U prilogu izracun NAV-a.
.
P/NAV je trenutno oko 0,32.
I na to da dodamo recimo ovu malu zaradu od 1mil.e iz q4/23, da vozarine ne rastu … to je na godišnjoj razini cca 2,5eura dobiti po dionici.
Ide se ove godine u izgradnju ro ro trajekta na elektricni pogon..i prošle godine najam za plinaše je bio 390 000 dolara mjesečno..ove će biti 415000 dolara mjesecno a iduce 420 000 mjesecno 1+2 opcijski ugovor..to je 500 000 dolara vise ce ove godine uprihodovat plinaši nego prošle..još da Split nije zapeo u brodogradilistu 5 mjeseci..bili bi u plusu i proslu godinu..Deda to odlično handla..
Pa taj ro ro će pozobati svu zaradu na kraju. Onda ćemo to pravdati kao investiciju a love nema. Cijena sa 2 plinaša i bez njih uvijek isto 🙃🙄. Kupe 2 broda 8 milja eura ispod cijene, voze sa kramama Turska staro željezo, pa crno more žito, sad prolaze kroz Suez. Hvale se ludorijama i onda zarada milju eura. Da se dogodi sr…e i sa ovih smrdljivih 9 eura bi pali na 2 u roku keks. Deda to vodi predobro kako je bilo prije, ali kad si na lošem glasu nema ti pomoći bez da prikažeš vrhunsku dobit. Keš, dobit, lova, parica, milje eura na računu to se gleda, divka, zarada, narodno veselje kao na atpl što je bilo. Kasnije posuđivanje i zaduživanje dokapitalizacija prodaja brodova teška banana to nikoga nije briga. Deda daj nam da se veselimo 😎🥂
Šalu na stranu, ne pritisnu li Ivicu da zbog političke odluke proda firmu, do kraja godine uz ovakav rast vozarina te tržišne pokazatelje cijena bi mogla x2.
Vjerovatno će ići dokap jer za ro ro brod im treba 40% učešća sa vlastitim sredstvima kojih sada nemaju..ali opet kažem..solidne vozarine..veća zarada na plinašima..plovidba sa visokim premijama(CRNO I CRVENO MORE)ali da će im drzava to dat ispod 15 eur..cisto sumnjam..agram kupuje skoro svaki dan..mali je free float..može se cijena sa par milijuna dobro kontrolirat..a ko stekne preko 50% svakako će morat dati ponudu i za cerp i za ostale dionicare po ponderiranoj cijeni gledajuci zadnja 3 mjeseca trgovanja..tako da mislim da ce to ici vrlo.brzo preko 10 eur..mislim kad se sve uzme u obzir da je 15 eur po dionici fer cijena..ali ako cijena na burzi bude i veca..morat ce po toj cijeni dati ponudu za preuzimanje..u svakom slučaju bit ce zanimljivo jer su u igri osim tankerske i turci..
Najveća pozitiva od nabrojenog je ako su turci u igri, vidjeli smo “naše” kako to odrade. Svaka konkurencija je dobro došla, ako nema nadmetanja nećemo vidjeti 15. Nije vrijeme za dokap dok se ne potpišu bolji ugovori i spoje 2 pozitivna kvartala uz ovaj rast vozarina. Tada deda može da bira… Vidjeli smo prije koji dan kako sa 8 na 10 cijena u danu odradi sa 100k. Valjda će se malo prodrmati učmalost.
Deda je izjavio da su u igri uz tankersku i turci i neki strani fond..treba im dokap radi svježeg kapitala..zato je Pavić gunđao da su zaintetesirani ali ne po precijenjenoj cijeni..zagrizli su a imaju konkurenciju..letit će perje na ovoj dionici😁
Piše u izvješću..doduše to su podaci za brod Vis..valjda ovaj drugi ima još bolji ugovor..uđite na zse..pa na objave izdavatelja..pa u tražilicu jdpl..i pročitajte cijelo izvješće..tu je i prognoza za BDI ..investicije..likvidnost..hipoteke..sve piše
U ožujku 2021. je počeo onaj streloviti rast ove dionice. U sedam mjeseci je cijena porasla oko 550%. P/NAV je tada iznosio 0,41. Vozarine su počele snažno rasti pa onda posljedično s njima i vrijednosti brodova. Do tada se firmim bio predviđao stečaj, interesa za dionicom nije bilo gotovo nikakvog, dionicom se trgovalo u posebnom režimu.
.
U lipnju 2021. tadašnja uprava je raspisala dokap po 25 kn. Tržišna cijena dionice je tada zbog toga pala sa 54 na 33 kn. NAV je tada bio oko 60 kn, što znači da je uprava planirala dokap napraviti po P/NAV od 0,42. Znamo šta se dalje događalo – dokap je poništen i Uprava je smijenjena. Osobno sam bio involviran u postupak dokapa pa znam dosta detalja oko tih događaja. Tadašnja uprava je smijenjena jer su htjeli Tankerskoj plovidbi omogućiti sramotno/kriminalno jeftino preuzimanje, da parafraziram novog predsjednika uprave Pavlovića. Kažem, tadašnji NAV je bio oko 60 kn, tako da je taj tadašnji P/NAV od 0,42 okarakteriziran kao sramotno nizak.
.
Dakle, u svjetlu svih ovih događaja prilično sam uvjeren da novi dokap ili prodaja neće ići po takvim sramotno niskim valuacijama. Firma je danas bitno stabilnija, tržište je bitno perspektivnije, Pavlović je tu napravio puno dobrih poteza. Ako su tada zbog pokušaja naštimavanja sramotno jeftinog preuzimanja “padale glave” i Pavlović je postavljen da tu napravi reda, ne vidim da će se takva priča opet ponoviti. “Call me crazy”, ali vjerujem Pavloviću da to neće dopustiti, to bi bio njegov osobni poraz, to mu definitnivno sada pod stare dane ne treba.
.
Da rezimiram, tadašnji pokušaj dokapa po P/NAV 0,42 je okarakteriziran kao sramotno nizak i zbog njega su padale glave. Za usporedbu, ovaj dokap gdje je Uprava ATPL-a pogodovala Tankerskoj je prošao po P/NAV 0,70. Valuacija JDPL-a je trenutno P/NAV 0,33, sa tendencijom daljnjeg rasta. Dakle, cijena ove dionice je trenutno 21% niža od cijene iz tadašnjeg poništenog dokapa, odnosno 52% niža od cijene iz ovog naštimanog dokapa ATPL-a. To bi reklo da prostora za rast cijene definitivno ima, čak i uz strah oko pogodovanja u nekom novom dokapu. Ja sam ovdje dodatno optimističan jer predviđam dobru godinu za bulk tržište, što će reći da kako vrijeme bude odmicalo vozarine će rasti i materijalizirati se u vidu povećane profitabilnosti i posljedično rasta vrijednosti brodova (čemu već svjedočimo iz tjedna u tjedan), tako da će ova targetirana “worst case scenario” valuacija P/NAV od 0,70 značiti sve veću cijenu dionice… to je trenutno “pomična meta”.
.
Da zaključim priču, mislim da je ovdje trenutno risk/reward prilično dobar. Ova izuzetno niska valuacija, povijesni kontekst poništenog dokapa i tržišna perspektiva ove branše “garantiraju” da cijena sa ovih razina više neće padati. Potencijal rasta, sa druge strane, mislim da je ovdje priličan, tj. na minimalno tih 0,70 P/NAV, što trenutno znači cijenu dionice od cca 18€, dakle rast od minimalno 100% na današnju cijenu dionice. To je moj osobni trenutni target. Kupovao sam ovu dionicu zadnjih nekoliko tjedana, nikoga ni na što ne nagovaram.
Uz ove pozitivne i svakako vazne fundamentalne elemente ne treba zaboraviti ni na TA, meni je to vazan alat prilikom investiranja. Stavio sam neki dan graf JDPL na temi TA, ali taj dan je bas bio krepucnuo forum pa moj post nije bio uredno evidentiran. Sada vidim da je objavljen pod imenom Poslovni.hr, ali nije tema vidljiva na prednjoj strani… Koga zanima ce ga potraziti.
Da..ima dosta elemenata koje upućuju da ce dionica up..meni je ulaz 8,70 a target cca 15..mada mi i to izgleda nisko..i moja je procjena da ce vozarine up a s njima i cijena jdpl..stvarno je cijena dionice prejeftina..
Zašto mislim da ce ovdje sve biti transparetno..pa zato što privatizacije sada prati neko iz Eu..vidite da moraju dodatno aplicirat za Eu sredstva (ro ro brod)zbog toga što su posao htjeli namjestiti hrvatskom brodogradilištu..nema više muljaže..idući natječaj za Eu sredstva ..ponuda ide i ostalim europskim brodogradilištima i jdpl sudjeluje sa 40% svojim kapitalom..nije deda lud pa da pod stare dane bude na udaru EPPO a zbog podilaženja tankerskoj..zato sam uvjeren da će dokapitalizacija biti transparetna.još bolje ako u igru se uključe i turci i strani fond..onda ce ova cijena zauvijek ostati u prošlosti