Itekako ce se javiti. Zato jer se ulog vrati de facto za godinu ili dvije, a osim s ulogom ne jamcis s nicim. U bilo kojem trenutku mozes poslati niz vodu, a da si netaknut, osim uloga koji si sam sebi vratio.
Nikad nije bilo jednostavnije izračunati vrijednost flote Jadroplova nego ovih dana.
Nedavno su prodani mali supramaxi PUNTA 52.000 2013, za 14 m$, i VALOVINE 52.000 2016 za 16 m$.
Potpuno isti tip brodova kao i 3 supre jadroplova:
PERISTIL 52K 2010
S.DUJAM 52K 2010
SOLIN 51.5K 2012
Koliko po vama vrijede ostala 2 broda – Trogir i Split? Meni preliminarna kalkulacija kaže da Jadroplov vrijedi znatno manje od 25 kuna i da dokap nema šanse ako nisam nešto pogriješila. Na drugom forumu špekulira se o većim vrijednostima NAV-a.
Pa dajte racunicu kolegice…
JDPL ce ove godine zaradit skoro pa cijelu trzisnu kapitalizaciju na 25kn…Stvarno moras bit poprilicno neinformiran (ili zlocest) za bubat ovakve nebuloze…
Zločesta znam biti, ali ne na forumu. Tu sam možda samo nedovoljno informirana. Davno su me znalci brodara uvjerili da se sve što se u jednoj godini generira može pojesti u sljedećoj i da jedino NAV igra kad je u pitanju procjena vrijednosti brodarske kompanije. Q2 je izašao prije par dana – uz vrijednosti ova tri broda koja je naveo kolega Lapad dodaj još IMHO 10-11 mil usd za Trogira i Splita (super bi bilo da kolega Lapad ili netko drugi stručan potvrdi ove vrijednosti) i onda na to još dodaj vrijednost zemljišta i građevinskih objekata, zaliha, potraživanja i casha, nakon toga oduzmi kratkoročne i dugoročne obveze i ono što dobiješ podijeli s brojem dionica. Po mom toliko vrijedi firma po dionici i ni feninga više od toga. Javi koliko ti je ispao rezultat ili ako ne želiš računati jer je logika nebulozna onda javi u čemu je nebulozna. Meni je ispala vrlo mršava jednoznamenkasta brojka. Možda mi je nešto značajno promaklo, ne bi bilo prvi put 😊.
Hvala…sad mi je sve jasno, ispricavam se…
Naravno NAV je najbolji pokazatelj za brodare jer ukljucuje vrijednost brodova (koje su determinirane vozarinama) te ukljucuje dug i novac…
Sve sto ste navedeli Vam je tocno…osim najbitnijeg detalja…vrijednost brodova ste uzeli od kolege Lapada koji je prodao na dnu i ne moze to “probavit”…cijene brodova iz ove transakcije uzima kao referentne iako dobro zna da su te cijene posljedica raskusuravanja drzave i Uljanik plovidbe i nemaju veze sa trzisnim cijenama…
U privitku vam prilazen trzisne cijene bulkova (iz dva izvora) pa pokusajte ponovo izracunat NAV…
Jos jednom isprika na mom prethodno agresivnom postu…sry
Sve je ok. Hvala na ovim vrijednostima brodova. Puno bolje ovako izgleda i želim vjerovati da je to tako, ali više poznavatelja brodara mi je reklo da brodovi gradjeni u Hrvatskoj puno manje vrijede jer nema nastavka serijske gradnje i troše puno više goriva. Prema dostupnim informacijama u raskusuravanju Uljanik plovidbe i države trebali bi brodovi biti prodani uz premiju, a ne diskont:
Sve je ok. Hvala na ovim vrijednostima brodova. Puno bolje ovako izgleda i želim vjerovati da je to tako, ali više poznavatelja brodara mi je reklo da brodovi gradjeni u Hrvatskoj puno manje vrijede jer nema nastavka serijske gradnje i troše puno više goriva. Prema dostupnim informacijama u raskusuravanju Uljanik plovidbe i države trebali bi brodovi biti prodani uz premiju, a ne diskont:
Prošlo je 7 dana i dalje nitko nije ni pokušao izračunat NAV, ali svi znaju da ne vrijedi ni 25kn…
Flota
Solin (supramax; 52 dwt; 2012.) – 19 mil USD
Peristil (supramax; 50 dwt; 2010.) – 17 mil USD
Sv. Dujam (supramax; 50 dwt; 2010.) -17 mil USD
Trogir (handy; 44 dwt; 2001.) – 6 mil USD
Split (handy; 44 dwt; 1998.) – 6 mil USD
Ukupna, tržišna vrijednost flote iznosi 65 mil USD odnosno 415 mil kn (USD/HRK 6,39) .
Novac na računu – 10,6 mil kn
Ukupne obveze društva – 321 mil kn
NAV ((flota+novac-ukupne obveze)/broj dionica)) = 64 kn/share
Da ne bi netko pomislio da navlačim…u gornjem izračunu nije uključena nikakva ostala imovina (3 nekretnine (od čega su 2x na Zapadnoj obali) ni ostala dugotrajna i kratkotrajna imovina (zalihe, potraživanja, depoziti)…ništa od toga, možda i bolje jer bi nekima pozlilo od muke :)…
Ukupne obveze, novac i broj dionica su fiksni…tu se nema što raspravljat…
Ali, evo već šest mjeseci slušam kako flota ne valja i kako je treba diskontirat…pošto u izračun nisam uzeo barem 60 mil kn vrijednu imovinu (3 nekretnine (jedna je samo procjenjenja na 50 mil kn u revidiranom 2019.)) i cijelu kratkotrajnu imovinu) smatram da je imovina već sad i previše diskontirana…
Osim rezerve u ostaloj imovini, ima nekih rezervi iu samoj floti…pošto ipak više vjerujem brojkama i ino stručnjacima nego našim stručnjacima…evo neke zanimljivosti
Jeste li znali ovo:
“Croatian Times – 12.07.2012 – A newly built 470 bulk carrier ship, which was built for local shipping company Jadroplov, was officially handed over to them on Tuesday at the Brodosplit shipyard in Split. The bulk carrier, which will carry the name ‘Solin’ and designed to transport bulk cargo, has dimensions that are identical to those of the 2010 ship “Sveti Dujmo” which prominent Australian magazine “Baird Maritime: Ships & Shipping” awarded the title of bulk carrier of the year and included it in the list of top 20 ships in 2011.”
Da, da… brod Sv. Dujam je 2010. proglašen bulk bodom godine (i to u godini kad je isporučeno najviše novogradnji…LOL), a Solin i Peristil su nejgovi blizanaci…
Zanimljivo je i da je Solin vozio po 28k USD/d u travnju, a od svibnja do rujna vozi po 25k USD/d (ima službeni link, ali ovaj forum ne podržava toliko privitkaka)…navedene ostvarene vozarine znatno su veće od, u to vrijeme, dnevnih spot vozarina (supre su u travnju bile oko 19k USD/d, u svibnju oko 24k USD/d) pa ne vidim baš da im ino stručnjaci diksontiraju vozarine/zarade kako to rade naši stručnjaci…
Isto tako, u prošlom kvartalu su se razdužili za 16 mil kn (10 kn po dionici), a isto (i više) očekujem u q3…što znači da će im NAV, nakon q3, samo na temelju razduživanja narasti za dodatnih 10kn po dionici…
Uljanik plovidbu ne pratim, ali ono što znam je da su brodovi VALOVINE i PUNTA jedna od točki optužnice ex. uprave Uljanika, te da se spominjalo da su u 50% vlasništvu Uljanika i Uljanik plovidbe. I da, u toj transkaciji Uljanik plovidba je kupac (ima link na ZSE), a država prodavatelj…a valjda svi znamo kako država trguje; prodaje uz 50% diskonta, a kupuje po 3x većoj cijeni…tako da ta transakcija može bit reprezetativna samo forumskim stručnjacima…
Znam, znam…katastrofičarima i “stručnjacima” nije ovo lako čitati…a siguran sam da će im s vremenom bit i sve mučnije…neki bi mogli i poludit od muke…
Ma da dodam jos jednu sitnicu…
U gornjem postu ima izvor da Solin cijeli q3 (lipanj-rujan) vozi po 25k USD/d…ako im break even ostane na 14k USD/d to znaci da ce samo Solin u q3 zaradit 6,5 mil kn…što je pola cijelokupne dobiti q2, uz to su i refinancirali lihvarski kredit od 20 mil USD (9% kamata na 4,75%) pa i tu imamo ustedu od cca. 1,5 mil kn kvartalno…
Kome nije jasno da ce u q3 ostvariti preko 16mil kn dobiti…definitivno ima problema sa zdravim razumom…
Nikad nije bilo jednostavnije izračunati vrijednost flote Jadroplova nego ovih dana.
Nedavno su prodani mali supramaxi PUNTA 52.000 2013, za 14 m$, i VALOVINE 52.000 2016 za 16 m$.
Potpuno isti tip brodova kao i 3 supre jadroplova:
PERISTIL 52K 2010
S.DUJAM 52K 2010
SOLIN 51.5K 2012
Procjena NAV-a 13.8.21.
Solin 51.5k 2012 13 m$(nema BWTS)
Peristil 52k 2010 11m$
S.Dujam 52k 2010 11m$
Trogir 44k 2001 7 m$
Split 42k 1998 5 m$
Ukupno flota 47m$+pos.zgrada 6 m$=53 m$*6.38=338 m kn
Cash 10 m kn
Sveukupno 348 mkn, a obveze 321 m kn.
27 mkn:1.636 m dionica=16 kn po dionici.
NAV=16 kn po dionici
Nesto mi se cini da su kolege na drugom forumu davali podosta vise procjene vrijednosti imovine.
U cemu je stos?
Pricekajmo kolege jos desetak dana da vidimo da li ce se javiti netko za dokap te da li to nekom vecem investitoru vrijedi 25 kuna po dionici.
Ja za sada samo promatram.
Pa novi vlasnik, perspektiva, buduća ocekivana dobit….
Ja bih volila da bude po 25 i za mene. Ili po 30
Nesto mi se cini da su kolege na drugom forumu davali podosta vise procjene vrijednosti imovine.
U cemu je stos?
Stos je sto kolega supre stare cca. 10g vrednuje po 11mil USD a vani se trze po 18mil USD…diskontira ih 40%…
Nije mu cudno sto je vijek trajanja broda cca. 20g, a Solin vrednuje po 13mil USD (83 mil kn) a taj isti Solin sa trenutno ugovorenom vozarinom (25k USD/d) zaradjuje 1/3 lapadove cijene, odnodno godisnje 25 mil kn…nakon te godine ostane mu jos cca. 11g plovidbe da zaradi (bilo prodajom, bilo vozarinama) jos tih 58mil kn…a u rujnu Solinu prestaje sadasnji ugovor i sigurno ce sljedeci bit jos i veci od 25k USD/d jer vozarine divljaju i trenutno su na cca. 33k USD/d…vec sam napisao, ali moram ponovit zbog ovakvih pokvarenih izracuna, Solin je oba ovogodisnja ugovora potisao iznad trzisnih vozarina (u tom trenu) te je njegov brod blizanac Sv. Dujam proglasen najboljim bulk brodom 2010….po tome, ne vidim da ih vani itko diskontira ni jedan p.p., dapace, placaju premiju…a lapad cijelu flotu diskontira 40% i to bez ijednog argumenta…kao da su mu JDPL i ATPL krivi sto je rasprodao na dnu…tuzno