@marcipan
Nije ni tebe bilo, kad je cijena išla prema gore.
Bojim se da te neće ponovno biti, kad cijena opet krene prema gore.
Heh, zaboravio si jednu bitnu cinjenicu. Kako je cijena brodova padala, tako moze i rasti u promijenjnim trzisnim okolnostima i oporavkom trzista i onda se slika brzo promijeni iz bezizlazne i sumorne u znatno pozitivniju. Nije kvaka u prodaji nego u dokapu i ako se oporavak nastavi cijena i postojecih i novih dionica ce gore. Bitno je samo da se prica ne razvodni po 20 ili 30 kuna, a sve ostalo ce odraditi trziste.
Vidim da te jako ponovno muci Jadroplov. A ja znam i zasto. Mozda ne bi bilo lose da prodas one dionice koje nemas ili jos bolje kupis one iste koje si prodao. I razmislis opet o svojim promasajima. Jer vozarine se krecu, brodovi se krecu, sve ide svojim putem… samo ti stojis na mjestu i pametujes gledajuci u retrovizor. Mozda ne bi bilo lose da za pocetak budes manje zatupljen svojim retrovizorskim projekcijama i bavis se necim pametnijim sto ti ide. Jer ocito je da za ovo nemas žicu.
Rast vrijednosti brodova pretpostavlja da brodova nedostaje a opce je poznato da je trenutno brodova na trzistu kao pljeve.
Do kraja godine bi se moglo scrappati 7% brodova.
A neke procjene kazu da se radi o barem 30% viska.
Dakle, pricekati cemo 3-4 godina da bi se izbalansirala ponuda i potraznja za brodovima. Dotad ce JDPL zavrsiti 3 puta u stecaju.
je je…treba netko i sanirati i obveze i minus koji se do sada nakupio…a to se neće samo od sebe s time što su nam malo narasle vozarine….
u ovome trenutku se baš nikome ne isplati kupiti jadroplov….ne po 50 kn/dionici, nego ni pod 20 kn…
obveze i dugovanja su preveliki…..a vozarine nisu još tamo gdi bi trebale biti….osim toga, potreban je malo duži period od tjedan-dva da bi mogli govoriti o nekom oporavku….
kao što sam već prije rekao, tržište je zasićeno brodovima i novogradnjama….tako da je oporavak vozarina na neki duži period neodrživ….
a ti gledaj u budućnost…a bilo bi još bolje da se zajedno s diokidinom postaviš na kupnju…jer je cijena počela kliziti prema dolje…danas za sada -6%….a očekujem ovih dana i zaron ispod 30 kn….pa se vi tovarite na 40+ kn….
gdi su maratonac i bear sada? nešto su bili aktivni kada se napucavalo prema gore….sad kad je u padu…nigdi nikoga….
a ti mene fahrudine s brojkama demantiraj da nije tako…
a i sam znaš da ako će biti ovdje dokapa…da će biti upravo na tim razinama….a i znaš što će to značiti za cijenu dionice….
Polako, na kraju se “mrtvi” i preživjeli broje. Mene ne zanimaju lokalni sitni špekulanti nego što se događa na tržištu vozarina. Zasad je oporavak krhak i nije jasno hoće li se nastaviti, ali postoje i neke naznake da ako se to dogodi da će cijena imovine značajno porasti. Dokap sigurno neće raditi po 20 ili 30 kuna, a ako bude dokapa po 40 ili 50 postojeći dioničari (osim onih starih) neće mnogo izgubiti. Jer tek uz dokap moguće je otvoriti novi ciklus razvoja kompanije na novim osnovama. U brodarstvu se stvari razvijaju brzo i s polugom. Neće preko noći nestati problemi, ali se u roku od godine dana mogu značajno ublažiti i tek tad bi dokap bio logičan slijed događaja (ili do tada). Ako ciljaš da će kompanija propasti e onda se jako varaš.
Pozdravi banjalučkog zgubidana i mani se ćorava posla jer ponavljam, tvoje ex-post analize ne vrijede papira na kojem su napisane.
@crobiz16
Što ako dođe do velike potražnje sirovine, tada neće brodova manjkat. Kina radi čuda.
U zadnjih par godina, a kako vidim pratiš svjetski brodarski sektor, svjetska brodogradilišta večinom izrađuju LNG brodove.
@diokidina, toplo se nadam kao i svi da ce se oporaviti ovaj sektor i da ce se nasi brodovi vratiti na noge. No zelje su jedno…
Do velike potraznje za sirovinama sigurno moze doci, no ovdje se radi o viskovima od preko 20% (ako cemo vjerovati ovim izvorima koje sam postavio) sto sigurno nije malo za apsorbirati. Nadalje, nijedan svjetski brodar ne zeli scrappati previse brodova jer time smanjuje supply te cini uslugu sektoru a sebi umanjuje potencijal zarade – radi se o igri zivaca. Smatram da je najgori scenarij ako se vozarine srednjerocno stabiliziraju na ovim razinama – naime, govorimo o nekoj granicnoj razini profitabilnosti (zavisno od Opexa pojedinih brodara) sto ce potencijalno smanjiti scrapping i dovesti u jednu eutanazirajucu poziciju gdje nitko ne zeli scrappati u strahu od rasta vozarina + nitko ne zeli ni narucivati nove brodove u strahu od stagniranja vozarina.
@fahrudin
na tržištu vozarina dolazi do osilacija….što je normalno…i prije je bdi narastao sa 1000 na 2000 bodova, pa se to nije odražavalo na cijenu dionice…
ovaj rast vozarina je kratkog daha…kao što je i crobiz potvrdio sa linkom…to je opće poznata stvar…na koju ti i ekipa ovdje žmirite…i gurate kratkotrajan oporavak vozarina kao spas za tvrtku koja grca u dugovima…i koja ima nesposobnu upravu….a da ne velim maćehu za većinskog vlasnika….
najmanje će se gledati interesi ovdje dioničara…kao i u mnogim slučajevima do sada…
ono što ćemo gledat u retrovizoru jest cijena jdpl od 50 kn….
@diokidina
malo si prolistaj unuatrag kad ste ti i tvoji pajde stavljali linkove na drys dsx i ostale brodare…što je marcipan pisao….da će biti kratkog daha…da rast nije utemeljen…kao i rast naših brodara…osim toga jdpl je tresnuo sa 50 kn na 35 kn….postavljaj se na kupnju….
ako dođe do velike potražnje…ako ovo onda ono…kad će doći do te velike potraženje? za godinu, dvije tri? jedanput će zasigurno doći…samo nitko ne zna kad…ali ono što se zna jesu obveze i gubitci koji se ovdje generiraju…da je baba muško, zvala bi se Duško….na tom principu se temelje tvoja ulaganja…
Da, da, kako da ne. I Atlantska grca u dugovima, otprilike je zadužena relativno kao i JDPL, sa suvremenijom i većom flotom i još nešto imovine “sa strane”. Kada se i ta potroši, bit će u istoj poziciji ako se oporavak u dogledno vrijeme ne održi. Samo ima jedna bitna razlika, JDPL tržišno vrijedi ili ne vrijedi tek nešto više od 50 milijuna kuna, a Atlantska gotovo 500 milijuna kuna.
Znam da imaš velikih osobnih problema s Jadroplovom, al to moraš otići u Bol na Brač, ima tamo jedan isti poput tebe pa to s njime u četiri oka raspraviti. Sigurno će vaša suradnja uroditi neviđenim znanstvenim postignućem i rješavanjem bulk problema na svjetskoj razini. Možete tamo pametovati do mile volje po buri na svježem zraku.
@fahrudin
na tržištu vozarina dolazi do osilacija….što je normalno…i prije je bdi narastao sa 1000 na 2000 bodova, pa se to nije odražavalo na cijenu dionice…
ovaj rast vozarina je kratkog daha…kao što je i crobiz potvrdio sa linkom…to je opće poznata stvar…na koju ti i ekipa ovdje žmirite…i gurate kratkotrajan oporavak vozarina kao spas za tvrtku koja grca u dugovima…i koja ima nesposobnu upravu….a da ne velim maćehu za većinskog vlasnika….
najmanje će se gledati interesi ovdje dioničara…kao i u mnogim slučajevima do sada…
ono što ćemo gledat u retrovizoru jest cijena jdpl od 50 kn….
@diokidina
malo si prolistaj unuatrag kad ste ti i tvoji pajde stavljali linkove na drys dsx i ostale brodare…što je marcipan pisao….da će biti kratkog daha…da rast nije utemeljen…kao i rast naših brodara…osim toga jdpl je tresnuo sa 50 kn na 35 kn….postavljaj se na kupnju….
ako dođe do velike potražnje…ako ovo onda ono…kad će doći do te velike potraženje? za godinu, dvije tri? jedanput će zasigurno doći…samo nitko ne zna kad…ali ono što se zna jesu obveze i gubitci koji se ovdje generiraju…da je baba muško, zvala bi se Duško….na tom principu se temelje tvoja ulaganja…
sigurno je I.B utukao novce u ATPL zato sto ce vozarine padat ….a vozarine tako vrijede i za ULPL i JDPL
momci…samo vi pratite kako milijunaši kupuju ATLP….ne znam kako to pomaže vama i vašem portfelju….koji danas fino roni…i ATPL i JDPL bilježe fine gubitke…
da je jdpl = atpl…onda bi I.B. i ovdje kupio koju dionicu…sad će doć diokidina i reć a kako ti znaš da nije pod nekim skrbničkim?…ne znam niti me ne zanima….
zanima me hoće li uspjeti preživit i doživit jdpl novu upravu….a vi pogledajte na semafor i cijenu koja je….pa recite kako je to zbog marcipanovih postova….cijenu i stanje na semaforu ne možete demantirati…to je vrlo egzaktno….a bit će i niže….
http://www.dryships.com/pages/report.php
Baltic Dry Index (BDI) +3 1184
…a evo i DRYS izgleda ponovo okrece u zeleno…
http://finance.yahoo.com/quote/DRYS?ltr=1
… a kao i prije 2 tjedna, trend se brzo moze ponovo okrenuti na zeleno, …. sve je moguce…. ja sam optimist