samo bi htio reći da ova trenutna cijena nema veze s pameti, kao odjednom jadroplov prati bdi index. na dolje samo čini mi se. ali[smiley]
ŠPANCIR:
”
cipp:
”
@špancir- jesi li to kapetane napustio ovaj brod koji tone a da nisi prvo pustio nas djecu i žene!!
”
Nikako.U ovom trenutku JDPL je 46 % mog portfolia , a bit’ će i više.
Jedino ne znam jesi li dijete , žena ili oboje.
”
U mom 63%, sad razmišjam kaj prodati, da se ukljucim u rasprodaju..[proud]
ja ga imam oko 75 %
neprodajem.!!!!!!!!!!![proud]
………………………………………………………………
Tomislav Petrov __________Druka prema dole
BDI indeks cijena brodarskog prijevoza rasutih tereta jučer je ponovo žestoko korigiran 4,15 posto, čime je potonuo 33,54 posto u odnosu na svoju najvišu razinu od prije dva mjeseca. S obzirom na korekciju indeksa vozarina, neki analitičari danas očekuju nastavak pada cijena brodarskih kompanija.
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=eaefbe25-8ac8-4c4d-ad37-4682c2366e23
¸gledajte ovo i s pozitivne strane, ovaj pad će nas riješiti većine vikend dioničara [bye][bye]
cipp: ” @špancir- jesi li to kapetane napustio ovaj brod koji tone a da nisi prvo pustio nas djecu i žene!! ” Nikako.U ovom trenutku JDPL je 46 % mog portfolia , a bit’ će i više. Jedino ne znam jesi li dijete , žena ili oboje.
He he, mogu biti oboje koliko imam jadroplova!
Prva prodaja na 660….[shocked]
a prva kupnja 682
Potkralo se par sitnih greškica, pa evo ispravak.
1) Zarada ATPL vezana je prvenstveno uz stanje na tržištu vozarina i pratimo je uglavnom kroz BDI index.
2) Zarada TNPL vezana je također uz stanje na tržištu vozarina, a nju pratimo također kroz Baltic Exchange index, naravno tankerski BDTI.
3) Ono što se događa na BDI indeksu danas događalo se na BDTI prije 3.5 godine. Gotovo identično.
4) Nakon konstantnog rasta od ljeta 2004. dosegnut je ATH tankerskog indeksa na dan 17/11/2004, a iznosio je 3194 bodova. Tada je to značilo da je rast od prvog dana ljeta 2004 (datum uzet proizvoljno) do ATH (17/11/2004) iznosio 121 %. 21/06/2004 BDTI iznosio je 1445 bodova.
5) ATH BDI indeksa od 11039 bodova imali smo 13/11/2007. Slično kao kod BDI. Rast od prvog dana ljeta (1445) do ATH iznosio je 94 %.
6) U vremenu rasta BDI-a od prvog dana ljeta do ATH (nešto manje od 5 mjeseci) dionica ATPL narasla je s 1650 kuna na 3300 kuna, tj. točno za 100 %.
7) U vremenu rasta BDTI od prvog dana ljeta do ATH (također nešto manje od 5 mjeseci) dionica TNPL narasla je s 375 kuna na 1250 kuna, tj. za 233%.
8) Ovdje je bitno za napomenuti da je ATH BDI-a u apsolutnom iznosu (TCE) bio izraženiji nego BDTI.
9) Naravno nakon svakog vrhunca dolazi do neminovnog pada.
10) Mjesec dana nakog ATH tankerskog indeksa imamo korekciju BDTI od 28 %. 17/12/2004 iznosi 2290. U istom periodu (mjesec dana od ATH BDTI-a) dionica TNPL prolazi kroz korekciju od 18.5 % (sa 1250 na 1020).
11) Nepuna 2 mjesea nakog ATH BDI-a imamo korekciju indexa od 33 %. Današnji index iznosi 7336. U istom periodu dionica ATPL prolazi kroz korekciju od cca 18,5 % (sa 3750 na 3050).
12) Nakon 17/12/2004 BDTI index i dalje nastavlja padati i svakim danom tone sve dublje sve do 31/01/2005. Na dan 31/01/2005 BDTI je 1357, a korekcija indeksa od ATH iznosi 57 %.
13) Međutim, u vrijeme korekcije BDTI indexa sa 28 % na 57 % od ATH dionica TNPL rasla je, a ne padala. I to 80 %. Vrijednost dionice 31/01/2005 iznosila je 3800 kuna. Vijesti objavljene o kupnji novih brodova i prodaji starih već su bile objavljene kroz 2004-u prije ovog rasta, a financijsko izvjesce izašlo im je nakon rasta, tako da ni jedno od toga nije utjecalo na rast.. Koje li opet koincidencije, i ATPL prodaje stare, a u fazi je naručivanja novih brodova.
14) Ostalo je povijest, TNPL danas je 6700, a dotakla je i bila preko 8000 kuna, što je 550 % (odnosno 740%) više od vremena kad su se tresle gaće zbog pada BDTI indeksa, kao što se danas mnogima tresu zbog pada BDI.
15) Pod točkom 15. forumaši su slobodni izvesti svoj zaključak iz ove analize, odnosno mišljenje dali je povijest učiteljica ili nije.
Moje mišljenje je da je bit posta je pod točkom 8 i da za ozbiljnog investitora nebi smjelo biti straha, kako za ATPL tako ni za JDPL.
U prilogu kako je slikovito izgledao tankerski index.
Uspješno ulaganje temelji se na ispravnoj prosudbi investicije, na kupovanju u trenutku kada je cijena investicije manja od svoje prave vrijednosti, i na strpljivom čekanju da cijena ponovno dostigne ili prijeđe pravu vrijednost, jer prava vrijednost uvijek pobjeđuje. Problem većine ljudi je taj što ne razlikuju cijenu od vrijednosti i misle da je to isto.’
Leon Richardson, Investiranje Dio I. Zlatna pravila uspješnog ulagača
Evo, pa malo promislite.
Još par ovakvih istresanja i onda će mene poklopiti. [cool]
Nov sam u brodarskoj familiji i jako sam tvrdoglav. Kada se primim neke dionice, ne puštam ju tako lako.
Ušao i dokupio između 730-716kn, a sada fino čekam na dokupu oko 600kn. Ja sam spreman. “Bring it on!” [cool]