…..Greek drybulk shipper DryShips Inc. said Tuesday its third-quarter earnings ballooned, beating Wall Street’s expectations, on soaring charter rates for its vessels……
Voyage revenue more than doubled to $150 million from $60 million in the prior-year period………
The company earned $103.5 million, or $2.92 per share, compared with $3.5 million, or 11 cents per share, in the year-ago quarter……….
Adjusted to exclude a one-time gain from the sale of two vessels, the company earned $84.3 million, or $2.38 per share……..
DryShips attributed its soaring profit to the number of its vessels operating in the spot market, where charter rates have skyrocketed in the past year……..
Malo sam ispremiješao originalni post da bude lakše pratiti bitno.
Jedan od veterana brodarskih foruma (mislim Shogun) je svojevremeno već rekao da je DryShips orijentiran na spot market i to se iz rezultata lijepo vidi.
Prihodi su mu narasli 150 % (sa 60 na 150).
Otprilike toliko su u istom razdoblju 2007. u odnosu na 2006. narasli i indexi BCI i BPI.Takva korelacija jasno ukazuje na spot (prihod prati kretanja tržišta u približno realnom vremenu).
To je – uz približno iste troškove -prouzročilo porast dobiti od 2300 % (sa 3.5 na 84.3) !!!
Ova zakonitost kod dry bulkera – da jedinica porasta prihoda (vozarina) odbacuje puno više jedinica porasta profita (jer troškovi ne rastu ili ne rastu ni približno istom brzinom) se u gornjem primjeru savršeno lijepo vidi.
Kod ATPL su stvari “prigušene” drugačijom politikom chartera , kao i drugim djelatnostima sa različitim stupnjevima odnosa prihoda i troškova.Kod JDPL se s druge strane radi o mixu dry-bulkera i kontejneraša , čiji se indeksi ne kreću jednako.
U praksi se zato efekt porasta/pada indeksa vozarina ne vidi odmah.Međutim , on djeluje “sa zadrškom” i iskazuje se kad-tad , jer je najbitniji po ukupni prihod navedenih brodara.Ranije smo na ovom postu pokušali pratiti taj odnos.Mišljenja o “kašnjenju” prihoda u odnosu na kretanje indeksa (BPI , BSI , BHSI) su od 6 (Bosun , moja malenkost) do 15 mjeseci (Hogar).
Mislim da kretanje prihoda ATPL u 3Q to i pokazuje (68 % prihoda dolazi iz brodarstva).Rast prihoda nije tako dramatičan i tek počinje odražavati blagu uzlaznu liniju kretanja indeksa u 4.Q 2006/1.Q 2007.
Pravo tek slijedi , jer su indeksi od početka 2.Q 2007. do danas narasli cca 100 %.!!
Zbog toga kapa dolje Hogaru ,koji je još davno ustvrdio da zbog gore objašnjenog zaostajanja dobiti za indeksima nemamo što brinuti još duboko u 2008. godinu.
Kad izađe FI za JDPL bit’ ćemo još pametniji.
Suvisli su komentari apsolutno dobrodošli.
danas BDI +0,65% ( +69) , BHSI – 1,05% (-33)
Trenutno svjetskim vodama plovi nešto sitno preko 600 Handysize tipa brodova (što je nešto sitno ispod 45% ukupnog handysize brodovlja) koji su stari između 23-27 godina.
Podatci s kraja prošlog tjedna pokazuju da u knjigama narudžbi za takve tipove brodova stoji ugovoreno 524 broda (neki s isporukom čak u 2013toj !!).
Računajte kolika će količina tog brodova biti povučena iz uporabe (neki bi već ziher odavna bili izrezani da nije ovakav jak market) a kolika isporučena u narednih 5 godina, pa hoće li generalno biti manjak ili višak ponude u odnosu na trenutnu.
Također, s demand strane, treba uzeti u obzir stanje u lukama u skorijoj budućnosti i zakrčenost istih dok se znatno ne prošire kapaciteti. Dakle, veći će brodovi i dalje biti češće “zarobljeni” po lukama što će držati potražnju za manjim brodovima barem na nekoj pristojnoj razini.
Eto, to vam je ukratko i šturo odrađena globalna ponuda brodovlja kakve većinom ima naš Jadroplov u floti (znam da su brodovi jdpl ipak nešto veći od 40k DWT i do to i nisu baš handysizeovi, no ja to računam kao handy-e, a ne kao handymaxve koji su po meni samo oni preko 50k DWT).
Hoće se netko drugi pozabaviti kakva bi mogla biti potražnja za handyima i promet robom koju oni većinom prevoze (cement,…) u narednih 5 godina, ili da i ja to?
Srdačan pozdrav
Eto, to vam je ukratko i šturo odrađena globalna ponuda brodovlja kakve većinom ima naš Jadroplov u floti (znam da su brodovi jdpl ipak nešto veći od 40k DWT i do to i nisu baš handysizeovi, no ja to računam kao handy-e, a ne kao handymaxve koji su po meni samo oni preko 50k DWT). Hoće se netko drugi pozabaviti kakva bi mogla biti potražnja za handyima i promet robom koju oni većinom prevoze (cement,…) u narednih 5 godina, ili da i ja to? Srdačan pozdrav
Bulkovi u floti Jadroplova su handymaxi, ovi preko 50k su supramaxi.
danas BDI +0,65% ( +69) , BHSI – 1,05% (-33)
Nema veze ali ode to na 750kn , vidimo sutra …, nazalost ja kao i proslim postovima kazem imam i kupio po 800 kn, vidite sta se desava … s tržištem , a mislim da nije kraj, bude jos gore…..( dole cijena … cca …6xx).
falco: ” danas BDI +0,65% ( +69) , BHSI – 1,05% (-33) ” Nema veze ali ode to na 750kn , vidimo sutra …, nazalost ja kao i proslim postovima kazem imam i kupio po 800 kn, vidite sta se desava … s tržištem , a mislim da nije kraj, bude jos gore…..( dole cijena … cca …6xx).
ne panicari. Ako padnu brodari oslo cijelo trziste k vragu. A tada ti je ionako svejedno[smiley2]. Mozda se i nacekas za rast (iza nove godine) s obzirom koliko se tu daytradera okupilo….al kad ga docekas….
PS moj konacni ulaz je na 798. Ja ne panicarim, ja eliminiram (carape praznim za dokup), cekam. Ako padne, evo me u dokupu, ako naraste, super.
Nema veze ali ode to na 750kn , vidimo sutra …, nazalost ja kao i proslim postovima kazem imam i kupio po 800 kn, vidite sta se desava … s tržištem , a mislim da nije kraj, bude jos gore…..( dole cijena … cca …6xx).
eto…upravo tako pisu i razmisljaju oni koji zele brz nacin zarade novca….pitam se dali kolega uopce znate sta ste kupili
Kako svi prate amerikance kada su u minusu, a kada je plus onda ne ide i kada guraš…………………[smiley4]
Nemam dionice JDPL, ali imam od ATPL……… Pozdrav
Bulkovi u floti Jadroplova su handymaxi, ovi preko 50k su supramaxi.
Meni nisu. Ja ne priznam supramaxe. Do 50k su mi handysizei, preko su handymaxi, i točka. 🙂