30% veća dobit. Dakle dobit iz 2007.i 2008. će biti 70% posto vrijednosti novogradnji koje bi trebale biti gotove krajem 2009. i početkom 2010.
Ljudi moji oprez sa izjavama. Ja ovo vidim kao spekulaciju. Mislim da je to kocka sa opijom moguceg zakljucenja ugovora sa Kinezima prije Nove godine. Nista se znacajno nije dogodilo (bar da ja znam) sta bi moglo uticati na rast vozarina. Ili se mozda dogodilo pa veliki znaju???
Možda mi je promaklo, ali čini mi se da nitko nije ovo postao:
http://www.poslovni.hr/68980.aspx
“…Brodari su jučer počeli rasti, kao što je počeo rasti i BDI indeks vozarina rasutog tereta što se već duže vrijeme očekivalo. BDI indeks je počeo rasti nakon što je u Australiji potpisan sporazum između BHP Billiton LTD i kineskog Baosteela o isporuci 10 miljuna tona željezne rudače godišnje kineskim naručiteljima za period od narednih 10 godina. Dogovorena je cijena za period od 1. travnja ove godine do kraja ožujka sljedeće. U priopćenju se kaže da će se cijene za naredne godine dogovarati svake godine. Analitičari Credit Suisse procjenjuju da je dogovorena cijena za 2008. veća do 55 posto od razina iz 2007…”
Techman:
”
Ljudi moji oprez sa izjavama. Ja ovo vidim kao spekulaciju. Mislim da je to kocka sa opijom moguceg zakljucenja ugovora sa Kinezima prije Nove godine. Nista se znacajno nije dogodilo (bar da ja znam) sta bi moglo uticati na rast vozarina. Ili se mozda dogodilo pa veliki znaju???
”
Možda mi je promaklo, ali čini mi se da nitko nije ovo postao:
http://www.poslovni.hr/68980.aspx
“…Brodari su jučer počeli rasti, kao što je počeo rasti i BDI indeks vozarina rasutog tereta što se već duže vrijeme očekivalo. BDI indeks je počeo rasti nakon što je u Australiji potpisan sporazum između BHP Billiton LTD i kineskog Baosteela o isporuci 10 miljuna tona željezne rudače godišnje kineskim naručiteljima za period od narednih 10 godina. Dogovorena je cijena za period od 1. travnja ove godine do kraja ožujka sljedeće. U priopćenju se kaže da će se cijene za naredne godine dogovarati svake godine. Analitičari Credit Suisse procjenjuju da je dogovorena cijena za 2008. veća do 55 posto od razina iz 2007…”
Imam neki filing da ce bdi i danas up, a mi s njim..[proud]
Mislim da je ova cijena jaako dobra za kupnju jdpl, pored svega kazanog na ovom forumu, jdpl je pred zakjučenjem gradnje dva bulk carriera ukupne vrijedosti cca 100mil usd (što mogu u velikoj mjeri financirati iz vlastitog kapitala), a f.i. za 2007. trebao bi dati rekordnu dobit cca 150 mil kuna, oćekivanja za ovu što se tiče dobiti su 30% veća dobit. Dakle dobit iz 2007.i 2008. će biti 70% posto vrijednosti novogradnji koje bi trebale biti gotove krajem 2009. i početkom 2010.
Zanimljive informacije.Imam i komentare:
1.Slažem se da je cijena jaako dobra za ulaz
2.Cijena navodnih novogradnji sugerira da se radi o Supramaxima ili čak Panamaxima.Teško da će biti gotovi prije 2010/2011 (osim ako nisu kupili već započetu novogradnju , što je moguće)
3.Dobit od 150 mil kn kojoj se nadaš vjerojatno uključuje i 63 mil kn izvanredne dobiti.Nisam toliki optimist.80 mil kn redovne dobiti u 2007. smatrao bih uspjehom (niska vozarina Trogira i kontejneraša, dokovanje Bulića i navodno pod-podnajam Ista)
4.Rano je za očekivanja za 2008. pošto je tržište sve samo ne stabilno i predvidivo
5.U uvjetima padajućih kamatnih stopa (Fed je pokrenuo priču) ne vidim zašto bi bilo jako pametno truditi se što više financirati novogradnje vlastitim novcem
Sve u svemu od predviđanja bi mi dovoljno bilo da BSI danas okrene u plus.