Kao što čujete, NAV 940, a drugi se brodari trguju na 1.5 NAV-a.
Koliko čitam sljedeća godina je perspektivna, Kina će uvoziti još više sirovina.Brodari trljaju ruke.
Vidjeti ćemo, trbalo bi biti dobro…
Dokup na ovoj cijeni je vrlo prihvatljiv…
Ja sam se nakupovao na 500 pa se novaca nema…
Vlad111, Imam i ja jedno pitanje. Zasto dionice firmi koje posluju u ciklickim industrijama ikada mijenjaju vrijednost? Ako svi znamo da vozarine/cijena sirovina itd. imaju brijegove i dolove, zasto bi netko platio cijenu brijega, kad zna da ce prije ili kasnije doci dol. Zapravo, te dionice bi trebalo skinuti s burze.
na burzi trguje jako mnogo nedovoljno upućenih ljudi.
forumi kao ovaj mjesto su gdje takvi ljudi skupljaju informacije.
neobjektivni prikazi-drukanja, dovode ih u zabludu: povjeruju da će dionice rasti zauvjek.
a to nigdje i nikad nije tako, pogotovo u cikličkim gospodarskim sektorima.
prave “growth” firme ne pripadaju cikličnim sektorima: one pokazuju konstantan višegodišnji rast prodaje i prihoda. upravo stoga što većina upućenih investitora/špekulanata očekuje konstantan budući rast vrijednosti dionica ovakvih firmi (što se, dakako, ne mora i desiti), tržište honorira ovakve dionice prihvaćanjem relativno visokih multipla (p/e,p/b,p/s,ev/ebitda,ev/s i dr.). u slučajevima ovakvih dionica ne nazire se izvjestan pad prodaje i prihoda u narednih nekoliko godina pa cijena opravdano raste. ako, pak, dođe do stagnacije ili pada prodaje i prihoda, i vrijednost ovakvih dionica drastično pada (i do 90%).
firmama koje pripadaju cikličkim sektorima može se procijeniti trenutak pada/rasta prihoda i dobiti. procjena se temelji na povijesnim podacima o trajanju ciklusa pada/rasta vrijednosti dionica. ovakve procjene nisu apsolutno pouzdane. no, ako se temelje na matematičkim modelima povijesno zabilježenih vrijednosti prihoda/dobiti/cijena dionica, onda imaju statistički značajnu pouzdanost.
sektor brodarskih firmi jest cikličan, ciklusi rasta/pada vozarina (time i vrijednosti dionica) jesu predvidivi. obzirom da veliki broj ulagača s ovim nije upoznat, oni ulažu u ovakve firme povećavajući pritisak strane kupnje- cijena raste. upućenim investitorima odgovara ovakav scenario, jer im omogućava kapitaliziranje dobiti u pravom trenutku, prije početka ciklusa stagnacije/pada prihoda/dobiti/cijena.
neupućeni investitori koji imaju ovakve dionice često ostanu zatečeni i ne prodaju svoje dionice na vrijeme; neupućeni investitori koji nemaju ovakve dionice, a smatraju da je pad cijene prilika za dokup, kupuju dionice od upućenih investitora koji kapitaliziraju dobit. i zbog toga kratkoročno, ponekad i dugoročno, gube.
naravno, osim samih ciklusa rasta/pada prihoda i dobiti postoje i drugi “okidači” početka pozitivnog ili negativnog trenda vrijednosti dionica firmi iz cikličkih sektora, no to je neka druga i opsežnija priča…
Zadnjih 7 dana…
uf i ja dva sa liste imam
iz gornjeg razreda[smiley9]
Zadnjih 7 dana…
imam samo JDPL …. [smiley6] s te liste 🙂
Cit: …firmama koje pripadaju cikličkim sektorima može se procijeniti trenutak pada/rasta prihoda i dobiti. procjena se temelji na povijesnim podacima o trajanju ciklusa pada/rasta vrijednosti dionica. ovakve procjene nisu apsolutno pouzdane. no, ako se temelje na matematičkim modelima povijesno zabilježenih vrijednosti prihoda/dobiti/cijena dionica, onda imaju statistički značajnu pouzdanost……….
Hvala.Impresioniran sam.Vratio si me u školske klupe.
Usput – što se dogodilo s “nosom za investiranje” ?
Nisam čuo da su najbolji matematičari i statističari najviše zaradili na burzi.
Još je Newton govorio nešto o tome , a i Einstein , koliko se sjećam……..
Kad već nema Basila…
Zaključeno ovaj tjedan.
Carpathia (39,443 dwt, 2003 built), Flag LIB, 2,824 teu (2,030 teu homogenous, 554 plugs, cellular, gearless, 24/95), extension 3 years, $27,100 daily. (Hapag-Lloyd)
Shipping-Land 6 (45,712 dwt, 14/24.5L 14/24.5B, 1995-built) delivery USG Nov 26-30, redelivery Spore/Jpn Rge, $80,000 daily. (Raffles)
Halis Kalkavan (37,096 dwt, 13/24L, 1984-built) delivery Recalada Nov 29-30, redelivery S Africa, $59,000 daily plus $315,000 ballast bonus. (Noble Chart)
Pontonostos (28,470 dwt, 13/20L, 1990-built) delivery Sakata Nov 27-30, redelivery Spore/Jpn Rge, $41,000 daily. (AWB Melbourne)
Andre (27,836 dwt, 14.40/22.10, 1995-built) delivery Montevideo Nov 29-Dec 5, redelivery Algeria, $4Global Ocean (45,600 dwt, 14.25/31L, 1997-built) delivery Huelva spot, redelivery worldwide, 3 months, $56,500 daily. (Oldendorff Carriers)
Alberto Topic (43,473 dwt, 13/22L, 1991-built) delivery Bilbao 14 Nov, redelivery UK Cont, $60,000 daily. (Western Bulk Oslo)
Cit: …firmama koje pripadaju cikličkim sektorima može se procijeniti trenutak pada/rasta prihoda i dobiti. procjena se temelji na povijesnim podacima o trajanju ciklusa pada/rasta vrijednosti dionica. ovakve procjene nisu apsolutno pouzdane. no, ako se temelje na matematičkim modelima povijesno zabilježenih vrijednosti prihoda/dobiti/cijena dionica, onda imaju statistički značajnu pouzdanost………. Hvala.Impresioniran sam.Vratio si me u školske klupe. Usput – što se dogodilo s “nosom za investiranje” ? Nisam čuo da su najbolji matematičari i statističari najviše zaradili na burzi. Još je Newton govorio nešto o tome , a i Einstein , koliko se sjećam……..
zar nisi čuo da najuspješnije fondove na usa tržištu vode upravo matematičari i statističari?
p.s.
post nije bio upućen tebi.
…… ” zar nisi čuo da najuspješnije fondove na usa tržištu vode upravo matematičari i statističari? ………….[/quote]
Trebalo bi ih hitno dovesti da izračunaju rezultate izbora , pa da znamo čuvati cash za ponedjeljak ili ne…….