Ovo je lijepo za gledati. Evo me u već dobrom plusu, što bi gđa Kera Decimalka izrazila postotkom na n-tu decimalu. 🙂
Malo je problem što su prometi još omaleni, ali za vjerovati je da će se postupno povećavati kako cijena bude rasla i kako BSI i dalje bude nastavljao bujati.
Panamax index +1,092 to 21,067$/day. Rising for 19th consecutive day. This is the second best Pmx index for this time of the year since 2009.
Ovo neće stati prema najavama za futurese. Jako zanimljivo, nisam mogao odoljeti da ne kupim ovih dana.
Tržište rasutog tereta: Kineska potpora gospodarstvu daje zamah i na tržištu prijevoza
Tržište suhog rasutog tereta poraslo je na najvišoj razini u 18 mjeseci, a mnogi tržišni delegati izjavili su da napori Kine da pomladi gospodarstvo zemlje, točniji njezin sektor nekretnina, također pružaju važan poticaj tržištu suhog rasutog tereta. U svom posljednjem tjednu izvješću brodski posrednik Xclusiv rekao je da je “BCI porastao za oko 78% u mjesecu studenom. Sektor Panamax nastavio je s oštrim rastom i zatvorio tjedan na 2.341 boda (najviša razina od kraja listopada 2022.), brojeći 17 pozitivnih zatvaranja zaredom i porasvši za oko 45% od 6. studenog 2023. Među manjim sektorima, BSI (za JDPL bitan), brojeći 16 neprekidnih pozitivnih dana, zatvorio je tjedan na 1.489 bodova, dosegnuvši najvišu razinu u posljednja 2 mjeseca, dok je BHSI porastao za 12% u tjednoj bazi i zatvorio tjedan na 670 bodova”.
Činjenica da su zalihe željezne rude u Kini pale na najnižu razinu u sedam godina – pojačale su prognoze cijena željeza. Kina je postavila ciljanu cijenu željeza na 140 USD/toni. Ovo također može opravdati pokretanje Capesize tržišta, budući da je “žeđ” za željeznom rudačom koja bi popunila male zalihe povećala kineski uvoz”.
”Nadalje – Xclusiv je dodao da je “osim Kine, još jedan razlog koji je mogao povećati ogromno povećanje u Capesize sektoru prometa bez presedana u južnoafričkim lukama. Gotovo 100 brodova čeka na vezi u južnoafričkim lukama – dok se Transnet, državna logistička tvrtka, bori s kvarovima i lošim vremenom. Zbog prometa bez presedana, Transnet je 20. studenog obustavio obradu kamiona koji su prevozili ugljen u Richards Bayu, što je također utjecalo na povečanje pomorske trgovine. Južnoafrička Republika je vodeći izvoznik željezne nafte i ugljena, s isporukama željezne rude i ugljena u vrijednosti od 6,7 milijardi USD odnosno 13 milijardi USD za 2022.
I konačno – problemi u Panamskom kanalu značajno produljuju dane unajmljivanja brodova
”Velika ograničenja Panamskog kanala pozitivno su utjecala na tržište rasutog tereta, budući da su ograničeni dnevni tranziti ograničeni na 18 brodova, a gotovo svi su kontejnerski ili brodovi za prijevoz plina. Većina drugih brodova pokušava zaobići Panamski kanal i dodati tonsko milje tržištu. MR tanker koji je unajmio Glencore i koji je prevozio teret goriva, kako bi izbjegao zastoje na Panamskom kanalu, radije je prošao kroz Maggelanov tjesnac, putujući duže oko južne točke Južne Amerike dodajući tisuće milja svoje rute. Neki unajmljivači umjesto da zaobiđu Panamski kanal, radije plaćaju premiju za prioritetno mjesto, dok je cijena izlicitiranih slotova gotovo 4 milijuna dolara”, zaključio je brodski posrednik”.
Rast vozarina se nastavlja i danas .
Već sad miriši jako dobra dobit na JDPL.
Čekamo da Vlada preuzme zasluge za vrhunsko upravljanje i dobit. Nema to veze za Kinezima. hahaha
Pisao sam na BDI forumu, ovdje cu ponovit.
Uz Ulpl i Atpl,dionicari Jdpl ce na rastu vozarina najvise profitirati na ovoj dionici.
Na ATPL neće, jer je cijena blokirana igricama Tankerske. Da nije toga, cijena ATPL bi već eksplodirala.
Možemo se nadati da će raja koja vidi da im cijena u ATPL čući, lovu prebaciti u JDPL. Jer ovdje je još uvijek ograničavajući faktor niska likvidnost.
Po meni, dobre vozarine će se zadržati možda i do sredine siječnja.
Sve tamo do pred Novu kinesku godinu.
Na koju foru ovdje tankerska može postati većinski vlasnik?kod atlanske je čudno da su im svi članovi uprave prodali dionice i to ispod cijene..kojom će se ovdje čarolijom doci do vecinskog udjela to.niko ne zna..
Na koju foru ovdje tankerska može postati većinski vlasnik?kod atlanske je čudno da su im svi članovi uprave prodali dionice i to ispod cijene..kojom će se ovdje čarolijom doci do vecinskog udjela to.niko ne zna..
Tko im je prodao, imate kakav link možda?