@ “LUZER”
Štopali su cijenu iz razloga što im je to dionica za rast/prinos u 2008. godini. Trenutno traje ukrcaj prijatelja HPB investa i/li njihovih malih fondova (kojih HPB ima napretek). Ne znam kako drukčije objasniti da je HPB dionički prodao par stotina komada u ponedjeljak (osim da zaštopa malo cijenu koja je u jednom trenutku skočila do 769kn -> a u ponedjeljak je bila 2007. godina 🙂 )
A kad jednom bude gotov ukrcaj pajdaša, rast će biti takav da se nitko neće snaći. Recimo +10% dva-tri dana zaredom. Do tada skupljajte u tišini kao i oni.
Radilo se o malim količinama ali uspjeli su uštopati …. [thumbsup]
Ništa, treba iskoristiti situaciju i nadokupiti.. [cool]
Radilo se o malim količinama ali uspjeli su uštopati …. [thumbsup]
Ništa, treba iskoristiti situaciju i nadokupiti.. [cool]
“Netko” je zaštopao i 18.12., jednako kao i 31.12.; otvaranje nisko, pa skok do cca. 760, i onda close na nižoj razini, nakon čega slijedi par dana stagnacije i pada.
Bravo dečki, samo tako naprijed sa konstruktivnim komentarima. Odmah se rado pridružujem.
Obzirom na povezanost nekih naših brodarskih kompanija s ključnim ljudima u vladi ne bih isključio mogućnost privatizacije po principu ”kupi Jadroplov – dobiš 20% subvencije za novogradnje u hrvatskim škverovima za narednih 5 brodova”.
Dok se to ne realizira kratko bih nešto prokomentirao:
Uspoređujem malo činjenice i psihologiju ulagača u brodarske dionice pa dolazim do zaključka da je masa ulagača u dionicama bez neke čvrste osnove. Primjera radi, na temi Atlantske plovidbe širi se neka negativna vibracija zbog pada BDI, dok je kratkoročni rast tankerskog Baltic Indexa (BTI) prouzročio pozitivnu euforiju na temi Tankerske Plovidbe. Dobar tankerski market je trajao 20-ak dana što je dovoljno da se napravi jedno ili nijedno putovanje, a već danas ni jedan tanker na spotu im ne posluje sa dobiti. Mislim da se masa ulagača razboli kad vidi minus ispred BDI (ili BTI) indexa, a da zapravo ne ide dublje od toga u analizu.
Parelele radi, usporedbom današnjeg Panamax Baltic indexa (Atlantska) i time charter ekvivalenta zarade Aframaxa u Mediteranu (Tankerska) dolazimo do toga da 50% manji brod (Panamax Atlantske) zarađuje 300% više od Aframaxa Tankerske.
Slično možemo primjeniti i na usporedbu tipičnog Jadroplov broda (handymax od 44.000 tona) i Aframaxa Tankerske. Gotovo 3 puta manji brod Jadroplova (jeftiniji, manje sofisticiraniji itd…) danas zarađuje 250% više od Aframaxa Tankerske.
A nalazimo se u doba godine kad je pojačana potražnja za tankerskom tonažom, a kada dry crgo tradicionalno malo uspori. Znači, realno je očekivati i bolji skor u korist Jadroplova.
Analitički su stvari više nego jasne, ali očito pshologija ulagača ne želi ulaziti u analizu.
Stoga, strpnjen – spašen. Stvari će doći na svoje. Prije ili kasnije.
Hvala ti, Derby, na ovim objekcijama, veoma su korisne i umirujuće![smiley]
Kolega, uvjeren sam da nema razloga za uznemirenost. [thumbsup]
Evo još malo o prospektima za 2008:[thumbsup]
Dry-Bulk Shippers Are on Sail
By Naureen S. Malik
Word Count: 932 | Companies Featured in This Article: Diana Shipping, Genco Shipping & Trading
DRY-BULK-SHIPPING STOCKS HIT SOME ROUGH seas late last year, but barring a U.S. recession and global slowdown, they should be in for smoother sailing in 2008.
While companies across the sector are poised to benefit, two standouts are Diana Shipping and Genco Shipping & Trading. Both shippers will acquire new vessels and will have the opportunity to lock in higher contract rates this year. That would provide the company and investors with reduced earnings uncertainty despite an iffy economic outlook.
After roughly tripling from their lows in early 2007 to their peaks at the end of October, Diana and Genco …
…Kolega, uvjeren sam da nema razloga za uznemirenost. [thumbsup]
A bit će još manje kad Don F.Bulić krene iz dry docka u Fangcheng na utovar.Volim kad taksimetar radi……
Činjenica da je ATPL prodala 24 godine star handy za 32 mil $ potvrđuje da cijene brodova nisu pale ni za mrvicu u razdoblju u kojem su dry bulk indeksi pali 20 – 25 %.
To znači da je NAV JDPL i dalje oko 1.000 (a čak ni korigirani nije puno niži).
Još samo da uprava učini nešto s onim cashom na kojem sjedi….Bilo bi dobro napraviti swap uprave s onom ULPL-a samo na 2 mjeseca……
Mislim da je Techman nesto pricao da drzavne firme moraju proci pravu kalvariju da bi poduzeli nesto (propisi)… evo bas sam gledao cijene i da bi rijec rekao…
governor: ” …Kolega, uvjeren sam da nema razloga za uznemirenost. [thumbsup] ” A bit će još manje kad Don F.Bulić krene iz dry docka u Fangcheng na utovar.Volim kad taksimetar radi……
Trebao sam ga ranije spomenuti – izlazi sutra i za par dana je na ukrcaju !
Još da se ugovori nova vozarina za Trogir…..
Činjenica da je ATPL prodala 24 godine star handy za 32 mil $ potvrđuje da cijene brodova nisu pale ni za mrvicu u razdoblju u kojem su dry bulk indeksi pali 20 – 25 %. To znači da je NAV JDPL i dalje oko 1.000 (a čak ni korigirani nije puno niži). Još samo da uprava učini nešto s onim cashom na kojem sjedi….Bilo bi dobro napraviti swap uprave s onom ULPL-a samo na 2 mjeseca……
Ne mogu se po znanju o brodarima usporedjivati s nekim clanovima foruma, ali sam imao malo vise vremena zadnjih dana, pa sam pokusao izracunati NAV za flotu Jadroplova (nisam korigirao za PD ugovore koji se spominju). Koristio sam informacije o zakljucenim cijenama pri kupoprodaji brodova s raznih brodarskih linkova koji se ovdje cesto citiraju.
Uglavnom, NAV za flotu JDPL mi ispada 1024 kune (1USD=5 kuna). Nisam gledao zaduzenja, cash, ni nekretnine…