Načekat ćemo se da posegnu i za Jadroplovom. Budu, čim se malo financijski oporave od trenutnih akvizicija.
Nitko ne komentira FI? Gubitak je nažalost prilično gadan. Poslovni prihod 5,5M €, neto gubitak 3,0M €. Bilo je za očekivati da će u ovakvim lošim tržišnim okolnostima JDPL zbog starosti flote i većoj izloženosti spotu puno lošije proći nego ATPL, pisao sam već o tome. ATPL je prošla loše, ali JDPL još gore.
.
Čini mi se da neće ovdje više moći razvlačiti taj planirani dokap. Ustvari pitanje je koliko to razvlače svojom voljom sa idejom da ušminkaju mladu prije udaje, a koliko je to stvar možda činjenice da uopće nema zaniteresiranih strana za sudjelovanje u dokapu.
.
Ovdje je jedina dobra stvar što je vrijednost imovine još uvijek puno veća od cijene pa ima nekog “mesa”, ali to nikada nije dovoljno, važno je redovno poslovanje pokušati napraviti profitabilnim, ili barem smanjiti taj gubitak, tako da uopće živi mogu dočekati neka bolja vremena. Vrijeme je za riješiti se ovih prastarih i neučinkovitih brodova, smanjiti dug, ustabiliti poslovanje.
.
Kupnja LPG-ova se pokazala vizionarskim potezom (bravo za Pavlovića), ali ovaj biznis nije toliko profitabilan da bi mogao izvući ostatak flote koja stvara gubitke. Ovaj biznis je samoodrživ i dobar za osiguranje tekuće likvidnosti.
.
Zanimljivo je primijetiti koliko je JDPL u izvješćima transparentniji, objektivniji i iskreniji od ATPL-a. Pogledajte za primjer objavu sell&leaseback ugovora za jedan brod – JDPL je objavio sve moguće detalje ugovora, dao projekciju, naveo opcije i slično (prilog 1), do je ATPL za istu stvar samo dao obacijest kako je uspješno to nešto refinancirano (prilog 2). Strava. JDPL čak tu prvi prizna da će i 2024-a biti čupava jer se može očekivati da će rast flote biti nešto veći od porasta potražnje za brodovima. Bravo još jednom za Pavlovića, trebaju se Gospari na ovo ugledati.
Gledao sam neki dan graf za JDPL pa me slika podsjetila na jednu sličnu situaciju koju smo imali na ATPL krajem 2019. godine. Tada sam na ATPL izgubio puno novaca pa mi je taj graf ostao dobro urezan u sjećanje 🙂
.
Na ATPL smo tada imali rastući trokut, koji je uglavnom bullish pattern, osim kada nije. Dogodio se pak failed brakout i daljnji pad cijene. Na ATPL sam tada imao preveliku poziciju, bio sam slijep na ono što je bilo ispred mene, bio sam zaveden pričama o dobroj perspektivi ove branše (zvuči poznato?)… međutim, situacija se zagovn.la, likvidnost je nestala, i dok sam ja zbrojio 2 i 2 sam već bio zaglavio. To je česta pojava na našoj burzi kada se stvari zakompliciraju, likvidnost je ovdje veliki problem. Zato kod nas ili trejdaš i paziš na veličinu pozicije ili držiš poziciju do mirovine i uvjeravaš se kako treba biti dugoročni.
.
Danas sam ipak nešto malo pametniji, nešto sam u međuvremenu i naučio o ovoj branši pa mi to sada pomaže da se držim podalje od ovakvih situacija.
.
Nego, da se vratim na grafove. U prilogu su JDPL weekly i ATPL daily grafovi (JDPL je jako slabo likvidna pa tu dionicu u pravilu gledam na weekly razini). Možemo primijetiti veliku sličnost. Na JDPL trenutno vidimo nešto što bi moglo biti također failed breakout. Za sada to još uvijek ne mora biti slučaj, ali je dobro imati na pameti i ovu mogućnost. Razina 9,00 € je tu ključna, zato je bolje da zagrabite u čarapice i napunite bid.
Išao sam se prisjetiti ovo starog grafa i usporedbe sa JDPL… i stvarno bijaše tako. Za očekivati je sada nekakvu podršku u sljedećim mjesecima na oko 200E(MA), dakle raspon oko 6-7€.
Moram nadopunit kolegu @mittko jer je zaboravio(namjerno ili slučajno) navesti par bitnih stvari koje pisu u izvjescu :
– Da su vece najamnine porasle krajem rujna (cca14 tis $), znaci na kraj 3. kvartala
– I jos bitnije od svega da su pripremni radovi na ugrađenju BWTS sistema za prociscavanje balastnih voda na brodu Split poceli u 1.kvartalu, a ugradnja od svibnja do sredine listopada.
Sad izracunajte koliki je bio gubitak od pocetka godine a koliko je to utjecalo na 3.kvartal.
Ako se na kraj 3.kvartala lajicki izracun imovina, po meni cca 70€ po dionici, a obveze cca 50€ dionici, dobijemo….
Zalihe goriva u 3. kvartalu su skoro 1mil €.
Nije još počeo rast dionice kakav bi trebao biti.
Jaki rast vozarina zadnja 3-4 mjeseca, preko 250%. samo danas su rasle oko 12%.
Više se ne vozi na gubicima već sa dobiti.
Evo i danas BDI +9% a cijena dionice tamo gdje je i bila kad su vozarine bile 60% niže. Haha. Samo ZSE.
Što kaže Kolega Mittko na današnje budućnosnice, gore po 2.000 $ Panamaxi i Supre!’
Odlicno, definitivno bolje od ocekivanja.