Kupnja Cijena
38 795,00
17 792,00
20 791,00
40 790,00
19 789,00
Cijena Prodaja
805,80 36
806,00 25
809,89 25
809,99 138
810,00 119
Izgleda da ćemo opet dolje
Evo i za drage kolege s JDPL, novo tjedno izvješće…
FI za 3.Q stiže 14. ili 15., svakako ne ranije.
Alamo: ” Evo i za drage kolege s JDPL, novo tjedno izvješće… ” FI za 3.Q stiže 14. ili 15., svakako ne ranije.
Ima li kakvih nagadanja?
Kolege Da bi izbjegli price o nazivima brodovlja obzirom na velicinu, evo nekih “sluzbenih” stajalista……
Vidim da je opet aktualno prepucavanje o veličini brodova, pa mi vrag neda mira da malo ne prokomentiram. Nedavno sam i sam bio akter tih prepucavanja na ATPL forumu, a zadnje što sam dobio od jednog od kolega je ovo dolje:
navod
kolega, mene nit’ ste zbunili nit’ naljutili, samo mi je smijesno da se igrate velikog strucnjaka, a ne znate sto je supramax.cini mi se da su ti razliciti nazivi zbunili vas!!
vidim da ste prokopali netom i nasli zanimljivosti i naucili sto je sto.to je dobro.
evo vam jos malo:
“Vessels utilised for transport of dry bulk cargoes are usually classified into four categories based on their carrying capacity in deadweight tons (DWT)
(i) handysize (10,000-39,999 DWT)
(ii)handymax/supramax (40,000-59,999 DWT)
(iii) panamax (60,000-99,999 DWT) and
(iv) capesize (higher than 100,000 DWT)
kraj navoda
Ne bih se htio nastaviti na prepucavanje s kolegom čije postove zapravo cijenim, ali ako pogledamo ovu klasifikaciju i onu kolege Maita onda vidimo da se razlikuju. Kao što se i razlikuju mišljenja Bosuna i Toknezea.
Eto stoga ću ja malo prokomentirati bez ikakvog konzultiranja interneta, onako iz glave.
Kad sam započinjao svoju pomorsku karijeru koncem 70-ih konstantno sam plovio na panamaxima i lakerima. Tadašnji panamaxi su bili veličine oko 50-60.000 mt, a lakeri 18-20.000 mt. Lakeri su zapravo bili handysize brodovi dodatno opremljeni za plovidbu u Velikim jezerima. Pod handysize brodove još su spadali bulkovi do 22-24.000 kakvi su onda bili popularni (fortune type i sl). Brodovi od 35-37.000 bili su klasični handymaxi (vrlo popularni bili su future type). Zašto ovo pišem? Zato što neki od tih brodova još i dan danas plove. Samo što su u međuvremenu promjenili kategoriju. Tako sada te nekadašnje klasične handymax brodove stavljamo u grupu klasičnih handysize brodova. U međuvremenu početkom 90-ih počeli su se praviti brodovi od 40-45.000 mt koje smo nazvali handymaxi, a kad su se početkom ovog tisućljeća počeli praviti moderni brodovi od 50-55.000 onda više nije bilo smisla proširivati handymax kategoriju (a panamaxi su već bili na 75.000) već se oformila nova kategorija tzv. supramaxa. Koincidiralo je i sa serijom brodova Diamond 53 i Diamond 34 (53.000 mt i 34.000 mt), tako da su u Diamondi 53 postali klasičan supramax, a Diamond 34 klasičan handysize. U međuvremenu naravno ni lakeri nisu mirovali (maksimizirana je veličina po dužini, širini i gazu) tako su da moderni lakeri danas brodovi od 28.000 mt. Panamaxi danas se već prave preko 80.000 (vidi novogradnje ATPL).
I onda koja kategorizacija je službena? Koja je točna?
Primjerice, kolega koji me dobro oprao kaže da su Panamaxi od 60-99.999 mt. Ja tvrdim da većih od 85.000 mt nema. U Maitovoj podjeli nema Supramaxa…
Za onoga tko se opredjelio pratiti BDI i ostale Baltic Exchange indexe mislim da treba se treba držati i njihove kategorizacije brodova. Stoga u prilogu malo o povijesti kreiranja indeksa i veličini brodova.
Kolega Derbyshire, pratim Vaše postove već duže vrijeme i mislim da ste najupućeniji u temu, te Vas stoga pitam za mišljenje o JDPL narednih dana.
Hvala
Josipe očito nigdje. Ovo sa Jadroplovom je stvarno čudno, Jel ima netko neko suvislo objašnjenje?? Derbiyshire, Fazene, Techmane ovdje mislim na vas.
Ovo je najcudniji tjedan od kad sam na burzi, no svakako JDPL se dobro drzi
cak ODLICNO ak se usporedi sa ATPL koji je znatno pao u odnosu na ATH koji je imao
recimo da je ovo neka duuuuga korekcija
Iskreno, jedva cekam da prodju izbori pa da znam na cemu sam
meni se ćini da Vi kolega dobro znate šta držite kao i mi ostali ali ono što ne znamo je gdje završava priča sa JDPL ove godine – potencijal je tu a kolega Derb… je jako dobro nam svima pokazao vrijednost flote, točnije imovine (NAV) – hvala mu i zato smo svi jako optimistićni jer je budućnost obečavajuća.[smiley2]
Josipe očito nigdje. Ovo sa Jadroplovom je stvarno čudno, Jel ima netko neko suvislo objašnjenje?? Derbiyshire, Fazene, Techmane ovdje mislim na vas.
Mamite me, mamite ali nedam se! Istina zrak je nesto cisci. Procitajte Platou za 10 mjesec, natocite si pivusu ili gin – tonic i naoruzajte se strpljenjem.