Kako mediji iskrivljuju sliku, naslov govori kao što vidite da Jadroplov tri mjeseca kasni sa programom restrukturiranjem, a sam članak govori da je program u završnoj fazi, te da je bio problem sa vladom koju nisu imali u tom vremenskom periodu.
Jadroplov tri mjeseca kasni s restrukturiranjem
HRVATSKA24.11.2016.22:01
Bilježi se pozitivan pomak cijena vozarina na svjetskom tržištu/Ivo Čagalj/PIXSELL
Marija Brnić
Udjel države u Jadroplovu je 70%, no o dokapitalizaciji se može odlučivati tek nakon što tvrtka preda pregled stanja.
Splitski Jadroplov već gotovo puna tri mjeseca kasni s predajom programa restrukturiranja resornom Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. Odlukom Vlade u lipnju Jadroplovu je odobrena hitna “injekcija”, jamstvo za 6 milijuna USD kreditno zaduženje kod HBOR-a za sanaciju, a odlukom je utvrđen je i okvir za restrukturiranje kojeg se treba držati u izradi programa, te precizni rokovi za svaki od koraka.
Praksa je to usklađena s regulativom EU u slučaju davanja državnih potpora tvrtkama u teškoćama, a prema usvojenom hodogramu do 1. rujna Jadroplovov program restrukturiranja trebao je biti usuglašen na svim nadležnim državnim razinama i upućen na odobravanje u Bruxelles.
Predsjednik uprave Jadroplova Branimir Kovačić pojasnio je kako je u startu, zbog političkih promjena u Vladi, došlo do pomaka u realizaciji izrade programa, no tvrdi da je taj posao u zadnjoj fazi i uskoro bi trebao biti spreman na upućivanje u Zagreb. I državna tajnica u Ministarstvu prometa Maja Kostelac očekuje da bi do kraja idućeg tjedna trebali dobiti konačan plan restrukturiranja splitskog brodara.
Potom slijedi usuglašavanje o programu s Ministarstvom financija i Centrom za restrutkuriranje i prodaju (CERP), koji bi trebao dati prijedlog optimalnog modela privatizacije tvrtke. U dokumentaciji o sanaciji Jadroplova Vlada je inače naznačila kako je za daljnji opstanak nužna dokapitalizacija Jadroplova i ulazak strateškog partnera, a CERP je zadužila da provede snimanje stanja i definiranje je li za tvrtku povoljnije provesti model djelomične ili potpune privatizacije. Trenutno je udjel države u Jadroplovu 70 posto, no o detaljima koliko bi bilo potrebno dokapitalizirati tvrtku, CERP može odlučivati tek nakon što iz Jadroplova dobije pregled stanja i prijedlog mjera kojima se može pripremiti održivo poslovanje, a što uključuje i reorganizaciju djelatnosti i “obustavu onih aktivnosti koje su uzrokovale negativne trendove poslovanja”.
Među ostalim, po europskim pravilima obveza je da sanacija koju je poduprla država, kao u slučaju brodogradnje, ne smije za vrijeme provedbe programa rezultirati povećanjem kapaciteta i zaposlenosti brodova. Budući da u nadležnim ministarstvima prometa i financija, te CERP-u na čelnim pozicijama nije bilo kadrovskih promjena, kao ni u Jadroplovu, moglo bi se diskutirati jesu li izvanredni izbori i preslagivanje na Markovu trgu bili presudni za zastoj u Jadroplovovom restrukturiranju. No, odugovlačenje osmišljavanja programa donekle ide na ruku spašavanju splitske tvrtke, budući da se u međuvremenu bilježi pozitivan pomak cijena vozarina na svjetskom tržištu.
Predsjednik Uprave Kovačević ne skriva da nije zadovoljan rezultatima u prva tri tromjesečja, za koje kaže kako su odraz kretanja u brodarskom sektoru, no dodaje kako se počinje osjećati poboljšanje, pa očekuje da će posljednje tromjesečje popraviti ukupnu sliku poslovanja u 2016., odnosno zaustaviti negativan trend koji traje od početka krize na brodarskom tržištu, a na temelju procjena o nastavku oporavka globalnog tržišta on računa i na solidnije poslovne rezultate Jadroplova u 2017. Takvim razvojem događaja, nadaju se i u državnoj administraciji, interes ulagača za ulazak u Jadroplov mogao veći nego na prethodnim, neuspjelim pokušajima privatizacije.
“U odnosu na okolnosti u kojima se krenulo u proces restrukturiranja definitivno možemo konstatirati kako nastupa povoljan trenutak za restrukturiranje Jadroplova”, zaključuje državna tajnica Kostelac. Činjenica da se probio rok za dostavljanje programa restrukturiranja Jadroplova zasad nije izazvao ozbiljne reakcije iz Bruxellesa, u kojemu je, inače, za ovaj posao državni brodar angažirao i konzultantsku kuću specijaliziranu za pitanja državnih potpora. U međuvremenu je Jadroplov sklopio i sporazum o refinanciranju obveza s glavnim kreditorom Nord bankom iz Hannovera koji mu omogućuje “disanje” do postizanja konačnog rješenja.
Ništa se krivo ne prenosi…kasni se s planom…izgovor ne mogu biti izbori…budući se uprava nije mijenjala…tko ih je sprečavao u tome da izrade plan? Jesu imali važeću upravu u tom peridu zajedno s predsjednikom?
To što nije izrađen plan, kriva je uprava koja je već ranije trebala dobiti razrješnicu…jer se pokazala nesposobnom…a ovo s izborima su samo izgovori…
Diokidina…bolje da pišeš što manje ovdje…jdpl u minusu 5%…
@marcipan
Nisam iskreno ocekivao dokup na ovim razinama.☺
Još jedan članak u nizu o spasu JDPL.. Valjda država neće pustit samo da potone.. Dokap bi se mogao desit, pitanje je vremena i cijene
Ovaj članak sam stavio u pozitivnoj namjeri, kao što i sam članak govori da nema bojazni za Jadroplov. ali jos jednom hvala prodavačima.
Po meni je pozitivan utoliko da se radi pritidak na upravu…koja traljavo odrađuje posao…i samo se nadam da će Marić tu reda napraviti…i da ćemo uskoro dobiti novu upravu…
A i drago mi je da imaš keša, imat će tko braniti cijenu kad zagusti…
@marcipan
Moje ces naloge prepoznat.Skriveni su i nisu lazni.☺